Lastensuojelun toiminnan avainmerkitys on vanhempien kieroutumisen todistaminen. Kun joku tekee lastensuojeluilmoituksen, se todistaa jo sosiaalityöntekijälle ja tämän tiimille, että vanhemmat ovat kieroutuneita. Hän al…
Lastensuojelu tekaisee sairauksia pakottaakseen lastensuojeluvanhemmat tottelemaan heidän komennustaan. Lastensuojelun valehtelulle, nokkelalle tekniselle näennäistieteelliselle manipulaatiolle ei ole asetettu valvojaa.…
Hallinto-oikeus ei mahda mitään kuntien viraston tahdolle laki 5. Haon päätöksen jälkeen lastensuojelun on pakko lopettaa huostaanotto ja vanhempi saa soittaa poliisit paikan päältä, jos eivät suostu Joku kirjoitti: "Tä…
Olen pohjalla lastensuojelun mielestä Minulle ei anneta tapaamisaikoja, koska sössötyöntekijöiden mielestä vaarannan lapsen tottumisen pakkokotiin. Olen kertonut heille, että he valehtelivat huostaanoton syyt ja lapsell…
2.4. Päättäjien väärä kuva ongelmasta Joku kirjoitti: "Eduskunnan päättäjät ei ikinä ota puheeksi lasten huostaanottoja". Kylläpäs, mutta ei virkamiehen komennuksen tyyliä tai tarvetta. Päättäjillä on se väärä käsitys, …
23.11. Kadotetut Lapset Ryn järjestämä tapahtuma ja toimittajan järjestämä paneelikeskustelu Pikkuparlamentissa samana päivänä Eräs järjestäjistä Kadotetut Lapset Ry:stä kertoi idean, että perustetaan perhekahvila, joss…
Luulen, että olen valmis. Koska minut pakotetaan puolustamaan koko terveyttäni ja elämääni ja lapseni isää, kyllä se käy. Sosiaalilautakunta tekaisee psykiatrisia valheita ja vahingoittaa äitiä, poikaani ja minua kohtaa…
Poikani vietiin huostaan niskurointini takia Minua syytetään pahasta puheesta lapselle. Sosiaalityöntekijä kuitenkin vaihtelee syytteen aihetta ihan mihin tahansa sen mukaan, miten he voivat saada minut tottelevaiseksi.…
Perussuomalaisille ja Maria Asunta Teemu Ruskeepää kirjoitti: Mikä rajoittaisi sosiaalityöntekijöiden virkavaltaa ja auktoriteettia? Mikä rikkoisi valtiojohtoisen totalitarismin ja hallintotyylin? Lastensuojelun kokonai…
196 A Mitä tein Pyydän keskustelua väärinkäsitysten korjaamiseksi ja yhteisymmärryksen lisäämiseksi B Lastensuojelutyöntekijöiden vääristely "ei voi voitu arvioida, koska Teemu kieltäytyy keskustelusta" C Oma selitys He…
Mari: En kuitenkaan usko siihen, että huostaanotot pitäisi kieltää kokonaan. On kuitenkin vanhempia, joilla on oikeasti paha päihdeongelma. Silloin lapsen on parempi asua erossa vanhemmastaan. On myös tapauksia, joissa …
Lastensuojelu haluaa, että lapset oppivat käyttäytymään hyvin. Se on tärkeää laajassa mielessä. Kaikki ongelmat vanhemmissa haittaavat tätä. Lastensuojelu keksii ongelmia vanhemmista tavoitellessaan lasten käytöksen ohj…
Kaksi tyhmää liikennekäyttäytymistä, joilla saa holhousaseman ansaitsematta sitä 1. Jalankulkija ylittää suojatietä. Hänestä autoilijan pitäisi ajaa hitaammin. Laki sanoo, että suojatiellä jalankulkijalla on etuoikeus. …
7.10.2020 Aloitteen muoto Ehdotus lainvalmisteluun ryhtymisestä https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/7239 2500 allekirjoittanut.
Hyvän Teemu-isän urheiludieetti. Sosiaalityöntekijä oli eri mieltä lastenlääkärin kanssa ja kirjasi sijaishuoltoon ottamispäätökseen, ettei isä anna muuta ruokaa, vaikka Toivo ei syö ja on alipainoinen. Lääkäri sanoi ta…
Ahdasmielisyys sääntöjen noudattamista kohtaan ja dogmaattisuus on huonompi kuin vapaa ajattelu ja ymmärryksen lisääminen, koska tuntemattomat asiat aiheuttavat pelkoa. Pelko yhdessä väärien olettamuksien kanssa aiheutt…
Onko aina muita korvikkeeksi edellisen kiinnostukselle (DISSAAMINEN)? 1 syys 2022 Etsin kavereita. Minulla ei ole ketään. Tahdon tavata ja jutella normaalisti. Jotkut päättävät yhteyden antamatta mitään syytä, kun ei en…
Eduskunnan oikeusasiamies: Ihmiset ovat hädissään "Suurin häviäjä on tietysti lapsi" – Kodin ulkopuolisten sijoitusten kasvu jatkuu ja kustannukset nousevat, sanoo asiantuntija Lastensuojelulain niin kutsuttu uudistuspa…
Sosiaalityöntekijöillä ei edes pitäisi olla vaatimusta tietää kaikki ihmisten yksityiselämästä. Varsinkaan kun töissä on simppeleitä nuoria ja keski-ikäisiä toimistoihmisiä. Eikä kyse ole siitä, että lisätään rahoja ja …
Suojjelun vääryys ei haittaa Lastensuojelu on todellisuudessa tällaista: Lastensuojelun tarkoitus on suojella lasta sinulta, ei auttaa, olettaen että meitä ei voi auttaa. Lastensuojeluilmoitus tarkoittaa sosiaalityöntek…