pirjo.kudjoi
Olen dekkareita lukeva, käsitöitä ja liikuntaa harrastava viisvitonen.
Toivoisin maailmaan enemmän suvaitsevaisuutta. Ja että ihmiset oikeasti välittäisivät toisistaan.
"Iloitse tästä päivästä sillä se on elämä itse"
Eläkäämme elämämme niin että jokainen eilenen olisi ihana muisto ja jokainen huominen uusi toivo!
Mutta tärkeintä on tämä päivä, juuri tämä päivä!
Suosikkibändit/artistit: Yö, Popeda;Leevi, and, the, Leewinks
Suosikkileffat: Badding, Kymmenen, pientä, neekeripoikaa
Lempikirjat: Dekkarit
Vapaa-aikanani: Teen, teen, pihatöitä, käsitäitä
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Virrat, Koli, Imatra
Katson tv:stä mieluiten: Salkkarit, kotikatu, emmerdale, urheilua
En pidä: kiireestä
Ruoka & juoma: kaalikääryleet, makaroonilaatikko, maito
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: Varattu
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
- Kymppi vuosi pitäisi jaksaa työelämässä.
Mutta täytyy sanoa että kyllä oli iso apu vuorotteluvapaasta! Ihan eri mielellä sitä takaisin töihin lähti.
Minä sitä raha-hommaa pitkään mietin. Mieheni sai viimein minut uskomaan että kyllä kaksi ihmistä pärjää vähän pienemmälläkin rahalla. Ja niin kävi: mistään ei tarvinnut tinkiä. Mekin matkusteltiin ja elettiin niinkuin ennenkin.
Olen suositellut tätä kaikille. Hypätkää vähäksi aikaa pois oravanpyörästä jos vain suinkin on mahdollista!
Ja tuleehan siinä tehtyä yksi tosi hyvä työkin samalla: nimittäin järjestettyä työpaikka jollekin työttömälle! - Minä asun täällä Pyhäjärven kauniissa kaupungissa! Eikä täällä haise, landella haisee!!!
- Nyt löytyi tämä Hapaveden mies! Huomenta vaan!
Tässä melkein naapurissa miekiin oon. - Entäs porvarit??? Nekö oli köyhän puolella...
- Vuosi sitten olin vuorotteluvapaalla. Ja kyllä se pieni tilipussi arvelutti eniten. Kun vielä liitossa kestää ennenkuin eka rahat saa niin eipä naurata.
Mutta tässä ijässä pitää jo olla sen verran sukanvarressa että pystyy yli puolet pienemmällä kuukausitulolla elämään. Itse olin pois töistä puoli vuotta. Ja täytyy sanoa että kyllä kannatti! Kaikkea ei voi laskea rahassa. - Mies on melko hidas oppimaan mitään uutta. Pätee myös näissä ruoka-asioissa. Mutta oppii viimein.
Meillä ruokailutottumukset ei ole paljoa muuttuneet vuosikymmenien aikana. Tosin ei ne ikinä ole sellaisia olleet kuin miehelläsi.
Minäkin laitan päivittäin ruokaa. Rasvan käyttö olen pyrkinyt vähentämään, samoin suolaa. Pikkuhiljaa ja niin ettei se ruoka nyt ihan erilaiselta maistuisi. Mies nimittäin sen eron heti huomaisi.
Kaiken kaikkiaan ollaan menty terveellisempään suuntaan vähän kerrassaan. Meillä mies syö kaikkea mitä etten tuodaan, myös salaatit ja raasteet.
Mutta terveydestä kannattaa olla huolissaan. Suomessa on niin korkeat sydäntauti kuolleisuus luvut että jotain on pakko yrittää tehdä.
En nyt oikein osaa sanoa mitä sinun kannattaisi kokeilla. Hankala homma jos ei tavallinen kotiruoka miehelle maistu. Konstit on silloin vähissä. Toivotaan ettei tarvitse oppia kantapään kautta. - Että jollain kaverilla oli kans 750cc Honda ja voi juku että oli magee vehje!
Kyllä niissä on se oma viehätyksensä. Enkä oikeasti ihmettele yhtään että tälläkin ijällä moni pyörän hankkii.
Sulla on ihan realistinen käsitys itsestäsi ja ajamisesta. Hyvä! Jatka vaan samaan malliin!
Oikein hauskoja kilometrejä ja toivotaan että ilmat suosii pyöräilyä! - Elämäni paras vuosikymmen! Ensin nuoruuden villit vuodet. Siten elämäni rakkaus, naimisiin ja eka lapsi syntyi. Mitä muuta se voisi olla kuin ihanaa aikaa!
Mutta mitä silloin ei ollut? Ei ollut vielä paljoa rahaa, eikä kännyköitä eikä paljoa vaatteitakaan. Halpatuonti teki vasta tuloaan. Nämä seikat pitää aina muistaa kun haaveillaan menneistä ajoista.
Nythä seitsemänkymmentä luku tekee uudellen tuloaan ainakin vaatteissa ja sisustus-jutuissa. Katsokaa värejä ja kuoseja, ne näyttää niin tutuilta! - Kylläkin tämä tarina on tosi! Sattui täällä samalla paikkakunnalla jossa asun ja vieläpä tunsin tämän miehen! On nyt jo muuttanut autuimmille asuinsijoille.
- Juu juu, tiedetään: eikös teillä ole Kyllikki Saaren murhakin vielä selvittämättä!!!
Ihminenhän se poliisikin vaan ja tekee työtään! Näsäviisaat noudattakoot lakia ja pitäkööt suunsa kiinni! - En tiedä mitä tarkoitit mutta mielestäni poliisi oli oikeassa antaessaan ison sakon.
Poliisi tekee vain työtään. Ei kukaan tykkää jos omalle työpaikalle tullaan ryppyilemään, siis aukomaan päätä.
Tässäpä yksi esimerkki mitä tapahtuu isolle pohatalle poliisin kanssa keljuillessa: tämä tapaus sattui noi kymmenen vuotta sitten. Toimitusjohtaja ajoi huomattavaa ylinopeutta tutkaan ja poliisi pysäytti hänet. "Minulla on sellaiset paperit että saan ajaa miten kovaa haluan", uhosi pohatta. "Millaiset", kysyi poliisi. Pohatta alkoi lappaa tuhannen markan seteleitä poliisin kouraan ja sanoi että kyllä näillä papereilla saa kovaa ajaa!
Seurauksena oli että mies suorastaan lensi poliisiauton takapenkille ja kortti pois ja isot sakot. Syy: huima ylinopeus ja yritys lahjoa poliisi!!!
Mitä tästä opimme? No ehkä sen ettei ainakaan köyhän kannata yrittää kun ei siihen rikkaatkaan pysty! - Siis sekö että on 52v.? Vai sekö että tekee sitä luonnossa?
Kun ihminen tulee tähän ikään niin sitä mielellään jo etsii uusia paikkoja tehdä sitä. Aina kun on pois omasta sängystä, esim. jossain hotellissa, kannattaa harrastaa seksiä. Vieraassa paikassa se tuntuu aina erilaiselta.
No luonnossa emme vielä ole olleet sillä lailla. Mutta kiitos vinkistä, pitääpä ehdottaa miehelle! - Mies ja lapset ortodokseja! Ei mitään ongelmaa.Ei ole mies kertaakaan sanonut että hänen uskontonsa olis se ainoa oikea.
Olen itse hyvin kiinnostunut ortodoksisuudesta. Minusta se on niin lempeä ja anteeksiantava, ihan erilainen kuin luterilaisuus jossa melkein kaikki oppi perustuu syntisen syyttelyyn ja ainaiseen pelkoon ja katumukseen.
Ei parisuhteen nyt tämän takia pitäisi koetukselle joutua??! - 65-70 on paras, ei polta ja saa tosiaankin nauttia! Meillä on puulämmitteinen kiuas ja ilmanvaihto on riittävä.
Kun olin pieni niin kotona oli savusauna! - Onnea! Viisas päätös! Toivotaan että joku muukin tekee saman päätöksen ja lopettaa!
- Kotona netti vie viikossa aikaa vain noin puolituntia. Töissä käyn konella useammin kun täällä kone on aina auki mutta kotona maksan vain laskut nettipankissa.
Eli siis teen samaa kuin ennenkin: kotitöitä, luen, teen pihatöitä, liikun.
Meille "vanhoille" ihmisille tää koko tietsikka-juttu on vielä niin uusi ja vieras että sen puuttuminen ei aiheuttaisi mitään vierotusoireita. Lapset meille netin hommasi kun se nyt vaan kuulema kuuluu nykyaikaan! Vierastin konetta kauan ja arkailin senkin nettipankin käyttöä tosi kauan.
Nuorillehan tää on iso juttu mutta eipä meikäläisen ajankäyttöön juurikaan vaikuta. - Kalastukseen oikeasti "hurahtaa", ja hyvä harrastushan se on. Saa olla ulkona raikkaassa ilmassa. Eipähän ole niinäkään aikoina pahan teossa.
Mulle kyllä kelpaisi jos joku naapuri toisi ilmaista ruokaa. Kyllä meidänkin naapuri kalastaa muttei se kaloja ilmaiseksi anna, maksun se niistä ottaa. Ostan aina silloin tällöin kun huutelee ostatko kaloja. Vaikka ne maksaakin niin tietää että ne on varmaan tuoreita ja tästä lähivesiltä pyydettyjä.
Se on toisilla ihmisillä sellainen tapa että jos itsellä jotain on niin siitä annetaan toisillekin. Esim. Karjalassa oli tämä lämpimäisten tuonti leivontapäivänä. - Kyllä, joistain tavaroista pyydetään ihan hirveitä hintoja. Mutta ei ole pakko ostaa ja maksaa. Jo pöytään mennessä huomaa mikä on homman nimi. Jos on kallista tavaraa niin pöytä on täynnä tavaraa. Mutta jos hinta on kohdallaan, on tavaraa mennyt kaupaksi.
Kyllä terve järki pitää olla mukana kirppis-kierroksellakin. - Ihan asiattomia kommentteja! Minua ainakin nauratti! Ihminenhän se poliisikin vaan on.
Nelisenkymmentä vuotta sitten oli tuolla landella vanha poliisimies. Sillä ei ollut itsellään edes ajokorttia. Yhdellä kaverilla oli automaattivaihteinen auto, harvinaisuus silloin. Poliisi ratsasi autoa ja sanoi: paha juttu, paha juttu, jarrupoljin puuttuu!!!
Ja tosi on tämäkin! - Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!
Itse tykkään kierrellä kirpputoreja ja olen itsekin myynyt tarpeettomaksi käynyttä tavaraa, nytkin vähän aikaa sitten kirjoja.
Paljon hyvää tavaraa olen sieltä ostanutkin, esim. Arabian Teema-astioita, hyväkuntoisia, osa melkein kuin uusia ihan kohtuullisella hinnalla.
Miksi heittää tavarat kaatopaikoille jos ne voi kerran myydäkin. Joku tulee ja ostaa sen itselleen. Molemmilla hyvä mieli, myyjä sai rahat ja ostaja itselleen uuden tuotteen!