antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Hengellinen sikainfluenssa - jo 2 tartuntaa
HENGELLINEN SIKAINFLUENSSA TARTUTTAA IHMISIIN AJATUKSEN ETTEI OLISIKAAN OLEMASSA IANKAIKKISTA RANGAISTUSTA ELI JUMALAN20384Kumosiko Jeesus vain sapatin sisällön ?
Sirkka-Iita ja muutkin adventistit muistuttavat alati siitä että Jeesus putsasi sapatin sisällön pumpppaamalla siitä ulo21383Laki ja evankeliumi AINA sotajalalla
Mistä oppiriidat syntyvät? Eivätköhän vain korostussyistä - toiset tahtovat korostaa lain töitä ja toiset korostavat lau25382Takaisin Raamatun USKOON !
EFESOLAISKIRJE ON "HYVIN PERILLÄ KRISTUKSEN SALAISUUDESTA", Ef 3:4! (Mutta missä jallut luuraavat? Jos löydät "sapatin"11379Myy sielusi ja osta sapattisinetti?
## Teuvo poisti 4:nen käskyn .. Kirjoittanut: alex-kasi 10.11.2008 klo 23.39 ## LIBERAALITEOLOGI ALEXILLE KELPAA V13379Heräsin kuolleista, usko tai älä!
Olin täysin kuollut, ikuisesti! Jeesus herätti minut. En enää nuku kuoleman unta. Ihmeellistä. Täällä ajallisuuden puole143791000 vuotta = 1 päivä
Kerron mitä tämä tuhannen vuoden ja yhden päivän RINNASTAMINEN muun muassa tarkoittaa ... 2. Piet. 3:8 Mutta tämä yks26378Perkele visiitillä radio Deissä vai kuis on
Radio Dei on minulla aena aaki. En tiedä olinko unessa vai kuulinko Deistä, ti klo 20 kuului klockan olevan ja joku mies63378Kadonneet sukukunnat ? Älä huoli !
Älkääpäs murehtiko niistä Israelin muka kadonneista sukukunnista! Ne löytyvät jopa edestäpäin - Ilm. 7. luvusta! Daan on4377Minun mielestäni
Minun mielipiteeni on sellainen, että EGW:n opeista ja EGW:n persoonasta on kivempi keskustella kuin Raamatusta. Ellenil15377Tänä sapatti ollut siunattu palstalla
Näin äiteinpäivän aattona on ollut erityisen siunattu sapatti palstalla. Pääaihe on ollut Riitan ehkä tärkein paljastus15375Terävä kieli on Jumalan lahja
Kaunokirjallisuus - so. pyöreä kieli - on kaunis asia, mutta romaania ei palstalle mahdu. Joten täällä joudutaan teräväs11373Sapattisaarna3
UUSI ISRAEL PERUSTAUTUU JUUTALAISUUTEEN Minun pelastukseni ei perustaudu lupauksiin tai lakiin - ei edes 4. käskyyn, jo17373Kuinka paljon laki antaakaan!
Kristuksessa minulla on jo "kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan". Mitä laki siihen lisää? Ainakin 4. käsky lu22373Meneekö rukouksesi saatanalle?
"Saatana vaikuttaa kristinuskossa. Kristityt rukoilevat mutta heidän rukouksensa menevät saatanalle." (kolmen-enkelin sa19372Entä, mitäs sanotte SANANKOHDISTA?
En ole tyytyväinen, sillä tyrmäsitte aloitukseni, ilman että olisitte niitä perusteltuja sanankohtia mitenkään kyenneet29371Ennustan - Ellen G:n (h)engessäkö ?
UNI, UNELMA, NÄKY, ENNUSTUS VAIKO PROFETIA ? Nykyajan (=New age) evankeliointi on uudenlaista ns. ellenististä humanism16371Sapatin historia lyhyesti
LUE RAAMATUSTA - ÄLÄ ARVAILE ! > Pitäisi edes kerran vilkaista Raamattua, ennenkuin ryhtyy opettajaksi. Ylläoleva laus23370Tämän pyhäpäivän Sana Herralta
28.9.2008 20. sunnuntai helluntaista Usko ja epäusko LITURGINEN VÄRI: vihreä. Päivän psalmi Antifoni: Ps. 102:13(102:14)21370Älä usko - se on VAIN vertaus ?!
Tämä on vain totuutta etsiville, pintaliitäjät älkööt vaivaututuko. Kaikki tiedämme Jeesuksen kuvauksen tuonelasta ja k32370