Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Ellen G. White´n Suuri Taistelu

Adventtikikko on aloittanut kampanjoinnin levittääkseen taas Ellen G. Whiten teosta Suuri Taistelu. Olen kuullut sanotta
    Kristinusko
    52
    4490
  2. Tarvitaanko tutkivaa tuomiota?

1. Jos Jumala on kaikkitietävä, tutkiva tuomio on tarpeeton. 2. Jos tutkiva tuomio tarvitaan, Jumala ei ole kaikkitietä
    Herätysliikkeet
    110
    3330
  3. Hillitön pyöriminen Ellenin ymärillä

Mistä mahtaakaan johtua se, että joissakin uskonnollisissa yhteisöissä näytetään "pyörittävän" jonkun liikkeeseen kuulun
    Adventismi
    61
    1548
  4. Onko lauantai sapatinpäivä?

Selittäkää nyt -olkaa hyvä - missä Raamatussa kerrotaan, että nykyinen lauantai on juuri se oikea ja alkuperäinen sapati
    Herätysliikkeet
    35
    1228
  5. Tärkein käsky...

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, adventistit pitävät neljättä, sapatinpyhittämiskäskyä, tärkeimpänä Siinailla annetuista k
    Herätysliikkeet
    21
    1071
  6. Jumalan persoona ja ihmisen persoona

Antiikin kreikassa persoona tarkoitti teatteriesityksessä näyttelijän käyttämää naamiota. Niin silloin. Myöhemmin on a
    Helluntailaisuus
    30
    935
  7. Onko Jumalalla huumorintajua?

Joku, valitettavasti en muista kuka, on joskus esittänyt ajatuksen, että huumori ja uskonto ovat hyvin lähellä toisiaan.
    Helluntailaisuus
    17
    884
  8. Herätyskokoukset ja seksuaalinen.....

Uskonnollisissa tilaisuuksissa, varsinkin herätyskokouksissa voi joskus olla varsin kiihkeä ja tihentynyt ilmapiiri. Ole
    Kristinusko
    13
    883
  9. Raamatun Apogryfikirjat

Suurimmissa suomalaisissakin perheraamatuissa ovat mukana VT:n apogryfikirjat. Sensijaan UT:n apogryfikirjoja ei ole mis
    Uskonnot ja uskomukset
    10
    819
  10. On se tietysti aika rankkaa...

Jollakulla uskovalla voi olla toisen uskovan, toisen opinsuunnan kannattajan, mielestä kokonaan tai osittain väärä ja ha
    Herätysliikkeet
    21
    791
  11. Jeesuksen kromosomit?

Perinnöllisyystiedettä tuntemattomana ihmettelen oliko Jeesuksella neitseestä syntyneenä kaikki kromosomit perimässään.
    Uskonnot ja uskomukset
    12
    683
  12. Juutalaisten sapatti ja kristittyjen sapatti

Katsotaanpa mitä suomenkielen käytön kannalta auktoritatiivinen Nykysuomen sanakirja sanoo: " sapat/ti s. (rinn. sabatt
    Adventismi
    32
    680
  13. Norsuja Nooan arkissa

1.Ms.7:24 kertoo vesien vallinneen maan päällä sata viisikymmentä päivää. Yksi norsu syö päivässä n. 150 - 300 kg pääasi
    Helluntailaisuus
    22
    619
  14. Parantaako Herra vai lääke?

Pari, kolme, vuotta sitten olin ystäväni kanssa Kajaanin Adventtikirkossa, Saarnaaja kertoi olevansa sairaalloinen jo ol
    Kristinusko
    10
    596
  15. Alkoholi alkuseurakunnissa

Jotkin kristilliset yhteisöt ovat väittäneet että viini UT:ssa olisi ollut käymätöntä rypälemehua. Sanalla viini on kyl
    Kristinusko
    9
    589
  16. Missä Jumala oli ennen luomista?

"Alussa Jumala loi taivaan ja maan...",alkaa luomiskertomus. Mutta missä Jumala oli ennen kuin hän alkoi luoda. Taivaass
    Helluntailaisuus
    16
    577
  17. Mikä ihmeen hinku meillä...

Mikä ihmeen hinku meillä uskovilla protestanteilla, helluntailaisilla, adventisteilla, jumalan seurakuntalaisilla, babti
    Herätysliikkeet
    11
    569
  18. Loisteputkilamppuongelma

Olohuoneessamme verhojen takana on kaksi pääksekkäin olevaa loisteputkivalaisinta. Toinen putkista sammui, joten ostin u
    Kodin niksit
    7
    548
  19. "Jeesuksen todistus"

Nimim. "kolme-enkeliä" kirjoittaa: >> Vain adventtiseurakunassa seurataan kaikessa Raamattua ja uskotaan Jeesuksen todi
    Adventismi
    16
    512
  20. Vanhat panssarimiehet! Nostalgiaa

tässä: http://guns.connect.fi/gow/T34osa1.html
    Maanpuolustus
    1
    478