kari.tolonen

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
73
Kommenttia
1182
Ellen G. White´n Suuri Taistelu
Adventtikikko on aloittanut kampanjoinnin levittääkseen taas Ellen G. Whiten teosta Suuri Taistelu. Olen kuullut sanotta524490Tarvitaanko tutkivaa tuomiota?
1. Jos Jumala on kaikkitietävä, tutkiva tuomio on tarpeeton. 2. Jos tutkiva tuomio tarvitaan, Jumala ei ole kaikkitietä1103330Hillitön pyöriminen Ellenin ymärillä
Mistä mahtaakaan johtua se, että joissakin uskonnollisissa yhteisöissä näytetään "pyörittävän" jonkun liikkeeseen kuulun611548Onko lauantai sapatinpäivä?
Selittäkää nyt -olkaa hyvä - missä Raamatussa kerrotaan, että nykyinen lauantai on juuri se oikea ja alkuperäinen sapati351228Tärkein käsky...
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, adventistit pitävät neljättä, sapatinpyhittämiskäskyä, tärkeimpänä Siinailla annetuista k211071Jumalan persoona ja ihmisen persoona
Antiikin kreikassa persoona tarkoitti teatteriesityksessä näyttelijän käyttämää naamiota. Niin silloin. Myöhemmin on a30935Onko Jumalalla huumorintajua?
Joku, valitettavasti en muista kuka, on joskus esittänyt ajatuksen, että huumori ja uskonto ovat hyvin lähellä toisiaan.17884Herätyskokoukset ja seksuaalinen.....
Uskonnollisissa tilaisuuksissa, varsinkin herätyskokouksissa voi joskus olla varsin kiihkeä ja tihentynyt ilmapiiri. Ole13883Raamatun Apogryfikirjat
Suurimmissa suomalaisissakin perheraamatuissa ovat mukana VT:n apogryfikirjat. Sensijaan UT:n apogryfikirjoja ei ole mis10819On se tietysti aika rankkaa...
Jollakulla uskovalla voi olla toisen uskovan, toisen opinsuunnan kannattajan, mielestä kokonaan tai osittain väärä ja ha21791Jeesuksen kromosomit?
Perinnöllisyystiedettä tuntemattomana ihmettelen oliko Jeesuksella neitseestä syntyneenä kaikki kromosomit perimässään.12683Juutalaisten sapatti ja kristittyjen sapatti
Katsotaanpa mitä suomenkielen käytön kannalta auktoritatiivinen Nykysuomen sanakirja sanoo: " sapat/ti s. (rinn. sabatt32680Norsuja Nooan arkissa
1.Ms.7:24 kertoo vesien vallinneen maan päällä sata viisikymmentä päivää. Yksi norsu syö päivässä n. 150 - 300 kg pääasi22619Parantaako Herra vai lääke?
Pari, kolme, vuotta sitten olin ystäväni kanssa Kajaanin Adventtikirkossa, Saarnaaja kertoi olevansa sairaalloinen jo ol10596Alkoholi alkuseurakunnissa
Jotkin kristilliset yhteisöt ovat väittäneet että viini UT:ssa olisi ollut käymätöntä rypälemehua. Sanalla viini on kyl9589Missä Jumala oli ennen luomista?
"Alussa Jumala loi taivaan ja maan...",alkaa luomiskertomus. Mutta missä Jumala oli ennen kuin hän alkoi luoda. Taivaass16577Mikä ihmeen hinku meillä...
Mikä ihmeen hinku meillä uskovilla protestanteilla, helluntailaisilla, adventisteilla, jumalan seurakuntalaisilla, babti11569Loisteputkilamppuongelma
Olohuoneessamme verhojen takana on kaksi pääksekkäin olevaa loisteputkivalaisinta. Toinen putkista sammui, joten ostin u7548"Jeesuksen todistus"
Nimim. "kolme-enkeliä" kirjoittaa: >> Vain adventtiseurakunassa seurataan kaikessa Raamattua ja uskotaan Jeesuksen todi16512- 1478