Vapaa kuvaus

Aloituksia

70

Kommenttia

1299

  1. Mulla taas on niin päin, että osaan puhua englantia ja ymmärrän luetun tekstin mutta kielioppi asioita en osaa vaikka kuinka lukisin!

    En sitten tiedä,että voisiko hahmottamisongelma johtua siitä,että minulla on erittäin paha matematiikan oppimishäiriö!Eli siis en hahmota mikä tehtävissä on jujuna esim.jos eteeni tungetaan sanallinen tehtävä osaan kyllä lukea sen mutta en ymmärrä mitä tehtävässä kysytään!
    Ongelmani havaittiin jo ekalla luokalla ja siitä asti olen rämppännyt erityisopettajilla ja jopa psykologilla kaksi kertaa.

    Olen itse sitä mieltä ,että aineenopettajan pitää osata opettaa asia niin,että hitaampikin tajuaa!Ala-asteella minulla oli todella hyvä matikanopettaja joka selitti asiat niin,että oikeasti tajusin mistä hommassa on kyse mutta ylä-asteelle siirryttäessä koko homma meni täysinpuihin!Opettaja ei ensinnäkään osannut pitää kuria ja kävi asioita läpi niin nopealla vauhdilla,että hyvä kun pysyin perässä!

    Tukiopetus oli hyvin kummallista joko erityisopettajilla oli aikaa tai ei ollut ja yleensä kun sinne meni niin eikö siellä ollut yleensä nämä oppilaat jotka eivät edes viitsineet vilkaistakkaan matikan kirjaan!Itse sentään olin istunut joka tunti mukana ja yrittänyt tehdä niitä tehtäviä!