Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

184

1. "Kristitty tietää että ihmisellä, ateistillakin, on väliä Jumalalle."

Ei vaan kristitty uskoo tietävänsä. Se ei ole sama kuin faktuaalinen tieto.

Toisaalta ateisti oikeasti tietää ettei jumalasi välitä hevonpaskan vertaa kenestäkään. Koska olematon ei pysty välittämään.

Ja ateistin tieto perustuu faktoihin. Yksikään uskovainen ei ole pystynyt lyömään pöytään objektiivisia todisteita jumalansa olemassa olosta. Ja niin olematon pysyy olemattomana kunnes asian todistetaan olevan toisin.

Käytöksesi on harhaista. On harhaista väittää olemattomia olevaisiksi.

Tähän saakka uskovaisten todisteluyritykset jumalansa olemassaolosta on voinut jakaa seuraaviin luokkiin
    - valehtelu
    - vääristely
    - typerät argumentaatiovirheet
    - lapsellinen inttäminen
    - maalitolppien siirtely
    - pulushakin peluu

Mikä niistä on sinun suosikkimetodisi jumalan todistamiseksi?
  2. Ateisti+ei+tarvitse+sen+paremmin+pappia+kuin+itseoppinutta+rauhanyhdistyksen+tekohurskasta+pedofiiliä+selittämään+mitä+Raamatussa+lukee.+Hän+osaa+lukea+ja+ymmärtää+lukemansa+ilman+irvokasta+"pestään+musta+uskonnollinen+paska+valkoiseksi"+selittelyä.Vuodesta+1972+alkaen+olen+keskutellut+hihhulien+kanssa+eivätkä+he+osaa+vieläkään+vastata+yksinkertaisimpiinkaan+kysymyksiin+muuten+kuin+valheilla,+vääristelyillä,+inttämisillä+ja+typerillä+sanaleikeillä+joilla+johdetaan+kouluttamattomia+ihmisia+harhaan+kertomalla+heille+tieteelliselle+termille+oikean+merkityksen+sijaan+kreationistinen+pseudotieteellinen+valhe.Olen+itse+joutunut+tähän+ikään+joskus+valehtemaan,+useimmiten+valkoisia+valheita+lähimmäisten+suojelemiseksi+ikävältä+totuudelta.+Kuten+vaimolle+aamulla+lausuttu+"Oletpas+kaunis+ja+seksikäs+tänä+aamuna.+Viime+öinen+taisi+tehdä+hyvää?"+Mutta+en+ole+tehnyt+valehtelusta+itselleni+elämäntapaa+kuten+ainakin+vartiotornikauppiaat,+mormonit+ja+lessut.+Itse+asiassa+lessut+eivät+normaalisti+juuri+julista+ovelta+ovelle,+mutta+nälkä+ajaa+nekin+huonoissa+oloistaan+koloistaan+esille.+Sinänsä+kuvaavaa+että+tiukassa+paikassa+nekin+muiden+uskovaisten+tapaan+turvautuvat+mielummin+kerjäämiseen+kuin+jonkun+hyödyllisen+tekemiseen.+Toisaalta+YLE:ltä+tuli+hiljan+dokkari+missä+lessut+huijasivat+paitsi+muita+niin+myös+omaa+porukkaansa.+Ainoa+sääntö+heillä+oli+että+diili+tarpeettomasta+remontista+piti+saada+keinolla+millä+hyvänsä+ja+sitten+alkoi+rahastaminen.Siihen+tarvitaan+uskovaista+että+alkaa+myymään+kusetusremontteja+omille+kanssa+seurakuntalaisilleen+eikä+edes+kiinnijäätyään+kadu+vaan+toteaa+että+typerät+ihmiset+maksavat+typeryydestään+kovemman+hinnan+kuin+fiksut.+Markkinateologista+Jumalan+sanaa.+On+rikollista+antaa+tyhmien+pitää+rahansa.+Lisäklausuuli:+Koska+ahneudella+ei+ole+rajaa+myös+omaan+seurakuntaan+kuuluvien+kusettaminen+on+paitsi+luvallista+niin+myös+suotavaa+koska+heidän+nimiään+tarvitaan+referenssiluettelossa.
  3. "...vaikka+en+erityisesti+pidäkään+tiedeusko-sanasta..."Sama+särähti+omaankin+korvaan,+mutta+vaikka+piispat+yrittävät+tarkastella+asiaa+objektiivisesti,+niin+vanhat+tavat+ja+kaanaankieli+istuu+uskovissa+tiukasti.