Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jeesushahmosta ei ole yhtään aikalaismainintaa, mikä on suoranainen ihme, kun ajattelee väitettyjä ihmetekoja"
Vastaus:
Tietääkseni kaikki maininnat Raamatussa Jeesuksesta, ovat aikalaisten todisteita Hänestä ja niitä on todella paljon.
Jeesuksesta enemmän todisteita kun ihmisestä. Jokainen hiekanjyvä ja havuneulanen on todiste Jeesuksesta. Sitä paitsi Jeesus Kristus asuu jokaisen uskovan sisimmässä Pyhän Henkensä kautta, joten kovin kauas ei tarvitse mennä etsimään todisteita Jeesuksesta.
Lähes joka päivä käyn keskusteluja Jeesuksen kanssa. NE ovt todellisia keidas-hetkiä elämässäni. Suosittelen jokaiselle ihmisille tutustumista Häneen, joka on Golgatan ristillä sovittanut koko maailman ja kaikkien ihmisten synnit ja vannut näin tien jokaiselle iankaikkiseen elämään Taivaassa jossa on iankaikkinen ilo, rauha, vapaus, hyvinvointi, terveys, ja elämä. Ylistys, kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
07.04.2026 16:13
"Kaikkien pitäisi ymmärtää että luterilaisuus on katolisuuden lahko, pieni kioski paavin pihanperällä!"
Vastaus:
Sillä ei ole mitään merkitystä, minkä lahko mikäkin on. Merkitystä on vain sillä, mikä on sinun suhteesi Jeesukseen Kristukseen? Oletko matkalla iankaikkiseen elämään vai iankaikkiseen kadotukseen?
07.04.2026 15:58
"Kannattaa perustaa sellainen lahko, joka itselle sopii. Raamatusta löytyyy jaetta joka lähtöön"
Vastaus:
Ennen sitä, on syytä ratkaista, mikä on suhteesi Jeesukseen Kristukseen. Oletko ottanut Hänet vastaan omana Vapahtajansi ja Herranasi? Vasta sen jälkeen kannattaa ajatella muita asioita.
07.04.2026 15:55
"Voiko nainen toimia lahkopastorina ?"
Vastaus:
Kysymys ei ole siitä, kuka voi toimia lahkopastorina, vaan kysymys on siitä, onko Jeesus Kristus sinun Vapahtajasi ja Herrasi?
07.04.2026 15:52
"Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...."
Vastaus:
Ylläoleva väite ei pidä paikkaansa. Yllä kerrottu väite ei pidä paikkaansa.
Jeesus Kristus sovitti koko maailman ja siten myös Päivi Räsäsen synnit ja rikokset, kun Jeesus kantoi meidän kaikkien ihmisten synnit Golgatan ristille noin 2000 vuotta,
sitten.
Se tarkoittaa itseasiassa sitä, että kaikki ihmiset naulittiin ristille syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Room.6:6-7
Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tässä on kyse siitä, että kaikki meidät vanhurskautettiin, mikä tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa. Se mikä on vanhaa, on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut. 2.Kor.5:17.
Päivi Räsänen on siten nyt Kristuksessa, mikä tarkoittaa sitä, että Jumala näkee hänet nyt yhtä puhtaana, pyhänä ja vanhurskaana kuin Hän näkee oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Tämä on evankeliumia, jota kukaan ei voi kumota. Maallisen oikeuslaitoksenkin on kumarrettava sen edessä tahtoipa sitä tai ei.
Ylistys olkoon Jumalalle, joka on maailmankaikkeuden korkei oikeus ja Tuomari! Halleluja!
27.03.2026 15:48
"Jos oli niin miksi niin Jumala teki että hukutti lähes kaikki silloin eläneet ihmiset?"
Vastaus:
Siksi, koska Jumala tekee vain sitä, mikä on oikein, eikä sitä, minkä ihminen kuvittelee olevan oikein. Jumala on kaikkitietävä, ihminen ei.
26.03.2026 14:50
"Pitääkö naisen peittää päänsä ja vaieta seyrskunbass?"
Vastaus:
Mielestäni kysymys ei ole pään peittämisestä tai jostain seurakuntakurista.
Kysymys on siitä, mikä suhde sinulla on Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan? Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi ja Vapahtajasi? Uskotko siihen, että Jeesus on uhrikuolemallaan kantanut kaikki syntisi ja sairautesi Golgatan ristille noin 2000 vuotta sitten ja olet nyt uusi luomus Kristuksessa?
Jos nämä asiat ovat kunnossa kohdallasi olet matkalla Taivaaseen ja iankaikkiseen elämään, olipa pääsi peitettynä tahi ei tai vaikenetko seurakunnassa vai et.
24.03.2026 17:04
Mitään tietoa mistään Putinin sairaudesta tai hyökkäyksestä Suomeen ei ainakaan minulla ole.
Siitä huolimatta rukoilen presidentti Putinin puolesta. Toivotan hänelle Jumalan runsasta siunausta ja kaikkea hyvää.
Olkoon koko Venäjän maa ja kansa siunattu, suojeltu ja varjeltu kaikelta sodalta, vihollisen hyökkäyksiltä ja pahuudelta.
Antakoon kaikkivaltias Jumala myös Suomen poliittisille päättäjille rakkautta Putinia ja Venäjää kohtaan, niin että maittemme välit paranisivat, yhteinen valtiollinen raja aukeaisi ja rauhanomainen kanssakäyminen ja turismi maittemme välillä elpyisi.
23.03.2026 15:29
"Mitkä ovat Putinin suunnitelmat Suomea vastaan ennen hyökkäystä Suomeen?"
Vastaus:
Todennäköisesti Putinin suunnitelmat ovat rauhanomainen kanssakäyminen ja rakkaus maittemme ja kansojemme välille, yhteisen maarajan aukaiseminen kaikelle rauhanomaiselle yhteistyölle ja turismille.
Valitettavasti tämä ei näytä olevan Suomen poliittisille päättäjille mieleen. Voimme kuitenkin rukoilla, että Suomen poliitikot tulisivat uskoon ja saisivat rakkautta Putinia, Venäjän kansaa ja -maata kohtaan. Se olisi kummankin maan edun mukaista.
Toivotan presidentti Putinille ja koko Venäjän maalle ja kansalle runsasta Jumalan siunausta ja kaikkea hyvää täältä Suomesta!
21.03.2026 14:04
"Mitä mieltä olet Venäjän hallituksesta?"
Vastaus::
Mielestäni Venäjällä on hyvä hallitus ja rauhaa rakastava presidentti. Venäläiset ovat muutenkin ystävällisiä ihmisiä ja haluaisivat tehdä rauhanomaista yhteistyötä muiden maiden kanssa.. Suomen ja länsimaiden tulisikin lopettaa kaikenlainen pahan puhuminen Venäjästä ja sen presidentistä. Rauhaa ei rakenneta maailmaan vihapuheilla, vaan hyvän puhumisella toisista maista ja niiden poliitikoista.
Jumalan runsasta siunausta presidentti Putinille, koko Venäjän maalle ja kansalle!
17.03.2026 16:50
"Olen ollut hellari lapsesta asti. En ole nähnyt yhtään ihmettä. Sairaat eivät ole parantuneet, kuolleet eivät ole heränneet eikä ihme ole ketään pelastanut."
Vastaus:
Minä näen joka satoja ihmisiä, jotka ovat parantuneet Jeesuksen sovitustyön kautta Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Tämä on myös selvästi todistettu, kun profeetta Jesaja ennusti ne jo noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Voit lukea tämän omasta Raamatustasi,
"Mutta totisesti meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä. Me pidimme Häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut (parantuneet)"
Kun Jeesus vaelsi maan päällä, Hän herätti myös monia kuolleita, Ihmeitä tapahtuu tänäkin päivänäm vaikka emme yleensä ole paikan päällä näkemässä niitä,
En minäkään ole nähnyt yhdenkään lääkärin parantavan ainuttakaan ihmistä, enkä herättävän ketään kuolleista, Joten sillä perusteella voidaan lääketiedettäkin pitää huijauksena. Sitä paitsi Jumala antoi elämän kaikille ihmisille, jotka Hän oli luonut maan tomusta. Kuka lääkäri tai muu tiedemies on pystynyt samaan?
16.03.2026 15:34
"Raamattu on ihmisten kirjoittama mielikuvitustarinoiden kokoelma, ei mitään muuta."
Vastaus:
Raamattu on Jumalan sanaa eikä mikään ihmisten kirjoittama kirja. Ihmiset ovat vain olleet kirjureina, mutta Jumala on kirjoittaja.
Tiedämme, että Raamattu on Jumalan Sana siitä, että Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, jota ei ole missään ihmisen kirjoittamassa kirjassa.
13.03.2026 15:33
"Helluntailaisen opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyessään.
Se on sitä käärmeen epäraamatullista oppia"
Vastaus.
Meidän kaikki syntimme, niin menneet, nykyiset kuin tulevatkin ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatan ristille noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7.
Jumala herätti Jeesuksen kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista.
Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa." Se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut". 2.Kor.5:17.
Raamatun perusteella en näe mitään perustetta kutsua uskovia syntisiksi. "Sillä sellainen kuin Hän (Jeesus) on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa." 1.Joh.4:17
12.03.2026 15:42
"luemme Matteuksen evankeliumista, että Jeesus opetti ettei laista katoa ja poistu(eikä siis muutukaan) yksikään kirjain tai piirto"
Samasta Matteuksen evankeliumin luvun lopusta luemme: "Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen." Matt.5:48.
Jos rikot tätä käskyä vastaan olet syyllinen koko lain rikkomiseen, mukaan lukien sapattikäsky.
Mikä on siis ratkaisu? Ratkaisu on yksi tärkeä sana: ARMO!
Me pelastumme armosta emmekä lain tekojen kautta, olipa sapatti minä päivänä tahansa..
11.03.2026 15:57
"RAAMATUN PYHÄPÄIVÄ ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI"
Vastaus:
Raamatun pyhäpäivä on hepreaksi sapatti, mikä tarkoittaa lepopäivää - ei mitään tiettyä viikonpäivää. Sapatti on kuuden työpäivän jälkeinen päivä ja voi siten olla mikä viikonpäivä tahansa, riippuen siitä, mikä on viikon ensimmäinen työpäivä.
11.03.2026 15:37
"Kun Jeesus Kristus kuoli edestämme Golgatan ristillä, Hän sovitti koko maailman ja kaikkien ihmisten synnit"
Yllä olevasta kommentistani unohtui raamatunjae, joka todistaa, että meidän kaikkien, myös pikkulasten, synnit sovitettiiin Golgatalla noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7
11.03.2026 15:21
"Pieni lapsi on syntinen vastoin helluntaiuskotteluaPieni lapsi on syntinen vastoin helluntaiuskottelua"
Vastaus:
Kun Jeesus Kristus kuoli edestämme Golgatan ristillä, Hän sovitti koko maailman ja kaikkien ihmisten synnit. Pikkuvauvat kuuluvat myös tähän maailmaan, joten heidänkin syntinsä on sovitettu ja anteeksiannettu noin 2000 vuotta sitten.
Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, meidät, mukaan lukien pikkulapset, vanhurskautettiin. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jeesuksen sovituskuoleman ansiosta, Jumala on siis julistanut kaikki maailman ihmiset syyttömäksi, eikä mikään mahti maailmassa voi kumota tätä Jumalan julistusta.
Tämä anteeksiantamus koskee meidän sekä entisiä, nykyisiä että tulevia syntejä. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan.
Ainoa syy, joka voi viedä meidät kadotukseen on se, että tietoisesti hylkäämme tämän Jeesuksen uhrikuoleman meidän hyväksemme.. Ylistys ja kiitos Jeesukselle Kristukselle!
11.03.2026 15:13
"Synnin takia tottakai, tai tarkalleenottaen sen takia, mistä synnit todistavat. Synnit todistavat meidät syntisiksi. Jokainen syntinen on henkilökohtaisesti syyllistynyt Jumalan Pojan murhaamiseen teoillaan."
Jeesus Kristus sovitti koko maailman, kaikkien ihmisten synnit kärsiessään rangaistuksen meidän syntiemme edestä. Room.6:6-7
Tästä syystä kukaan ei uudessa liitossa joudu helvettiin minkään synnin tähden. Meidät vanhurskautettiin (julistettiin syyttömiksi) kun Jeesus nousi ylös kuolleista ja me nousimme Hänen kanssaan..
Ainoa syy, miksi jotkut joutuvat helvettiin on se, että he eivät usko siihen, mitä Jeesus on tehnyt heidän puolestaan. Sen tähden meidän tulee julistaa evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta ja Hänen sovitustyöstään kaikille ihmisille.. Ylistetty olkoon Herran nimi!
10.03.2026 15:53
""Kerran pelastettu - aina pelastettu" on kuitenkin harhaoppia"
Vastaus:
Jeesus Kristus sovitti meidän syntimme Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Kukaan ei voi sitä kumota jälkikäteen. Me kuolimme yhdessä Hänen kanssaan Room.6:6-7.
Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa 2.Kor.5:17
Raamattu kertoo, että Jeesus nousi ylös meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskaus tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jos kaikkivaltias Jumala on julistanut meidät syyttömäksi kaikkiin synteihimme, niin mikään mahti maailmassa ei voi sitä kumota.
Hebrealaiskirjeen 10 luvussa Jumala ilmoittaa, että Jeesus on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt täydelliseksi ne, jotka pyhitetään ja samassa luvussa Jumala sanoo, että Hän ei edes muista meidän syntejämme.
Herää myös kysymys: Kuinka uudestisyntyminen voidaan tehdä uudestisyntymättömyydeksi tai kuinka kaste voidaan tehdä kastamattomuudeksi?
Me pelastumme sataprosenttisesti Jumalan armosta, eikä sitä voida mitenkään menettää, koska siinä ei ole kysymys meidän teoistamme vaan Kristuksen teoista Golgatan ristillä. Kiitos Herralle!
06.03.2026 15:53
"Putin hyökkää joko ennen kuin Suomi saa ydinaseita Suomeen."
Vastaus:
Mielestäni täyttä hölynpölyä ja vihan lietsontaa meille ystävällistä maata kohtaan!
Putin on rauhaarakastava presidentti eikä ole mitään tietoa hänen aikomuksestaan hyökätä Suomeen eikä mihinkään muuhunkaan maahan..
Suomen tulisi kyllä mielestäni ottaa yhteyttä Putiniin ja ryhtyä neuvottelemaan maittemme suhteiden parantamiseksi ja rauhanomaisen kanssakäymisen lisäämiseksi ja yhteisen rajan avaamiseksi maittemme välillä.
Jumala siunatkoon presidentti Putinia ja koko Venäjän maata ja kansaa!
05.03.2026 15:04
2 / 35