Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
einarise72
profiilit
einarise72
einarise72
Vapaa kuvaus
Ikuinen poika....
- varattu -
Aloituksia
8
Kommenttia
73
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No jos tuosta faktatietoa, niin vaihtaisin heti itsekin...
Luulempa kuitenkin, että kyseessä on laiton viritelmä...
En ole poliisi, enkä analysoi viritelmää, koska itseänikin kiinnostaa moinen viritys...
27.12.2008 02:57
Ainakin nykykoppaisen Avensiksen suodatin helppo vaihtaa. Siellähän se hanskalokeron takana lymyilee. Ainakin minulla on raitisilmasuodatin kuuluu määräaikaishuolto-ohjelman piiriin (merkkiliikkeessä).
Merkkiliikkeessä suodattimen hinta n. 25€:a. Tuo väittämäsi 130€:a kuulostaisi ilmastointilaitteen huollon hinnalta.
19.12.2008 11:53
Ainakin nykymallin sedanissa vaihtotyö onnistuu kohtuullisen helposti itsekin.
Hae uusi poltin mieluiten merkkiliikkestä, on nimittäin hieman harvinaisempi malliltaan (12V/16W). Ainakin Motonetin varaosaluettelossa on virheellinen tyyppi polttimolle (liian suuri ulkomitoiltaan). Jarruvalon kotelo irtoaa kulkusuunnassa katsottuna eteenpäin vetämällä, jonka jälkeen se nousee ylös hyllystä. Johtoliitin kannattaa ottaa irti, jolloin koko paketti on kädessäsi. Hieman sorminäppäryyttä tarvitsee olla. Myös käyttöohjekirjasta löytyy kuvitetut ohjeet vaihtotyöhön.
07.11.2008 18:07
Ainakin minä joskus kirjoitin sellaisen neuvon tänne... Hyvin on tuntunut kuparitahna toimivan, pahin kitinä on pysynyt poissa. Aivan pieni kitinä kuuluu joskus kesähelteellä ja oma autoni on automaatti, joten jarrua tulee poljettua aika paljon.
Autoni oli merkkihuollossa jokin aika sitten, olivat näköjään (ihan oikeasti!) tarkastaneet ja puhdistaneet jarrut... Poissa oli kuparitahna, kitinä oli sitten taas "läsnä". Uudet kuparitahnat väliin, ja taas hiljeni.
Että näin
29.10.2008 01:51
Itselläni oli joskus FX-malli, josta pahvit irrottelin. Sen verran aikaa on kyseisestä tapahtumasta, etten pysty takuuta antamaan ohjeesta.
FX-mallissa taitaa olla hieman erilainen tuo sisäkahva, eli siinä oli oven lukitusvipu samassa. Joka tapauksessa kahvan kehys irroitetaan ennen ovipahvia, ja tuo kehys lähtee etuviistoon vetämällä, eli siis etureunasta nostetaan, jonka jälkeen se kehys lähtee eteenpäin vetämällä. Itse kahva jää ovipeltiin. Tai jos kahvaosakin irtoaa tuossa vaiheessa, niin silloin siitä irroitetaan tangot, jonka jälkeen pahvin saa irti.
(olikohan vaikeasti selitetty?) Ja korjatkoon joku ohjetta, joka paremmin tietää/muistaa. Itselläni aikaa operaatiosta 6-7 vuotta.
Kaiutin on 13cm, ja asennusaukko hyvin omalaatuinen. Lisäksi joutuu varmasti tekemään korokepalan uudelle kaiuttimelle, ettei kaiuttimen magneetti osu alaslaskettuun ikkunamekanismiin. Eli homma ei ole niitä yksinkertaisempia.
Alkuperäinen kaiutin on todellakin "merkkikohtainen", eli normikaiutin siellä ei ole. Kaiuttimen runko muovia(!) ja magneettikin koomisen kokoinen...
15.10.2008 01:26
Itsekin vaihdoin ko. malliin taannoin ajovalopolttimot. Vasen puoli onnistui vielä kohtuullisesti, hieman akkua siirtämällä sai riittävästi tilaa. Oikea puoli olikin sitten lähes mahdoton. Mitään en rikki saanut mutta aikaa meni ensikertalaiselta yhteensä 3 tuntia!
Ainakin edelliset polttimot kesti yli 20tkm, joten ei niitä nyt jatkuvasti tarvitse vaihdella. Seuraavalla kerralla vaihdatan polttimot jossain huollossa.
Jos jollain on vihjeitä polttimon vaihtoon, niin kertokoon ihmeessä.
Oma neuvo ainakin on, että "harjoittelee" ensin vasemman puolen kanssa, ennenkuin kajoaa oikeanpuoleiseen... Ja ulkona pakkasessa ei varmasti edes kannata yrittää. Ihan luvattoman hankalaksi tehty tuollainen homma.
10.10.2008 16:44
Itselleni sattui vapaa-aikana nilkkamurtuma... Tämä tapahtui 27.7.-08
Minulla kotivakuutusen yhteydessä jonkilainen tapaturmavakuutus.
Kävin juttelemassa vakuutusyhtiössä asiasta.
Korvauksen alaisia:
-Sairaalamaksut + lääkärimaksut (kunnallispuolen omavastuut tietty)
-Poliklinikkamaksut
-Lääkekulut
-Matkakustannuksien omavastuut (siis mitä jää KELA-korvausten jälkeen)
-Lääkärilausunnot
Ei korvausta tulon menetyksestä!.
Ilmoitus korvaushakemukseen on tehtävä vuosi tapaturman sattumisen jälkeen ja E-lausunnon kera.
Kuitit täytyy liittää hakemukseen, osassa riittää kopio mutta osaan tarvitaan original.
Eli näin on luvattu.... Itselläni hakemus vielä "pöydällä", koska vaiva ei vielä loppuunkäsitelty......
27.09.2008 04:08
Auto oli -02 Corolla 1,6 sedan. Ensimmäisen kerran etujarrupalat uusittiin 45tkm:n huollossa, jossa huomautettiin melko kuluneista etujarrulevyistä. Etujarrulevyt meni vaihtoon 60tkm:n huollossa, jolloin uusille levyille laitettiin luonnollisesti myös uudet jarrupalat (tämä remontti meni vielä takuun piikkiin).
Takajarrut kokivat remontin 54tkm:n kohdalla. Jarrut laahasivat sen verran pahasti, että uusiksi laitettiin sinertyneet levyt, palat ja jarrusatulat. Tämä meni takuukorjauksena myös.
Itseäni ihmetytti tuo etujarrujen nopea kuluminen. Tosin, olin tuossa vaiheessa auton toinen omistaja, joten aika vaikea sanoa, miten edellinen omistaja oli ensimmäisten 37tkm:n aikana jarruja käyttänyt...
Vertailun vuoksi:
-92 Corollaan etupalat ensi kerran reilut 200tkm ajettuna, takajarruista ei muistikuvaa.
-98 Corollassa ei ainakaan 85tkm:n kohdalla ollut etujarruille tehty mitään, takajarrukengät kerran vaihdettu.
22.08.2008 17:29
Minulla myös 2,4 vakioalustalla, renkaat 225/45-17 ja vanteen ET 35. Ei ole raapinut rengas mihinkään...
14.08.2008 20:38
No, jos noin on, niin seuraavassa huollossa itsellekin eteen tulee... Siis turhaan huolehdin (?).
Olisi vielä kiinnostavaa tietää, muuttuuko askin käyttäytyminen uusien liukasteiden myötä...
(Aika kömpelösti muuten tietoa omistajan oppaassa näistä 2,4-malleista...).
08.07.2008 20:32
Kuinka paljon säästät hankkimalla vanteet + renkaat 15 tuumaisina, verrattuna siihen, mitä maksaisit pelkistä 16-tuumaisista renkaista? Peltivanteistakin kinutaan melko suuria määriä valuuttaa....
Toki vastaava 15 tuumainen olisi varmasti parempi ja mukavampi ajettava, kuin orkkiskoko...
08.07.2008 20:22
Esim Ford osaa tehdä tunnokkaan ohjauksen, jota ihailen kovin...
Kaihoisasti muistelen ralliratilla varustettua 127 Fiiua.... Ai ai
11.05.2008 05:37
Mahtuu oikein hyvin. Vanteen ET:ksi 35.
Mittarivirhe noilla renkailla +2...3km/h (eli vähemmän, kuin orkkisrenkaalla), matkamittari näyttää hieman vähemmän, kuin oikea matka olisi.
12.04.2008 17:38
Itse asennutin jälkiasennuksena viime kesänä säätimen. 2,4 litraisessa bensamallissa ainakin valmius on, jolloin hinnaksi tuli n. 250€:a.
Jos valmius puuttuu, niin hinta pompsahtaa lähelle kuuttasataa.
Käy merkkiliikkeessä kysäisemässä, sieltä saat varmasti tarkempaa tietoa.
13.02.2008 17:50
Itselläni 2,4 sedan syö maantiellä n. 7,5 - 8l/100km.
Seka-ajossa 8,5 - 9,5l/100km. Kaupunkiajo lisää rutkasti kulutusta.
Suorituskyky kohtalaisen rivakka ja miellyttävä automaatin toiminta tuovat plussaa.
10.02.2008 16:17
Samaa vikaa/ominaisuus oli myös edellisessä Corolassani ehkä lievempänä ilmiönä (-02). Aina kyllä käyntiin lähti.
Nyt vaan huolestuttaa, kun etelässä ei ole vielä "kunnon" pakkasiakaan ollut.
Muutama vuosi sitten testailin erään 3 vuotiaan akun kapasiteettia jännite- ja ampeerimittarin kanssa. Kuormitin täyteen ladattua akkua kahden halogeenipolttimon avulla. Akun (50Ah) kapasiteetti oli tippunut n. kolmannekseen. Toistin testin muutaman kerran.
Tärkeämpäähän olisi varmasti tietää, kuinka paljon akku kykenee luovuttamaan virtaa hetkellisesti, ja kuinka kauan... Tämä on vaan kotioloissa vaan vaikeampi testi. Ja mitä sitten pakkanen aiheuttaisikaan testeihin...
03.01.2008 17:45
Lainaus:
"Erään VAG-puljussa pitkään työskennelleen huoltomiehen näkemyksen mukaan Toyotan jarrunesteiden yhden vuoden vaihtoväli on rahan hukkaa. Neljä vuotta menee kuulemma ihan hyvin."
Kyllä tuo jarrunesteen vaihto on Toyotan huoltokirjan mukaan enemmän... Ulkoa en muista, mutta veikkaisin 3v./60tkm.
Ainakaan itselleni vaihdettu max. joka kolmas (45tkm)huolto.
Ja OT:
Itse kärsin vinkuvista (etu)jarruista...
Jarrujen putsaus, viilasin palojen reunat pyöreiksi ja kuparitahnaa kiinnityspintoihin (ei tietenkään levyn ja palan väliin), vinkuminen pysynyt ainakin vielä poissa (8tkm)
30.12.2007 03:42
Itse havaitsin saman nitinän -02 Corollassa (sedan) ja nyky-Avessa (sedan). Eli jäätä ikkunan ja kontin etureunan välissä.
On muuten tosi ärsyttävää nitinää, mutta onneksi helposti poistettavissa.
08.12.2007 20:34
Ihan mielenkiinnosta...
Laittoivatko pistorasian keskikonsolin puolelle vai oven puolelle?
Itselläni kävi niin, että pistorasia tuli sinne oven puolelle ja Terminin liitäntäjohto ei riittänytkään paikkaan, johon ajattelin lämmittimen kiinnittää.
No vaihdoin lämmittimen johdon sitten pitempään (taisi mennä siinä takuu, kun availin aparaatin atomeiksi). Itse laitoin Terminin keskikonsoliin heti etupenkin etupuolelle.
24.11.2007 22:59
Itse kokeilin Valeon sulkia kesällä. Niiden kanssa kävi hieman kumma juttu... Alkoivat melkein heti tehdä ohuita raitoja, eikä puhdistaminen auttanut. Lasin pinnassakaan ei ollut mielestäni mitään, mikä olisi pilannut sulat. Olisikohan ollut valmistevika molemmissa(?). Valitettavasti kuittia ei löytynyt, jotta olisin voinut vaihtaa, joten turvaduin sitten "perinteisiin" ja hyvin pyyhkii...
24.11.2007 22:47
1 / 4