AteismiVastattu 10 kk

Kumotkaa vahva ateismini

Olen ollut syntymästäni saakka heikko eli negatiivinen ateismi. Olen säilyttänyt syntymäateismini. Kasvoin eräässä suurimmista suomalaisista herätyskristillisistä lahkoista. Lahkot väittivät kaikenlaista lapsellista Jum…
AteismiVastattu 10 kk

Laitan kädet yhteen iltaisin

Kuuntelin Haloo Helsingin uutta kappaletta 'Voiko enkelitkin eksyä' ja törmäsin oudolta vaikuttavaan ilmaisuun 'laita kädet yhteen iltaisin'. Kristityn kasvatuksen saaneena odotin tietysti ilmaisua 'laita kadet ristiin …
AteismiVastattu 11 kk

Milloin Raamattu on sepitetty?

Raamatussa on vanhojakin tekstejä. Vanhimmat ovat noin 600 eaa. Ketef Hinnomin hopeakääröt, jossa on Herran siunaus. Herran siunaus ei ole kuitenkaan ainutlaatuinen teksti vaan samanlaisia tekstejä on ollut muinaisessa …
AteismiVastattu 11 kk

Miksi Jumala ei keksinyt edes pyörää?

Vanha ja kyyninen sanonta innovatiivisille hössöttäjille on: "Ei pyörää kannata keksiä uudelleen." Tästäpä perehdyin pyörän historiaan ja itseänikin hämmästytti kuinka myöhään ja mihin tarkoitukseen se on keksitty. Pyör…
AteismiVastattu 1 v

Kysymys saatanasta kristityille

Jos saatana rankaisee pahoja ihmisiä niin eikö saatana ole silloin hyvä? Jos saatana on kuitenkin paha niin miksi se rankaisisi pahoja eli itsensä kaltaisia ihmisiä? Palstalla pörräävät kristityt, selittäkää minulle täm…
AteismiVastattu 1 v

Käyttävätkö suomalaisnaiset burkhaa?

Asun maaseudulla ja kun käymme vaimoni kanssa iltakävelyllä niin lähes kaikilla suomalaisnaislla on huivi päässä. Onko tämä suomalaisnaisten huivi verrannollinen burkhaan? Jos nainen ei verhoa kutrejaan kankaalla, hän o…
AteismiVastattu 1 v

Ovatko vangit entisiä ateisteja?

Tämä on tärkeä kysymys, koska jumaluskoja perustellaan sillä, että ilman jumaluskontoja ei ole kunnollista moraalia ja ateismi on moraalitonta. Teistit ovat yliedustettuina vankiloissa. Suomalaisissa vankiloissa on suht…
AteismiVastattu 1 v

Kehutaan toisiamme

Minua on alkanut tympimään tämä palstalla väijyvien kristittyjen negatiivisissa tunteissa piehtarointi. Kaikki aloitukset ovat tyyliin "Mikä olisi ateistille sopiva rangaistus?", "Miten ateismin voisi kieltää?", "Paljon…
AteismiVastattu 1 v

Todisteet ateismia vastaan

Jokin jumala olisi selkeä todiste ateismia vastaan. Teistit ovat puhuneet jumalista kohta 10 000 vuotta. Miksi ihmeessä yhtään jumalaa ei ole tuotu näytille kaatamaan ateismi? Ateismi oli ennen teismiä, voi edelleen vah…
AteismiVastattu 5 kk

Pitääkö suvaitsemattomuutta suvaita?

Mitä mieltä? Asiallista keskustelua. Tarratoimikunta ei kritisoi uskonnollisen yhteisön ajattelua vaan sitä, miten yhteisö sortaa erilaisia ihmisiä. Tässä uskonnollisen yhteisön suvaitsemattomuus ei ole ajatuksia vaan m…
AteismiVastattu 1 v

Kysymyksiä ja vastauksia ateismista

Kerätään tähän ketjuun yleisimmin kysytyt kysymykset ja vastaukset ateismista. Minä aloitan muutamalla. Q: Käyttävätkö ateistit tavanomaista enemmän päihteitä. A: Eivät käytä. Päin vastoin, ateistit käyttävät vähemmän p…
AteismiVastattu 1 v

Raamattu on vuohipaimenten myytti

Palstalla väijyvilä kristityillä on peppukipua siitä, että Raamattu on vohipaimenten myytti. He todistelevat, että vuohipaimenet eivät osanneet kirjoittaa ja Juudeassa paimennettiin lampaita eikä vuohia. Laitan tähän al…