Oletteko kuulleet Maija Kaunismaan esittämän ja Sofi Oksasen sanoittaman laulun Ruma barbi? Se on levyllä Liian lyhyt hame - Kertomuksia keittiöstä. Olen menossa tammikuussa katsomaan Kansallisteatterin esitystä, jossa …
Haluaisin kirjeenvaihtoon eestiläisen naisen tai miehen kanssa. Haluan harjoitella eestin kieltä, mutta olisi hyvä, jos osaisit suomea sen verran hyvin, että voisimme välillä käyttää sitäkin. Olen 33-vuotias ja kiinnost…
Olen seurannut viime syksystä asti piirrossarjaa Taotao, pieni pandakarhu, joka esitettiin ensimmäisen kerran lapsuudessani vuonna 1985. Sain taltioitua kymmenkunta jaksoa, joista suurin osa on ollut meillä videolla. Mi…
Mistä on kyse silloin, kun mies seksin aloittamisen jälkeen ei enää välitä puhua muista aiheista ja alkaa lähettää keskellä yötä tekstiviestejä, joiden sisältö on "saanko laueta sisällesi" tms.? Entinen miesystäväni käy…
Oheinen tekstinpätkä kuuluisi oikeastaan faninovellipalstalle, mutta näytän sen täällä, koska käytin alempana olevassa historiallisessa tekstissäni samantapaista ideaa. Tämä katkelma Oopperan kummituksesta kirjoittamaan…
Digiboksini ei näytä yhtään tv-kanavaa, mutta radiokanavat kuuluvat televisiosta! Minun piti illalla katsoa Yle Teemaa, mutta painoin vahingossa jotakin nappia, joka sai radiokanavat toimimaan tv-kanavien sijasta. Digib…
Toivottavasti tätä viestiä ei sensuroida. Osaako joku neuvoa? Olen lievästi CP-vammainen, ja minulla on vammaton kumppani. Olemme kokeilleet seksiä muutaman kerran, mutta sopivaa asentoa on vaikea löytää. "Ongelma" on s…
Entä jos Iiris palaa sittenkin? Minusta jotenkin tuntuu, että hän tulee takaisin. Ajatelkaa, jos lipas ei uppoakaan, vaan Iiris itse löytää sen ja ottaa sitten yhteyttä Panuun tai Sampoon! Onko muilla samantapaisia aavi…
Kirjoitin kerran näille palstoille liikuttavasta laulusta, jossa pikkutyttö kirjoitti joulupukille pelkäävänsä sairaan äitinsä puolesta. Laulun tiedot löytyvät Netistä; esittäjä on Maija-Liisa Könönen. Kuulin tämän laul…
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi romanit uhkailevat niitä yhteisön jäseniä, jotka arvostelevat kulttuurin perinteitä. Tietysti yhteisö haluaa pysyä koossa, mutta jos kulttuuri on vahva, se kestää myös kritíikkiä. Tarkoi…
Tämän päivän jaksojen numerot olivat 896, 897 ja sitten yhtäkkiä 901! Ensi viikolla jaksot jatkuvat numerosta 902. Tarkistin asian mtv3:n sivuilta. Aivan älytöntä! Miksi ihmeessä kolme numeroa on jätetty väliin? Sehän m…
En voi sietää sitä, että tarinoissa miesten muka PITÄISI tappaa naisia! Olen aina inhonnut myös hakkaamista ja muuta "perheväkivaltaa" kirjallisuudessa. Erotiikan kuvaaminen sen sijaan kiehtoo minua. Jopa seksuaalinen a…
Sinä, 33-v. helsinkiläismies, joka käytät treffipalvelussa nimimerkkiä "kosmikkoa", käytkö näillä palstoilla? Olit treffisivuilla viimeksi helmikuun puolivälissä. Vaihdoimme aikoinaan pari viestiä, mutta emme ole päässe…
Kirjoitan suomeksi, koska on todella tärkeää saada tämä kaikki sanotuksi. Haluaisin todella mielelläni päästä kunnolla harjoittelemaan eestin kieltä - älkääkä nyt takertuko siihen, että sanon eesti enkä viro, sillä minu…
Kuka putosi parvekkeelta? Eero vai Aaro? Ja miten Lauran kävi? Uhkailiko Aaro pyssyineen Lauraa vai Eeroa?
Tunteeko kukaan Victor Hugon romaania Nauruihminen, joka ilmestyi v. 1869? Se on suomennettu vuonna 1946, ja minulla on se lainassa kirjastosta. Kiinnostaisi todella tietää, olisiko sitä mistään muualta aaatavilla. Kirj…
Olen aiemminkin kirjoittanut tänne samantapaisesta aiheesta. Suunnittelen tarinaa, jossa nuori nainen joutuu vangiksi kaupungin valtauksessa. Hänestä tulee todennäköisesti joksikin aikaa vangitsijansa "mielihyvän lähde"…
Onko täällä Oopperan kummituksesta kiinnostuneita? Tiedän lukemattomia kansainvälisiä aiheelle omistettuja sivustoja ja kaksi suomenkielistäkin. Puhun siis sekä Gaston Leroux'n alkuteoksesta että eri teatteri- ja elokuv…
Minulla on 15-viikkoinen lyhytkarvainen kääpiönarttupentu. Olemme vähitellen totuttaneet sitä ulkoiluun, ja se tekee välillä tarpeensakin ulos. Tyypilliseen pentumaiseen tapaan se pysähtelee tuon tuostakin katselemaan o…
Ovatko monet täällä kirjoittaneet tarinoihinsa esimerkiksi seksuaalisesta ahdistelusta - tai sanoisinko sellaisesta toiminnasta, jonka joku voi tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi - tai uhkailusta väkivallalla tai tappa…