Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pikkubellu
profiilit
pikkubellu
pikkubellu
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: FM Ammatti: Muu Siviilisääty: Naimisissa Lapset: 1
Aloituksia
70
Kommenttia
183
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Sisaruksia ei saa vanhempien eron takia erottaa toisistaan. Ero on usein muutenkin riittävän vaikea asia lapsille.
Mitä itse aiheeseen tulee, minunkin mielestäni aikuisten olisi syytä tutustua kunnolla, ennen kuin lapset tutustuvat isänsä uuteen kumppaniin.
23.11.2012 17:25
Jätän Bäckmanin puheet omaan arvoonsa, mutta ihmetellä täytyy, mitä syitä hänellä on suhtautua omaan maahansa näin kielteisesti. Mistä ihmeestä hän on saanut päähänsä väittää, että Suomessa olisi ainuttakaan minkäänlaista keskitysleiriä?
15.10.2012 13:34
Minulla on ollut varsinkin aiemmin hyvinkin rajuja ja mielikuvituksellisia fantasioita. Joitakin voin ehkä toteuttaa kumppanini kanssa, toisia en. Seksifantasioista ei missään tapauksessa tarvitse tuntea syyllisyyttä, ja jos niistä kirjoittaa, voimakkaita kommentteja ei pidä ottaa henkilökohtaisesti. Tämän tiedän erityisen hyvin.
29.09.2012 13:43
Onnea Sofille hänen uudesta romaanistaan ja kaikkea hyvää hänen uralleen tulevaisuudessakin!
Eihän mikään kaunokirjallinen teos ole sanasta sanaan totta. Puhdistuksessa saattaa olla epäselvyyksiä ja virheitäkin, mutta se on kiistattomasti viime vuosien parhaita suomalaisia romaaneja. Kyyhkysistä en voi sanoa mitään, ennen kuin olen lukenut sen. Ei ylipäätään ole mitään järkeä tuomita kirjaa huonoksi, ellei edes lue sitä.
Mitä Leena Hietaseen tulee, hänenlaisensa kiihkokommunistin mielipiteisiin ei kannata kiinnittää paljonkaan huomiota. Hän on ilmeisen balttivastainen eikä ymmärrä eroa neuvostojärjestelmän arvostelun ja venäläisvihan välillä. Hänen maailmassaan Neuvostoliitto oli aina oikeassa, ja hän syyttää natsiksi jokaista suomalaista, joka on esimerkiksi kyydityksistä puhuttaessa eestiläisten puolella.
Jos on totta, että Sofin suvussa on ollut samassa perheessä sekä kyyditetty että kyydittäjä, kirjailija itsekin saa osansa myötätunnosta, jota tunnen jokaista Siperiaan vietyä kohtaan kansallisuudesta riippumatta.
31.08.2012 01:39
Minä olen tavallista lyhyempi, mutta lyhytkasvuiseksi minua ei ole koskaan määritelty. Tunnen sympatiaa pikkuihmisiä/kääpiökasvuisia kohtaan, koska he ovat vielä pienempiä kuin minä. Jos keskustelen teikäläisen kanssa, käyttäydyn aivan samoin kuin kenelle tahansa puhuessani, mutta mieleni tekisi usein taputtaa olkapäälle ja sanoa "pikkunen". :)
Poliittinen korrektius on hyvä asia, mutta minua kyllästyttää, jos siinä mennään liiallisuuksiin.
18.07.2012 15:18
Eestiläiset ovat pienen pieni sukulaiskansamme. :)
08.07.2012 14:59
On ymmärrettävää, ettei teinityttö välttämättä hyväksy isänsä uutta vaimoa. Tuollainen käytös, etenkin valehtelu sinun tekemisistäsi, on kuitenkin niin ala-arvoista, ettei sellaista tarvitse kenenkään sietää.
Isän tulisi tehdä selväksi tyttärelleen, etteivät hän ja lasten äiti aio palata yhteen ja että sinä olet osa perhettänne, vaikkei tytär pidäkään sinusta. Missään tapauksessa vuosikausia jatkunutta rumaa käytöstä ei saa katsoa sormien läpi, sillä kuten monet täälä sanovat, tytölle itselleen seuraa pelkkiä vaikeuksia, jos hän on tuollainen kaikkia kohtaan.
Nuorella on selvästi paha olo, ja hänen täytyisi saada puhua luotettavan aikuisen kanssa kipeistä asioista. Isän rakkaus lastaan kohtaan ei ole sitä, että lapsen annetaan loukata ja solvata toista miten sattuu, vaan se on ymmärtämystä ja selkeiden rajojen asettamista.
17.06.2012 15:44
Ymmärrän, että olet huolissasi. Neuvoja voit antaa, mutta poikasi on saatava tehdä omat ratkaisunsa elämässään. Jos hän on kypsä ja fiksu ja todella valmis perhe-elämään, tämä rakkaussuhde voi toimia erittäin hyvin. Helppoa elämä lapsiperheessä ei kuitenkaan ole.
01.05.2012 13:54
Sa kirjutad õige. Kõik Soome eestlased ei ole kurjategijad ega kõik soomlased Eestis ole halvasti kåituvad alkoholistid. Eestlastel ja soomlastel oleks vaja teineteisega väga positiivselt suhtuda, sellepärast et me sugulasrahvused oleme ja nii lähedal teineteist elame. On tosi, et lollide inimeste tekste sellel foorumil oleks hea jätta ilma tähelepanuta.
24.04.2012 00:07
Olen pahoillani puolestasi. Totta kai vakava sairaus mullistaa kenen tahansa elämän, mutta treffit on syytä perua ajoissa ja tahdikkaammin, kuin kyseinen nainen teki.
21.04.2012 16:54
Suru ja järkytys on mittaamaton, etenkin pienen pienten tyttöjen kuoleman vuoksi. Voi vain kysyä, kuinka oma isä saattaa tehdä noin käsittämättömän teon.
Jonkinlainen helpotus on tietää, että kaikki neljä ovat poissa eikä tekijä seiso oikeudessa kylmin kasvoin myöntämässä vaimonsa ja lastensa murhia.
Voimia kaikille perheen tunteneille! :(
15.04.2012 01:06
On erinomaista, jos siskosi on onnistunut opettamaan riehuvalle noutajalle rauhallisen istumisen. Ei siihen välttämättä tarvita kovia otteita vaan kehuja ja palkkioita. Hienoa! Tuota käytöstä kannattaa vahvistaa. :)
09.04.2012 01:17
Minulle parasta pääsiäisessä ovat suklaamunat. En kuitenkaan unohda pääsiäisen todellista merkitystä, ja siksi luen aina pääsiäisenä jostakin historiallisesta romaanista esim. keskiajan pääsiäistavoista.
Olen myös kouluajoista asti ollut pitkänäperjantaina omissa oloissani, eikä tulisi mieleenikään kuunnella rämpytysmusiikkia eikä muutenkaan metelöidä tänä päivänä.
06.04.2012 13:47
Minua eivät kiinnosta sotarikolliset eivätkä muutkaan "oudot ulkomaalaiset". Miesystäväni vain sattuu olemaan eestiläinen, ja kyllä, hänen maansa miehityshistoria vaikuttaa paljon keskusteluihimme.
03.04.2012 15:22
Minulla ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta, mutta ymmärrän teitä kumpaakin. Onnittelut sinulle raskaudesta! Anna siskollesi aikaa käsitellä menetystään ja tunteitaan. Hän on käyttäytynyt ikävästi, mutta tuskin monikaan kestää nähdä läheisen kasvavaa pyöreyttä, jos tietää, että olisi voinut itsekin saada vauvan.
Toivottavasti siskosi on jossain vaiheessa lapsesi syntymän jälkeen valmis kohtaamaan sinut. Onhan hänellä joka tapauksessa elämäntoveri, jota sinulla ei syystä tai toisesta ole.
03.04.2012 01:45
Sinun olisi todella tärkeää päästä puhumaan luotettavalle ystävälle tunne-elämäsi ongelmista. Ammattiavustakin saattaisi olla hyötyä. Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, mutta se voi onnistua vain, jos suhteessa on todellista hellyyttä ja läheisyyttä. Kaikkein tärkein on hyvä keskusteluyhteys myös kumppanin kanssa.
Älä jätä väkivaltakokemuksiasi käsittelemättä, sillä ne voivat pahimmillaan vaikuttaa elämään vuosikymmenten ajan. Voimia sinulle.
28.03.2012 01:34
Voimia sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi! Noin nuorella on vielä paljon aikaa kokea niin iloja kuin surujakin. Älä ota paineita ulkonäöstäsi. Kunhan löydät ystäviä, joiden kanssa voit vaihtaa ajatuksia, kumppani saattaa osua kohdalle täysin odottamatta. Niin on käynyt monelle - minullekin.
24.03.2012 20:10
Tämä on yksi oudoimmista tapauksista, mitä olen kohdannut. On suorastaan uskomatonta, että joku sanoo rakastavansa vaimoaan ja silti käyttäytyy noin - jos tuo nyt on totta. Tarvitset varmaan ammattiapua, jotta pääset eroon pakonomaisesta pettämisestä. Oletko puhunut asiasta jollekin luottamuksellisesti?
18.03.2012 20:51
Ajatus on hyvä, jos morsiamella ja sulhasella on oikeasti hyvät välit ex-tyttöystävään. Jos sen sijaan ajatus on jotain sensuuntaista, että "näytän hänelle, että hänen entinen miehensä on nyt minun", tilanne ei ole kenellekään osapuolelle miellyttävä. Vielä ikävämpää olisi, jos mies tuntisi yhä vetoa entiseen tyttöystäväänsä tai tämä mieheen.
15.03.2012 17:23
Miesystäväni ja minä olemme myös sitä mieltä, että isältä luvan pyytäminen olisi meidän tapauksessamme järjetöntä. Muissa asioissa kyllä noudattaisimme perinteitä niin paljon kuin mahdollista, mutta isäni asia ei ole päättää, kenen kanssa minä menen naimisiin. Jos mies kysyy naisen isältä, minusta tuntuu, ettei hän pidä kumppaniaan kykenevänä päättämään itse. Toisaalta ymmärrän kyllä sen näkökannan, että isä tuntee tyttärensä parhaiten ja hänen luulisi pystyvän arvioimaan, onko tämä kypsä avioliittoon.
Aina edes isän luvan pyytäminen ei kuitenkaan takaa liiton onnistumista. Tiedän tapauksen, jossa 50-vuotias mies tahtoi kysyä 45-vuotiaan naisystävänsä isältä vahvistusta. Pari oli seurustellut jo monta vuotta, mutta kun naimisissa oli oltu vajaat 4 kuukautta, vaimo keräsi tavaransa ja lähti. Olin ällistynyt käden pyytämisestä, mutta ero ja sen toteutustapa suorastaan tyrmistyttää minua edelleenkin. Kuinka aikuinen ihminen SAATTAA menetellä noin?
15.03.2012 15:55
2 / 10