Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: FM Ammatti: Muu Siviilisääty: Naimisissa Lapset: 1

Aloituksia

70

Kommenttia

183

1. Ei se nyt ihan noinkaan ole. Sisaruksia ei saa vanhempien eron takia erottaa toisistaan. Ero on usein muutenkin riittävän vaikea asia lapsille.

Mitä itse aiheeseen tulee, minunkin mielestäni aikuisten olisi syytä tutustua kunnolla, ennen kuin lapset tutustuvat isänsä uuteen kumppaniin.
  2. Miesystäväni ja minä olemme myös sitä mieltä, että isältä luvan pyytäminen olisi meidän tapauksessamme järjetöntä. Muissa asioissa kyllä noudattaisimme perinteitä niin paljon kuin mahdollista, mutta isäni asia ei ole päättää, kenen kanssa minä menen naimisiin. Jos mies kysyy naisen isältä, minusta tuntuu, ettei hän pidä kumppaniaan kykenevänä päättämään itse. Toisaalta ymmärrän kyllä sen näkökannan, että isä tuntee tyttärensä parhaiten ja hänen luulisi pystyvän arvioimaan, onko tämä kypsä avioliittoon.

Aina edes isän luvan pyytäminen ei kuitenkaan takaa liiton onnistumista. Tiedän tapauksen, jossa 50-vuotias mies tahtoi kysyä 45-vuotiaan naisystävänsä isältä vahvistusta. Pari oli seurustellut jo monta vuotta, mutta kun naimisissa oli oltu vajaat 4 kuukautta, vaimo keräsi tavaransa ja lähti. Olin ällistynyt käden pyytämisestä, mutta ero ja sen toteutustapa suorastaan tyrmistyttää minua edelleenkin. Kuinka aikuinen ihminen SAATTAA menetellä noin?