Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nauratti nuo sinun kinkerisi.
Meidän kylässä kun on kinkerit, niin siihen ei paljon leipomuksia tarvita,
Alle kymmenen henkeä on ollut väkeä ja siinä on jo pappi ja lukkarikin.
Viime talvena jo onneksi älysivät pitää seurakuntakodissa useamman kylän yhteiset kinkerit.
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että ihmisiä on aivan turha vaivata nykyaikana moisilla kinkereillä. Se nyt on vaan sellainen perinne, tosin monissa paikoissa on jo niistä luovuttu.
Sitten vielä siitä leipomisesta - minä ainakin leivon pullat, kakot ja sämpylät itse ja kyllä jotain kakkua tai piirakkaakin pitää pakkasesta löytyä.
Meillä tarvii isäntä pullaa kaffeen kanssa, se on lonka ja pari päivää kun se kestää,
jos sattuu kotosalla päivät olemaan.
14.08.2009 20:06
Mites se menikään se satu pojasta, joka veisti "purtiloa".
Isä kysyi, porsaalleko veistät syöttökaukaloa, niin poika vastasi, että ei vaan sinulle.
Kun tulet vanhaksi laitetaan sinut samanlaisesti nurkkaan syömään kuin isoisä on nyt.
Tämä satu oli jossain lapsuuden ajan kirjassa. - - - -
Kyllä pitäisi ajatella sitäkin puolta, että kun tullaan vanhoiksi, että meitäkin joku muistaisi,
eikä vaan oltaisi yksin nurkassamme. - - - -
Itse ainakin olen avuksi sen mitä voin ja lapsenlapset ovat aina tervetulleita.
Pari päivääkin kun ovat poissa, niin jo ajattelee, että missä ovat, kun eivät tule.
13.08.2009 18:42
ystävällisestä vastauksestasi!
12.08.2009 17:12
sääolosuhteita kun vertailee.
Täällä Satakunnan ja Varsinais-Suomen rajamailla ei ole mitään liikoja satanut.
Heinäkuussa noin 50 milliä ja se ei ole paljon se.
Nyt satoi viimeviikolla sen verran, että ei ole kastella tarvinnut,
mutta märkyydestä ei todellakaan ole tarvinnut kärsiä.
Nyt lähden punaherukoiden poimintaan minäkin, vähän ovat vielä alaoksissa raakoja,
mutta saavat jäädä sieltä sitten suuhun poimittavaksi ja piirakkamarjoiksi.
04.08.2009 11:30
Onko jossain kielletty useammalle palstalle kirjoittelu?
27.07.2009 21:07
Samana iltana hän muisti minut seuraavanlaisella viestillä.
Sinähän Tellastiina
Kirjoittanut: Jepulis, / 25.7.09 / klo 20:59 ryntäilet palstalta pastalle. Joko sait lähdöt seniorineitstäkin riitelyn takia?
Kysyinkin, että onko jossain kielletty useammalle palstalle kirjoittelu!
27.07.2009 20:26
useammalle palstalle kirjoittelu?
En ole mielestäni millään tavalla sinua häirinnyt.
25.07.2009 22:04
Helpoin tapa on löytää omat viestinsä tuossa ylhäällä olevan laajan haun avulla, sieltä nimimerkilläsi.
Jatta-nikillä on yli 3000 viestiä ja varmasti useampi on kirjoittanut sillä nikillä.
Ihmettelen vain miten se on mahdollista?
Siellä yksi Jatta valitti, kun on menkat myöhässä ja joku 61-vuotias hormoonihoidoistaan ja olihan siellä joku syövänkin sairastanut.
Muutamalta sivulta niitä viestejä vilkaisin.
Joten erehdyksen vaara on suuri, kun niiden viestien perusteella alkaa jotain kirjoittelemaan!
25.07.2009 15:41
Kun Painonvartijoissa maksaa itsensä kipeäksi, niin on pakko olla kiloja vähentynyt, kun siellä astuu vaa'alle!
Viimeinen laihdutus meni siis rahan voimalla!
24.07.2009 21:04
Ammattilaihduttajaksi en tunustaudu, vaikka yhden ihmisen painon olen hyvinkin elämäni aikana pudottanut.
Kaksi kertaa olen oikein tositarkoituksella laihduttanut, viimeksi 10 vuotta sitten 28,5 kiloa! Mutta kun se on niin penteleen vaikeaa saada se paino pysymään alhaalla, tuntuu ettei tarvii kuin ruokaa päin katsoa, niin jo paino nousee.
Saatte arvata, olenko saanut pidettyä nuo kilot poissa!
Kyllä se on helppoa niiden, joilla ei ole tätä ongelmaa sanoa, että siitä se kaikki on kiinni mitä tuosta nokan alta suuhunsa laittaa, mutta miksi toiset sitten saavat huoletta syödä eikä se tunnu missään.
Muistan kuinka joskus eräs lihavanpuoleinen ihminen sanoi, että sellaiset saisivat maksaa huviveroa, jotka saavat syödä lihomatta! Ja näin on!
Tällä iällä on jo paljon vaikeampaakin se painon pudotus ja minun pitäisi sitten ainakin päästä kävelemään ja lonkka ei sitä hyväksy. En pelkällä syömisellä tai siis syömättömyydellä saa painoa putoamaan.
Kahvin juon mustana ilman sokeria ja ilman pullaa, pieni voileipä Lättanilla siinä kahvileipäni. Rasvan leivän päällä olen vaihtanut aikoja sitten Lättaniin ja siinä ne minun muutokseni ovat.
Itselläni ei ole intoa lähteä mukaanne, toivottelen teille vain hyvää menestystä niiden muutamien liikakilojen kanssa!
24.07.2009 15:51
Jos lasienkaan kanssa et enää näe kunnolla lukea, niin hopi hopi, jonoon vaan!
Ei sinne leikkaukseen mitään noin vaan mennä, jonotusaikaan saa varautua.
Nimim. Leikkauksessa ollut. Kokemusta on!
23.07.2009 21:58
lähinnä, että vastauksesta tämä uiintikilvan voittaja ansaitsee ne pisteet ja papukaijamerkin! ;)
23.07.2009 21:13
Sinä ansaitset kymmenen pistettä ja papukaijamerkin! :)
23.07.2009 18:52
Siis melkein jokapaikan...D))
21.07.2009 23:13
Meillä täällä maaseudulla ovat Reinot olleet vuoskymmenet miespuolisilla
jokapaikan jalkineet!
21.07.2009 23:12
Kyl se väärtti on! D))
21.07.2009 21:54
1. Mitä rataa pitkin kukaan ei kulje? Linnunrataa
2. Mistä taitavinkaan taskuvaras ei voi varastaa? Tyhjästä taskusta
3. Mikä yhtäläisyys on suurilla heinäniityillä ja kaikkein pienimmälläkin kirjapainolla? Latoja
4. Mikä ero on aivan uuden ja ihanuuden välillä? Ihan-sana
5. Miten vesi kirjoitetaan kolmella kirjaimella? H2O - no ei tuo kakkonen kyllä kirjain ole!
21.07.2009 21:50
Eikös ole ihan söpöläiset ne vaaleanpunaiset Reinot.
Lumikelillä niillä vain ei ole ulos asiaa - minä isännän Reinoilla viime talvena postinhakureissulla tein komean ilmalennon, onneksi ei käynyt kuinkaan, ellei ota muutamaa mustelmaa huomioon.
Ai niin, mutta sinä muistaakseni oletkin kaupunkilaisia, eihän siellä Reinoilla ulkona patsastella!
Niin se kastelu! On mulla letkuakin osalle kasteluun ja sitten on pihan reunassa kylpyamme, johon päästän vettä, että voin kastella niitä mihin ei letku riitä.
Meillä on iso, kallioinen maalaispiha, joten kasteltavaa riittää.
Ps. En minä mitään "kuukkelia" ole keksinyt, olen sen jostain keskusteluista napannut!
21.07.2009 21:35
Googlehan se "kuukkeli" on!
Päivän olen sadetta odotellut, mutta pieniin se jäi,
taitaa sade kiertää jo kokonaan nämä nurkat,
vettä saa kantaa kukkasille, että kädet ovat kohta polvissa.
Nyt on taivas jo ihan pilvetön -
saa alkaa hallaa pelkäämään.
Näin kirjoittaa ikuinen pessimisti,
tuskin se on tyypillistä satakuntalaisuutta.
Hyvää yötä.
20.07.2009 21:37
että joskus tuolla kuuskymppisissä eräs Rauha aina kaipaili Aulistaan,
olisiko nyt niin, että nämä Anselmi ja Aulis olisivat yhdessä olleet rilluttelemassa!
Yhtä surkeassa jamassa ainakin tuntuvat nämä frouvat olevan,
Rauhalla vaan oli muistaakseni iso mukulalaumakin huollettavana!
20.07.2009 18:08
21 / 123