Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1100

1. Olen juuri tehnyt pohjoismaissa noin 7000 km karavaanilenkin mm. Norjan vuonoalueella. Olen tosi tyytyväinen sen visuaaliseen antiin ja siihen, että joka yönä sain nukkua rauhassa ilman juoppojen mesomista. Tämä myös Suomen osalta koska käytän vain SFC alueita jos sellainen on saatavilla. Olen myös tykästynyt luonnonsuojelualueiden ja muiden luontopuistojen parkkipaikkoihin, niilläkin on öisin varsin rauhallista. Yleensä niillä on myös WC palvelut ilman W ominaisuutta.

Polttoainetta kuluu noin 10l/100 km eli 700 l, joka on alle 1500€ tuolla reilun kuukauden matkalla. Olin ehkä 20 yötä cämppäreillä eli se maksoi vajaat 20€/yö eli 400€. Ruokaan meni ehkä vähemmän kuin kotona koska oli niin paljon muuta mielenkiintoista ja koska emme käy ulkona syömässä vaan aterioimme autossa normaalisti, niitä ei voi siis laskea matkan kustannuksiin koska kotonakin pitää nauttia ravintonsa. Noin 2000€ kahdelta kuukauden ja viikon matkan kustannuksia omavalintaisen matkailun kustannuksia. En pidä sitä kovinkaan kalliina enkä hurahtaneena jos ei hurahtamista Norjan mahtaviin maisemiin lasketa. Matka oli siis alle 30€/päivä/henkilö joka sopii eläkeläisenkin budjettiin.

Tilaa meillä on kahdelle mainiosta noin 6,5m matkailuautossa joten siitäkään ei tullut ongelmaa.
  2. Niinpä niin sen sanoi, Korkeasaareen villisikojen taakse pieni komumaa jossa lapset voivat nähdä varoittavia esimerkkejä katoavasta ihmisryhmästä.