Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tarjaleminen
profiilit
tarjaleminen
tarjaleminen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
50
Kommenttia
41
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen täysin samaa mieltä, kun Sinä. Ei tosiaan pienitulosilla ole varaa ostaa kallista ruokaa. Esim. sika-nauta jauheliha on paljon halvenpaa kuin naudan jauheliha. Samoin juustot, makkarat, lihat.
10.07.2009 18:55
Olen taas käynnyt vapaa valinnassa ja siellä on kanssa niin ahdasta liikkua ja tav araa on paljon käytävillä. Esim. ostoskori täytyy laittaa johonkin tavarahyllyn päähän, että pääsee katselemaan esim. hengareissa olevia vaatteita. Lauantaina, kun kävin niin lähdin äkkiä sieltä pois tarpeellisten tavaroiden löydettyä, sillä minulta meinasi mennä hermot, kun ihmisiä on paljon ja mitenkään ei pääse liikkumaan. Kuinka yleensä sellaisissa liikkeissä pystytään siivoamaan, kun koria on tavaraa täynnä. Meinaan, että ei varmaan pysty siivoamaan hyllyjen alta. Kerran oli varmaan tämän kaupan siivoja haussa ja kysyin, kuinka pitkä siivousaika on. Siivousfirma sanoi, että 1,5h. Ei varmaan pysty tässä ajassa siivota kuin päällisin puolin ja ei ainakaan nimittäin siivouskoneella. En hakenutkaan sitä paikkaa.
10.07.2009 18:44
Laitoin takkini takaisin asiakaspalautuksena, joten se asia on nyt ohi. Olin niin tuohtunut, kun yritys ei viitsi edes laittaa asiakkaalle ilmoitusta erikseen. Esim. Hobby Hallista, kun tilaa niin sieltä tulee heti tiedote asiasta, jos jotain tuotetta ole varastossa. Säästinpä ne rahat omaan säästölippaaseen. Annoin samalla opetuksen heille huonosta asiaspalvelusta.
10.07.2009 18:30
Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.
09.07.2009 19:36
Myös sakset, laastarit ja varakäsineet on hyvä myös pitää mukana.
09.07.2009 11:09
Kun ihminen kuolee niin silloin maallinen ruumis vain kuolee, mutta sielu jää eloon. He, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan eli tulleet uskoon niin he pääsevät taivaaseen. He, jotka eivät ole uskossa niin joutuvat kadotukseen. Mikään kirkon jäsenyys ja lapsikaste eivät anna mitään etuoikeutta taivaaseen pääsyyn. Henkilökohtainen usko Jeesukseen sen antaa.
05.07.2009 12:37
Kiitos kannustuksesta.
30.06.2009 12:05
Sinulla on varmaan hyvin siisti talo siivottavana, että kerkiät tehdä sen kolmessa tunnissa. Taitaa olla pölyt varmaan pyyhitty jo ennen sinun tuloasi. Itse, kun palkkaan siivoojan niin haluan, että hän tekee niin hyvää jälkeä, ettei yhtään hiekanjyvästä ja pölyjä jää nurkkiin. Laatu on tärkeämpää kuin nopeus.
29.06.2009 19:29
Minusta kanssa tämä on niin mielenkiinnoton ohjelma. Minua ei ainakaan kiinnosta tämä yhtään. Eikö maajussit saa muuten vaimoja kuin tv-sarjan kautta. Ei kiinnosta. Laitan tv:n kiinni tai vaihdan kanavaa.
23.06.2009 21:19
Ei jumalanpalveluksessa käynti mitään maksa. Se on ilmaista kaikille. Älkää sotkeko uskoa ja kirkollisveroa yhteen. Ne on kaksi eri asiaa. Tietenkin voisi sanoa, että kirkollisvero kattaa sen kymmenysten maksun, jotka vapaissa suunnissa kerätään, mutta se on vapaaehtoista. Kyllä raamatussa puhutaan kymmenysten maksusta. Mie en ainakaan joulukirkossa enää käy, kun siellä on niin ruuhkaa ja se on niin enimmäkseen tapakristillisyyttä useimmille. Käyn kirkossa niin paljon vuoden aikana, joten annan sen istumapaikkani jollekin henkilölle, joka käy joulukirkossa tavan vuoksi.
23.06.2009 15:38
Ei kirkollisveron maksamisella ole mitään tekemistä uskon lahjan kanssa. Kirkkoon kuuluva henkilö tai yritys joutuu maksamaan kirkollisveron palkasta sen takia, että kirkko kuuluu valtioon. Sitten jos kirkko erotetaan valtiosta niin sitten ei ole velvollisuutta maksaa kirkollisveroa. Usko on Jumalan lahja ihmiselle. Jumala lähetti ainokaisen Poikansa tänne maailmaan sovittamaan meidän synnit ristillä, että me jotka olemme ottaneet Jeesuksen sydämeen eli tulemme uskoon, niin meillä on iänkaikkinen elämä. Rahoja ei tähän tarvita, sillä tämä on ilmasta meille. Sen vuoksi Jeesus syntyi tallissa jouluna, että meillä köyhillä ja rikkailla on samat oikeudet päästä Jumalan Valtakuntaan. Jos Jeesus olisi syntynyt linnassa niin silloin rikkailla ihmisillä olisi vain oikeus päästä Jumalan Valtakuntaan. Sie olet nyt käsittänyt väärin uskon ja kirkollisveron. Eroa kirkosta, jos Sinulla ei ole varaa maksaa kirkollisveroa. Kaikki on vapaaehtoista.
20.06.2009 21:31
Kun aloitin oman piirini niin en asunut sillä alueella. En tosiaan voinut määrätä aluettani. Oman alueen jaon suorittaa autopiiri.
Lähdin postilta pyörällä lehdet mukana, kun sain tehtyä ensin muutokset jakelukirjaan, jos niitä oli. Otin omat nippuni häkistä lehtiauton lähdettyä. Otin tietyn määrän lehtiä jakolaukkuihini ja sitten laitoin piirini muut niput pinkaan ja siihen lappu, mihin lehtilaatikkoon pinkkoja viedään ja kappalemäärät. Sitten tietty autopiirin jakaja otti lehdet ja vei ne postin lehtilaatikkoihin ja sieltä mie tankkasin lehdet mukaani välillä.
Alussa oli tietenkin hidasta ja tietenkin kunto ei ollut hyvä ja lisäksi aloitin ne työt talvella, joten jouduin pyörällä opettelemaan talviajeluni. Sitten heti alussa oli kovat lumisateet, joten ei aina pystynyt ajamaan pyörällä kuin lykätä sitä. Moni olisi jo ensimmäisen päivän jälkeen heittänyt rukkaset naulaan.
Tämä työ vaatii kovaa pinnaa ja on oltava elämäntavoiltaan säännöllinen. Vastuuntuntoa ja tunnollisuutta tarvitaan. Tarkkuutta myös vaaditaan ja ripeys tulee ajan myötä. Kunto kohoaa ja varmaan liikakilot lähtevät. Lisäksi jakajan täytyy olla rohkea liikkumaan yöllä. Itse sain jakaa yöllä rauhassa, vaikka joskus ravintolassa oli väkeä yöllä lähtemässä kotia.
Palkka oli minun mielestäni hyvä, mutta kaikki eivät ole oppineet tulemaan pienellä rahalla toimeen.
Itse lopetin noin neljä vuotta sitten jakamisen jalkavaivani vuoksi.
Mene vain rohkeasti kyselemään jakajan töitä. Saat varmaan uutta katseltavaa elämässäsi ja työkokemusta. Ihmiset voivat välillä haukkua, mutta älä välitä.
17.06.2009 21:51
Lopetin lehdenjaon jo noin neljä vuotta sitten. Jaoin lehdet pyörällä. Hankin itselle olkalaukun, johon laitoin niitä mainoksia. Sitten jaoin lehtiä ja joille lehtiä ei tullut niin otin laukusta mainoksen ja työnsin luukkuun tai laatikkoon. Kyllä niissä menee tietenin vähän enemmän aikaa jaossa. En kyllä tykänyt koko mainoksista, mutta sain niistä korvauksen. Alussa tietenkin, kun aloitin työn ja joutui opettelemaan jakoalueen jakokirja kainalossa niin kyllä ne hidasti työtä. Sen jälkeen hommasin olkalaukun. Valitettavasti, kun jakoalueen tuli lopussa muutoksia niin mainoksia oli vähemmän kuin olisi tarvittul. Valitin tästä postille, mutta se oli valitettavasti ihan tyhjää. Sama kuin joulupukille olisi puhunut.
16.06.2009 22:33
Yleensä, kun meillä on yhtiökokous tulossa niin hallitus kokoontuu ennen yhtiökokousta ja silloin yleensä isännöitsijämme soittaa hallituksen jäsenille, koska heille sopii hallituksen kokous. Ehkä se on sitten hallituksen syy. Voiko hallitus jättää väliin kevätkokouksen, jos ei ole tarpeellista asiaa?
13.06.2009 22:29
Kiitos tiedosta. Minulla on sisko ruotsissa, joten kysympä häneltä. Tosi hyvä aine.
09.06.2009 20:09
Ala rukoilemaan itsellesi aviomiestä Jumalalta. Jospa se onnistuisi paremmin. Mitä sitä itse tyrkyttää muille, jos he ovat ilkeitä. Kyllä yksinolostakin voi nauttia. Eikö ole ihanaa, kun olet saanut kokea, että vanhoillislesdaiolaisissa on ihania mummoja ja pappoja, jotka ovat saaneet Sinulle tuoda heidän kauttaan rauhaa, elämänkokemusta ja suvaitsevaisuutta?
06.06.2009 22:54
Mitäpä, jos sopisitte aina esim. kaksi kertaa kuukaudessa, että alatte nyt yhdessä siivoamaan koko huushollinkin. Omat huoneet siivoatte itse, mutta keittiö, vessa ja eteinen yhdessä. Ei tästä muuten tule mitään. Tai käske sen pojan äiti tulemaan siivoamaan poikansa sotkut vuorollaan sinun kanssa. Taitaa olla niin, että tämä poika on kotona niin passattu ollut, ettei varmaan sitä itse huomaa. Onko tämä sitä uusavuttomuutta vai mitä tämä on?
06.06.2009 22:41
Osta kaupasta mäntysuopaa joko nestemäistä tai saippuapalana. Ja osta kuurausharja sellainen käteen sopiva ei mitään pitkävartista. Sitten mene mattolaiturille. Kasta ensin vedellä koko matto ja sitten laitat vielä maton päälle vettä ja sitten mäntysuopaa hyvin ja alat harjata sitä mattoa ja sitten mattoa siirrät eteenpäin ja sitten sama juttu maton kummaltakin puolin. Sitten huutelet mattoa hyvin ja ripustat sen kuivumaan. Ja jos mankeli on niin voit manklata sen, jos haluat. Muista hakea matto aina hyvissä ajoin pois sieltä kuivumasta, että muutkin saavat laittaa mattoja kuivumaan. Itse, kun pesen niin jätän sen pariksi kolmeksi tunniksi kuivumaan ja sitten tuon kotia ja kuivatan sen narullani kotona tai sisätiloissa. Valvo myös kotona maton kuivumista, ettei se homehdu.
06.06.2009 22:30
Älä syytä itseäsi siitä, että omat Sinut hylkäsivät ja eivät ole enää tuntevasi Sinua. Tiedän ja ymmärrän, että kärsit tästä suuresti, sillä olet kasvanut tässä piirissä lapsesta asti. Mene paikkakuntasi kirkon tilaisuuksiin. Kirkko ainakin Sinut ottaa avoin sylin vastaan. Ja jos haluat ystäviä sieltä ja tunnet, ettet löydä niin soita vaikka jonkun kirkontyötekijälle ja pyydä, että he auttaisivat Sinua löytämään ystäviä seurakunnasta. Sinä olet yhtä tärkeä Jumalalle niin kuin kaikki ihmiset ovat. Hän rakastaa Sinua ja eikä käännä selkää, vaikka muut Sinulle kääntäisivät. Muista, että Jumalalle saa vapaasti puhua ja sanoa kaikki tunteet, mitä Sinulla on. Jeesus kuoli ristillä Sinunkin puolesta ja on antanut Sinulle tarkoituksen. Kun olet Jeesuksen oma niin pääset myös Karitsan häihin niin kuin me muutkin uskovat, jotka tunnustamme uskomme Jeesukseen Kristukseen. Ja jos keskusteluapua tarvitset niin seurakunnan työntekijät varmaan Sinua auttavat ja ohjaavat eteenpäin. Älä jää yksin.
02.06.2009 17:15
Kyllä olen pessyt lattioitani sen jälkeen. Teen joka viikko siivouksen kotona. En pidä villakoirista. Ajattelin vain, että jos niitä joku myy niin ostaisin sitä uudelleen.
02.06.2009 16:41
2 / 3