kapi_
Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
383
Kommenttia
6211
SOTE:sta on hyötyä
Olen ollut sitä mieltä, että keskustajohtoisen hallituksemme toisesta kärkihankkeesta, Sotesta, ei olisi mitään hyötyä.15201Hiljaista on - vai onko?
Kotimaan politiikassa on varsin hiljaista. Merkittävin poliittinen tapahtuma taitaa olla Keskustan Annika Saarikon esity34198Palveluillako Suoni nousuun?
Eilen illalla A-studiossa (oliko myös iltauutisissa) kerrottiin, että palveluiden vienti on pian merkittävin vientituott21196Tämän palstan keskustelujen merkityksestä
Tämä palsta on nimetty keskustelulle Suomen Keskustasta ja sen politiikasta. Ovatko palstan keskustelut merkityksellisiä96194Oikein hyviä uutisia!
Kiva oli palata reissusta kotimaahan, kun hyvät uutiset täällä odottivat! Tarkoitan uutisia puoluekannatuksia mittaavast69194Koivisto vs. Kekkonen
Tv 1:ltä on tullut ja tulee edelleen Jari Tervon laatima mielenkiintoinen 8-osainen sarja Koivisto. Kaksi osaa siitä on185192Taas saan kehua kepupoliitikkoa!
Mielenkiintoista on tapahtunut niinä muutamina päivinä, joina en palstalla käynyt. On noita asioita näköjään jo täällä k42190Huojennan minusta saamaanne päänvaivaanne
Kylläpä minä näyn olleen kauhea päänvaiva täällä eräille, vaikka taas olin toista päivää palstaa avaamatta! Vai siksikö9185Mielenkiintoiset ajat jatkuvat
"Ei huono", sanotaan nyt kannatuksesta kokoomuksessa ja vihreissä. ”Kyllä se siitä”, sanotaan kai demareissa ja ”peruspe19184Näkemiin ihailijani ja muutkin!
Tein edellisen avaukseni tuosta kiihkeimmästä ihailijastani, rakkaaksenikin yksipuolisesti julistautuneesta. Se on ensim23183Ymmärrän Paavo Väyrystä
Minua ei pidettäne Väyrysen ihailijana, mutta puhun totta otsikossani. Tämän luettuanne ymmärrätte tarkoittamani. Väyry61182Kapi lopettaa - ainakin toistaiseksi
Tulin näille palstoille 13 vuotta sitten, syksyllä 2003, sen muistan tietystä syystä. ”Pakenin” siten vaimoni pahentunut53181Miksi työn perässä ei haluta muuttaa?
Otsikkoni on suora lainaus tämänaamuisen Hesarin pääuutissivulla olevan jutun otsikosta. Juttu jatkuu lehden sivuilla A649178Paavo parka, kovan onnen lapsi..
..runoili Runeberg Saarijärven Paavosta, ja samoin voitaisiin kai runoilla myös nyt Väyrysen Paavosta, joka ei ole mukan19174Sotilasasioista nyt minäkin
Poikkeuksellisesti avaan nyt minäkin aiheesta, joka ei oikein kuuluisi palstalle, mutta ajattelen nyt noita eräitä - ain45173Olisiko PerusS välttänyt katastrofin
…jos Soini olisi luopunut puheenjohtajuudestaan aikaisemmin? Tuollainen ajatus tulee mieleeni nyt Vihreiden puoluekokouk14170Miten tähän on tultu - miten tästä pois?
Tämän aamuisessa Hesarissa on viiden sivun juttu otsikolla Tyhjien talojen maa. Otsikon alla todetaan: Suomessa on kahde94165Elämme taas kolmen suuren aikaa
Maassamme on yleensä totuttu siihen, että aina meillä on kolme suurta, jokseenkin tasaväkistä puoluetta, jotka kilpailev67163Tylsä vaihe politiikassa
Ennätyspitkissä hallitusneuvotteluissa oli välillä väriäkin. Hallituksen alkutaipaleelle toivat väriä persuministerien r1162Keille haluaisimme antaa enemmän valtaa?
Kenelle poliitikolle suomalaiset antaisivat enemmän poliittista päätösvaltaa? Alma-median tekemän kyselyn mukaan preside4162