Mikä minun ateismissani ahdistaa teitä?

Nimi merkki

Kysymys kaikille palstan uskiksille - mikä minun ateismissani niin kovasti ahdistaa teitä? Oletteko te koskaan eläissänne kuulleet sellaisista asioista kuin uskonnonvapaus, sananvapaus ja tasa-arvo? No ette tietenkään ole, koska pyhä kirjanne raamattu ei tuollaisia asioita (siis saatanallisen sairaita arvoja) tunne, ettekä te ole eläissänne mitään muuta kirjaa koskaan lukeneet, ja sen raamatunkin vain osittain,eli valikoidusti uutta testamenttia.

Mutta nykyään te ette saakaan polttaa minua elävältä roviolla vaikka kuinka kovasti kovasti kovasti haluaisitte (tietenkin aina vasta ankaran kidutuksen jälkeen), koska meillä on yhteiskunnassamme nuo lait ja arvot. Nuo lait ja arvot, joita te olette kautta aikain, vuosikymmenestä ja vuosisadasta toiseen, aina jyrkän kiivaasti vastustaneet. Mutta ainaisesta vastustuksestanne huolimatta ne ovat nykyään voimassa, nyky-yhteiskunnan keskeisinä arvoina.
Miksi te ette voi, ettekä ole koskaan voineet, hyväksyä nyky-yhteiskunnan keskeisiä arvoja? Olivatko jalkapuut, raipaniskut ja peukaloruuvit teidän mielestänne jotenkin parempia arvoja? Puhumattakaan mestauspölkyistä ja hirttolavoista ja polttorovioista, joita te aina niin innokkaasti kannatitte?

Minä en ole koskaan eläissäni (reilusti yli 50v.) tyrkyttänyt ateistisia näkemyksiäni muille ihmisille, en koskaan kertaakaan, siis tämän palstan ulkopuolella. Ja tämänkään palstan "vessanseinäkirjoituksia" ei voi kovin vakavasti kutsua tyrkyttämiseksi, vaan lähinnä uskonnollisten näkemysten kritisoimiseksi. Jos joku muu on ensin ottanut asian puheeksi, niin olen toki vastannut kun kysytään, mutta en ole koskaan itse ottanut puheeksi ensin.

Ja nyt käsi sydämelle - kuinka moni teistä uskiksista ei ole koskaan tuputtanut näkemyksiään uskonnosta muille ihmisille? Siis ihan itse sen tarkoitushakuisen keskustelun aloittaen ja mitään lupaa siihen kysymättä?
Ai ei noussut yhtään kättä? No voi sentään mikä yllätys...

Oletteko koskaan kuulleet sellaisesta asiasta kuin suvaitsevaisuus? No ette tietenkään ole, koska tätäkään asiaa ei teidän pyhä kirjanne ja uskontonne tunne ollenkaan. Tiesittekö (no turha edes kysyäkään), että Unescon suvaitsevaisuuden määritelmän mukaisesti suvaitsevaisuus " merkitsee myös, ettei kukaan saa väkisin tyrkyttää näkemyksiään toisille".

Koskas olitte ajatelleet alkaa noudattamaan tätä Unescon suvaitsevaisuuden määritelmää? Millähän vuosituhannella kenties? Viimeisen 2000 vuoden aikana ei ole koskaan missään havaittu minkäänlaisia merkkejä siitä, että teillä olisi koskaan pienintäkään aikomusta tai minkäänlaista halua edes yrittää noudattaa tätä määritelmää. Mutta toiset ihmisethän ovat toki aina kaikkien maallisten määreiden ja lakien ylöpuolella, eikö niin?

18

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eks je

mes poju muualle jauhamaan skeidaa

• ><

"Ja nyt käsi sydämelle - kuinka moni teistä uskiksista ei ole koskaan tuputtanut"

Atet ainaki tumputtaa iha päivittäi

• Nimi merkki
        >< kirjoitti:

"Ja nyt käsi sydämelle - kuinka moni teistä uskiksista ei ole koskaan tuputtanut"

Atet ainaki tumputtaa iha päivittäi

Ja heti tuli kaksi niin hienoa vastausta, että niiden lähimmäisenrakkautta pursuavasta sanomasta minunkin on tosi helppoa perustella, miksi en halua koskaan eläissäni olla uskovien kanssa missään tekemisissä.

Kyllä usko on sitten hienoa ja kaunista!

• Pakstori
        Nimi merkki kirjoitti:

Ja heti tuli kaksi niin hienoa vastausta, että niiden lähimmäisenrakkautta pursuavasta sanomasta minunkin on tosi helppoa perustella, miksi en halua koskaan eläissäni olla uskovien kanssa missään tekemisissä.

Lainaa: Nimi merkki

Niin on, milloin itsekin haluat samanlaiseksi?
        Nuo em. tuskin olivat uskovaisia, älä edes luule niin...

• Nimi merkki
        Pakstori kirjoitti:

Lainaa: Nimi merkki

Niin on, milloin itsekin haluat samanlaiseksi?
        Nuo em. tuskin olivat uskovaisia, älä edes luule niin...

"Niin on, milloin itsekin haluat samanlaiseksi?"

Eikö tullut selväksi? Kannatan ihmisoikeuksia, uskonnonvapautta, sananvapautta ja suvaitsevaisuutta, joten minusta ei voi koskaan tulla uskovainen, koska uskovat ovat aina vastustaneet kaikkia noita asioita.

"Nuo em. tuskin olivat uskovaisia, älä edes luule niin... "

Minun pitäisi siis uskoa, että he ovatkin ateisteja ja huvittelevat pilkkaamalla toisia ateisteja? Eikö siinä tosiaan ole mitään rajaa, kuinka typeriä juttuja te uskovat kuvittelette voivanne toisille ihmisille syöttää? Kyllä noissa jutuissa näkyy teistinen kädenjälki eli tyylipuhdas vihanlietsonta niin selvästi, ettei se enää paljon sen selvempänä voisi näkyäkään.

• Aukino

"Suvaitsevaisuus" on lähes kirosana silloin, kun se hyväksyy jotain vastenmielistä ja luonnotonta, ja vaatii vielä muita "suvaitsemaan itseään"...

Eihän siinä mitään, jos se kohdistuisi vain itseensä, mutta harvallapa "suvaitsevaisella" se siihen jää...

• Nimenomaan niin

"Minun odotetaan kunnioittavan perusteettomia uskomuksia, epätasa-arvon, ihmisoikeusloukkausten ja syrjinnän mahdollistavia oppeja, nais- ja homovihaa, tieteellisen tiedon vastustamista, lasten uhkailua helvetillä, lähetystyötä, joka johtaa homojen vainoamiseen, instituutioita, jotka suojelevat rikollisia, lasten kohtelua epätasa-arvoisesti julkisrahoitteisissa kouluissamme, uskonnollisen yhteisön oikeutta kerätä veroja ja oppia, jonka mukaan minä ansaitsen tulla kidutetuksi ikuisesti. Kunnioittaa pitäisi, vaikka kristinusko on epäonnistunut kerta toisensa jälkeen ansaitsemaan ajattelevan ja inhimillisen ihmisen kunnioituksen."

Lähetystyöntekijät käyvät Afrikassa asti opettamassa ihmisille, miten naisten tulee aina ja kaikkialla ja kaikissa yhteyksissä olla herroilleen miehille nöyriä alamaisia. Samalla opetetaan, miten tasa-arvo ja yhtäläiset ihmisoikeudet ovat jumalan ja raamatun sanan vastaista jumalanpilkkaa ja saatanasta. Pisteenä iin päälle kerrotaan, miten homous on iljettävää syntiä ja rikollista toimintaa, josta pitää tuomita mahdollisimman ankara rangaistus. Eikä pidä unohtaa noitia, niitä kristinuskon pahoja vihollisia, jotka pitää tappaa.

On aina niin kiva lukea tiedotusvälineistä, mitä kaikkea hyvää ja kaunista USKOVAT KRISTITYT ovatkaan taas saaneet levitettyä Afrikassa:

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/03
        /ahne_pappi_tivaa_nigeriassa_onko_lapsesi_noita_1571008.html

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010113012789991_ul.shtml

http://fifi.voima.fi/artikkeli/2011/tammikuu/homoaktivisti-david-kato-murhattiin-ugandassa

• jep jep

"Oletteko te koskaan eläissänne kuulleet sellaisista asioista kuin uskonnonvapaus"

Amerikan uskovaisia lainaten:
      Uskonon vapaus tarkoittaa vapautta valita uskonto, ei vapautta uskonnosta
      (ja silti he kutsuvat ateismia uskonnoksi muissa tilanteissa)

• makromikroskooppi

Kaikki uskikset,jotka täällä kiltisti yrittävät todistaa,miten hienoa usko on,huomaavat jossain vaiheessa puhuneensa itsensä pussiin.Raamatusta löytyy aina paikka,joka todistaa,että he puhuvat soopaa:)Onneksi kirja on minulle tuttu,en enää jaksaisi lukea sitä edes unilääkkeeksi.

• jauha vaan

Niinkö teidän seurakunnassa tehdään?Varo ettei laiteta myllynkiveä kaulaan.

• herttainenhertta

Älä kiertele siinä. Sano suoraan vaan. :)

• Aloittaja kysyi
      >>>Mikä minun ateismissani ahdistaa teitä?

• Yksi syy ahdistukseen johtuu siitä että yksi lammas on eksynyt heidän määkivästä laumastaan ja alkanut ajattelemaan itse. Ja nyt pelkona on myös se että tämä itsenäisesti ajatteleva yksilö saa muutkin laumaan kuuluvat ajattelemaan ja lammaslauman johtajana toimiva susi menettää uskottavuutensa ja seuraajakuntansa..

• Juuri näin.

Sitähän sanotaan, että kuka tietoa lisää, se tuskaa lisää.
        Pätee erityisesti äärisuuntiin, kretuihin ym.
        Sieltä se repee helpoiten.

• en tuputeta

Tietysti säälin sinua, kun typeryyksissäsi menet helvettiin. En minua ahdista kyllä sinun vakumuksessasi sitten mikään -itsehän siitä vastuun kerran kannat ja kärsit.
      Julistan evankeliumia, koska se on Herrani antama lähetyskäsky. Evankeliumi on saarnatava toditukseksi kaikille luoduille. Itselukin vastaa, mitä tiediollaan sitten tekee.
      Tietysti tuputtmonen on eri asia. Jos kadulla joku sanoo, että kiitos ei, jatkan matkaa.

• "Tietysti säälin sinua, kun typeryyksissäsi menet helvettiin. En minua ahdista kyllä sinun vakumuksessasi sitten mikään -itsehän siitä vastuun kerran kannat ja kärsit."

Ahaa. Eli Kristinuskossa ei siis ole kyse rakkaudesta. Vaan ylemmyyden tunteesta (Pääsen taivaaseen ja saan herkkuja ja kakkuja lälläää! Sinä et!) Jonka tämä taivaspaikan ansaitseminen tuottaa.

Säälitkö myös sukulaisiasi ja kavereitasi jos joku heistä sattuu sinne joutumaan. Ja mites sitten jos jo ovat sinne joutuneet?

Oletko myös heitä kohtaan yhtä nokkava?

Tuskin taitaisi sinulla pokka riittää kun katsot jonnekkin pimeään kolkkoon paikaan ja tiedät että kaverisi siellä on, sanomaan vain hänelle että "säälin sinua" tai "Noh nyt kävi näin".

• Älä vain ajattele

Evankeljumin saarnaamisessa voisi varmaan auttaa, jos osaisi edes suomen kielen alkeet. Tuo sinun etäisesti suomen kieltä muistuttava kammottava mongerruksesi kertoo kyllä minulle ja meille kaikille, millaiset älynlahjat on niillä säälittävillä jälkeenjääneillä ihmisressukoilla, jotka väkisin tuputtavat typerää taikauskoaan eli evankeljumiaan kaikille kansoille.

MInä menen kuolemani jälkeen sinne minne suurin osa maailman ihmisistä menee. Ylivoimainen valtaosa maailman ihmisistä kun ei sinun näkymätöntä mielikuvituskaveriasi kumarra. Eikös se muuten ole aikamoisen heikko suoritus kaikkivaltiaalta, että häviää ylivoimaisesti suurimman osan ihmiskunnasta? Luulisi nyt kaikkivaltiaan pystyvän vähän parempaan suoritukseen?

Lisäksi on aika irvokasta, että tämä kaikkivaltias, joka on itse oma isänsä, joutuu uhraamaan itsensä verisesti itselleen voidakseen pelastaa ihmiset itseltään ja asioilta, jotka on itse määrännyt ja joista kaikkivaltiaana aina päättää vain itse, oli sitten uhrauksia tai ei. Minäpä toiminkin itse jatkossa kuin raamatun kaikkivaltias ja jos vaimoni tai lapseni eivät enää rakasta minua, niin lukitsen heidät kellariin ja kidutan heitä mahdollisimman julmasti koko loppuelämänsä ajan sanoen, että en sitten millään olisi halunnut tehdä tätä, mutta itsehän valitsitte tämän, ihan pakko on nyt tehdä näin, mitään en nyt tälle enää mahda? Omaa typeryyttänne kun valitsitte tämän.

Ymmärrän kyllä hyvin, ettei kaltaisesi ihminen voi koskaan ymmärtää mitään (tuostakaan) ajatusleikistä, kun kaltaisiltasi on kaikki ajatteleminen kokonaan jyrkästi kiellettyä. Mikä on tietenkin hyvin säälittävää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5938
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2807
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2287
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2029
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2001
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1375
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1352
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1277
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1217
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      283
      1203
    Aihe