Kuinka monelle Raamattu esittää

pieni lauma=144000

taivaallisen elämän toivon?

Luuk. 12:32: ”Älä pelkää, pieni lauma, sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.”

Ilm. 14:1–3: ”Minä näin, ja katso, Karitsa [Jeesus Kristus] seisoi Siioninvuorella [taivaassa; ks. Hepr. 12:22–24] ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta,
joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. – – Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua – –, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta.”

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maallinen keho

Minä en Taivaaseen tahtoisikaan.
      On huojentavaa tietää, että Maan päälle ennallistetaan Paratiisi.
      Kristikunta on roudannut sen jo Taivaaseen ?

• ######## #### ###

Tässä on tosiaan ne Israelin144000 jotka sanovat "tule Herra Jeesus"

• -to_y-

Mun mielestä raamattu ihan selvästi tukee sitä ajatusta että suuri joukko saa ylösnousemuksen maan päälle. Miksi muuten Jeesus olisi herättänyt Lasaruksen maan päälle eikä taivaaseen.

Joh. 11

Ja pieni lauma menee taivaaseen ihan niin kun aloittaja sanoi.

• valittuja paloja

tarjoilevalle huomautus.

Jeesus opettaa oppilaitaan ja toteaa heidät peneksi laumaksi.

Asiayhteys alkaa Luuk.12:22. Sitten hän sanoi opetuslapsilleen:..... 32."TämänÄlä pelkää, pieni lauma, sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.”

• 8

Jeesus puhui opetuslapsilleen, ja hän sanoi heitä ”pieneksi laumaksi”.
        Hän puhui samalla niille, joille Jehova ’antaisi valtakunnan’.

Tämä ryhmä oli tosiaan vähälukuinen,
        verrattuna niihin valtaviin ihmisjoukkoihin, jotka ottaisivat Jeesuksen vastaan myöhempinä aikoina.
        Heitä pidettiin myös kallisarvoisina, koska heidät oli valittu harvinaislaatuista tulevaisuutta varten, kuninkaalliseen palvelukseen.
        Heidän Isänsä, Suuri Paimen, Jehova, kutsuu pienen lauman siinä tarkoituksessa, että he saisivat taivaallisen perinnön Kristuksen messiaanisen valtakunnan yhteydessä.

• Ilmestyskirja
        8 kirjoitti:

Jeesus puhui opetuslapsilleen, ja hän sanoi heitä ”pieneksi laumaksi”.
        Hän puhui samalla niille, joille Jehova ’antaisi valtakunnan’.

Tämä ryhmä oli tosiaan vähälukuinen,
        verrattuna niihin valtaviin ihmisjoukkoihin, jotka ottaisivat Jeesuksen vastaan myöhempinä aikoina.
        Heitä pidettiin myös kallisarvoisina, koska heidät oli valittu harvinaislaatuista tulevaisuutta varten, kuninkaalliseen palvelukseen.
        Heidän Isänsä, Suuri Paimen, Jehova, kutsuu pienen lauman siinä tarkoituksessa, että he saisivat taivaallisen perinnön Kristuksen messiaanisen valtakunnan yhteydessä.

Ketkä sitten muodostavat tämän pienen lauman,
        jolla on näin suurenmoinen odote?

Ne Jeesuksen Kristuksen seuraajat, jotka voidellaan pyhällä hengellä (Apostolien teot 2:1–4).

Apostoli Johannes näki heidät taivaallisina laulajina, joilla oli harput kädessään, ja kirjoitti:
        ”Minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siioninvuorella ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Nämä ovat niitä, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; he ovat näet neitsyitä. Nämä ovat niitä, jotka seuraavat jatkuvasti Karitsaa, minne hän meneekin.
        Nämä ostettiin ihmisistä ensi hedelmäksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suustaan ole löydetty mitään valhetta; he ovat virheettömiä.”
        (Ilmestys 14:1, 4, 5.)

• Taivaassa

valtaistuimen edessä oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea.

9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

• Telluksen pinnalla

Täällähän me olemme " valtaistuimen edessä", hänen näkyvissään,
      me maata tallaavat maan matoset ;)

Suuri joukko ei taivaaseen sinkoa koska sinne ei liharuumiissa voi mennä.
      Niin kertoo Jumalan sana Raamattu.

Raamattu kertoo että ne vaatteet on"valkaistu"...kuvakieltä...
      mutta Kristuksen lunnaat niitten valkaisemiseksi tarvittiin....

• Kuvakieltä?

Telluksen pinnalla kirjoitti: >>Raamattu kertoo että ne vaatteet on"valkaistu"...kuvakieltä...

Katsotaan Ilm.7. lukua eteenpäin. Lematon joukko ei ole maassa vaan taivaassa. Saat keksiä moneen asiaan kuvakieltä jos he ovat telluksen pinnalla.

9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
        11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja m i s t ä he ovat t u l l e e t?"
        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta a h d i s t u k s e s t a tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen t e m p p e l i s s ä ä n, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        16. Ei heidän enää tule n ä l k ä eikä enää j a n o, eikä a u r i n k o ole sattuva heihin, eikä mikään h e l l e,

• woe-woe-woe
        Kuvakieltä? kirjoitti:

Telluksen pinnalla kirjoitti: >>Raamattu kertoo että ne vaatteet on"valkaistu"...kuvakieltä...

Katsotaan Ilm.7. lukua eteenpäin. Lematon joukko ei ole maassa vaan taivaassa. Saat keksiä moneen asiaan kuvakieltä jos he ovat telluksen pinnalla.

9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
        11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja m i s t ä he ovat t u l l e e t?"
        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta a h d i s t u k s e s t a tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen t e m p p e l i s s ä ä n, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        16. Ei heidän enää tule n ä l k ä eikä enää j a n o, eikä a u r i n k o ole sattuva heihin, eikä mikään h e l l e,

"Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta a h d i s t u k s e s t a tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä

”Suuri ahdistus”
        - Tämän jumalattoman järjestelmän loppu tulee ”suuressa ahdistuksessa” (Ilm. 7:14). Raamatussa ei kerrota, kuinka kauan se kestää,
        mutta Jeesus sanoi:
        ”Sitten tulee olemaan suuri ahdistus, jollaista ei ole sattunut maailman alusta tähän asti, ei, eikä enää satu.” (Matt. 24:21.)

Kun ajatellaan, millaista ahdistusta tämä maailma on jo kokenut esimerkiksi toisessa maailmansodassa, jossa kuoli arviolta 50–60 miljoonaa ihmistä, tuleva suuri ahdistus on todellakiin ankara.
        Se saavuttaa huippunsa Harmagedonin taistelussa.
        Silloin Jehova päästää irti teloitusjoukkonsa, jotka tuhoavat Saatanan maallisen järjestelmän olemattomiin. (Ilm. 16:14, 16.)

Raamatun profetia ei kerro ajankohtaa, jolloin suuren ahdistuksen ensimmäinen vaihe alkaa. Se ilmaisee kuitenkin, mikä poikkeuksellinen tapahtuma merkitsee tuon ahdistuksen alkamista: poliittiset vallat tuhoavat kaiken väärän uskonnon.
        Raamatussa Ilmestyksen 17. ja 18. luvun profetioissa väärää uskontoa verrataan porttoon, joka on ollut moraalittomissa suhteissa maailman poliittisiin järjestelmiin.
        Ilmestyksen 17:16 osoittaa, että pian nämä poliittiset ainekset ”tulevat vihaamaan porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet kokonaan tulella”.

Kun tämä aika koittaa, Jumala ”panee heidän [poliittisten vallanpitäjien] sydämeensä, että he toteuttavat hänen ajatuksensa” tuhoamalla kaiken väärän uskonnon (Ilm. 17:17).
        Tämän tuhon voidaan siis sanoa tulevan Jumalalta.
        Se on hänen tuomionsa ulkokultaista uskontoa vastaan, joka on pitkään opettanut Jumalan tahdon vastaisia oppeja ja vainonnut hänen palvelijoitaan.

Maailma yleensä ei osaa odottaa tätä väärän uskonnon tulevaa tuhoa,
        mutta Jehovan uskollisia palvelijoita se ei yllätä.
        Ja läpi näiden viimeisten päivien he ovat kertoneet siitä ihmisille.

- Väärän uskonnon tuho tulee olemaan ihmisille suuri järkytys.
        Raamatun profetiassa osoitetaan, että jopa jotkut ”maan kuninkaat” julistavat tuosta tuhosta: ”Voi, voi, – – sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!”
        (Ilm. 18:9, 10, 16, 19.)
        Raamatun sanat ”yhdessä hetkessä” osoittavat, että tämä tapahtuma on suhteellisen nopea.
        - Ymmärrämme, että jonkin aikaa väärän uskonnon tuhon jälkeen käynnistyy hyökkäys Jehovan palvelijoita vastaan, jotka ovat julistaneet hänen tuomiosanomiaan (Hes. 38:14–16)

• etc.jne.etc.jneeeeee
        Kuvakieltä? kirjoitti:

Herää kysymys: jos ”suureen joukkoon” kuuluvat ovat niitä, jotka saavat pelastuksen ja jäävät maan päälle,
        niin miten heidän voidaan sanoa ’seisovan Jumalan valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä’? (Il 7:9.)

Sitä Raamatun sanaa, joka on käännetty ’seisomiseksi’, ’kestämiseksi’ tms., käytetään Raamatussa joskus osoittamaan,
        että yksilöllä tai ryhmällä on suosittu tai hyväksytty asema sen silmissä,
        jonka edessä hän tai se seisoo (Ps 1:5; 5:5; San 22:29, Väl; Lu 1:19).

Ilmestyksen edellisessä luvussa kuvaillaankin, että ”maan kuninkaat ja korkea-arvoisimmat ja sotapäälliköt ja rikkaat ja voimakkaat ja kaikki orjat ja vapaat” yrittävät kätkeytyä ”valtaistuimella istuvan kasvoilta ja Karitsan vihastukselta, sillä heidän vihastuksensa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?” (Il 6:15–17; vrt. Lu 21:36.)
        Ei ne kätkeytymistä yrittäneet suinkaan taivaassa ole?

Minä voin sanoa seisovani "Jumalani edessä", vaikka jalkani ovatkin tiukasti Maan kamaralla.

Onpi aika iso teltta, jos ottaa sanonnan kirjaimellisesti?;
        "joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. "

• Jeesuksella ei ole kuin yksi lammaslauma.
      On siis vain yksi lauma ja yksi Paimen.
      Tuo lauma on nyt monessa tarhassa.
      Mutta kaikki lampaat ovat Jeesuksen omia.

Ja Jeesus ilmaisee olevansa se Hyvä Paimen,
      joka antaa henkensä kaikkien lampaiden edestä.
      "Minä annan henkeni lammasten edestä.
      Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni"

Nämä kaksi asiasisällöllisesti yhtenäistä virkettä muodostavat selvän jatkumon.
      Mutta Jeesus sijoittaa niiden väliin ikään kuin selventävän ilmoituksen:
      "Minulla on myös muita lampaita ..."

Jae (Joh 10:16) siis vain huomauttaa, että Jeesuksen uhrikuolema tapahtuu kaikkien lampaiden edestä. Toteutui siis se, minkä ylipappi huomaamattaan ennusti tapahtuvan:

'"Te ette tiedä mitään ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu."
      Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä, eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.'

Tuo lapsilauma - siis lammaslauma on vähäväkinen.
      Se ei uhoa eikä mahtaile. Ennemminkin se on arka ja pelokas.
      Sen turva on kokonaan Hyvässä Paimenessa.

Ja niin tuota arkaa laumaa oikein lohdutetaan:
      "Älä pelkää, sinä piskuinen lauma"

Luukas 12:32 ei puhu lauman määrällisestä koosta.
      Se puhuu lauman laadusta.
      Jeesuksen lammaslauma on vähäinen, ei mahtava.

Sama mikros-sana esiintyy muun muassa seuraavissa kohdissa:

- ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes;
      mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.

- Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut;
      ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
      Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri.

- Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

- Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä;
      sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

- Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
      Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä? Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
      Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

- ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret

- sillä tosin on sinun voimasi vähäinen

Älä pelkää, sinä piskuinen lauma
      ei viittaa lauman määrälliseen pienuuteen.

Määrällistä pienuutta kuvattaisiin toisella sanalla.
      Se esiintyy Uudessa testamentissa varsin usein ja lääkäri Luukas käyttää sitä runsaasti. Septuagintasta se löytyy esimerkiksi kohdassa 5 Moos 4:27
      "teitä jää vain pieni joukko niiden kansojen keskuuteen, joiden luo Herra teidät ajaa." Mutta tätä sanaa ei nyt siis käytetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe