Minne muuttaisit?

Jos sinun olisi jostain syystä pakko muutaa pois nykyiseltä asuinpaikkakunnaltasi, niin minne muuttaisit? (Siis johonkin muualle kuin lähimpään naapurikuntaan.)

Itse voisin kuvitella viihtyväni esimerkiksi Tampereella.

45

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpsu

Kyllä se on tuo Tampereen ympäristö, kotiin paluu siis.

• alv-liskot

minä tulen naapuriisi kaalikeittoa hämmentämään. Paistettujen munien tuoksu herättää sinut jo aamusta.

*kylmässä hiessä vietetty yö*

• mies lahdesta

Ouluun tai Pohjois-Savoon.

• Sellaiseen paikkaan, josta halutessaan näkee horisonttiin edes kaistaleen verran, veden ja taivaan yhtymäkohtaan. Olen ihan puissa, kyllästynyt metsämaisemiin, vaikkakin ylpeä niistä : )

• Tampereen seutu vois sinänsä olla kiva, mutta se on mulle liian sisämaassa. Sanotaas nyt vaikka eilisestä inspiroituneena, että Uusikaupunki :) Siellä on meri näkyvissä ja kiva vanha kaupunki.

• Hehe, joku uuskaupunkilainen hermostu ja lykkäs miinuksen :P En mä sinne ole muuttamassa, huoli poies :)

Nyt tuli meno.. tsau.

• trollbole.prastkulla

Jonnekin eteläisen rannikon saaristoon välillä Inkoo - Turku. Pienelle paikkakunnalle muusta asutuksesta sivussa olevaan mökkiin elelemään koiran/koirien kanssa. Tai sitten hommaisin lampaita mikäli asuisin saaressa, tai no miksei niitä voisi hommata mantereellekin. Piha saisi rehottaa niittymaisen villisti ja ainoa ihminen jonka näkisin (verhojen raosta) olisi postinkantaja kerran kaksi kuussa.

• Tässä ketjussa on tullut esille Tampere joka on ok, mutta en pidä isoista kaupungeista.
      Haluaisin muuttaa Lohjalle.

• ~cissi~

Kylä Manse on ny nähty. Ja hauskaa on ollut. Seuraavaksi suunnistan Turkuun, Kokkolaan, Lappeenrantaan, Ouluun tai Jyväskylään.

• minä...

HORNANTUUTTIIN!

• Mihkä mää ny kotooni lähtisin :) ?

Mut joo... jos olis IHAN pakko, niin joku Savonlinnan seutu, Punkaharju, ne on ihan kivaa ja kaunista seutua ja siellä voisin viihtyä kun töitä olis ja lapset mukana.

• Kirkkoniemeen ehdottomasti. Työtäni voin tehdä suht hyvin sielläkin ja lisäelannoksi vois tietty kalastaa.

• Etelä-Savon isot vedet houkuttaa: Saimaan vedet Luonteri, Lietvesi, Yövesi jne, sitten Puula ja Kyyvesi. Näiden rannalle johonkin pienehköön kylään. Voisin asua Puumalassa, Hirvensalmella tai Kangasniemellä tai pienemmissä kylissä.

• tikru..

Hirvensalmi on ainakin keskellä ei mitään, saapi olla suht rauhassa. Kangasniemi on nättiä seutua, luonto likellä.

• tikru..

En tiiä, ehkäpä länteen ehkäpä päijät-hämeeseen. Se pitäs miettiä sitten mistä se kodin paikka meille löytyy. :-) ja olis järkevä työmatka molemmille.

• Ehkä Kuala Lumpuriin, Shanghaihin tmv. Miami vois olla sellanen paikka kans. Ja Jyväskylä.

• Kas, enpäs tullut tällä kertaa miettineeksikään, että voisihan sitä ulkomaillekin muuttaa.

• Tää aloitus on muuten ratikan juonikas suunnitelma hajauttaa Suomen hyvinvoivimpia ja idearikkaimia kansalaisia lama-alueita ryhdistämään.

• Terävästi päätelty! ;-)

• ''''''''''

seilin saarelle

• Oulussa on paljon tuttuja, mutta Jyväskylä kiinnostaisi enemmän kaupunkina.
      Vaikea valinta...varmaan se josta löytyisi ensin töitä.

• Mikä siinä Jyväskylässä viehättää, kun Relakin sen mainitsi?

• Ratikkakuski kirjoitti:

Mikä siinä Jyväskylässä viehättää, kun Relakin sen mainitsi?

Mun mielestä se on Suomen eteläisin (kokonsa ja infransa puolesta) kaupungiksi luokiteltava kaupunki, joka ei näytä kaupungilta. Mua alkaa ahdistaa vieri viereen sullottujen betonikuutioiden seassa ja ihmisvilinässä.
        Lisäksi sellainen ruutupaperille piirretty asemakaava / tieverkosto on syvältä.

Ja vielä extrana sekin, että siellä asuu muutamia tuttuja ja sukulaisia.

• tampereen mies

• tretretretre

Jos pitäisi Tampereelta lähteä, niin suunta olisi meren ääreen: Rauma, Pori Turku ja siitä eteenpäin Perniö Tammisaari Helsinki.

• BigDaddy.

Pattayalle. Päätös on tehty jo =)

• bravo bravi

Ei Tampereelta mihinkään voi muuttaa,kokeiltu jo parikin kertaa. Väärin asetettu kysymys siis :)

No Lontooseen voisi mennä joksikin aikaa töihin.

• sokerikaneli*

En oikein tiedä. Olen asunut jo aika monessa kkaupungissa ja eri puolella Suomea. Loppujen lopuksi hyvät ja huonot puolensa kaikilla. Hmm.. Vettä pitää silti olla lähellä mutta eipä sillä väliä onko järvi vai meri.

Toi Tampere voisi olla yksi, mutta ehkä sitä vain haluaisi nähdä syntymäkaupunkinsa. Se voi olla uteliaisuutta vain siitä syystä.

Jyväskylä on mukava kaupunki minunkin mielestä.

• Tuī tā

JAPANIIN!

:D

• Monte Kinte

Me pakkomuuttaa massa Ratikkan vuokrakasarmille

• Kunta Monte

• Mikä tahansa seuraavista (työ)mahdollisuuksista olisi mieleinen: Mikkeli, Tampere, Espoo ja Oulu. Ehkä Jyväskyläkin.

• Rooma vois olla inspiroiva kylä.

• maalaiselämä kauheaa

Tämän kaiken maalaispaskan jälkeen muuttaisin kyllä jonkun kaupungin ydinkeskustaan. Maalaiselämä ei minua varten. Varmaankin eka muutan Lahteen (opiskelu) joka on muutenkin kiva kaupunki, tosin aliarvostettu :) Pidemmän päälle aikanaan Tampereelle!

• Mieleni halajaa

Oulusta jonnekin tunturin juurelle..

• Muuttava

Jyväskylä,Jämsä,Mikkeli,Nilsiä tai Riihimäki

• no mää oon aika vast'ikään muuttanu hyvinki pitkän matkan päästä tänne,
      mut joitakin mahdollisuuksia;
      Jyväskylä: olis sopivasti puolimatkassa molempien synnyinseuduilta
      Hämeenlinna: siel olis yks kiva työpaikka
      Oulu: sopivan lähellä mun kotiseutuja, muutenkin mukava kaupunni..
      Tampere: oon muutamia kesälomareissuja sinne tehnyt ja tykkäsin paljon kys. kaupungista,
      Liminka: rakas opiskeluaikojeni ympäristö

mur

• liminka oli kyllä mahti nätti pieni paikka vaikkaki aika pirun kallis asua.

• eikö tääki oo jo aika koluttu aihe.

no mut kerta itse en parempia tähän hätään keksi niin vastaan että jonnekki sinne karjalan tai savon suunnille, mitä sielä nyt niitä on.. tai sitte ihan pohjoiseen; ivalo, rovaniemi sodankylä :D ei tällaisia osaa sanoa muuta ku että oikein etelään ei yhäkään tee mieli, kuopio ehkä eteläisin ja onko se savonlinna missä siinä vieressä vai ylempänä. liian iso ei saa olla. vaikka oikeestaan paskaako tässä sanomaan mikä eteläisin ja mikä ei ku ei oo läheskään kaikkialla sielä käyny, kolunnu vaan näitä nurkkia täällä.

• KoppavaHoro

Hammaslahteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      414
      1206
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1106
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      795
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      703
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      16
      702
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      684
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      653
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      60