Pudendal hermon pinne / Pudendal entrapment

espoohelsinki

Hei!

Löytyykö Suomesta ketään toista jolla on tai on ollut pudendal hermon pinne? Vaiva on harvinainen, mutta en voi olla ainut Suomessa. Ulkomailla on paljon vastaavia tapauksia. Oireita voivat olla hermokipu peräaukon lähettyvillä, välilihassa ja ulkosynnyttimissä. Ylipäätään tuntuu, että on kipu jalkovälissä tai takapuolen alueella. kipua voi olla vain yhdessä osassa hermon aluetta tai laajalla alueella. Kipu voi olla polttavaa, pistävää, viiltävää, tikkuilevaa, tunnottomuutta. Se voi mm. vaikeuttaa istumista, aiheuttaa virtsaamin tarpeen tihentymistä, kipua seksin aikana, kipua kävelessä yms. Hoitona käytetään mm. hermokipulääkkeitä ja kortisoni injektioita. Vaiva on hyvin huonosti tunnettu lääkäreiden keskuudessa. Onneksi Suomesta kuitenkin löytyy asiantunteviakin lääkäreitä. Jos kärsit tai olet kärsinyt vaivasta ja haluat jakaa kokemuksia hoidoista, parantumista, hoitohenkilöistä yms niin ottaisitko yhteyttä täällä palstalla tai sähköpostilla espoohelsinki(at)gmail.com Olen nainen ja kärsinyt vaivasta muutaman kuukauden.

10

1468

Vastaukset

• Huhuu! Täällä yksi tuskainen kaipaa myös vertaistukea!

• Millaisia oireita kyseinen vaiva aiheuttaa? Mulla alapäässä kihelmöi ja pistele,välillä kirveltävä olo,pakottaa ,mutta ei varsinaisesti kipua kuitenkaan. Tämä alkoi kun alaselässä jokin "meni paikoiltaan",siis olin tosi kipeä. Samalla hetkellä alkoi tämä alapään vaiva. Pikkuhiljaa alkoi myös jaloissa samanlainen olo. Aika epätoivoiselta tuntuu. Pääseekö tästä ikinä eroon? Kaikenlaisia tutkimuksia on tehty,mutta kukaan ei ole puhunut tästä. Ajattelin jos vois ollakin jokin pieni hermo jumissa,joka vaikuttaa alapäähän..?

• Hei,
    Minulla on samantyyppinen ongelma. Tiedättekö lääkäreitä Suomessa jotka hoitavat Pudendal Entrapment oireita?
    Olisin tosi kiitollinen vinkeistä.

• Joo, kärsitty on tästä vaivasta nyt kolme vuotta. Harvinainen, varsinkin meidän miesten osalta asiasta ei ole tietoa. Sama kolmihaarainen pudendaalihermo kuitenkin löytyy niin miehiltä kuin naisilta. Aloittaja, espoohelsinki tai joku joka tietää voisi kertoa mistä päin Suomea se asiantunteva lääkäri löytyy? Vapautetaanko näitä leikkauksessa?Espoo? Helsinki?

• "Oireita voivat olla hermokipu peräaukon lähettyvillä, välilihassa ja ulkosynnyttimissä. "
      Miehillä ei ole uklkosynnyttimiä, joten ei ole myöskään tätä vaivaa.

• Suosittelen lämpimästi kääntymään osteopaatin hoidettavaksi. Ammattitaitoinen osteopaati tuntee ja tietää miten kyseistä oiretta voidaan hoitaa.

• Eikö kukaan osaa kertoa lääkäriä, joka osaisi hoitaa pudendal hermon pinnettä. Ja yleensä minkä alan lääkärit tietäisivät ko. vaivasta. Olen kärsinyt kivusta kolme vuotta. Tätä hermopinnettä yksikään lääkäri ei ole maininnut.

• Eipä auttanut osteopaatti ei ft. Kertokaa nyt joku alalla oleva tosiaan se lääkärin nimi, joka osaa auttaa.

• Hei Kipusäkki! Tästä voisit saada vähän vinkkejä: http://www.pudendalhope.info
      En ole itse löytänyt osaavia lääkäreitä Suomesta valitettavasti. Mitä olen itse lukenut niin osaamista löytyy varsinkin Ranskasta. Kävin itse Ranskassa tapaamassa erikoislääkärin ja seuraava vaihe olisi "Nerve Block", sillä katsotaan jos ongelma tosiaan johtuu pudendal neuralgiasta. Tsemppiä!

• eroakivusta kirjoitti:

Hei Kipusäkki! Tästä voisit saada vähän vinkkejä: http://www.pudendalhope.info
      En ole itse löytänyt osaavia lääkäreitä Suomesta valitettavasti. Mitä olen itse lukenut niin osaamista löytyy varsinkin Ranskasta. Kävin itse Ranskassa tapaamassa erikoislääkärin ja seuraava vaihe olisi "Nerve Block", sillä katsotaan jos ongelma tosiaan johtuu pudendal neuralgiasta. Tsemppiä!

Miten tämän kanssa mennyt? Tuliko ranskasta apuja? Itselläni paikallisempi, mutta varsin invalidisoiva oire toisella puolella pakarassa. Saman hermon alueella kuulemma. Puhkesi autoimmuunisairauden myötä n. 7kk sitten eikä mitkään hermokipulääkkeet auta. Suomessa ei pystytä muuhun, se on tullut selväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös