Nainen ja koneet/työkalut

Puuha Petra

Miksi moni mies katsoo kieroon naista, jonka kädessä pysyy niin työkalut kuin porat ja hiontakoneetkin?
Olen itse toimeen tuleva nainen ja tykkään puuhailla kaikenlaisia kädentöitä mihin erilaisia koneita ja työkoneita käytetään. Minun kanssani jutelleet miehet vain eivät ole järin ihastuneita asiaan.
Mikä siinä on niin kamalaa, että nainenkin voi olla kätevä käsistään?

38

299

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne eivät itse osaa, tai epäilevät olevansa asiassa muuten kehnoja.

• Puuha Petra

Miksi miesten pitää saada tuntea olevansa hyviä kaikessa ja parempia kuin naiset?
        Ei itseäni haittaisi, jos mies ei osaisikaan käyttää työkaluja juurikaan.
        Eihän se ole sukupuolisidonnaista?

• no,
        Puuha Petra kirjoitti:

Miksi miesten pitää saada tuntea olevansa hyviä kaikessa ja parempia kuin naiset?
        Ei itseäni haittaisi, jos mies ei osaisikaan käyttää työkaluja juurikaan.
        Eihän se ole sukupuolisidonnaista?

missäs asiassa mies sitten voisi olla hyvä?

• Nuo mainitsemasi "työkalut" ovat työkaluja. En tosin ymmärrä mitä niillä tehdään näissä hommissa.

Puuha-Petra (?)

(Hymiötöntä ja kopioivaa naurua)

• On se kumma jos mä muistelen jotain hönöpäissäni, niin joku peräkylän juntti duunaa siitä evoluutioversion.

Ei respektiä, ei gillaa. Mutta sitähän taide parhaimmillaan on.

(Lasermaista naurua)

• Kyllä se yhtälailla tipahtaa silimät päästä kun näkee virkkaavan miehen.

Ei siinä mitään kamalaa ole, mutta onhan se erikoista.

• Mä näin virkkaavan miehen viikolla. Kyseinen heppu virkkaa sellaisia iloisen värisiä kipa-pipoja frendeilleen (myös minulle). Hänen homoseksuaalisuudellaan ei ole osuutta asiaan. Luulen heidän parisuhteen tulleen siihen vaiheeseen, että halutaan vähän tehdä tilaa itselle.

(Virkkaavaa naurua)

• Mutta nainen on todella sexy, kun se vie nostokurjen vastapainon päälle joulukuusen ja kytkee siihen valot.

Cuul

• No itseasiassa vois olla ihan mukava, että ois joku yhteinen ajanviete.
      Tänäänkin ois tarvinnu jonkun rullamitan toiseen päähän...

• Minä vähän veikaan, että tuo on joku urbaani legenda. Vai tunnetko montakin miestä, jotka katsovat osaavaa naista kieroon? Ja jos, niin sitten liikut itsetunnottomien luusereiden keskellä.

• Puuha Petra

Legendako? Ehei, kyllä olen törmännyt moneen mieheen, joista osa on sanonut suoraan ettei nainen saisi osata tai tehdä moista hommaa, koska se on vain miesten hommia ja osa taas on kääntynyt kannoilleen lähes heti kun on tullut puhe harrastuksistani ja olen maininnut hallitsevani monenkin työkalun/koneen käytön.
      Vaikea sanoa että tunsinko miehiä kun eivät antaneet mahdollisuutta tutustua paremmin.
      Hauskaahan se olisikin, jos puuhailisi yhdessä. Mutta minkäs voin, kun moni ajattelee asian vanhalla tavalla.

• eikun,

he ajattelevat asian omalla tavallaan.

Mikä sun kanssa jäisi miehen omiksi hommiksi? Siivoaminen?

• Puuha Petra
        eikun, kirjoitti:

he ajattelevat asian omalla tavallaan.

Mikä sun kanssa jäisi miehen omiksi hommiksi? Siivoaminen?

No voihan mies puuhailla omiaan jos ei sitten minun kanssani.
        Sanotaanko vaikka sitten niin, että renkaiden vaihtoa en hallitse, koska en ole koskaan omistanutkaan autoa eikä juuri tilaisuutta ole ollut edes kokeilla asiaa.
        En minä muutenkaan ajattele, että on miesten hommia ja on naisten hommia kun kaikki voi olla sekä että.
        Tokihan minä siivoan, tiskaan ja pyykit pesen mutta vapaa-ajalla muun muassa tykkään sitten näprätä kaikenlaista.
        Jopa pelkästään se pelottaa monia, kun kuulevat mitä olen koulutukseltani, sähköasentaja.
        Mutta mieluumminpa sitä on sitten yksin kuin suhteessa, jossa ei sais toteuttaa itseään harrastuksen parissa joka kiinnostaa.
        Jos kaivataan naista naisellisine harrastuksineen niin onnea vain etsintään.

• nokun,
        Puuha Petra kirjoitti:

Sanotaanko vaikka sitten niin, että renkaiden vaihtoa en hallitse, koska en ole koskaan omistanutkaan autoa eikä juuri tilaisuutta ole ollut edes kokeilla asiaa.
        En minä muutenkaan ajattele, että on miesten hommia ja on naisten hommia kun kaikki voi olla sekä että.
        Tokihan minä siivoan, tiskaan ja pyykit pesen mutta vapaa-ajalla muun muassa tykkään sitten näprätä kaikenlaista.
        Jopa pelkästään se pelottaa monia, kun kuulevat mitä olen koulutukseltani, sähköasentaja.
        Mutta mieluumminpa sitä on sitten yksin kuin suhteessa, jossa ei sais toteuttaa itseään harrastuksen parissa joka kiinnostaa.

mies HALUAA osata jotain niin että kokee olevansa hyödyksi naiselleen. Se on miehen sisäänrakennettu ominaisuus. Nainen joka osaa ja tekee kaiken itse ei tarvitse miestä. Se karkottaa miehiä ihan varmasti. Suurin osa miehistä varmasti haluaa sellaisen naisellisen naisen, jolle voivat tehdä miehisiä palveluja näyttäen voimansa ja taitavuutensa. Mies haluaa olla mies talossa. Ja suhteessa. Ihan oikeasti.

Tietenkin se on osaksi itsetuntokysymys ja valitettavasti suomalaisen miehen tilanne nyt on mikä on... Ja nämä siis yleisellä tasolla puhuttuna.

Varmaa on myös se, että kyllä sinullekin sopiva mies löytyy. Mutta voisit miettiä myös sitä, että onko elämässäsi tilaa kumppanille? Ehkä sinä näet ympärilläsi näitä sinun ammattiasi ja harrastuksiasi pelkääviä miehiä, koska et edes halua mitään suhdetta.

• nokun, kirjoitti:

mies HALUAA osata jotain niin että kokee olevansa hyödyksi naiselleen. Se on miehen sisäänrakennettu ominaisuus. Nainen joka osaa ja tekee kaiken itse ei tarvitse miestä. Se karkottaa miehiä ihan varmasti. Suurin osa miehistä varmasti haluaa sellaisen naisellisen naisen, jolle voivat tehdä miehisiä palveluja näyttäen voimansa ja taitavuutensa. Mies haluaa olla mies talossa. Ja suhteessa. Ihan oikeasti.

Tietenkin se on osaksi itsetuntokysymys ja valitettavasti suomalaisen miehen tilanne nyt on mikä on... Ja nämä siis yleisellä tasolla puhuttuna.

Varmaa on myös se, että kyllä sinullekin sopiva mies löytyy. Mutta voisit miettiä myös sitä, että onko elämässäsi tilaa kumppanille? Ehkä sinä näet ympärilläsi näitä sinun ammattiasi ja harrastuksiasi pelkääviä miehiä, koska et edes halua mitään suhdetta.

Aikamoista vouhkaamista! Ei kai ne miehet porakonetta pelkää?

Jos sulla on vaan asennevamma? Mitään roolijakoja ei ole olemassakaan, mutta nössöjä rajoittajia sitäkin enemmän. Meissä naisissa.

• novoi,
        maniamaria kirjoitti:

Jos sulla on vaan asennevamma? Mitään roolijakoja ei ole olemassakaan, mutta nössöjä rajoittajia sitäkin enemmän. Meissä naisissa.

ihan tosiasioita nämä. Nössöistä rajoittajista en tiedä mitään.

• novoi, kirjoitti:

ihan tosiasioita nämä. Nössöistä rajoittajista en tiedä mitään.

Miks sua sitten askarruttaa? On ihan normaalia, että ihmiset poraa, sahaa ja vääntää meisselillä.

Mut porakone kannattaa irrottaa verkosta suihkun ajaksi.

• no,
        maniamaria kirjoitti:

Miks sua sitten askarruttaa? On ihan normaalia, että ihmiset poraa, sahaa ja vääntää meisselillä.

Mut porakone kannattaa irrottaa verkosta suihkun ajaksi.

sulla on punainen lanka hukassa kokonaan. Ei voi mitään.

• no, kirjoitti:

sulla on punainen lanka hukassa kokonaan. Ei voi mitään.

Ei ole. En näe punaista lankaa, jossa mies katsoo mua kieroon osaamisestani. Erisävyiset langat?

Tarkoititko, että haluat miehen surkastuvan kun piikkaat hiltillä?

• Puuha Petra
        nokun, kirjoitti:

Toki haluaisin suhteen mutta on liikaa vaadittu(ilmeisesti) että kelpaisin omana itsenäni.
        Nykyaikana kun miehet tuntuvat haluavan vain sen missin, joka on järkeä ja osaamista vailla. Kunhan on kaunis ja naisellinen niin se riittää.

• äh,
        maniamaria kirjoitti:

Ei ole. En näe punaista lankaa, jossa mies katsoo mua kieroon osaamisestani. Erisävyiset langat?

Tarkoititko, että haluat miehen surkastuvan kun piikkaat hiltillä?

siis kysehän on siitä, mitä mies ajattelee ja tuntee, ei siitä, mitä sinä haluat ja teet. Eikä kyse ollut siitä, onko se oikein tai väärin, hyvää tai huonoa. Niin vain on: osa miehistä tosiaankin juoksee karkuun, kun nainen on teknisissä puuhasteluissa taitava.

• RELAKSI:.!1%#+!?1
        maniamaria kirjoitti:

.

Relaxille ei saa antaa sähkötyökaluja käsiin

Seuraukset ovat mitä HIRVITTÄVIMMÄT

.

• persona-von-zisel
        äh, kirjoitti:

siis kysehän on siitä, mitä mies ajattelee ja tuntee, ei siitä, mitä sinä haluat ja teet. Eikä kyse ollut siitä, onko se oikein tai väärin, hyvää tai huonoa. Niin vain on: osa miehistä tosiaankin juoksee karkuun, kun nainen on teknisissä puuhasteluissa taitava.

Sulla on narsismi kädentaidoistasi. :)

• näin tänään
        Puuha Petra kirjoitti:

No kun naiset aina tuppaa neuvomaan pyytämättä ja vaikkei tarviskaan. Niin ei ne ukot jaksa sitten enää kun ei edes koneilla saa puuhailla ilman selän takana kyttäävää besserwisseriä.

• Puuha Petra
        näin tänään kirjoitti:

No kun naiset aina tuppaa neuvomaan pyytämättä ja vaikkei tarviskaan. Niin ei ne ukot jaksa sitten enää kun ei edes koneilla saa puuhailla ilman selän takana kyttäävää besserwisseriä.

Minulla ei ole tapana neuvoa toista ellei apua pyydetä erikseen. Minun puolesta saa ihan rauhassa itsekseen puuhailla, itse keskityn mieluummin omiin hommiin kuin alkaisin neuvomaan jotakuta, osasi tai ei.
        Joten heitäppä tuo lapsellinen yleistyksesi vaikka romukoppaan.

• ihan totta?
        Puuha Petra kirjoitti:

Minulla ei ole tapana neuvoa toista ellei apua pyydetä erikseen. Minun puolesta saa ihan rauhassa itsekseen puuhailla, itse keskityn mieluummin omiin hommiin kuin alkaisin neuvomaan jotakuta, osasi tai ei.
        Joten heitäppä tuo lapsellinen yleistyksesi vaikka romukoppaan.

Vaikka näet, että mies tekee jonkin homman ihan väärin, olet vain hiljaa? Korjaatko hänen työnsä jäljet ohimennen?

• Ei kai se nyt aina niinkään ole. Mut kyllähän valitettavasti usealla immeisellä on ennakkoasenteita joiden murtuminen heittää ihmisen pois tasapainosta ja sit tulee kaikki defenssi mekanismit esiin ja sit mölähtää.

• kylä näi o

.

olemme kaikki murtuneita

Lisäksi defenssit ovat pettäneet ja me hukumme kaikki

.

• 4D tähti

Ei siinä varsinaisesti ole mitään kamalaa. Mutta on silti mukavampaa jos nainen vaikka virkkaisi villapaitaa salkkareita katsoessa, kuin että sen pitäisi nikkaroida linnunpönttöä. Kauhea pärinä ja lastuja ja puruja paikat täynnä.

• Lady..

Usko pois, löytyy niitä jotka eivät katso kieroon.
      Minun mieheni ei katsonut kieroon kun alussa sanoin harrastavani metsästystä,kalastusta, retkeilyä,lumilautailua ja samaa kuin sinä, pientä puuhailua tms.

Sain vain ihailua mieheltäni. Sanoi ettei olisi ihan heti uskonut minusta sillä olen siro/pieni, hoikka nainen. Mies on vain iloinen kun minusta sai muun muassa retkeily-, lumilautailu- sekä puuhastelukaverin. Nytkin ollaan rempattu miehen keittiötä yhteistuumin.

Vaikka nainen tuleekin itse toimeen ja hallitsee "miesten hommat" ei tarkoita etteikö suhdetta haluaisi ja saisi. Olet vain törmännyt vääriin ihmisiin.
      Itsekkin olen törmännyt tapaamiisi kaltaisiin miehiin ennen nykyistäni ja voin sanoa, että samalla tavalla moni juoksi pakoon. Oma mieheni ei harrasta metsästystä mutta muita mainitsemiani kyllä ja lisäksi valokuvausta. Onhan se hyvä, että edes toinen osaa ottaa kuvia :D

Tsemiä :)

• tyttelitiu

Minusta on mukavaa kun on miesten hommia joita mun ei tarviikaan osata, esim. pyörän korjaaminen tai tekniikan virittely.
      On ihana katsoo kun mies osaa tehä niitä juttuja, se on sexyä.
      Mä voin esim. lyhentää miehen housut ja neuloo sille sukat.
      Kai mä oon sit vanhanaikainen mut minusta se on vaan sexyä...
      En mä kuitenkaan täysin avuton oo, kyllä mä saan naulan seinään ja semmosta pientä.

• Puuha Pete

Se on vain hienoa kun nainen ei ole uusavuton ja on näppärä käsistään. Kyllä minäkin miehenä osaa lyhentää housut ompelukoneella niin että vain harva nainenkaan näkee että ne on lyhennetyt, vaikka ne hänelle näyttäisin. Pölyt osaan pyyhkiä myös kaappien päältä ja sohvan takaa. Kokatakin osaan. Yleisesti on olemassa kädentaitoisia ihmisiä ja kädentaidottomia. Kädentaidottomuus johtuu poikkeuksetta siitä että ei viitsi opetella itse tai ei vain ole ollut elämässä ketään opettamassa lapsesta asti perustaitoja.

Oma vaimoni on ollut esimerkiksi hyvä tekemään kanssani lattiaa, kaakelointeja, katon listoitusta, maalaamista, rappaamista, tiskialtaiden ja vessojen asennusta. Ainoa mitä hän ei osaa on halonhakkuu, moottorisahan käyttö, rälläköinti ja kokemusta enemmän vaativat rakentamiset kuten vaikka ovien karmien mitoitus ja teko. Muttä näitäkin hän oppii seuraamalla minua ja avittelemalla näissä töissä. Kyllä naisenkin on hyvä ainakin suurin piirtein tietää miten mitäkin rakennetaan, varsinkin jos omakotitalossa itsekin asuu. Ei sitten tule yllätyksenä kun kellarissa on hometta ollut vuosikymmeniä tai että annetaan katon vaan vuotaa ja seinien mädäntyä. Kaikki tieto on jossain vaiheessa elämää tarpeen oli sitten mies tai nainen.

• tettt

"vaativat rakentamiset kuten vaikka ovien karmien mitoitus ja teko"

Buahhahahh! :D :D :D

Anteeksi, mutta ei voinut olla nauramatta. Ettäkö tuo on ihan vaativaa rakentamista? Nuo hommat sujuvat nyt keneltä tahansa ihan normaalin päättelykyvyn turvin.

• '

Tässä näemme yhden (ja aika merkittävän) syyn siihen, miksi miksi meillä Suomessa on rakentamisen taso niin heikkoa ja rakennusvirheitä ja kosteusvaurioita joka ikisessä rakennuksessa.

• Ai, kiva.
        Teetkö sinkkaukset sahalla ja taltalla, vai jyrsimellä?

• ' kirjoitti:

Tässä näemme yhden (ja aika merkittävän) syyn siihen, miksi miksi meillä Suomessa on rakentamisen taso niin heikkoa ja rakennusvirheitä ja kosteusvaurioita joka ikisessä rakennuksessa.

Samaa mieltä.

(Olen nähnyt kuvat lattiasta, jossa kosteussulku oli väärällä puolella. Lattia alkoi painua ja sieltä välistä löytyi tuhansia litroja tiivistynyttä vettä)

• Buahhahahh! :D :D :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1408
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      59
      1311
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1301
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      64
      1165
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1121
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      937
    7. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      245
      913
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      54
      897
    9. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      893
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      81
      862
    Aihe