lähteekö minulta kortti

kertoka

eli minulle toinen sakko tänään päiväsakko ja viime viikolla sain rikesakon yli nopeudesta eli lähteekö minulta kortti nyt kun minulla on ollut ykkösvaiheen kortti 2008 lähtien?? ja olen menossa 2 vaiheeseen 25.10.2011

15

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

toivottavasti ottavat sen ajokortin pois.opit ainakin noudattamaan sääntöjä.

• esittelijä

Ajo-oikeuden käsittelyä varten jo painetuissa kaavakkeissa on merkittynä mm. seuraavia kohtia: 2-3 rikettä/1 vuosi sekä 3-4 rikettä/2 vuotta. LIsäksi siellä on kohtia mm. liikenteen vaarantamisesta ym....
      Kukin tapaus harkitaan erikseen, mutta rikesakko on vielä niin pieni asia, että näillä perusteilla et saa rankkua (ajo-oikeudettomuutta x kuukautta). Luonnollisesti nyt pitää olla hyvin varovainen kun on jo 2 tekoa pohjilla. MItään isoa ei ole vara saada kontolleen, tolppasakkoja voi vielä katsoa sormien läpi.
      NÄIN SE VAAN ON.
      nyt tietysti ns. kaikkien alojen asiantuntijat kumoavat tietoni kertomalla, että "mun veljen kumminkaimalle kävi niin että...... mutta niistä ei pidä välittää.

• Tojo-Köle

Eikös se sääntö mene niin, että ylinopeudesta saatu rikesakkokin lasketaan ja uusimpien tietojen mukaan myös kännykkäsakko ajo-oikeuden peruuttamiseen? -aika tosin on vain viikko/viikkoja, näissä lievissä tapauksissa.....

• Hyllytin
        Tojo-Köle kirjoitti:

Eikös se sääntö mene niin, että ylinopeudesta saatu rikesakkokin lasketaan ja uusimpien tietojen mukaan myös kännykkäsakko ajo-oikeuden peruuttamiseen? -aika tosin on vain viikko/viikkoja, näissä lievissä tapauksissa.....

Ja eikös kortti mene tuoreilta korttilaisilta hyllylle yhtä rikettä aikaisemmin...

• kokemusta on'

Ei näissä sokeasti tuijoteta rikkeiden määrään, vaan katsotaan kokonaisuutta ja rikkeiden laatua ja vakavuutta. Hyvään hallintotapaan kuuluu myös asianosaisen kuuleminen ja vasta sen jälkeen tehdään päätös, mikä ei saa aiheuttaa kuitenkaan kohtuutonta haittaa ihmisen elinkeinolle tai ammatille.

• kertokaa mulle

soitin tossa poliisi laitokselle niin ne sainoi että minimissään menetän 6 vko kortti ja saan käydä 2 vaiheen mut en silti saa pysyvää korttia vaan joudun suorittamaan välivaiheen korttin uudestaan. mut sitten tässä tulee töihin pääsy ongelma kun olen 2 vuoro hommissa niin laskin tossa että en pysty olemaan esim: iltavuorossa kun 1 tunnin jos haluan päästä bussilla kotioni sillä viimeinen bussi joka menee paikkakunnalleni niin se perillä sillä jo 16.30 klo ja ilta vuoro kestää 22.00 klo asti ja kuukaudessa mulle kertyisi vaan 70 tuntia eli tienaisin kk verotta 723.1 ja siitä pois verot niin mulle jää käteen vaan 556.1 euroa jolla pitäisi maksaa vuokra, sähkö, vakuutukset, ruuat kotio. mut jos mulla menee kortti niin en edes pääse täältä maalta kauppaan kun lähimpään kauppaan on matkaa jo 11 km suunta. mut ei kai toi vaikuta mihinkään päätökseen mitenkään

• Olisko tuo kannattanut miettiä jo ennen koheltamista? Täällä itkeskely tuskin mitään auttaa.

• kertokaapa mulle
        sitroen kirjoitti:

Olisko tuo kannattanut miettiä jo ennen koheltamista? Täällä itkeskely tuskin mitään auttaa.

tollahan periateella. susta kaikkien nuorten pitäisi olla tuolla kylillä potkimassa tolppia ja räkimässä kattoon, mut niinhän ne porvarit ajattelee ja että se on hyvä asia jos nuori joka käy töissä niin pitää kärsiä siitä näkemällä nälkää ja joutua asunnottomaksi vai. kai sä olet omiakin lapsiasi kohtaan tommonen sitten.

• kertokaa mulle

mut kun lukee lakia niin ajo kielto ei saa vaikuttaa toimeentuloon

• kertokaa mulle

Poliisi voi 64 §:n 2 momentin 4 ja 5 kohdassa ja 65 §:ssä tarkoitetuista teoista antaa ajokieltoon määräämisen sijaan varoituksen, jos ajo-oikeus on ajo-oikeuden haltijalle toimeentulon tai liikkumistarpeen vuoksi välttämätön eikä tekojen ole katsottava osoittavan piittaamattomuutta tieliikennettä koskevista säännöksistä tai hänelle niiden rikkomisesta tuomituista tai määrätyistä seuraamuksista.

Se, joka yhden vuoden kuluessa varoituksen saamisesta syyllistyy yhteenkin 1 momentissa tarkoitettuun tekoon, on määrättävä ajokieltoon. Tekoon syyllistyneelle voidaan kuitenkin ajokieltoon määräämisen sijaan antaa uusi varoitus rikkomuksen vähäisyyden perusteella. Uuteen edellä mainittuun tekoon syyllistyminen yhden vuoden sisällä toisen varoituksen antamisesta johtaa ajokieltoon.

Poliisi voi 64 §:n 2 momentin 3 kohdassa tarkoitetusta rikoksesta antaa tämän pykälän 1 momentissa tarkoitetulle ajo-oikeuden haltijalle ajokiellon sijaan varoituksen, jos siihen on erityisen painavia syitä. Jos ajo-oikeuden haltija kahden vuoden sisällä varoituksen antamisesta syyllistyy uuteen mainitussa kohdassa tarkoitettuun rikokseen, hänet on sen perusteella määrättävä ajokieltoon. tossahan se musta lukee että toimeentulon se ei saa vaikuttaa

• kertokaa mulle
        kertokaa mulle kirjoitti:

Poliisi voi 64 §:n 2 momentin 4 ja 5 kohdassa ja 65 §:ssä tarkoitetuista teoista antaa ajokieltoon määräämisen sijaan varoituksen, jos ajo-oikeus on ajo-oikeuden haltijalle toimeentulon tai liikkumistarpeen vuoksi välttämätön eikä tekojen ole katsottava osoittavan piittaamattomuutta tieliikennettä koskevista säännöksistä tai hänelle niiden rikkomisesta tuomituista tai määrätyistä seuraamuksista.

Se, joka yhden vuoden kuluessa varoituksen saamisesta syyllistyy yhteenkin 1 momentissa tarkoitettuun tekoon, on määrättävä ajokieltoon. Tekoon syyllistyneelle voidaan kuitenkin ajokieltoon määräämisen sijaan antaa uusi varoitus rikkomuksen vähäisyyden perusteella. Uuteen edellä mainittuun tekoon syyllistyminen yhden vuoden sisällä toisen varoituksen antamisesta johtaa ajokieltoon.

Poliisi voi 64 §:n 2 momentin 3 kohdassa tarkoitetusta rikoksesta antaa tämän pykälän 1 momentissa tarkoitetulle ajo-oikeuden haltijalle ajokiellon sijaan varoituksen, jos siihen on erityisen painavia syitä. Jos ajo-oikeuden haltija kahden vuoden sisällä varoituksen antamisesta syyllistyy uuteen mainitussa kohdassa tarkoitettuun rikokseen, hänet on sen perusteella määrättävä ajokieltoon. tossahan se musta lukee että toimeentulon se ei saa vaikuttaa

sillä tossa kun laskin niin mun toimeentulo heikenisi 735.79 euroa kk. eli käteen mulla jäisi 564.0 euroa kk ja siitä kun vähennetään vuokra 440€ kk sähkö vesi, vakuutus maksut, puhelin lasku 53 euroa kk, niin eiks toi silloin vaikuta mun toimeentuloon aika huomattavasti

• 2+17

sillä tossa kun laskin niin mun toimeentulo heikenisi 735.79 euroa kk. eli käteen mulla jäisi 564.0 euroa kk ja siitä kun vähennetään vuokra 440€ kk sähkö vesi, vakuutus maksut, puhelin lasku 53 euroa kk, niin eiks toi silloin vaikuta mun toimeentuloon aika huomattavasti

olisko kannattanut miettiä asiaa ennen torveilua?

• 5+6

Harkintaan vaikuttaa myös työmatkan pituus, veikkaan että jos ei ole kymmeniä kilometrejä niin sitten polkupyörakaupan kautta.

• kurki-alli

Välivaiheen ajokorteilla 2 rikettä vuodessa/3 kahdessa vuodessa pitäisi johtaa ajokieltoon.
      Saanet kutsun haastatteluun poliisilaitokselle jossa tuot sitten esille nuo esittämäsi kohdat. Ajokieltoa saavat myös kulkineita ammatikseen ajavat jolloin tulot ovat suurinpiirtein nolla ajokiellon ajan, riippuen hieman työnantajasta sekä siitä onko muita töitä tarjolla siksi aikaa.
      Kaksi sakkoa viikon sisään voi olla raskauttava tekijä, et oppinut ensimmäisestä mitään?

• Pirä tunkkis

Neljännen kerran kun ottivat kortin pois, en sitä enää hakenut takasi. Ei tarvi enää jännittää joka tolpan kohdalla, kerran oon kärynnyt kortitta ajosta 3 vuoden aikana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe