Kysymys Jaikalille?

Tuossa alempana lainasit Jesajaa todistaaksesi että Jeesus on jumala. Mutta etkö huomannut, että jae sisältää hieman ristiriitaa:

Jesaja 9:5
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, IANKAIKKINEN ISÄ, Rauhanruhtinas.

Vaikuttaa melkoisen kummalliselta tuo kolminaisuusoppi, jos Maria synnytti Isänkin? Mitäpäs tuumitte ?

17

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Sinulla lappix on koko evankeliumin totuus aivan pielessä. Jumala käsityksesi on lapsen kengissä, jos sitäkään. En toki moiti siitä, jos ei tiedä eikä ymmärrä, sehän on vaan inhimillistä. Suurin osa suomen kansasta ei teidä enempää kuin sinäkään. Ja miksiköhän? Sinä, ja miljoonat jopa, eivät koskaan ole kohdanneet Vapahtajaa henkohtaisesti. Ja siksi sinulla ei mikään asia oikein tunnu aukevan evankeliumin sanomasta. Eikä ne aukene sinulle, vaikka me kuinka sitä jankutetaan, se on sinusta kiinni, USKO evankeliumi, niin kuin se on kirjoitettu.

* Jos lähtisit siitä liikkeelle, että polvistut vuoteesi viereen tänäiltana, Anna Raamatun olla kiinni, kerro siinä polvillasi jumalalle, että olet syntinen ihminen, ja halauat pyytää syntejäsi anteeksi, että uskot Hänen ainutsyntyiseen Poikaansa, ja nöyrästi pyydät Jeesuskelta anteeksi koko entistä elämääsi, harhaoppeineen päivineen, mutta ole VILPITÖN, sydämessäsi, PH: kyllä tietää mikä sydämesi aitous on, ja Jumala vastaa sinulle ja saat kohdata Jeesusken henkohtaisesti, ja koet ja tiedät koska ja miten se tapahtuu, jos sellaisen armon vielä saat kokea. Ety tarvitse tietää mitään Raamatusta, usko vaan sydämessäsi Jeesuksen veren ja sovitustyön voimaan, kerro se Hänelle ihan ominsanoin. Onnea ja siunausta matkaan.

* Tästä sinun on aloitettava, muuten jäät edelleen pimeyteen ja haparoimaan eksyksissä, jossa ryvet jo. Tee kute yllä kerroin. Asiaa ei auta, että alat väittelemään ja esittämään Raamatun kohtia ja lauseita, sinun vaan on kohdattava elävä Jeesus, se ratkaisee kaikki uskoon liittyvät ongelmasi, kerralla !

• >>>Asiaa ei auta, että alat väittelemään ja esittämään Raamatun kohtia ja lauseita, sinun vaan on kohdattava elävä Jeesus, se ratkaisee kaikki uskoon liittyvät ongelmasi, kerralla !

• ei nimmaria
        jaikal kirjoitti:

>>>Asiaa ei auta, että alat väittelemään ja esittämään Raamatun kohtia ja lauseita, sinun vaan on kohdattava elävä Jeesus, se ratkaisee kaikki uskoon liittyvät ongelmasi, kerralla !

Jaikal, sinähän olet kokenut saman, mitä minäkin. Eli uskoit ensin Jumalan Sanan ja aloit toteuttaa sitä elämässäsi. Moni luulee, että uskoa voi ilman Jumalan Sanaa. Ei voi! Jeesus on ihmisruumiin saanut Jumalan Sana ja Hänet ilmoitetaan meille Raamatussa.
        Vain he, jotka taipuvat tahtomaan sitä uskoa, mikä tulee Jumalan Sanasta, saavat kohdata meidän Herramme. Meidän Herrammehan on Jumalan Sana. Tuon Sanan tieltä me joudumme kieltämään oman, eli ensimmäisen ihmisen tahdon. Se ei ole helppoa, mutta kun sen teemme, saamme totisesti kohdata elävän Jumalan ja syntyä uudeksi. Sen jälkeen alkaa vapaus ja onni.

• jaikal.se
        ei nimmaria kirjoitti:

Jaikal, sinähän olet kokenut saman, mitä minäkin. Eli uskoit ensin Jumalan Sanan ja aloit toteuttaa sitä elämässäsi. Moni luulee, että uskoa voi ilman Jumalan Sanaa. Ei voi! Jeesus on ihmisruumiin saanut Jumalan Sana ja Hänet ilmoitetaan meille Raamatussa.
        Vain he, jotka taipuvat tahtomaan sitä uskoa, mikä tulee Jumalan Sanasta, saavat kohdata meidän Herramme. Meidän Herrammehan on Jumalan Sana. Tuon Sanan tieltä me joudumme kieltämään oman, eli ensimmäisen ihmisen tahdon. Se ei ole helppoa, mutta kun sen teemme, saamme totisesti kohdata elävän Jumalan ja syntyä uudeksi. Sen jälkeen alkaa vapaus ja onni.

Viittasin tähän osaan uskoon tulokertomuksessani.
        Uskoin Sanan, otin sen vastaan ja päätin toteuttaa sitä elämässäni.

Ollessani sitten kerran tervehtimässä vanhempiani lapsuuden kodissani, huomioni kiinnittyi isäni avattuun Raamattuun olohuoneen pöydällä. Menin katsomaan mikä sivu oli avoin. Katseeni osui Jeesuksen sanoihin: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa niin kaikki tämä teille annetaan” (Matt 6:33). Luin edelliset jakeet saadakseni selville asiayhteyden. Jeesus oli puhunut ihmisen perustarpeista kuten ruoka, asunto ja vaatteet. Sitten Hän antoi tuon kehotuksen ja lupauksen. Seuraavasta luvusta luin Jeesuksen lupauksen että jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan (Matt 7:7-8). Tämä antoi luottamusta ja uskoa siihen että tulisin löytämään nämä asiat.

Päätin silloin panna elämässäni etusijalle Jumalan valtakunnan ja Hänen vanhurskautensa etsimisen. Tämä siksi koska ymmärsin että Jumala oli nyt puhunut minulle Raamatun Sanan kautta mitä minun tulisi tehdä. Päätökseni oli siis kokosydäminen vakaa päätös etsiä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan. Se ei ollut hetken mielijohteessa kokeilumielessä kevytmielisesti tehty päätös.
        En kuitenkaan tiennyt mitä Jumalan valtakunta tarkoittaa. Vielä vähemmän ymmärsin Jumalan vanhurskautta. En tiennyt mistä aloittaisin ja miten etsisin Jumalan valtakuntaa. Sanoin kuitenkin ääneen Jeesukselle vakaan päätökseni: ”Koska sinä Jeesus, Jumalan Poika sanot näin, minä teen nyt juuri niin kuin sinä pyydät minua tekemään. Tästä hetkestä alkaen etsin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan kokosydämisesti. Panen tämän asian tästä hetkestä alkaen elämäni ensimmäiseksi ja tärkeimmäksi asiaksi.”

Uskon tämän päätökseni ja yksinkertaisen rukoukseni avanneen Jumalalle tien minun sydämeeni ja tahtoelämääni. Uskoin Jeesuksen Sanan, otin sen vastaan ja päätin toteuttaa sitä elämässäni. Tässä ei ollut kysymys suoritustasosta kuinka hyvin onnistuisin. Oli kysymys Hänen Sanansa uskomisesta, vastaan ottamisesta ja sydämen kuuliaisuudesta Jeesusta kohtaan sekä tahdosta etsiä Häntä kokosydämisellä päätöksellä (Room 1:5, 6:16-17). Jeesus opettaa Hänen Sanansa noudattamisesta näin:

”Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu” (Luuk 6:46-48).

• Niko.

Lappix, luethan ajatuksella lainaamani Sanan kohdan.
      Näet kuinka Paavali kirjoittaa juuri siitä, mistä veljien ja sisarien kanssa palstalla olemme sinulle monesti kirjoittaneet ja todistaneet.

"kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja VAPAHTAJAMME Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä. Hän antoi itsensä alttiiksi meidän puolestamme lunastaakseen meidät vapaiksi kaikesta vääryydestä ja puhdistaakseen meidät omaksi kansakseen, joka kaikin voimin tekee hyvää. Näin sinun tulee puhua, kehottaa ja nuhdella kaikella arvovallalla, eikä kenenkään pidä väheksyä sinua.
      Muistuta heitä kaikkia, että heidän on toteltava esivaltaa ja viranomaisia ja oltava näille kuuliaisia ja valmiita tekemään kaikkea hyvää. He eivät saa parjata ketään eivätkä haastaa riitaa, vaan heidän on oltava ystävällisiä ja osoitettava lempeyttä kaikille ihmisille.Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä ja tottelemattomia, olimme eksyksissä ja monenlaisten himojen ja nautintojen orjia, elimme pahuuden ja kateuden vallassa, vihattuina ja toisiamme vihaten.Mutta kun Jumalan, meidän PELASTAJAMME, hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin, hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme VAPHTAJAMME JEESUKSEN Kristuksen kautta, jotta me hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja saisimme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme. " ( Kirje Titukselle )

• * Voihan uskoon tulla myös Sanan kuulemisen kautta, niinhän Sana sanoo. Mutta nyt on kyse lappix'sesta ? Hän on tosissaan kuullut Sanaa tuutin täydeltä, ja mitään ei pahadu uudistumista hänen kohdallaan. Siksi kehioitin häntä kohtaamaan elävän Jeesuksen, ja kertomaan kaikki Hänelle,eikä siinä sillä kertaa tarvita Raamattua ollenkaan.

* Ja mitä tulee siihen, että ENSIN aletaan elämään Raamatun mukaan, ja sitten vasta ikäänkuin opitaan pelastumaan. on vähän outoa. Parannus on mielenmuutos, ja parannus alkaa sisältäpäin, kun saadaan uudestisyntyä, siitä alkaa sitten vaeltaminen Raamatun mukaan. En tee tyhjäksi, etteikö ominvoiminkin voi aloittaa parannuksen tekoa, mutta työlästä se on. Ensin veren puhdistus sismmässä, ja uudestisyntyminen, senjälkeen jos mahdollista, täyttyminen Pyhällä Hengellä.

* En suosittele " ensinparannusta" ja sitten vasta pelastusta etsimään, on vähän nurinkurista. Jos istut kokouksessa, kuulet evankeliumin sanoman, usko syntyy sydämessäsi, silloin on tapahtunut alku parannukseen, mielenmuutos, sen uskon kautta Jeesus antaa uudestisynnyttävän uskon sydämeesi ja sinä uudestisynnyt !

• ei nimmaria

Mohikaani-27, tästä asiasta saa väitellä, mutta ei pidä olla niin tietävä, että eikö kuule vastaväittäjiäkin. Ensin Jumala antaa kutsun ja VOIMAN tulla Jumalan lapseksi. Jokainen kutsun vastaan ottanut saa VOIMAN ja saa Jeesuksen tänne Ihmisen Poikana puhuman Sanan, jonka Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki muistuttaa ja kirkastaa. Tuo Pyhän Hengen kirkastama sana puhdistaa VANHAN poissa ja sen jälkeen ihminen saa UUDEN viinin, eli Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen asumaan astiaansa. Silloin ihminen on tullut uudeksi, eli uudestisyntynyt. Moni luulee olevansa uudestisyntynyt, vaikka ei toteuta Jeesuksen neuvoja (Hän on Neuvonantaja) ja käskyjä. Ahtaan portin kautta tie käy Jumalan valtakuntaan ja ahdas portti on se, kun joutuu kieltämään itsensä, omat uskomuksensa Jumalan Sanan tieltä.
        Siis ensin kutsu ja VOIMA, sen jälkeen Jumalan Sanan ottaminen ensimmäiselle sijalle kieltämällä ensimmäisen Aadamin.

• jaikal.se

Niin se on ihan justiinsa ko kerrot. Minä yritin ensin parannella itseäni ja tehdä hyviä tekoja jotta sitten paremmin kelpaisin Jumalalle. Se oli virhe. En tullut tarpeeksi hyväksi ihmiseksi omilla hyvillä teoilla. "Hyvät tekoni" veivät minua kauemmaksi Jumalasta koska en ollut nöyrtynyt vielä.

Mutta sitten kun minä huomasin pelastukseni saavuttamisen omilla teoillani toivottomaksi urakaksi, minä nöyrryin uskomaan Jeesukseen ja ottamaan vastaan Hänen tarjouksensa. Näin minä alistuin Jumalan (tarjoaman) vanhurskauden alle. Sain heti anteeksi kaikki syntini.

Sitten huomasin että minun ei enää tarvitsekaan tehdä syntiä. Olin vapaa. Siitä sitten alkoi pyhityselämäni. Pyhityselämäni alkoi siis vasta uskoon tuloni jälkeen.
        Ja se perustuu ja perustui Jumalan uskovassa suorittamaan pyhitykseen.

• ei nimmaria kirjoitti:

Mohikaani-27, tästä asiasta saa väitellä, mutta ei pidä olla niin tietävä, että eikö kuule vastaväittäjiäkin. Ensin Jumala antaa kutsun ja VOIMAN tulla Jumalan lapseksi. Jokainen kutsun vastaan ottanut saa VOIMAN ja saa Jeesuksen tänne Ihmisen Poikana puhuman Sanan, jonka Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki muistuttaa ja kirkastaa. Tuo Pyhän Hengen kirkastama sana puhdistaa VANHAN poissa ja sen jälkeen ihminen saa UUDEN viinin, eli Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen asumaan astiaansa. Silloin ihminen on tullut uudeksi, eli uudestisyntynyt. Moni luulee olevansa uudestisyntynyt, vaikka ei toteuta Jeesuksen neuvoja (Hän on Neuvonantaja) ja käskyjä. Ahtaan portin kautta tie käy Jumalan valtakuntaan ja ahdas portti on se, kun joutuu kieltämään itsensä, omat uskomuksensa Jumalan Sanan tieltä.
        Siis ensin kutsu ja VOIMA, sen jälkeen Jumalan Sanan ottaminen ensimmäiselle sijalle kieltämällä ensimmäisen Aadamin.

* Ei, vaan kun kuulet Sanan saarnan, usko tulee kuulemisesta, sinä uskot sydämessäsi kuulemasi evankeliumin, ja sitten tunnustat, että uskot Jeesuskeen Kristukseen Jumalan Poikaan, siinä hetkessä Jumala antaa sinulle voiman tulla Jumalan lapseksi, se siis tapahtuu tässä ja nyt. Ja näin tapahtui kun Paavali ja muut apostolit julistivat sanomaa Jeesukseksesta Kristuksesta ristiinnaulitusta Vapahtjasta, he kuulivat uskoivat, uudestisyntyivät, yleensä täyttyivät myös Pyhällä Hengellä saman tien, ja sitten vasta tuli esille kasteteelle meno.

* Näin Raamattu opettaa ja kertoo alkuseurakunnan kasvusta, yhtenäkin päivävnä pelastui n. 3000 sielua, ei siis tarvittu mitään Raamatun opetusta, paitsi, että he kuulivat sanoman Vapahtajasta, ristiinnaulistusta, syntein sovittajasta, Pelastajasta, he saivat kaikki 3000:tta voiman tulla Jumalan lapsiksi saman päivänä.

* Ja senjälkeen he pysyivät yhdessä ja yhtenisessä opetuksessa apostolien kanssa. Vasta uskoon tulon jälkeen on mahdollista ottaa vastaan Raamatun opetusta, niihän jaikalkin on täällä opettanut!

* Koska Pyhää Henkeä ei voi olla ennen uudestisyntymistä, Hän, PH: voi kyllä johdattaa ihmisen Jeesuksen luokse, mutta ei Hän ala opettaa Raamattua vielä synneissään olevalle, ei, ensin veren ja Pyhän Hengen= Sanan peso, sitten voi ottaa vastaan optusta PH:n osallsuudessa.

• Uskon juuri niin kuin Jeesus itse ja apostolit opettivat että "ei liha mitään hyödytä, vaan Henki on se, joka eläväksi tekee.":

2.Korinttolaiskirje 5
      16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Johanneksen evankeliumi 8
      25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille."'

Voideltu Kristus, Jumalan poika, on se sana, Jumalan tahto, jonka Isä panee Jeesuksen suuhun. Jumalan tahto ei ole sama kuin Jumala, sillä Jumalan sanan ja tahdon voi tehdä toteuttamalla sen, [Mark.3:35; 1.Joh.2:17; Jaak.1:22] mutta todellista Jumalaa ei kukaan voi tehdä.

• * Tekist ekivaari SUUREN palveluksen ihmisille, ja Herrallekkin, että lopettaist kertakaikkiaan opettamisen, koska se menee ainavain syntkmpään pimeyteen ja tietämättömyytesi syövreihin. Sinun evankeliumisi ei ole Jeesuksen, eikä apostolien opettamaa, vaan on omaasi valhe-evankeliumia.

* Teette ihmiset hyvin, jos ette usko ekivaarilaisten, ja varsinkaan ekivaarin utopisia ja harhaisia selityksiä, hän ei teidä, niin kuin tulisi, siksi puhuu sielullisen riivaaja hengen voimassa ja opetuksessa.

• * Näinhän Paavalikin ja muut apostolit toimi. He julistivat Jeesusta kristusta, kuulijat ottivat Sanan vastaan, uskoivat sydämessään, uudestisyntyivät, ja yleensä alkuseurakunnan aikana saivat myös PH: kasteen samantien. (Samoin kävi itselleni, kun ensikerran kohtasin elävän Jeesusken) Ja kasteelle menivät sitten kun kastejuhlat järjestettiin.
      * Ensin parannusta tekemällä ei ole Raamatun mukainen järjestys, silloinhan siinä aletaan noudattamaan kirjainta, ja kirjain kuolettaa. Kyllä Uuudestaestamentin linja on, että ensin tapahtuu mielenmuutos, sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan. Parannus ulkoisita asioista, tapahtuu sitten uskon kautta ja PH:n voimassa ja avulla, ja sittenhän vasta Sanakin aukee, eikä ole enää pelkkää kirjainta, kun on PH: sinetti saatu uudestisyntymisessä. Minä hämmästyin jaikalin opetusesta tässä kohtaa, että ensin pitäsi alkaa noudattamaan Raamatun mukaista elämää, ja sitten vasta voisi joskus , ties koska, hissukseen uudestisyntyä? Uudestisyntyminen on tässä ja nyt, ei siihen kasveta tai opetella tulemaan uskoon. Sydämen usko, joka saadaan Sanan kuulemisen kautta joka on Kristuksen saarna sydämelle. sen kuullessa syntyy usko, ja silloin uudestisynnytään Jeesusken antaman uskon kautta, nimenoaan Jeesusken vaikuttaman uskon kautta synnyttämällä uudesti.

• ei nimmaria

Jokainen kutsun ja Voiman saanut on heti vapaa. Jokainen iloitsee siitä suunnattoman suuresta armosta, mikä osalleen lankesi. Tuota alkuajan iloa saattaa kestää vuosi, jopa parikin, mutta sen jälkeen alkaa kasvatus ja puhdistus. Jos uskontie kulkee oikeassa järjestyksessä, niin ensin on suunnattoman suuri ilo ja sen jälkeen alkaa kasvatus Jumalan Sanalla Pyhän Hengen VOIMALLA. Tuossa vaiheessa moni harhautuu. Ei halua muuta kuin hetken ilakoida kirkaassa valossa, mutta kun kasvatuksenvaatimukset tulevat kohdalle, ei enää tahdokkaan kuulla Neuvonantajaa, eikä näin ollen juurtua Jumalan Sanaan.

• Meidän pitää saada kuulla Pyhän Hengen voitelussa julistettuna
      huonot ja hyvät uutiset.

Huono uutinen on tämä:
      Myrkkykäärme on päässyt puremaan, ja me kuolemme.

Hyvä uutinen on tämä:
      On toinen, joka tehtiin käärmeeksi eli synniksi, meidän tähtemme.
      Jos nostamme katseemme tuohon puuhun ripustettuun,
      meidät siirreetään kuolemasta elämään.

Ja nyt meillä on ratkaisu.
      Jokainen, joka nostaa katseensa tuohon puuhun ripustettuun,
      siirretään kuolemasta elämään. Syntyy uudesti.

Eli Jumalan ainosyntyinen Poika annettiin meille Isän rinnalta.
      "Poika on meille annettu"

Tämä tapahtui siten, että Isä valmisti Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun.
      Poika riisuutui kirkkaudestaan ja pukeutui tuohon liharuumiiseen.
      Suuren suuri Väkevä Jumala tuli pienen pieneksi ihmisen aluksi.
      "Lapsi on meille syntynyt"

Ja nyt Hän on paitsi Jumala myös ihminen.
      Näin Hänestä tuli kelvollinen ihmiskunnan sukulunastaja.
      Näin Hän kykeni lunastamaan meidät kaikki omakseen.
      Ja näin Hän myös kykeni ottamaan kannettavakseen
      koko ihmiskunnan syntitaakan eli maksamaan ihmiskunnan syntivelan.
      Hän vei sen ristille. Ja kuoli tuon synnin alla. Kaikki on maksettu.

Ja nyt Jeesus odottaa, että tämä ilosanoma saarnataan kaikille.
      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu,
      joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Hän on iankaikkinen Isä,
      sillä kaikki on saanut alkunsa Hänen kauttaan.
      Ja kun Hän kertoo tuosta, kuinka kaikki sai alkunsa Hänen käsissään,
      Hän sanoo kuitenkin kaiken jälkeen:
      "ihastukseni olivat ihmislapset"
      ja jatkaa:
      "siis te lapset kuulkaa Minua".
      Ja edelleen:
      "Joka Minut löytää, se saa Herran mielisuosion".

Johannes kertoo tämän saman asian näin,
      "Jolla Poika on, sillä on Elämä,
      jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole Elämää".

Jos haluat kohdata Pojan,
      ja ottaa vastaan sen Elämän, joka on Hänessä,
      sinun on hyvä notkistaa polvesi, ja kertoa se Hänelle,
      aivan niinkuin Mohikaani kehotti.

• Sekaopit eivät ole Jeesuksen evankeliumia eikä ilosanomaa, vaan uskonnollisten ihmisten keksimää eksytystä.

• * Siinä tapauksessa lappix teet hyvin ja SUUREN palveluksen ihmisille ja Herralle myös, jos lopetat kaiken Raamatun opettamisen kertakaikkiaan!

• Usko Toivonen

Eihän tässä mitään kummallista ole "lappix"

Ensinnäkin Isä ja Poika ovat yhtä ( Joh. 10:30)

Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu Jeesuksesta
      Jesaja 6. luvussa.

1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
      ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
      2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
      3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
      4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
      5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
      Joh. 12.

Nyt on helpompi ymmärtää myös Jes. 9:5 jae.

Ihmeellinen neuvonantaja - " Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; " Joh. 6:68

Väkevä Jumala - "41. Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?" Mark. 4.

Iankaikkinen isä - " 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh. 1.

Rauhanruhtinas.- " Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille."
      joh. 14:27

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      79
      4333
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      18
      2776
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2688
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      16
      2465
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      112
      2444
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      111
      2214
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2161
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      629
      2016
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1965
    10. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      32
      1796
    Aihe