Päätös 140 €:n Yle-verosta

..........

16

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yletön

      totta kai osataan ,kansalaisten protestiin se kaatui viimeksikin.

    • Kalevikusiputkaan

      Voi vittu että minä en rahoita YLE paskaa!!!!!
      EN SAATANA!!!

      Alkaa näitä helvetin pakkoveroja olemaan jo ties mistä!

    • notbad

      se on ilmeisesti esim.kansaneläkeläiselle vain sen 50 €..

      • Sua höpläytetään

        No eipä ole, kts. laskelma pari kappaletta alas päin:

        Verokertymäksi suunnitellaan 500 miljoonaa vuodessa (nyk. tv-luvista n. 450 milj),
        ja kansaa yritetään höpläyttää sillä verukkeella, että pienituloisille tulisi pienempi maksu eli tasavero.

        Noh, käytännössä suurituloiset eivät maksa kuin näkymättömän hippusen siihen nähden, mikä olisi heidän osuutensa normaalista verotuloihin perustuvasta budjettirahoituksesta - jossa suurituloisilla luonnollisesti on veroprogression myötä suurempi osuus kaikista kustannuksista, kuten oikeudenmukaisissa yhteiskunnissa kuuluukin. Käteen jää silti valtavasti enemmän kuin pienituloisilla. Veroprogressiota on kokoomuksen toimesta leikattu muutenkin jo paljon.

        LASKELMAT:

        "Tällä hetkellä Suomessa on 1,2 miljoonaa eläkeläistä eli eläkkeensaajaa"

        "Suomessa on 5,37 miljoonaa asukasta, huoltosuhde noin 1,25, eli työtä tekeviä on 44 % kansasta."

        Pelkillä pääomatuloilla pärjääviä on varsin vähän kokonaisuudesta.

        150 * 2.3628 = 354.42
        100 * 1.2 = 120
        --
        474.42

        Eli eläkeläiset maksavat keskimäärin 100 euroa ja palkansaajat KAIKKI 150 euroa, niin tuo ei vielä edes RIITÄ 500 miljoonan kertymään.

        Jos olet pienituloinen palkansaaja, valmistaudu siis maksamaan 150 euroa, ja saman maksaa myös miljonääri ja pääjohtaja, sekä Katainen itse.

        Jos perheessäsi on toinen pienituloinen, maksatte jatkossa yhteensä 300 euroa, kuten maksavat miljonääripariskunnatkin, ja kaikki pienituloisesta isotuloiseen.

        AINOASTAAN pätkätyöllistetyt ja kunnallisella toimeentulotuella ainakin osin elävät voivat toivoa pääsevänsä vähemmällä.


      • Kampsu Karvinen

        Alle 7000 euroa vuodessa ansaitsevat eivät mtv 3 uutisten mukaan
        tarvitse maksaa tätä tv veroa ja tietenin tulottomat eivät myöskään.
        Mutta tähän astihan pienituloiset on jo maksaneet kymmeniä vuosia paljon enemmän rahaa ylelle tv lupamaksuina suhteessa suurituloisiin.

        Nyt vihdoinkin pääsee katsomaan tv:tä, eikä tarvi maksaa mitään ja ei tartte tv:tä laittaa mihinkään komeroon piiloon, kuten silloin, jos ei ollut maksanut tv lupamaksua.


      • it is bad

        mene karitsa pellolle määkimaan...


      • .....
        Kampsu Karvinen kirjoitti:

        Alle 7000 euroa vuodessa ansaitsevat eivät mtv 3 uutisten mukaan
        tarvitse maksaa tätä tv veroa ja tietenin tulottomat eivät myöskään.
        Mutta tähän astihan pienituloiset on jo maksaneet kymmeniä vuosia paljon enemmän rahaa ylelle tv lupamaksuina suhteessa suurituloisiin.

        Nyt vihdoinkin pääsee katsomaan tv:tä, eikä tarvi maksaa mitään ja ei tartte tv:tä laittaa mihinkään komeroon piiloon, kuten silloin, jos ei ollut maksanut tv lupamaksua.

        Hah hah, tässä maassa ei ole yhtään ihmistä joka saa vuodessa alle 7000e. Ja jos on niin voi syyttää itseänsä, koska itsekin saan työttömyysaikoina sossulta kelalta 9000e vuodessa.


      • 1

        Vai onkohan enemmän sittenkin? Mitkähän ovat rajat? Eläkeläisillä on nyt se takuueläke tuomassa plussaa.


    • maksumies

      Miksei ne vois laskuttaa katsellusta ajasta.

      • 23423423

        No ehkä se ei nyt niin paha ole, suunta on oikea.

        Olisin kyllä pistänyt puokkiin: puolet kanavat maksullisiksi ja puolet veroista.

        Astuuks heti voimaan ja?


    • pakota ja kuole

      En maksa yhtäkään pakkomaksua. En omista televisiota enkä ole kertaakaan elämässäni edes surffaillut ylen sivuilla.

    • Duunari Stadista

      Lupamaksu on 250 euroa nyt ja jos se puolittuu niin en ymmärrä protestimielialaa. Joudunhan minäkin veroillani maksamaan kaiken maailman kiertolaisten halal juhlat ( useita satasia vuodessa) sun muut epäjumalanpalvonnat mutta en voi siihen vaikuttaa mitenkään. Paitsi äänestämällä jotain tarpeetonta maahanmuuttoa vastustavaa puoluetta.

      • Tajuatko?

        Et taida ymmärtää paljon muutaakaan. TV-lupamaksu on 250e, kaikki eivät sitä maksa koska eivät omista televisiota, tajuatko? Joten pitäisikö näiden henkilöiden nyt olla tyytyväisiä, kun joutuvatkin maksamaan "vain" puolet tv-luvasta vaikka eivät edelleenkään omista televisioita, tajuatko?


      • Nythän tällä hetkellä lupamaksu on taloutta kohden.

        Kun maksu tulevaisuudessa menee jokaisen taloudessa olevalta tulonsaajalta (esim. mies, 30 000 euron tulot,vaimo, 25 000 euron tulot, täysikäinen lapsi joka käy töissä, 18 000 euron tulot), niin taloutta kohden summa nousee aikamoiseksi!

        Koska maksua ei voi enää laistaa, niin eikö YLE tule saamaan hurjat tulot aikaisempaan verrattuna? Meneekö osa ehkä Kreikan yleisradioyhtiölle?


      • notbad
        Tajuatko? kirjoitti:

        Et taida ymmärtää paljon muutaakaan. TV-lupamaksu on 250e, kaikki eivät sitä maksa koska eivät omista televisiota, tajuatko? Joten pitäisikö näiden henkilöiden nyt olla tyytyväisiä, kun joutuvatkin maksamaan "vain" puolet tv-luvasta vaikka eivät edelleenkään omista televisioita, tajuatko?

        asia vilpitön mutta voihan sitä maksua ajatella myös radiolupana, koska paljon minunkin tulee päivän aikana kuunneltua Radio Suomea ja Ykköstä.

        Siinä on vähän näköharhaa, kun meidät on jo vuosikymmeniä totiutettu siihen ,että YLE:n radiokanavat ovat "ilmaisia".


      • kgåhko'42
        jjeeves kirjoitti:

        Nythän tällä hetkellä lupamaksu on taloutta kohden.

        Kun maksu tulevaisuudessa menee jokaisen taloudessa olevalta tulonsaajalta (esim. mies, 30 000 euron tulot,vaimo, 25 000 euron tulot, täysikäinen lapsi joka käy töissä, 18 000 euron tulot), niin taloutta kohden summa nousee aikamoiseksi!

        Koska maksua ei voi enää laistaa, niin eikö YLE tule saamaan hurjat tulot aikaisempaan verrattuna? Meneekö osa ehkä Kreikan yleisradioyhtiölle?

        mutta tuohan juurikin on se harppaus oikeudenmukaisuuden suuntaan,että jokainen maksaa ,eikä mikään perhe tai muu suku..
        Onhan se räikeä vääryys ,että 30 000 25 000 18 000 ansaitseva TALOUS pääsee samalla kuin yksinäistalouden sinkku ,joka saa vaikkapa toieentulotukea tai kansaneläkettä ; vuositulot n. 6 000 -9 000 €.......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe