Julkisen palvelun sanomalehtimedia?

Kummallinen maa.

Voisiko joku selittää minulle, miksi meillä täytyy olla ns. julkisen palvelun kuva- ja äänimediatalo, mutta ei julkisen palvelun sanomalehtimediaa? Miksi YLE katsotaan niin tärkeäksi osaksi yhteiskuntaamme, että sen asteittaista lakkauttamista tai radikaalia supistamista ei edes suostuta harkitsemaan?

Kun eihän tilanne sellaiseksi muutu että YLE:n nyt ylläpitämä tarjonta katoaisi kokonaan. Muut kanavat, myös sellaiset jotka syntyisivät tuon lakkautuksen aikana, ottaisivat niitä tehtäviä hoitaakseen. Niinhän se menee kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla: jos on kysyntää, kehittyy myös tarjontaa.

Nyt indeksiin sidotulla YLE-vero -päätöksellä tätä yhtä mediafirmaa kohdellaan paremmin kuin maamme terveydenhuoltoa, julkista liikennettä, koululaitosta yms. Onhan tämä nyt TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ kilpailuhäirikön suosimista.

11

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • >>Onhan meillä Virallinen Lehti.>>

        jees, joku laki pitäisi saada että sekin on jokaisen pakko tilata. on muuten ihan yhtä kiinnostavaa kuin punamedian YLEnanti..


      • punamedia kirjoitti:

        >>Onhan meillä Virallinen Lehti.>>

        jees, joku laki pitäisi saada että sekin on jokaisen pakko tilata. on muuten ihan yhtä kiinnostavaa kuin punamedian YLEnanti..

        Nyt kyllä pitäisi ehdottaa sisäasiainministerille (vai mille ministerille tämä kuuluisi?), että tätä lehteä tulisi jakaa ilmaiseksi jokaiseen talouteen. Se olisi oikeudenmukaista niitäkin kohtaan joilla ei ole sähköisiä viestimiä ja jotka kuitenkin joutuvat maksamaan veroa yleisradiolle. Tämä olisi vain järjestelykysymys.

        Joku saattaisi lehteä lukeakin.


      • jjeeves kirjoitti:

        Nyt kyllä pitäisi ehdottaa sisäasiainministerille (vai mille ministerille tämä kuuluisi?), että tätä lehteä tulisi jakaa ilmaiseksi jokaiseen talouteen. Se olisi oikeudenmukaista niitäkin kohtaan joilla ei ole sähköisiä viestimiä ja jotka kuitenkin joutuvat maksamaan veroa yleisradiolle. Tämä olisi vain järjestelykysymys.

        Joku saattaisi lehteä lukeakin.

        >>Joku saattaisi lehteä lukeakin.>>

        tai sitten se pitäisi painaa samanlaiselle paperille kuin hesari, jotta kävisi edes takan sytykkeeksi.
        hesari käy takan sytyttämisen lisäksi hätätilanteessa paskapaperinakin huussissa. ei se siihen hyvä ole, mutta tyhjää parempi.


      • punamedia kirjoitti:

        >>Joku saattaisi lehteä lukeakin.>>

        tai sitten se pitäisi painaa samanlaiselle paperille kuin hesari, jotta kävisi edes takan sytykkeeksi.
        hesari käy takan sytyttämisen lisäksi hätätilanteessa paskapaperinakin huussissa. ei se siihen hyvä ole, mutta tyhjää parempi.

        Äläs kuule, kävin vähän vilkaisemassa juttujen aiheita. Tiesitkö tätäkään, että huostaan otettavalta kersalta voidaan ottaa tupakka-aski pois?


      • jjeeves kirjoitti:

        Äläs kuule, kävin vähän vilkaisemassa juttujen aiheita. Tiesitkö tätäkään, että huostaan otettavalta kersalta voidaan ottaa tupakka-aski pois?

        en tiennyt. maailmassa on aika paljon asioita joita en tiedä. ja kaikki ei kiinnostakaan.
        luulisin että virhe on tapahtunut jo siinä vaiheessa kun kersan hallussa on tupakka-aski..

        mutta en nyt tiedä onko tuo poisotto sitten niin fiksua. jos kersa on jo nikotiiniriippuvuuden ehtinyt hankkia, niin se vaikka varastaa uuden askin. ai niin, mutta sehän lisää sossutädeille työtä ja saavat taas tuntea itsensä tärkeiksi..


    • Johtuu siitä,

      että laki määrää YLE:n olemassaolon pakolliseksi. Tämä siksi, että sotatilan syttyessä radio ja tv ovat nopeimpia kanavia valtion tiedotusten jakamiseksi. Että ihan sodan takia on valtiollinen radio ja tv.

      • >>Tämä siksi, että sotatilan syttyessä radio ja tv ovat nopeimpia kanavia valtion tiedotusten jakamiseksi.>>


        jos kanavat olisi maksukortin takana, niin hätätilassa salauksen poistaa käytöstä, etten kuin yksikään mies on kävellyt itärajan yli!
        eli salauksen kytkeminen päälle ja pois on sekunnin murto-osan kestävä toimenpide.


      • AK-47 kills

        Eikä välttämättä tarvi olla sotaakaan tulossa. Riittää että jossain on nähty karhun jäljet, hälytys tukee melkein heti!


      • Kummallinen maa

        Mutta tiedotushommaan ei hirveästi resursseja tarvita. Erittäin radikaali toimintojen supistaminen jättäisi tuonkin option. Yksi tv-kanava ja muutama radiokanava. Ja ne hätätiedotteet liikkuvat muillakin kanavilla ja netissä. Jos sotatila tosiaan on ainoa järkevä syy pitää yllä mammuttimaista yleisradiojärjestelmää niin hulluksi on maailma mennyt.


      • Kummallinen maa kirjoitti:

        Mutta tiedotushommaan ei hirveästi resursseja tarvita. Erittäin radikaali toimintojen supistaminen jättäisi tuonkin option. Yksi tv-kanava ja muutama radiokanava. Ja ne hätätiedotteet liikkuvat muillakin kanavilla ja netissä. Jos sotatila tosiaan on ainoa järkevä syy pitää yllä mammuttimaista yleisradiojärjestelmää niin hulluksi on maailma mennyt.

        >> Jos sotatila tosiaan on ainoa järkevä syy pitää yllä mammuttimaista yleisradiojärjestelmää niin hulluksi on maailma mennyt.>>

        no ei välttämättä. armeijalta on leikattu niin paljon ettei niistä puolustamaan ole. ainoa keino on yrittää saada vihollinen tapettua nauruun ja YLEn propagandalla se on aivan realistinen vaihtoehto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe