Niinistö vai Haavisto?

------

Kumpaa äänestät toisella kierroksella?

136

421

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne joilla on äänestää Niinistöä ja ne joilla ei ole tai jotka haluaa että muillakin on äänestää Haavistoa.

      • kuonokoppa

        Aika ihme kommentti. Ei kokoomus ole mikään republikaaninen puolue, tai Niinistö joku köyhien sortaja.

        Molemmat ihan hyviä ehdokkaita, arvostan enemmän Saulin tekemisiä ja sanomisia, niin äänestän häntä.


      • sillitrooli
        kuonokoppa kirjoitti:

        Aika ihme kommentti. Ei kokoomus ole mikään republikaaninen puolue, tai Niinistö joku köyhien sortaja.

        Molemmat ihan hyviä ehdokkaita, arvostan enemmän Saulin tekemisiä ja sanomisia, niin äänestän häntä.

        Sauli on kokoomuslaiseksi käsittämättömän rehti ja oikeamielinen ihminen, mutta se ei vielä ole paljon sanottu se.


      • dfssjf

        Sääli vaan, että presidentti ei voi tehdä sitä tai tätä esim. eriarvoistumisen estämiseksi. Eihän Halonenkaan mitään niissä asioissa saanut aikaiseksi.


      • sillitrooli
        dfssjf kirjoitti:

        Sääli vaan, että presidentti ei voi tehdä sitä tai tätä esim. eriarvoistumisen estämiseksi. Eihän Halonenkaan mitään niissä asioissa saanut aikaiseksi.

        Saipas. Halonen sai aikaiseksi sen, että hyväosaiset naiset rikastuivat ja huono-osaiset miehet syrjäytyivät entistä pahemmin.


      • 2+7
        sillitrooli kirjoitti:

        Saipas. Halonen sai aikaiseksi sen, että hyväosaiset naiset rikastuivat ja huono-osaiset miehet syrjäytyivät entistä pahemmin.

        Että Halonenko tuollaisen järjesti? Tuskin.


      • Emilia .
        2+7 kirjoitti:

        Että Halonenko tuollaisen järjesti? Tuskin.

        Koko muun maailman taloudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Ei Jenkkien asuntovelka huijauksella, ei jenkkien sotaveloilla, herr Bushin öykkäröinnillä, ilmaston muutoksella, perusteollisuuden valtavilla irtisanomisilla, metsäteollisuusuuden siirtymisellä kiinaan, eu:n paskalla taloudenpidolla tai Kokoomuksen valtavilla sössimisellä. Eikä sillä, ettei naisillakaan ole kunnnon duuneja, vaan p-askoja alipalkattuja orjaduuneja. Eikä sillä että kokomuus todellakin ajaa vain rikkaiden asiaa, nyt ja aina. Ja te tollot olette itse äänestäneet niitä. Rikkaiden etu ei ole köyhän etu.

        Mutta Sillitroolin mielestä Halonen oli niin mahtava että sai naiset rikkaiksi ja miehet köyhiksi? Ketkä naiset?

        Voi Silli...:(


      • sillitrooli kirjoitti:

        Sauli on kokoomuslaiseksi käsittämättömän rehti ja oikeamielinen ihminen, mutta se ei vielä ole paljon sanottu se.

        Juurikin näin. Sauli on parempi kuin Lipponen demareille, mutta eipä se ole paljon mitään.


      • sillitrooli kirjoitti:

        Saipas. Halonen sai aikaiseksi sen, että hyväosaiset naiset rikastuivat ja huono-osaiset miehet syrjäytyivät entistä pahemmin.

        En jaksa uskoa että tuo oli Haloskan ansiota. Itse väittäisin Vanhasen olleen avain asemassa tuohon.


      • Emilia . kirjoitti:

        Koko muun maailman taloudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Ei Jenkkien asuntovelka huijauksella, ei jenkkien sotaveloilla, herr Bushin öykkäröinnillä, ilmaston muutoksella, perusteollisuuden valtavilla irtisanomisilla, metsäteollisuusuuden siirtymisellä kiinaan, eu:n paskalla taloudenpidolla tai Kokoomuksen valtavilla sössimisellä. Eikä sillä, ettei naisillakaan ole kunnnon duuneja, vaan p-askoja alipalkattuja orjaduuneja. Eikä sillä että kokomuus todellakin ajaa vain rikkaiden asiaa, nyt ja aina. Ja te tollot olette itse äänestäneet niitä. Rikkaiden etu ei ole köyhän etu.

        Mutta Sillitroolin mielestä Halonen oli niin mahtava että sai naiset rikkaiksi ja miehet köyhiksi? Ketkä naiset?

        Voi Silli...:(

        Oho. Ihan fiksu kommentti.

        Mutta on toki rikkaita naisiakin. Raha kulkee suvuittain, ei niinkään palkka-ansioittain.


      • Niinistö vs Haavisto

        Eli Haavisto on joku moderni Robin Hood, joka presidenttiyden suomin valtuuksin varastaa rikkailta ja antaa köyhille? Onko tämä jotain mystistä naisen logiikkaa?


      • sillitrooli
        Emilia . kirjoitti:

        Koko muun maailman taloudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Ei Jenkkien asuntovelka huijauksella, ei jenkkien sotaveloilla, herr Bushin öykkäröinnillä, ilmaston muutoksella, perusteollisuuden valtavilla irtisanomisilla, metsäteollisuusuuden siirtymisellä kiinaan, eu:n paskalla taloudenpidolla tai Kokoomuksen valtavilla sössimisellä. Eikä sillä, ettei naisillakaan ole kunnnon duuneja, vaan p-askoja alipalkattuja orjaduuneja. Eikä sillä että kokomuus todellakin ajaa vain rikkaiden asiaa, nyt ja aina. Ja te tollot olette itse äänestäneet niitä. Rikkaiden etu ei ole köyhän etu.

        Mutta Sillitroolin mielestä Halonen oli niin mahtava että sai naiset rikkaiksi ja miehet köyhiksi? Ketkä naiset?

        Voi Silli...:(

        Mikä Emiliaa voi-sillityttää?


      • sillitrooli
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

        En jaksa uskoa että tuo oli Haloskan ansiota. Itse väittäisin Vanhasen olleen avain asemassa tuohon.

        Tokihan se on oikeasti laajempi kuvio kuin yksi ihminen. Mutta jos pääsyyllisiä valitaan siihen, että miehiä on suistettu joukolla syrjäytymiseen viime vuosina, niin kyllä Halosen joka paikkaan läpitunkema feminismi on siellä kärkipäässä. Halosen vaikutus näihin asioihin on ollut suuri hänen esimerkkinsä ja arvopainotustensa vuoksi.


    • sillitrooli

      Sitä, kumpi ottaa kriittisemmän kannan eurokriisin nykyiseen hoitoon, ja suhtautuu samalla kriittisemmin myös yksityiseen ja julkiseen velkaantumiseen Suomessa. Sen on loputtava, että velkaa liikaa ottavat paskiaiset elävät loppujen ihmisten selkänahasta.

    • Sauli Niinistöä

      Normaalitilanteessa tekisi kipeää, mutta tässä asetelmassa äänestän jopa mielelläni. Oksettaakin ajatella jotain Haavistoa presidenttinä ja jotain ecuadorilaista homoparturia maanäitinä. Tällainen kaksikko kättelemässä esim. sotaveteraaneja Linnan juhlissa. Hyi helvetti.

      • En kumpaakaan.

        Mutta mietin vielä, voisinko pitkin hampain äänestää Niinistöä siksi, että hän kuitenkin jakaa vuoteensa naisen kanssa. Ja on edes käynyt armeijan. Vaikka onkin pakkoruotsin kannattaja.


      • gaynessss

        Mahtoiko sotaveteraaneissa olla yhtäkään homoa? Vai keksittiinkö homous vasta 2000-luvulla?


      • ,.,.,
        gaynessss kirjoitti:

        Mahtoiko sotaveteraaneissa olla yhtäkään homoa? Vai keksittiinkö homous vasta 2000-luvulla?

        Niinpä..Kuinkahan monta gay-sotaveteraania linnassakin on juhlinut. Tai ainakin sodassa toista miestä kokeillut..mut eihän kerta homoa tee..Huvittaa jotenkin tuo "sotaveteraani vs. homo" -kortin pöytään iskeminen.


      • En kumpaakaan. kirjoitti:

        Mutta mietin vielä, voisinko pitkin hampain äänestää Niinistöä siksi, että hän kuitenkin jakaa vuoteensa naisen kanssa. Ja on edes käynyt armeijan. Vaikka onkin pakkoruotsin kannattaja.

        Miksi se olisi pressalle joku välttämättömyys, että hänen pitäisi olla armeijan käynyt?


      • realismus
        gaynessss kirjoitti:

        Mahtoiko sotaveteraaneissa olla yhtäkään homoa? Vai keksittiinkö homous vasta 2000-luvulla?

        Tom of Finland on tunnetuin suomalainen homoseksuaalinen sotaveteraani


      • Ymmyrkäinen
        realismus kirjoitti:

        Tom of Finland on tunnetuin suomalainen homoseksuaalinen sotaveteraani

        Se on ihan totta ja hän oli vieläpä upseeri. Ei kylläkään ollut kuumimmissa paikoissa, mutta oli silti tärkeässä tehtävässä kun Helsinkiä suojattiin NL:n terroripommituksilta. Touko Laaksonen oli hänen oikea nimi.


      • Niinistö vs Haavisto
        DarkFear kirjoitti:

        Miksi se olisi pressalle joku välttämättömyys, että hänen pitäisi olla armeijan käynyt?

        No ei se välttämätöntä ole, mutta katsoisin sen eduksi, koska presidentti käsittääkseni on edelleen myös puolustusvoimien ylipäällikkö. Presidentti voi toki kriisitilanteessa luopua ylipäällikköydestään. Silti, varusmiespalveluksesta saa minulta plussaa. Väyrynen on peräti kapteeni sotilasarvoltaan.

        Ja Niinistöä itsekin äänestän, vaikken Niinistöstä erityisemmin pidä, mutta on Haavistoa parempi vaihtoehto ja uskottavampi presidentti.


    • .........

      En äänestä, tykitän muiden äänestäessä mieluummin vaikka refreshiä tällä palstalla.

    • Jos äänestäisin...

      Niin Haavistoa.

      • Kiinni jäit

        Määä arvasin että hahmis on homo.


      • Kiinni jäit kirjoitti:

        Määä arvasin että hahmis on homo.

        Mä arvasin että olet -48 syntynyt entinen pankkiiri ja kokoomus poliitikko.


    • ............

      Taidan tokallakin kierroksella kirjoittaa äänestyslippuun että lutka imee mustia kyrpiä. Eli Haavistolle se lasketaan. Poikkeuksellisen paskat ehdokkaat kaiken kaikkiaan näissä vaaleissa.

    • 11+15

      Äänestän Haavistoa. Jos joku muu olisi toisella kierroksella äänestäisin Niinistöä. En ole pettynyt vaikka Niinistö tulisi valituksi. Hän ei ole lainkaan huono ehdokas.

    • En kumpaakaan. Toinen ehdokkaista on homoseksuaali, ja toinen tonttu-ukko (ei miehen mittainen). Muutenkaan näiden ehdokkaiden ajatukset eivät miellytä. Ja toisaalta, presidenttien mielipiteillä ei olekaan mitään oleellista merkitystä.

      Kun EKP:n johtajahahmot sosialisoivat velat kaikkien maksettaviksi, siinä ei ole presidentillä paljon sanottavaa.

    • ghjghjghj

      Niinistölle menee ääni edelleen. Hinttiä en halua edustamaan suomea.

      Ja muistetaan että haavisto on vihreä. Eli kokoomuksen puisto osasto.

      • ghjghjghj

        Homo presidentti heikentää entisestään perus lihaasyövän hetoromiehen oikeuksia. Sitäkö te haluatte?

        Antakaa vaan miinuksia hähähää...


    • Jätän äänestämättä. Tai siis joo äänestänhän mä sitä nukkuvien puoluetta :)

    • Kaappivarattu

      Miltä näyttää Suomi kuva kun Haavisto lähtee vierailulle Putinin luokse. Pyytääkö hänen puoliso Karjala takaisin ? Vai kommentoiko hän Puutinin hiustuulistä. Miten meidän sodassa kuoleet mahtaisi tuumata asiasta ?

      • 4+9

        "Miten meidän sodassa kuoleet mahtaisi tuumata asiasta ?"

        Tuota...ei kai me nyt kuolleiden mielipiteitä kysytä kun ajatellaan Suomen nykytilaa ja tulevaisuutta. Näiden kuolleiden aika ja aikakausi ovat nyt ohi, kuten meidänkin sitten aikanaa.

        Mietitkö yleisesti ottaen muissakin asioissa aina mitä joku kuollut ajattelisi jos nyt teen niin tai näin? Mahtaa olla hankalaa elämää...


      • Ei kiinnosta Putin

        Kenelle sä oikein presidenttiä äänestät? Venäjälle vai? Siis, tota, kato, me ollaan ihan ITSENÄINEN valtio SUOMI, me ei äänestetä Putinin mieliksi enää.

        Mun isä oli sotaveteraani ja itseasiassa hyvin suvaitsevainen. Hän tiesi mitä sota on ja mihin pahimmillaan ihmisten riidat johtaa. Hän menetti kotinsa Karjalassa, mutta silti, piti sotaa niin pahana asiana, että oli aina ihmisen puolella. Hän teki töitä sujuvasti ulkomaalaisten, myös venäläisten, kanssa, eikä koskaan oikeasti tuominnut ketään.
        Että varmaan sotaveteraaneissa ja kuolleissakin on niitä, jotka ymmärtävät elämää laajemmin, kuin esimerkiksi sinä.

        On aika lapsellista että täällä nuori sukupolvi, joka todennäköisesti ei paljon vanhainkodeissa käy eikä vanhuksia auta tai oikeasti heidän puolellaan ole, käyttää kuitenkin hyväkseen kaikenmaailman sotaveteraanilausuntojaan. Lisäksi suurimmalla osalla on joku puolituntematon isovanhempi, jota ei ole muistettu kuin joulukortilla ollut sodassa, ja silti heti kun omille tuskaisen ahtaille näkemyksille pitää saada perustelu, aletaan käyttää hyväksi sotaa, veteraaneja, karjalaa...

        Että häpeäsitte (sinäkin) hyväksikäyttöä!
        Ja muista että äänestät presidentiä SUOMELLE etkä nuole jonkun Putinin persettä tai murehdi ääri-islameja, kuten joku teki.
        Ole itsenäinen, ole suomalainen, ajattele omilla aivoillasi!

        (PS. Me ei äänestetä sänkyelämää ja vaan työtä. Ja nussitko sinä työpaikallasi niin paljon, että se vaikuttaa sinun työhösi? Todellako kerrot työhaastattelussa omista panoistasi ja seksielämästäsi? Täh?)


      • koo kökkö
        Ei kiinnosta Putin kirjoitti:

        Kenelle sä oikein presidenttiä äänestät? Venäjälle vai? Siis, tota, kato, me ollaan ihan ITSENÄINEN valtio SUOMI, me ei äänestetä Putinin mieliksi enää.

        Mun isä oli sotaveteraani ja itseasiassa hyvin suvaitsevainen. Hän tiesi mitä sota on ja mihin pahimmillaan ihmisten riidat johtaa. Hän menetti kotinsa Karjalassa, mutta silti, piti sotaa niin pahana asiana, että oli aina ihmisen puolella. Hän teki töitä sujuvasti ulkomaalaisten, myös venäläisten, kanssa, eikä koskaan oikeasti tuominnut ketään.
        Että varmaan sotaveteraaneissa ja kuolleissakin on niitä, jotka ymmärtävät elämää laajemmin, kuin esimerkiksi sinä.

        On aika lapsellista että täällä nuori sukupolvi, joka todennäköisesti ei paljon vanhainkodeissa käy eikä vanhuksia auta tai oikeasti heidän puolellaan ole, käyttää kuitenkin hyväkseen kaikenmaailman sotaveteraanilausuntojaan. Lisäksi suurimmalla osalla on joku puolituntematon isovanhempi, jota ei ole muistettu kuin joulukortilla ollut sodassa, ja silti heti kun omille tuskaisen ahtaille näkemyksille pitää saada perustelu, aletaan käyttää hyväksi sotaa, veteraaneja, karjalaa...

        Että häpeäsitte (sinäkin) hyväksikäyttöä!
        Ja muista että äänestät presidentiä SUOMELLE etkä nuole jonkun Putinin persettä tai murehdi ääri-islameja, kuten joku teki.
        Ole itsenäinen, ole suomalainen, ajattele omilla aivoillasi!

        (PS. Me ei äänestetä sänkyelämää ja vaan työtä. Ja nussitko sinä työpaikallasi niin paljon, että se vaikuttaa sinun työhösi? Todellako kerrot työhaastattelussa omista panoistasi ja seksielämästäsi? Täh?)

        Tämän kirjoittaja osaa ajatella ja kirjoittaa ihan itse! Kiitos hänelle.


    • realismus

      Niinistöä, mutta kerrankin on tilanne että molemmat kelpaavat :)

    • 2

      Taidan äänestää Haavistoa, jotta juntit saavat asennekasvatusta.

    • miehenkuvotus

      Kyllä ääni menee Niinistölle. Haavisto olisi muuten loistava ehdokas, mutta taustalla kummitelee se, että on vihreä. Vaikka nämä ovat henkilövaalit silti vastustan vihreitten Suomen kurjistamis politiikkaa.Ja Haaviston voitosta vihreät saisivat uutta pontta. Tämä vaikka Haavisto ei ole niitä fanaattisimpia vihreitä, silti puoluekanta vaikuttaa.

      Minusta olisi aivan loistava pr-mielessä, että Haavistosta saataisiin presidentti. Mutta kyllä Niinistö tulee olemaan mies paikallaan.

      • Lipposta äänestin nyt ekalla kierroksella, mutta hänen kannatus jäi valitettavan pieneksi. Toisella kierroksella äänestän Haavistoa, mutta jos toiselle kierrokselle olisi päässyt Väyrynen tai Soini, niin silloin olisin äänestänyt Niinistöä.


      • DarkFear kirjoitti:

        Lipposta äänestin nyt ekalla kierroksella, mutta hänen kannatus jäi valitettavan pieneksi. Toisella kierroksella äänestän Haavistoa, mutta jos toiselle kierrokselle olisi päässyt Väyrynen tai Soini, niin silloin olisin äänestänyt Niinistöä.

        Lipposen matala kannatus oli mielestäni hieman harmillista, joskin odotettua, koska Lipponen meni mun listalla ohi Soinin ja Haaviston heittämällä, vaikka en olisi häntä missään tapauksessa kyllä äänestänyt.


    • homosotaveteraani

      Niinistö on pikkasen vakuuttavampi.

    • -

      Haavistoa.

    • Nainen 34

      Niinistöä äänestän. Ei perhana mitään miesparia itsenäisyyspäivän vastaanottoon, hei haloo! Ei presidentinvirka ainakaan vielä ole mikään pellevirka, vaikka valtaoikeuksia onkin karsittu!

      • Nainen 34

        Nimenomaan, ja siksi äänestä Haavistoa.
        Hän on työssään pätevin, enkä mä äänestä mitään pelleä joka käy kampanjaansa suurella rahalla ja jonka ulkomaan kokemus perustuu hyvin traagiseen thaimaan matkaan, mutta se siitä. Haavisto on ulkomaan politiikassaan täysin ylivoimainen ja mä äänestän järjellä. En minkään seksijuorujen perusteella eikä mua kiinnosta aikuisten ihmisten yksityiselämä. Linnassa edustakoot kenen kanssa haluaa, ainakin tulisi vähän säpinää tähänkin kuivaan politiikkaan ja vanhoilliseen edustukseen. Se olisi todella hyvä asia ja ajaisi erilaisuuden hyväksyntää oikeinkin hyvin.

        Haavisto on pätevin, mutta Niinistö on aloittanut kampanjansa jo vuosia sitten. "En tiedä vielä lähdenkö vaaleihin" ja niin on ollut lähtemässä puhemiesajoista lähtien. Aivan naurettavaa manipulointia. "Tunnen Suomen kansan" jaa, no voisko Niinistö tuntea senkin, että kaikki täällä menee päin persettä kuilujen ja työttömien ja Wahlroosien pepun nuoleskelun takia?! Ei tunne Niinistö mua ainakaan, kun ajaa sotaliitto Natoa läpi "iihmiset pelkää sanoa Nato" ei pelkää: Nato on helppo sana ja todellakin ymmärrän mitä se tekee ja mitä sillä ajetaan takaa!
        Niinistön poliittinen kokemus on eduskunnasta, ei kansainväliseltä kentältä ja rahalla saa 300 m2 talon ja 30 vuotta nuoremman vaimon, joka sinänsä ois oikein kaunis edustusvaimo ja sympaattisen ja fiksun oloinen... Mutta miten se liittyy itse työhön? Eiks Niinistö tee sen kuitenkin ihan itte? Kuten Haavistokin?
        Puoliso on toissijainen seikka, ökytalo ei lisää ymmärrystä, ja pelkkä eduskuntakokemus ei riitä.

        Joten, totta! Olen samaa mieltä, pressan virka ei ole pellevirka ja siihen pitää äänestää pätevin.


      • japadapaduuduu
        Nainen 34 kirjoitti:

        Nimenomaan, ja siksi äänestä Haavistoa.
        Hän on työssään pätevin, enkä mä äänestä mitään pelleä joka käy kampanjaansa suurella rahalla ja jonka ulkomaan kokemus perustuu hyvin traagiseen thaimaan matkaan, mutta se siitä. Haavisto on ulkomaan politiikassaan täysin ylivoimainen ja mä äänestän järjellä. En minkään seksijuorujen perusteella eikä mua kiinnosta aikuisten ihmisten yksityiselämä. Linnassa edustakoot kenen kanssa haluaa, ainakin tulisi vähän säpinää tähänkin kuivaan politiikkaan ja vanhoilliseen edustukseen. Se olisi todella hyvä asia ja ajaisi erilaisuuden hyväksyntää oikeinkin hyvin.

        Haavisto on pätevin, mutta Niinistö on aloittanut kampanjansa jo vuosia sitten. "En tiedä vielä lähdenkö vaaleihin" ja niin on ollut lähtemässä puhemiesajoista lähtien. Aivan naurettavaa manipulointia. "Tunnen Suomen kansan" jaa, no voisko Niinistö tuntea senkin, että kaikki täällä menee päin persettä kuilujen ja työttömien ja Wahlroosien pepun nuoleskelun takia?! Ei tunne Niinistö mua ainakaan, kun ajaa sotaliitto Natoa läpi "iihmiset pelkää sanoa Nato" ei pelkää: Nato on helppo sana ja todellakin ymmärrän mitä se tekee ja mitä sillä ajetaan takaa!
        Niinistön poliittinen kokemus on eduskunnasta, ei kansainväliseltä kentältä ja rahalla saa 300 m2 talon ja 30 vuotta nuoremman vaimon, joka sinänsä ois oikein kaunis edustusvaimo ja sympaattisen ja fiksun oloinen... Mutta miten se liittyy itse työhön? Eiks Niinistö tee sen kuitenkin ihan itte? Kuten Haavistokin?
        Puoliso on toissijainen seikka, ökytalo ei lisää ymmärrystä, ja pelkkä eduskuntakokemus ei riitä.

        Joten, totta! Olen samaa mieltä, pressan virka ei ole pellevirka ja siihen pitää äänestää pätevin.

        "jonka ulkomaan kokemus perustuu hyvin traagiseen thaimaan matkaan, mutta se siitä."

        Niinistö on ollut Euroopan Investointipankin varapääjohtaja 4 vuoden ajan. Ihan ulkomailla se posti oli hoidettavana.


      • Nainen 34 kirjoitti:

        Nimenomaan, ja siksi äänestä Haavistoa.
        Hän on työssään pätevin, enkä mä äänestä mitään pelleä joka käy kampanjaansa suurella rahalla ja jonka ulkomaan kokemus perustuu hyvin traagiseen thaimaan matkaan, mutta se siitä. Haavisto on ulkomaan politiikassaan täysin ylivoimainen ja mä äänestän järjellä. En minkään seksijuorujen perusteella eikä mua kiinnosta aikuisten ihmisten yksityiselämä. Linnassa edustakoot kenen kanssa haluaa, ainakin tulisi vähän säpinää tähänkin kuivaan politiikkaan ja vanhoilliseen edustukseen. Se olisi todella hyvä asia ja ajaisi erilaisuuden hyväksyntää oikeinkin hyvin.

        Haavisto on pätevin, mutta Niinistö on aloittanut kampanjansa jo vuosia sitten. "En tiedä vielä lähdenkö vaaleihin" ja niin on ollut lähtemässä puhemiesajoista lähtien. Aivan naurettavaa manipulointia. "Tunnen Suomen kansan" jaa, no voisko Niinistö tuntea senkin, että kaikki täällä menee päin persettä kuilujen ja työttömien ja Wahlroosien pepun nuoleskelun takia?! Ei tunne Niinistö mua ainakaan, kun ajaa sotaliitto Natoa läpi "iihmiset pelkää sanoa Nato" ei pelkää: Nato on helppo sana ja todellakin ymmärrän mitä se tekee ja mitä sillä ajetaan takaa!
        Niinistön poliittinen kokemus on eduskunnasta, ei kansainväliseltä kentältä ja rahalla saa 300 m2 talon ja 30 vuotta nuoremman vaimon, joka sinänsä ois oikein kaunis edustusvaimo ja sympaattisen ja fiksun oloinen... Mutta miten se liittyy itse työhön? Eiks Niinistö tee sen kuitenkin ihan itte? Kuten Haavistokin?
        Puoliso on toissijainen seikka, ökytalo ei lisää ymmärrystä, ja pelkkä eduskuntakokemus ei riitä.

        Joten, totta! Olen samaa mieltä, pressan virka ei ole pellevirka ja siihen pitää äänestää pätevin.

        "Joten, totta! Olen samaa mieltä, pressan virka ei ole pellevirka ja siihen pitää äänestää pätevin. "

        Jaaha. Minulleko vastasit vai käytitkö toista nimeäni nimimerkkinäsi? Käytän "Nainen 34" nimimerkkiä silloin, kun en jaksa tai en ehdi kirjautua saittiin. Tulen tekemään jatkossakin tällaisia irtiottoja, mikäli näen, että samaa nimimerkkiä käytetään jossakin.


      • ghdfhdrfthdrfgh

        Onko sinua kenties lyöty ja käytetty hyväksi lapsena? Vai miksi olet noin vihainen?


    • Niinistöä äänestän:)

      • ??????

        Oho ulkomaalaista kristittyä feikkaava suomalainen trollinainen tuli takaisin. Miten muuten pystyt äänestämään jos sinulla ei ole Suomen kansalaisuutta?


    • Jaha! Ja kuka sinä olet???
      Älä nyt ujostele, tuu sängun alta, hih!:)))

      • ?????

        Kerro ekaksi miten pystyt äänestämään kun sinulla ei ole Suomen kansalaisuutta.


    • On mulla, sain sen joskus kesällä;)))

      • ????

        Niin varmaan sait kesällä kansalaisuuden ja olit samalla suunnittelemassa muuttoa Japaniin. En voi käsittää mitä saat ulkomaalaisen feikkaamisesta. Haluatko jotenkin provoilla ATM:ille vai mitä saat siitä?


    • Höh!

      Kai saa muuta Japanin jos huvitta vaikka nyt mulla Suomen kansalaisuus!
      Mitä estäisi???
      Hakemus oli jo laitettu ajemmin.

      Voi sua älyn haamu!

      • ????

        Anna suomalaisille ATM:ille pilluu!


      • kaageebee

        Kansalaisuutta ei saa hetkessä, ja miksi suntyyppinen ihminen yleensä haluaisi Suomen kansalaisuuden?


    • Äänestän ehdottomasti Niinistöä, koska hän on noista kahdesta ainoa, jolla on uransa puolesta riittävät meriitit tuohon hommaan. Haavisto on sellainen, että menettelee uransa puolesta, mutta kaikenkaikkiaan aika törkeää olisi, jos Haavisto valittaisiin.
      Tässä taloustilanteessa olisi jotakuinkin ihanteellista, että Suomea edellisestä lamasta nostamassa ollut Niinistö valittaisiin presidentiksi ja hänen äänensä kuuluisi sitten EU:n Suomen presidenttinä ja EU:n talouden oikaisijana.
      Haavisto on vähän sellainen kiasman kanta-asiakkaiden ja joidenkin viininmaistelijapiirien valinta, eivätkä hänen arvonsa ja heikompien oikeuksien ajaminen oikein ole loogisella linjalla, kun homojen oikeuksia ajetaan yli lasten oikeuksien ja samaan aikaan puhutaan nykypäivän tekaistuista nuorten ongelmista, joita homojen oikeuksien ajaminen itseasiassa aiheuttaa, niin jotenkin ollaan suossa näissä ajatuslinjoissa. Haavisto on mielestäni epäeettinen valinta, en voisi äänestäää.

    • ...

      Äänestän niinistöä, koska hän voittaa kuiteskin.

      • Tuota voisi sanoa

        idioottimaisimmaksi äänestysperusteluksi mitä olen kuullut. Komformismia pahimmillaan!


      • Jätkä 26
        Tuota voisi sanoa kirjoitti:

        idioottimaisimmaksi äänestysperusteluksi mitä olen kuullut. Komformismia pahimmillaan!

        Perussuomalainen jolla tarve tietenkin kuulua aina voittajien puolelle :).


    • ........

      Haavisto koska periaatteellisista syistä kokoomusta ei vain voi äänestää. Kokoomus on kuitenkin aina ja ensisijaisesti suurpääoman puolue. En luota. Vasemmalle kallellaan olevalle Haavisto on näistä kahdesta se jonka uskon viimekädessä pitävän suomalaisen köyhän puolta. Hän on älykäs, diplomaattinen, edustava ja vaalikeskusteluiden perusteella pärjää asiantuntemuksellaan. Kannattajissaan on ällöjä, mutta se mikä merkitsee - mies itse, on mitä kelvoin.

    • lihansyöjä.

      Äänestän todennäköisimmin vihreitä, mamuja, feminismiä, homoilua, kasvissyöntiä, jalkaväkimiinakieltoa, ja huumeidenkäyttöä vastaan, vaikka ei se salekaan ole mikään unelmaehdokas. on kuitenkin perusarvoiltaan paljon lähempänä ajatusmaailmaani kuin viherhörhöt voivat koskaan olla.

      • Jalkaväkimiinat meni jo.


    • Itse en ole

      lyönyt kantaani lukkoon kumpaa äänestän. Katsotaan saavatko tulevat vaalitentit aikaan selkeitä poliittisia eroja ehdokkaitten välillä. Kummatkin ehdokkaat ovat oman puolueensa taustaa vasten järkiehdokkaita. Niinistö on suorastaan nero verrattuna "ihmepoika"Kaitaiseen, Alexander suur-stubbidoon, tai maanteiden "humanitaarinen ohjus" Sasiin.

      Haavisto on vihreiden "miesten mies" ja ero on kuin yöllä ja päivällä, kun Haavistoa vertaa vihreiden miesvihamieliseen feministiseen syöjätär-osastoon.

    • Niinistö koska
      • Kinky, kinky

        En katsonut ihastuttavaa videotasi, mutta nimestä voinee päätelllä jotain...
        Kuule, vastaavia videoita löytyy Jennin ja Saulin toimista, vai luuletsä ettei se nussi ollenkaan? 30 vuotta vanhempi mies, taitaa mennä pornossa kinkyn puolelle?

        Lisäksi taidat itse katsoa anaaliseksiä ihan onnessasi, onko siis heterot jotka katsoo ja haluaa anaaliseksiä oikeasti homoja?! No, sitämieltä mä olen.
        Mua ei onneksi homous sinänsä haittaa, kun en homon kanssa elä.

        Mä voin lohduttaa, että presidentin työhön ei kuulu julkiseksin harrastaminen eikä työhaastatteluissa ylipäätään kysytä, harrastatko seksiä, millaista seksiä, jne. vaan keskitytään ihan työhön! Joten voit äänestää turvallisin mielin, Haaviston äänestäminen on pressan vaaleissa äänestäminen eikä Jenni ja Saulikaan varmaan kinky-videota ole tekemässä...


    • Haavistoa, mutta en tule olemaan kovin pettynyt vaikka Niinistökin voittaisi.

      • 60-40 Sale

        Et tule sitten pahasti pettymään.


    • gn

      Paras homo voittakoon.

    • Enpä tiedä vielä. Mieli tekisi äänestää Haavistoa, koska fanaatikot on sitä vastaan sen homouden vuoksi. Ja ehkä hänellä olis jotain uutta ajatusta, mitä vanhoilla jäärillä ei ole. Pidän jotenkin Haaviston arkisuudesta ja avoimuudesta. Toisaalta Niinistöllä on taloudesta vankka kokemus. Haavistolla euroopan asioista.

      Pitää miettiä vielä syitä ja seurauksia.

      • Niinistö vs Haavisto

        "Mieli tekisi äänestää Haavistoa, koska fanaatikot on sitä vastaan sen homouden vuoksi."

        Mitään muuta syytähän ei ole olla äänestämättä Haavistoa kuin tämän homous. Ainakin Väyrynen, Lipponen ja Niinistö ovat ansioluetteloidensa perusteella pätevämpiä presidentiksi, ehkä jopa Soini.


      • Niinistö vs Haavisto kirjoitti:

        "Mieli tekisi äänestää Haavistoa, koska fanaatikot on sitä vastaan sen homouden vuoksi."

        Mitään muuta syytähän ei ole olla äänestämättä Haavistoa kuin tämän homous. Ainakin Väyrynen, Lipponen ja Niinistö ovat ansioluetteloidensa perusteella pätevämpiä presidentiksi, ehkä jopa Soini.

        Enhän mä niin sanonutkaan, ettei olis mitään muuta syytä olla äänestämättä Haavistoa.

        Sanoin, että toi homo fanaatikot on yksi houkutteleva syy, loput syyt olikin...

        Ja ehkä hänellä olis jotain uutta ajatusta, mitä vanhoilla jäärillä ei ole. Pidän jotenkin Haaviston arkisuudesta ja avoimuudesta. Toisaalta Niinistöllä on taloudesta vankka kokemus. Haavistolla euroopan asioista.

        Lukemisen ymmärtäminen?


      • ol_io kirjoitti:

        Enhän mä niin sanonutkaan, ettei olis mitään muuta syytä olla äänestämättä Haavistoa.

        Sanoin, että toi homo fanaatikot on yksi houkutteleva syy, loput syyt olikin...

        Ja ehkä hänellä olis jotain uutta ajatusta, mitä vanhoilla jäärillä ei ole. Pidän jotenkin Haaviston arkisuudesta ja avoimuudesta. Toisaalta Niinistöllä on taloudesta vankka kokemus. Haavistolla euroopan asioista.

        Lukemisen ymmärtäminen?

        Korjaan luetun ymmärtäminen.


    • Niinistöä koska

      yksi ämmä on jo ollut presidentti eikä toista "ämmää" tarvita

    • Niinistöa

      joka on Haavistoa pätevämpi presidentin tehtävään.

      Ekalla kierroksella äänestin Haavistoa, koska halusin pelata Väyrysen pois kakkoskierrokselta - Väyrynen presidenttinä olisi Suomelle suurempi vaara kuin Haavisto. Haaviston puolisoa tosin pidän vähän yksinkertaisen oloisena henkilönä, ja siksi turvallisuusuhkana noinkin korkeassa asemassa.

    • EI Haavistolle.

      Minulle on yksi hailee jonkun ihmisen seksuaaliset suuntaukset mutta ei silloin jos on kyseessä Suomen presidentin duuni, se ei ole mikään pride-paraatin seremonia mestarin paikka .Peräreikäseksi ei pressalle yksinkertaisesti sovi. Suomen ei myöskään pidä ryhtyä miksikään koelabraksi ja testaamaan miten homoileva pressa vaikuttaa erillaisiin suhteisiin, ruohonjuuritasolta maiden välisiin asti.

      Toinen syy on virheä mikä virheä, kuka takaa ettei se puske sieltä esiin mitä ihmeellisimmissä asioissa, lisäksi virheät puolueena on DDR:n peruja ja kommunisteja kaikki tyyni, sitäkö tässä vielä pitäsi kunnioittaa?

      Kolmas syy on kokemus ja koulutus, tähän maahan näköjään saadaan tietyistä piireistä jatkuvalla syötöllä epäpäteviä jotka puoluekantansa vuoksi ohittavat pätevät ja en usko että Haaviston kaudella moinen vähenisi vaan päinvastoin. Kyllä presidentillä pitää olla akateeminen tutkinto, mielellään joltain kovalta alalta kuten oikeustiede.

      Tässä ei ole nyt kyse siitä kuka osaa kivasti hymyillä,heittää läppää ja naureskella vaan Suomen edusta.
      Siksi Niinistö.

      • Hugh Jazz

        "Tässä ei ole nyt kyse siitä kuka osaa kivasti hymyillä,heittää läppää ja naureskella vaan Suomen edusta."

        Noistakin on kyllä etua pressankin hommassa. Vaikka asiakysymykset edellä mentäisiinkin.


      • Eilen vaalituloslähetystä katsellessani odotin joka kerta, kun kuvaa Haaviston vaalivalvojaisista näytettiin, että ken kannattajista nostaa kansainvälisen sateenkaarilipun ylös ja kameran eteen, mutta onneksi niin ei tapahtunut. Se olisi kertonut vielä selvemmin siitä, ettei Suomi ole valmis julkihomo-presidentille. Haavisto kampanjakoneistoineen varmaan kieltänyt jyrkästi kannattajiaan ottamasta värejä esiin? :D


    • heteromies.

      Sivari ja suoleenottaja ei kelpaa presidentiksi eikä armeijan ylipääliköksi

    • m,m,m,m,m,m

      Haavisto. Mieluummin vihreä kuin patamusta porvari.

      Hän on oikea vihreä, sitä alkuperäistä Koijärvi-porukkaa. Hän ei ole näitä 2000-luvun city-vihreitä, Kokoomuksen puisto-osastolaisia eikä punaviherfeministejä. Jos vihreät olisikin pysynyt Haavisto-Soininvaara-Paloheimo-Hassi-Komsi-Könkkölä-linjalla niin olisin varmaan äänestänyt useamminkin. Mutta viime vuosikymmenellä siitä tuli ylimielinen (pää)kaupunkilaiseliitin ryhmä, johon sinänsä ihan järki-ihminen Tarja Cronbergkin kyllästyi.

      • Osmo on hönö ja

        Hassi kylläkin on ihan puhdas stallari..


      • m,m,m,m,m,m
        Osmo on hönö ja kirjoitti:

        Hassi kylläkin on ihan puhdas stallari..

        Hassi ei ollut varsinaisesti stalinisti (tarkoittaa Suomen poliittisessa historiassa suurlähettiläs Beljakovin talutusnuorassa kulkeneita vähemmistökomunisteja eli ns. taistolaisia) vaan maolainen. Ennen vihreisiin tuloaan. Maolaiset olivat kyllä äärikommunisteja mutta huomattavasti anarkistisempia kuin Neuvostoliiton ohjaamat taistolaiset. Maolainen liike Suomessa lainasi myös paljon hippiliikkeeltä ja sitä edeltäneeltä folk-liikkeeltä eli siihen sekoittui (vastoin alkuperäistä maolaisuutta) paljon myös länsimaisen pop-kulttuurin aineksia. Neuvostoliitto ei jo suurvaltapoliittisista syistä sietänyt maolaisia kommunisteja.

        Maolaisuus oli se pohja, jolta oli ideologisesti helppo siirtyä vihreisiin. On totta, että juuri Hassi ensimmäisenä toi vihreään liikkeeseen vasemmistolaisen sävyn. Haavistolla, Soininvaaralla ja Paloheimolla ei sellaista ideologiaa ollut, ei myöskään mainituilla ensimmäisillä kansanedustajilla. Toisaalta juuri vasemmistolaisuus ja siihen liittyvä teollinen edistysusko dialektiikan yhtenä peruskivenä sai vihreät kääntämään selkänsä 1980-luvulla Linkolan heille ehdottamalle ekototalitarismille. Sitä vastustivat sekä alkuperäiset "koijärviläiset" ja muut maltilliset että vasemmalle kallellaan olevatkin.


    • vcxvcxvcx

      Katsotaan miten vaalitentit etenevät. Haavisto on ollut tähän mennessä ehdokkaista eniten sanavalmis ja näin ollen edustavin. Hänen teemansa ovat myös hyvät, joten Niinistö saa paljon tehdä, jotta häntä äänestäisin. Toisaalta ihan hyvä tilanne, koska Niinistö taas sai parhaat pisteet vaalikoneessa.

    • Haavistoa, koska

      tämä on aatteellisesti lähellä minua. Olen vihreiden jäsen itsekin.

    • Presidentti on
    • Niinistö, koska hän

      on pistänyt ämmiä itkemään! Oikein ämmille!

    • Äänestän Niinistöä
      • .............

        Mahtoikohan "Sale" saada Essiltä pillua palkinnoksi kun voitti ensimmäisen kierroksen?


    • Niinistöä sillä

      Haavisto on tyypillinen monikulttuurin/maahanmuuton/suvaitsevaisuuden edistäjä ja rasismin/sananvapauden vastustaja jonka intressit ovat lähinnä maailmanparantamisessa ja maamiinojen poistamisessa. Täydellinen Halosen jatkumo.

      • ghjghjghj

        Kyllä. Saadaan suomi entistä mamumyönteisemmäksi.

        Sauli Niinistö on seuraava persidentti.


      • Naiset äänestävät

        Haavistoa, koska tämä tuottaa Suomeen lisää tummia mamumiehiä suomalaisia naisia nussimaan.


    • palstahiiri

      Äänestän Haavistoa kuten ekallakin kierroksella.

    • minä vaan...

      Aion äänestää Haavistoa myös toisella kierroksella mm. näistä syistä.

      Sauli Niinistö:
      - Talous(kasvu) tärkeämpää kuin ympäristö tai ihmisoikeudet, ks. esim. yle.fi/vaalikone12
      - Vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia
      - Ulkopolitiikan kokemus vain talouspuolelta, tunnettuus ulkomailla mitätön
      - Kiertelee, kaartelee, harvoin sanoo mitään - luottaa imagoon sisällön sijaan (ratsastaen muiden tekemillä keksinnöillä, ks. esim. http://www.youtube.com/watch?v=9OIrGTPuBRg


      Pekka Haavisto:
      - Ulkopolitiikan asiantuntija, vaikutusvaltainen ja tunnettu toimija Suomen ulkopuolellakin, ks. esim.
      http://kaikki-elamasta.blogspot.com/2012/01/haaviston-patevyys-on-fakta_12.html
      - Erilaisia ihmisiä yhdistävä sovittelun ammattilainen
      - Ottaa kantaa, puhuu Politiikkaa, tekee uusia avauksia (vertaa vaikka blogien avansanat/kategoriat-sanapilviä:
      http://www.niinisto.fi/kirjoitukset vs.
      http://www.pekkahaavisto.net)
      - Kaikkien, ei vain työssäkäyvien menestyjien, presidentti!

    • Äänestän

      Niinistöä, koska pidän tupakasta, viinasta, lihasta ja tyttöjen nussimisesta!

    • saletisti sauli

      Niinistöä ehdottomasti, niinkuin äänestin jo ekalla kierroksella. On käsittämätöntä, että osa kansasta äänestää Haavistoa hänen homoutensa takia ja koska haluaa olla liberaali ja homomyönteinen. Sekö on perusteena valita maallemme presidenttiä?? Presidentti edustaa maatamme ulkomailla ja en voi kuvitella siihen ketään muuta kuin Niinistön. Minulla ei ole mitään Haavistoa vastaan ihmisenä, mutta eihän se nyt vain sovi että homo edustaisi maatamme ulkomailla. Ei, ei ei. No niin ei kuitenkaan tule käymään, koska huolimatta lisääntyneestä vapaamielisyydestä on Suomessa kuitenkin vielä hyvin paljon ihmisiä jotka kunnioittavat vanhoja, hyviä arvoja. Koti, uskonto ja isänmaa merkitsee monille paljon. Varsinkin vanhemman polven ihmisille ja vielä joillekin nuorillekin (yllätys yllätys).

      Niinistöllä oli jo ensimmäisellä kierroksella kannatusta yli puoluerajojen ja nyt toisella kierroksella hänen kannatuksensa tulee lisääntymään huomattavasti. Uskon, että ainakin keskustan väki ja Persut tulevat Niinistön puolelle. Haavistolla ei tule olemaan mitään mahdollisuuksia voittoon. Jokainen järkeään käyttävä ymmärtää tämän tosiasian. Oma arvaukseni on, että Niinistö saa yli 60 % äänistä. Vihdoinkin saamme maallemme presidentin, josta voimme olla ylpeitä ja jota voimme kunnioittaa. Valitettavasti samaa en voisi sanoa Haavistosta.

      • hyvät ehdokkaat

        On käsittämätöntä, että osa kansasta äänestää Haavistoa hänen homoutensa takia ja yhtä käsittämätönsä, että osa kansasta äänestää vastaehdokasta Haaviston homouden takia.


    • Äänestän Niinistöä

      koska se EI OLE homo!

    • Äänestän Haavistoa

      koska se on suvaitsevainen ja avarakatseinen ihminen.

    • yyyyäääääh

      paavoa koska hänellä on hölmönoloinen puoliso..

    • sukarainen

      Valinta on vaikea. Kumpikin on hyviä ehdokkaita. Usein olen äänestänyt vihreitä, mutten koskaan kokoomusta. Tällä kerralla taidan antaa ääneni Niinistölle. Syy on siinä, että minusta hän on parempi lama-ajan presidentti kuin mitä Haavisto olisi. Tarvitsemme kovia otteita, jotta työpaikkoja säilytetään ja jotta Suomi pysyy pinnallla. Kovin vihreät linjat esim. maahanmuuttajien hyysääminen jne ei auta tässä taloustilatneessa.

      Niinistössä rassaa Nato-myönteisyys, mutta toisaalta Niinistö on toiminut valtionvarainministerinä jne. Hänellä on pitkä poliittinen historia suoraan kansallisella huipulla. Hänellä nyt tällä hetkellä paremmat meriitit. Haaviston historia paljon katkonaisempaa eikä ole saanut edes minkäänlaista tutkintoa suoritettua (vrt. Niinistö on juristi ja tehnyt ns. oikeita töitä lakiasiaintoimistossaankin).

      Homous tai siviilipalvelus eivät vaikuta valintaan.

    • Asetin kaukovalot

      päälle ja pohdiskelin, mitä tapahtuisi kumman tahansa valinnan jälkeen:

      Haavisto valittaisiin:
      -Tähän asti tietyillä intressipiireillä on ollut kova halu leimata Mannerheim homoksi. Nyt kun saataisiin kiistatta homoseksuaali presidentti, kukaan ei puhuisi Mannerheimin kaappihomoudesta enää mitään, jotta Haavistoa voitaisiin kutsua ensimmäiseksi.
      -Punavihreät ja suvaitsevaisto saisi multiorgasmin, ja media luukuttaisi perussuomalaisten tuhoa, linjojen jakautumista ja antijytkyä. Vaikka Soini ja vaikka tuhat persua ilmoittaisi julkisesti äänestäneensä Haavistoa, niin silti Haavisto olisi vastavoima persuille ja rasisteille.
      -Suomesta tulisi edistyksellinen maa. Tasa-arvon edelläkävijä, ja koko maailma kirjoittaisi yhtäkkiä Suomesta. Kuinka homoylioppilas ja ecuadorilainen kampaajapoika muuttavat presidentinlinnaan. Suomi-kuvasta tulisi kahtiajakautunut. Osa maailmasta pitäisi todella edistyksellisenä, kun taas osa leimaisi koko kansakunnan pelleiksi.
      -Machokulttuurin ihmisten silmissä suomalaisten lammasmaisuus nousisi potenssiin kolme. Monissa artikkeleissa, tv-ohjelmissa ja mediassa on tullut esiin se, että länsimaisia miehiä pidetään epämiehinä, suorastaan akkamaisina, koska nämä eivät määrää naistensa tekemisistä, eivät kivitä tai amputoi rikollisia vaan ymmärtävät näitä jne. Homoparin valitseminen presidentiksi veisi suomalaiselta mieheltä uskottavuuden tietyissä kulttuureissa täysin. (se on eri asia, onko tällä mitään merkitystä. Mikäli maahanmuutto näistä kulttuureista jatkuu, sillä voisi olla vaikutusta ko. miesten kotoutumisintoon tällaiseen kulttuuriin)


      Niinistö valittaisiin:
      -Euron puolesta luukuttaminen jatkuisi. Siinä Ihmiset jäisivät jalkoihin, kun rahayksikön eteen tehtäisiin miljardiluokan uhrauksia.
      -Suomesta tulisi yhtäkkiä maailman suvaitsemattomin maa. Sillä, että tässä maassa homolla oli mahdollisuus päästä jopa presidentinvaalien toiselle kierrokselle ei olisi enää mitään merkitystä. Kaikki punavihreät kolumnistit leimaisivat suomalaiset homofoobikoiksi. Lehdet kirjoittaisivat (muistakaa tämä otsikko!!1!!) Suomi ei ollut vielä valmis homopresidentille. Tässä ihmisten muut ominaisuudet ja valtiomiestaidot sivuutettaisiin täysin, kuten jossain virkamiesnimitysasioissa. Se, että Niinistö voittaa, kertoo vain homofobiasta. Positiivisen erityiskohtelun ja "mitä ne meistä ajattelee"-asenteen vuoksi on joidenkin piirien mielestä ilmiselvää, että kun meillä on kaksi näin tasaväkistä ehdokasta, niin ilman muuta pitää valita se homo. Jos ei näin tapahdu, se on impiwaaralaisten homofoobikkoperussuomalaisten ja halla-aholaisten syytä, jotka kääntyivät Niinistön taakse, koska homofobia.
      -"ettekö te näe" -linja EU ja NATO-asioissa jatkuisi. Niinistöllä on ikävä tapa leimata kansa tyhmäksi asioissa jotka ovat hänelle "itsestäänselviä". Vakuuttavan puhetyylinsä, ikänsä ja valtiomieskokemuksensa suomalla auktoriteetilla hän on tässä valitettavan paljon vakuuttavampi kuin samaa itkua yrittävä Katainen. NATO-jäsenyys olisi yksinkertaisesti EU-äänestyksen ja puolustusmenojen leikkausten, rauhankumppanuuden ja NATO-johtoisissa operaatioissa toimimisen suora ja kiistaton jatkumo. NATO-jäsenyydestä tehtäisiin älylliseen epärehellisyyteen vetoava kysymys.

      Tuosta saa jatkaa.

      Monta yötä on vielä äänestyspäivään. Voi olla, että on pakko mennä uurnille. Pelottaa tuo "mikä meitä ahdistaa"-arkkipiispaamme kohdistuva paine alkaa muuttaa kirkon avioliittokäsitystä, jos Haavisto valitaan. Siksi ehkä kuitenkin Niinistö, vaikka en hänen Nato-myönteisyydestä pidäkään

    • Mies1985

      Jos Haavisto äänestetään valtaan, tatuoidut panoeinot ja typerät tavispoikkikset saattavat ruveta vaatimaan hoidoilta ja tyttöystäviltä etenevässä määrin kivuliasta ja vaarallista anaaliseksiä koska "niinhän se sun äänestyssuosikkikin tekee!"

      • Olet typerä

        pikku idiootti, joka ei ymmärrä yhtään mitään yhtään mistään!


    • Too mainstream

      Haavistosta on noussut Big brotherin tyylinen mainstream ilmiö joten en todellakaan anna ääntäni hänelle.

      • Noi naiset joiden

        mielestä homous on niin ihqu asia, ajattelevat homoja joinain muoti- ja sisustussuunnitelijoina, jotka höpöttävät naisten kanssa naisten asioista. Tosi asiassa homoudessa on kuitenkin kyse siitä että mies työntää siittimensä toisen miehen paskaluukkuun, mikä on iljettävää!


      • Mies nimeltä hän

        Itsekkään en äänestä Haavistoa, koska hänen kannattajat ovat typeriä massan mukana kulkijoita.


      • Entäs nää
        Mies nimeltä hän kirjoitti:

        Itsekkään en äänestä Haavistoa, koska hänen kannattajat ovat typeriä massan mukana kulkijoita.

        Niinistön kannattajat sitten?


      • Järki ihmisiä ovat
        Entäs nää kirjoitti:

        Niinistön kannattajat sitten?

        Ja ennen kaikkea eivät ole paskareikään tuuppaajia!


    • huavistopeke

      Haavistoa äänestän.

    • Äänestän Niinistöä

      koska se on normaali.

    • arrogantti kuspiä

      En tiedä vielä kumpaa äänestän, mutta totean vain että onpa surkeita syitä olla äänestämättä jotain. Ainoa näistä vammaisista syistä olla äänestämättä Haavistoa, jonka hyväksyn jollain tasolla, on se että vähän huono edustaa Suomea jossain Sudanissa tai lähi-idässä, jos on "rikollinen" paikallisen lain mukaan.

      Paljon tyhmää sakkia täällä!

    • ääni Haavistolle

      Pressalla ei ole juuri sananvaltaa talouspolitiikassa, joka oli Niinistön aktiiviaikoina hänen pelikenttäänsä. Jotenkin Sale vaikuttaa tottuneen sanelemaan ja kertomaan, miten asiat on pakko tehdä, koska muuten markkinat (=nykyinen Jumala?) hermostuvat. Mitä tekoa on presidentillä, joka on vain rahamaailman toiveiden tulkki? Haavisto on kokenut neuvottelija, joka on tärkeää presidentin leipälajissa eli suhteiden hoitamisessa EU:n ulkopuolisiin valtioihin. Hänellä tuntuu olevan kiinnostusta tavallisen ihmisen arkeen.

      Niinistö on äksy konservatiivisetä ja ison rahan juoksupoika. En ole kuullut, että Haavisto olisi ainakaan työtehtäviensä puitteissa kyykyttänyt ja itkettänyt ketään.

      Ihmisten petipuuhat eivät kiinnosta minua. Pidän selvänä, että kumpikaan ehdokkaista ei anna seksihalujensa häiritä työtään. Kuitenkin Haaviston presidenttiys toisi Suomelle enemmän myönteistä huomiota viestien maan edistyksellisyydestä. Aivan sama, mitä jotkut patavanhoilliset asiasta väittävät. Niinistö ja Jenni eivät mitenkään, eivät todellakaan mitenkään, poikkeaisi niistä kymmenistä muista samanlaisista valtiopääpariskunnista, joita maailma on historian saatossa tottunut näkemään.

    • Jyrkkä ei Haavistoll

      En tuu ikinä äänestämää sivaripelleä Suomen puolustusvoimien ylipääliköksi! joka paskat nakkasi aikoinaan armeijalle ja nyt te kusipäät haluisitte siitä Suomen armeijan ylipäälikön!

    • Anti-mamu

      Ajatus siitä, että Nexar astelee mäntyniemessä ei viehätä minua. Tässä tapauksessa minulla on psykologinen probleemi ulkolaisen puolison kanssa. Suomipoika kävisi rinnalle ihan hyvin. Nexar ei sovi Mäntyniemeen.

    • raha ratkaisee vaali

      Sanotaan, että maassamme on demokraattiset vaalit. Haavistolta joukkoineen rahat jo lopussa mutta Niinistölle sitä tulee ovista ja ikkunoista niin paljon kun kehtaa vastaanottaa. Suomessa paljon rikkaita ja koko pääoman omistajat. Mitä on demokratia Suomessa kun ilman paljon maksavaa mainontaa ei voi menestyä. Ja porvarilehdistö vielä jutuillaan myötäilee Niinistöä.

    • Äänestä sitä joka

      ei ole homo

    • En ole koskaan

      äänestänyt homoja tai muita poikkeavia. En äänestä nytkään.

    • Koomus puolueena

      ja Niinistö ihmisenä edustaa isänmaalisuutta. Haavisto ja vihreät taas edustavat kommunistisia itäisiä arvoja. Valinta on täysin selvä

    • gfdshh

      Minä aion äänestää voittajaa eli Niinisttöä (Gallupien mukaan varma voittaja). En halua äänestää looseria.

      • psykologipoika

        kirjoittajien erilaiset henkiset kehitystasot kuvastuvat hyvin näistä
        viesteistä. Kumpaa hyvänsä saa tietenkin kannattaa mutta asiattomat alatyyliset kommentit mitätöivät koko mielipiteen.

        itse alan kallistua Haavistoon juuri sen takia että vain Haaviston avulla saisimme todella uutta näkyvyyttä maailmalla. Rehellisen demokratian toimivuus, ihmisen arvottaminen kykyjen perusteella on viesti joka saa muut (epädemokraattiset) maat katsomaan itseään, arvojaan ja lakejaan uusin silmin. Siis varsinainen ravistelu ja kehotus kurkistaa uskonnon tai diktaruurin peittämään inhimillisyyteen joka on kuin luonnonvoima. Peittää voit mutta et tukahduttaa tai tappaa. Miksi siis edes peittää?

        Toivon Haaviston voittavan, Niinistöstä saamme oivan talousasiantuntijan johonkin pankkijuttuihin, siinä hänellä olisi kyvyilleen parempaa käyttöä.


    • Mokkulako

      Vaikka kakkonen on ykkönen minulle aina joskus iltaisin tyttöystävini kanssa ollessa, niin presidentin vaaleissa en kuitenkaan ole samalla taktiikalla liikenteessä...

      • Tytskä vaan

        Mullekin kakkonen on ykkönen ja tuo ilta tyttöystävän kanssakin täsmää.


    • .......

      Haavisto!

    • citynainen

      Taidan jättää äänestyksen väliin..

    • Isänmaan ystävä

      Niinistöä tietysti. Miksi kukaan haluaisi häpäistä isänmaataan puppelipresidentillä.

    • Niinistöä

      koska en halua että presidentti on vitsi. Kaikki nauraisivat suoleenottajalle pressana.

      • Ja Mister Burnsillekö eivät nauraisi kun nauravat jo nyt?


    • Tie helvettiin on...

      "Kovien arvojen mies pehmeillä puheilla. Pekka Haavisto propagandaturneella makkaratehtaassa. Vihreän Eliitin ylimielisyyttä rituaalisesti purkavalla alentumismatkalla.


      "Sovittelijalla" ja hyssyttelijällä ei voi olla ideologiaa. Joten Haavisto ei voi ajaa mitään asiaa takaa sinisen virkamieskoneiston jyllätessä ja ajaessa Suomea nyt valitun linjan mukaisesti EU-liittovaltioon. Muistakaa se, eksyneet humanistit sinisilmäisen Haaviston tukena.

      Vihreät ovat kokoomushegemoniaa parhaimmillaan.

      Porvarien lapset perustavat kasvistensyöntipuolueen, vaativat köyhille rankkoja saasteveroja (joilla ei ole mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen) ja sitten heidän presidenttiehdokkaansa kieltää eläinaktivismin ja käy siunaamassa makkaratehtaan, osoittaakseen moraalisessa ylemmyydessään suvaitsevaisuutta tavallista kansaa kohtaan."

      "Ovatko Haaviston vihreät humaaninen, ihmislähienen ja epäpoliittisen idealistinen puolue, kuten se mielellään antaa kuvan itsestään? Lähempänä vasemmistoa kuin kokoomusta?

      Eivät ole.

      Kokoomuksen puisto-osasto, vihreät, on luonut itselleen hyvin loogisen ja suoran strategian. Vihreät eivät vastusta kokoomuksen massiivisia taloudellisia projekteja ja vltion purkamista vaan kinuavat vain pieniä mitättömiä murusiä vihreän sävynsä todistamiseksi vihertävälle kansalle. Toiveeksi.

      Mutta oikea politiika ei ole toiveita vaan tuloksia.

      Vihreät ja RKP ovat tärkeimmät kokoomuksen jyräävän talouspolitiikan ja Suomen EU-katastrofiosallisuuden takaajia."

      http://arhikuittinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/94046-pekka-haavisto-rauhanruhtinas-makkaratehtaalla

      Arhi Kuittinen puhuu asiaa.

    • Haavisto on

      inhottava oikeistovihreä, enkä pidä hänestä, mutta äänestän silti häntä, sillä hän on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin patamusta porvari Niinistö.

      • Olli X. Orakas

        Minusta on sula mahdottomuus, että kokoomuslaisista (x2) myös Jenni on, voisi tulla koko kansan presidentti sen takia, että kokoomuslaiset yleisesti ottaen haluavat että vain heillä menee hyvin ja heille vaan kaikki. Presidentin taustalla toivoisi olevan taho, joka haluaa, että "kaikilla olisi kaikki hyvin". Maat, joissa on suuret luokkaerot ja pienen pieni vähemmistö omistaa kaiken, ovat keskimäärin paljon turvattomampia kuin maat, joissa on pyritty nostamaan kaikkien kansalaisten elintasoa. Ne ovat vähän kuin ruutitynneyreitä, jotka jossain vaiheessa räjähtvät, kun rutiköyhien ihmisten mitta tulee täyteen. Jos Sauli olisi sitoutumaton, olisi hän paljon uskottavampi koko maan edustajana ja keulahahmona.

        Nykyään kun rakennetaan julkisia tiloja, on ne tehtävä sellaisiksi, että vammaisetkin esim. pyörätuolia käyttävät voivat liikkua vaivattomasti niissä. Se ei ole meiltä keneltäkään pois, että sellaiset tilat ovat sopivat kaikille. Yhtälailla, jos presidentin taustayhteisö haluaa antaa myös heikompiosasille mahdollisuuksia, on sellaisella pressalla paljon suuremmat mahdollisuudet tulla koko kansan presidentiksi uskottavasti. Se ei olisi pois kokoomuslaisilta, jos presidentti olisi sitoutumaton tai demari, kristillinen, keskustalainen tai vaikkapa vihreä. Kokoomus vaan taustayhteisönä on kaikkei räikeimmin oman edun tavoittelijoiden puolue, vaikkakaan puolueitten tavoitteista ei enää nykyään ota niin selvää kuin joskus aikaisemmin.

        Homo presidentti ei samalla logiikalla voi mitenkään tulla kyseeseen. Homosta pressasta tulisi auttamattomasti ensisijaisesti homojen pressa. Ja tilanne voisi äityä yhtä hulluksi kuin mitä se Suomessa on suomenruotsalaisten suhteen. Että pieni vähemmistö saa kyykyttää kaikin mokomin koko muuta väestöä kiintiöineen ja ruotsinkielen pakko-opiskelulla.

        Ehdottomasti Saulilla on kuitenkin paremmat mahdollisuudet pätevänä ehdokkaana tehtävän suorittamiseen, jos hän pystyy edes jollain tasolla samastumaan myös huono-osaisiiin suomalaisiin. Hän on sentään hetero ja monella saralla ansioitunut. Hänelle voisi tehdä hyvää vaikkapa kesätyöpesti sairaalan sosiaalityöntekijänä tai vaikkapa asunnottomien miesten yömajan päivystäjänä. Sellainen homma puuttuu täysin ansioluettelosta.


    • Jaska'

      Niinistöä tietysti.
      Haavisto on pelkkä vitsi. Varmaan ihan ok valinta setan puheenjohtajaksi,mut presidenttinä mahdottomuus ottaa kenenkään järkevän ihmisen vakavasti.
      Kummallinen mullistelia ja maiskuttelia ja suupieletkin nykii ihmeellisesti kun toinen puhuu.
      Suomi ei voi valita valtion päämieheksi hänen laistaan olentoa. Emme esimerkiksi voi tietää Putinin tai muiden herrojen suhtautumista homoihin, olisi mahdoton tilanne, jos suomen suhteet mailmalla heikkenee hänen vuokseen. Monet ihmiset vihaavat homoja, miksei myös korkealla tasolla olevat nokkamiehet. Emme kertakaikkiaan voi ottaa sitä riskiä näin vakavassa asiassa.
      En ymmärrä miksi tästä maasta yritetään väkisin leipoa jotain homo valtioita. Onko se jonkinlainen tarve erottua ja herättää huomiota vai mitä.

    • heteromies.

      Persereikä on paskantamista varten, joten valintani on ehdottomasti Niinistö, joka ei ole homo.

    • sauli-girl

      Äänestin Niinistöä jo ennakkoon. On kaikinpuolin sopivampi Suomen presidentin virkaan. Syitä ei varmaan tarvitse enää edes luetella.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      201
      4318
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1528
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      49
      1338
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      117
      1128
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      58
      1090
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1029
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      70
      990
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      68
      947
    9. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      74
      913
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      102
      912
    Aihe