Toiselta palstalta löytyi hauska Kuopion yliopiston linkki:
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/bodyshape03.pl
Kysymykset
1. Sukupuoli, ikä
2. Oma kroppani tai sen muoto muuten
3. Ihannekumppanin kroppa
4. Jos tyyppi olisi muuten ihana, voisin hyvin mielin ja liikaa "tyytymättä" ajatella kumppanin kroppaksi
Ja huom. lihaksikkuus vaikuttaa painoindeksiin. EI tarvitse olla vielä äärimmäisen bodattu, jotta MBI normit ei enään päde. Samoin täysin lihakseton on helposti löysempi kuin mitä indeksi ja kehonkuva malli antaa ymmärtää.
Vaatimukset kropalle
40
353
Vastaukset
- ........
Tää oli kiva. Kiitos.
- Läskikammoinen
1. Mies, 30
2. Normaali, hieman lihaksikas, pikkaisen kaipais kiristystä, mutta se hoituu kevään aikana ja sitä kautta entistä rasvattomampaan kehoon
3. Ei "tavallinen" vaan normaali. Ei siis päärynöitä ja pulleroita minulle kiitos.
Mielellään hoikka, laiha lautakin kelpaa mieluummin kuin joku jossa on löysää. Liikunnallinen kiinteä kroppa paras kuten itselläni.
4. tuo normaali sen pitää olla, pientä pehmeyttä saa olla, mutta vain vähän- Kiinnostaa
Mikä on kuvista mielestäsi normaali? Normaalipaino on BMI 25 asti eli menee johonkin 4-5 väliin.
Mikä taas lauta? 1? - Läskikammoinen
Kiinnostaa kirjoitti:
Mikä on kuvista mielestäsi normaali? Normaalipaino on BMI 25 asti eli menee johonkin 4-5 väliin.
Mikä taas lauta? 1?Nuohan on tosi yksinkertaistettuja piirroksia.
"Normaalipaino on BMI 25 asti eli menee johonkin 4-5 väliin. "
Noissa vain on se ongelma että naisella ei välttämättä ole kehossa yhtään kiinteyttä ja keho on sellaista löysää pullamössöä. Sellainen ei viehätä.
"Mikä taas lauta? 1? "
Tarkoitin että naisella ei tarvitse olla muotoja kuten joku ehkä vaatii jos nainen on hoikka. Minulle on aivan sama kunhan ei ole lihava tai pyöreä.
Käytin sanaa "normaali" erottaakseni sen "tavallisesta" koska moni sanoo itteänsä "tavalliseksi" vaikka on selkeästi pyöreähkö. - ,....,
Läskikammoinen kirjoitti:
Nuohan on tosi yksinkertaistettuja piirroksia.
Noissa vain on se ongelma että naisella ei välttämättä ole kehossa yhtään kiinteyttä ja keho on sellaista löysää pullamössöä. Sellainen ei viehätä.
"Mikä taas lauta? 1? "
Tarkoitin että naisella ei tarvitse olla muotoja kuten joku ehkä vaatii jos nainen on hoikka. Minulle on aivan sama kunhan ei ole lihava tai pyöreä.
Käytin sanaa "normaali" erottaakseni sen "tavallisesta" koska moni sanoo itteänsä "tavalliseksi" vaikka on selkeästi pyöreähkö.Toivottavasti löydät äkkiä sen normaalin kiinteän ja pirteän naisen, ettei enää tarvi lukea tuota samaa virttä (lähes) joka päivä. Ja jos/kun olet väritön, niin kannattaa ainakin alkaa käyttää värejä vaatteissa.
- Läskikammoinen
,...., kirjoitti:
Toivottavasti löydät äkkiä sen normaalin kiinteän ja pirteän naisen, ettei enää tarvi lukea tuota samaa virttä (lähes) joka päivä. Ja jos/kun olet väritön, niin kannattaa ainakin alkaa käyttää värejä vaatteissa.
Samat sinulle läski.
- ,....,
Samat sinulle läski.
Kiitti vaan, todella aikuismaista :).Ihan vilpittömästi toivon, että löydät jonkun. Että väriä vaan vaatteisiin ja kyllä mies voi nykyään meikatakin..
- ,....,
Samat sinulle läski.
Enkä mä halua naista. Ja mulle käy kyllä ei-niin-kiinteä mieskin..
- Läskikammoinen
,...., kirjoitti:
Kiitti vaan, todella aikuismaista :).Ihan vilpittömästi toivon, että löydät jonkun. Että väriä vaan vaatteisiin ja kyllä mies voi nykyään meikatakin..
Oli tuossa sulla aikamoinen vittuilun maku mielestäni tuossa edellisessä. Ei tarvitse lukea enää vaikka en niin usein täällä kirjoittele kuin väität.
Vilpittömiä löytämisiä sinullekin. - Sivusta
Nuohan on tosi yksinkertaistettuja piirroksia.
"Mikä taas lauta? 1? "
Käytin sanaa "normaali" erottaakseni sen "tavallisesta" koska moni sanoo itteänsä "tavalliseksi" vaikka on selkeästi pyöreähkö.Jos ymmärsin oikein, eettä 4-5 on liikaa läskiä, niin virallisen määritelmän mukaan et etsi normaalia vaan alle normaalin naisen keskiarvon. Siis taidat etsiä hoikkaa et tavallista. Jos tavalliset ottaa yhteyttä, ja ihmettelet miksi ovat "läskejä" on vika ehkä omassa määritelmässäsi, se ei vastaa sitä yleistä.
Jokainen saa etsiä mitä haluaa, siinä ei ole mitään pahaa sinänsä. - ,....,
Sivusta kirjoitti:
Jos ymmärsin oikein, eettä 4-5 on liikaa läskiä, niin virallisen määritelmän mukaan et etsi normaalia vaan alle normaalin naisen keskiarvon. Siis taidat etsiä hoikkaa et tavallista. Jos tavalliset ottaa yhteyttä, ja ihmettelet miksi ovat "läskejä" on vika ehkä omassa määritelmässäsi, se ei vastaa sitä yleistä.
Jokainen saa etsiä mitä haluaa, siinä ei ole mitään pahaa sinänsä.Mä olen joskus (painotan sanaa joskus, nyyh) ollut nro 3 ja normaali lihaksilla varustettu nainen. Mitat 170/64 ja BMI 22. Itseasiassa yllätyin tuossa laskeskellessani, että noinkin painava voi olla vielä tuolla alkupäässä.
- Läskikammoinen
Sivusta kirjoitti:
Jos ymmärsin oikein, eettä 4-5 on liikaa läskiä, niin virallisen määritelmän mukaan et etsi normaalia vaan alle normaalin naisen keskiarvon. Siis taidat etsiä hoikkaa et tavallista. Jos tavalliset ottaa yhteyttä, ja ihmettelet miksi ovat "läskejä" on vika ehkä omassa määritelmässäsi, se ei vastaa sitä yleistä.
Jokainen saa etsiä mitä haluaa, siinä ei ole mitään pahaa sinänsä.Kehon koko ja paino ovat eri asioita kuin sen koostumus.
5 ainakin voi olla siinä kivasti rasvaa ympärillä joka ei miellytä.
- Miten?
Sisältääköhän tuo muuta kuin painoindeksin laskennan, vaikuttaa siltä että kysytyllä iällä ei tehdä mitään. Mielenkiintoisin rivi olisi, minkälaista 'populaatio' oikeasti on. Nyt siitä on vain yksi keskiarvotieto: miehillä keskim. bmi 27, eli lievä ylipaino.
- ,....,
Taas arvioin itseni vähän isommaksi kuin olenkaan, niin taisi käydä viimeksikin kun testasin itseni tuolla.
- ,....,
Oli ihan pakko laskea vielä sekin kun olen ollut aikuisiässä hoikimmillani. Arvion itseni 2:ksi, olenkin ollut 1 elikäs lauta. Olisin halunnut olla 4 (ja se varmaan jossain vaiheessa olen ollutkin). Nyt olen jo aivan jotain muuta. Elämä on..
- ,....,
,...., kirjoitti:
Oli ihan pakko laskea vielä sekin kun olen ollut aikuisiässä hoikimmillani. Arvion itseni 2:ksi, olenkin ollut 1 elikäs lauta. Olisin halunnut olla 4 (ja se varmaan jossain vaiheessa olen ollutkin). Nyt olen jo aivan jotain muuta. Elämä on..
Olen näemmä ollut 64 kiloisenakin vielä nro 3 ja arvion itseni 4:ksi.
- Lisää kysymyksiä
Mikä numerot koette miehenä/naisena hoikaksi, mitkä tavalliseksi, mitkä pieneksi pyöreideksi, mitkä lihavaksi?
- kjhbfc
Tämä oli mielenkiintoinen. Itse olen 175cm pitkä ja painan noin 63. Harva esim. Suomi24:ssä on kiinnostunut niin kevyistä miehistä, vaikka olenkin suht lihaksikas. Kaikki aina väittävät täällä että en voi tuon painoisena olla kovikaan lihaksikas, vaan kuvittelen vain.
Kuinka ollakaan, tuon sivun mukaan kuitenkin näen itseni vähemmän lihaksikkaana kuin oikeatsi olen. Ja yllättäen minulla onkin juuri sellainen kroppa kuin haluaisinkin että minulla olisi.
Hassua että se ei kuitenkaan noille Suomi24:n neidoille kelpaa.- Ei niin iksinkertais
Olisiko syy, että nainen haluaa tuntea itsensä pieneksi miehen rinnalla. Eli vika ei ole sinussa vaan naisen itsetunnossa. Suurin osa naisista painaa yli 63 kg.
- mkutfxd
Ei niin iksinkertais kirjoitti:
Olisiko syy, että nainen haluaa tuntea itsensä pieneksi miehen rinnalla. Eli vika ei ole sinussa vaan naisen itsetunnossa. Suurin osa naisista painaa yli 63 kg.
Siksi vihaan nettideittailua. Se on typerää, koska harvaa haittaisi mikään kropassani, jos he eivät tietäisi kuinka paljon painan. Sen tähden olen laittanut painokseni profiiliin jopa vähän enemmän kuin se oikeasti on. Mutta eihän se riitä, kun suurin osa toivoo että mies painaisi vähintään 70kg. Niin paljon en viitsi painoani valehdella.
- )()()()()()()(()()(
No äläpäs höpötä. Noilla mittasuhteilla mies EI ole suht lihaksikas. Hah. Pakkasenraiskaama pulkannaru on lähempänä totuutta.
- mkutfxd
)()()()()()()(()()( kirjoitti:
No äläpäs höpötä. Noilla mittasuhteilla mies EI ole suht lihaksikas. Hah. Pakkasenraiskaama pulkannaru on lähempänä totuutta.
Suht lihaksikkaalla tarkoitan tällaista:
http://bradpitttroyworkout.blogspot.com/2011/03/brad-pitt-before-after-troy-workout.html
On se kumma jos tuo ei ole tarpeeksi lihaksikas kroppa naisille.
Ja ihan varmuuden vuoksi testasin vielä Brad Pittiä tuolla samalla painoindeksi jutulla. Brad pitthän painoi tuon Fight Clubin aikaan 68kg. Hän on 180cm pitkä.
Ja tulos oli tosiaan tuo sama kehontyyppi kuin minullakin eli 3. - ex-futari
mkutfxd kirjoitti:
Siksi vihaan nettideittailua. Se on typerää, koska harvaa haittaisi mikään kropassani, jos he eivät tietäisi kuinka paljon painan. Sen tähden olen laittanut painokseni profiiliin jopa vähän enemmän kuin se oikeasti on. Mutta eihän se riitä, kun suurin osa toivoo että mies painaisi vähintään 70kg. Niin paljon en viitsi painoani valehdella.
Vähänkin painava mies voi olla suht lihaksikas yläkropasta, jos on kevyehkö luusto eikä rasvaa, ja kapoiset jalat. Reisilihakset taitavat painaa kehossa eniten.
- Aikuinen nainen
1. N, kurppa
2. 5 rintava ja reitevä
3. Muu ratkaisee, omaan silmään sopivin 4-6
4. Muu ratkaisee, 2-7 ei mietityttäisi yhtään, senkään yli/ali en ole ehdoton.
Itselle sukupuolesta riippumatta:
Hoikka Kysymykset
1. Sukupuoli, ikä - Nainen, 30
2. Oma kroppani tai sen muoto muuten - Näytti et olen kohta 6
3. Ihannekumppanin kroppa - 5-7 miehellä
4. Jos tyyppi olisi muuten ihana, voisin hyvin mielin ja liikaa "tyytymättä" ajatella kumppanin kroppaksi - No jos ukko lihoo reippaastikin vielä joskus yli noiden 5-7, niin en minä sitä silti sen vuoksi koskaan jättäisi...eli olkoon vaikka kokoa 20 :-) Rakas se on silti nyt ja aina, jos ei luonne muutu persereikämäiseksi..ulkonäöllään se ei minusta eroon pääse...- :)
Kolmonen olin niin kuin luulinkin, neloseksi yritän kipristellä. Mutta kun on hoikan geenit niin vaikeaa on saada lisää massaa.
Mies 185/ 78 Hauska linkki kuitenkin ja siitä kiitos. niin ja n 5 h viikossa tulee kuntoiltua. Näin 40 jo ohitettuna on pakko tehdä töitä kropan eteen vähän enempi kuin nuorena.
Naisilla saa ihan hyvin olla vähän pehmeyttä ja pyöreyttä, persoona ratkaisee enemmän kuin vartalo. - Nnainen
Nii. No olin laskennallisesti paksumpi kuin ulkonäöltäni olen.
Pituuteni 169
Painoni 69 ja kin, ajoittain.
Vaan vaatekokoni on 38, eli ihan ok. Välillä solahtaa 36-kin päälle.
Mutta olenkin luustoltani vähän atleettityyppi, harteikas nainen. Ja ole urheilullinen, kyllä. Jos mä laihtuisin missimittoihin, joissa 175 painaa jotain 55-60 kg, joutaisin tiputukseen... :)
Joo, kiva linkki. Mäkin toivoin olevani pylkälän hoikempi, farkut kinnaa reisistä/vyötäröä on puolelletoista, koska tykkään vähän bodata reisiä. - 28
1. n. 33
2. käynyt läpi kaikki
3. ei mitään väliä, voi olla mitä vain; jalaton, kädetön... -kunhan pää pelaa (ajoittain ;))
4. ....olisinko suhteessa Matrixin Neoon, jos tietäisin, että hän on oikeasti vain aivot astiassa........ - Jännä tilasto
Alla tilastoa nykytilanteesta suomessa eri ikäryhmittäin (tekstin keskellä kuva):
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=suomalainen mies ylipaino&source=web&cd=1&ved=0CC0QFjAA&url=http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=suo00017&ei=x5whT4_MLOik4gSVmJHvBw&usg=AFQjCNH6RuAaN47ISFTZHrMjlrpubYrqgA&cad=rja - Mies1985
1. Mies1985
2. 179-182/100kg
3. Alle 65kg/Alle 175cm
4. Ei tarvitse olla varsinaisesti hoikka. Kunhan mahaan ei sisälly monta roikkuvaa läskikerrosta sen lisäksi on naisille ainutlaatuinen selluliittiongelma joka paljastuu vasta alastomana joten pelkät mitat eivät kerro kaikkea.- lppka
"...naisille ainutlaatuinen selluliittiongelma..."
Eips. Minulla on selluperse ja olen mies. Onneksi se on pikkuhiljaa katoamassa laihduttamisen myötä.
- rakenne vaikuttaa
Hassua, että olen laskennallisesti tanakampi mies kuin kuvittelen. Olen siis 175 cm ja painoa 68 kg. Tuon mittarin mukaan olen hyvinkin normaalipainoinen.
Ruumiinrakenteen arviointi on kutienkin vaikeaa painoindeksin perusteella, koska vaikutelmaan vaikuttavat myös ihmisen vartalon mittasuhteet (jalkojen ja selän suhde), raajojen pituus ja luuston muoto.
Esim. kaikki sukuni miehet ovat malliltaan hyvin hoikkarakenteisia, ei mitenkään laihoja kuitenkaan vaan normaalipainoisia. Vaikka kuinka kävisimme salilla, niin ei meistä tule sellaisia tankkeja. Lyhytjalkainen ja lyhytkäsinen mies näyttää yleensä helposti lihaksikkaammalta kuin pitkänhuiskea kanssaveljensä. Esim. minulla on huomattavasti suuremmat lihakset kuin ystävälläni, joka näyttää siltikin tanakammalta.
Sama pätee monien naisten kohdalla. Vaikka he laihduttaisivat normaalipainon ajarajoille, niin he näyttäisivät mahdollisesti silti jotenkin pönäköiltä. Niin paljon se ihmisen yleinen rakenne vaikuttaa. Esim. jotkut italialaiset naiset ovat varmasti samoissa BMI-lukemissa huomattavasti hoikemman mallisia kuin suomalaiset samoilla lukemilla. - squuee
1. Nainen 42
2. 4, kuten itse oletinkin
3. mies 3-7
4. 3-7 - ^~^
1. Sukupuoli, ikä
Nainen, 35
Luulin olevani 6, mutta olenkin 3. Painoindeksi 22
5-8
4. Jos tyyppi olisi muuten ihana, voisin hyvin mielin ja liikaa "tyytymättä" ajatella kumppanin kroppaksi
3-4 (laihat miehet ei viehätä) - 2+1
1. Nainen 23
2. Oma kroppani 5
3. Ihannekumppanin 3
4. 1-5 - Tyttönen_82
1. Sukupuoli, ikä
Nainen 29 vuotta
Testin mukaan 2, veikkasin itse että 4. :o)
Testin perusteella 1-6 miesten vartalon tyypeistä miellyttäisi minua
4. Jos tyyppi olisi muuten ihana, voisin hyvin mielin ja liikaa "tyytymättä" ajatella kumppanin kroppaksi.
Kyllä ne olisivat nuo samat 1-6, ihminen on kuitenkin kokonaisuus. Eikä muuten ole miesten vartalon malliin tai muotoon tyssännyt koskaan mikään miesjuttu. Pituus sen sijaan on muodostunut joskus ongelmaksi jomman kumman osalta. 1. m36
2. 3, hoikka
3. 3
4. ylipainoisia en huoli, BMI maks 23 ja mieluummin vähemmän. Missiehdokkaiden BMI:t voivat olla jopa alle 19, joten paljon annan anteeksi. Suklaalla ja siiderillä lihotettuja naisia näkee liiaksi :)
Tyhmä testi. Pitäisi myös mitata mm. vyötärön, käsien ja jalkojen ympärysmitat, jos haluaisi oikean kuvan itsestään.- ,,,,,,,,,,,
1. nainen 27
2. t tai x-malli, melko urheilullinen, leveät hartiat, kapeahko lantio, pitkähköt ohuet raajat. kuva 2, oma arvio 4.
3. 3-4
4. 1-6 - 7+10
1. Nainen, 40
2. 4-5, tiimalasi, lihaksikas, harteikas, isot rinnat ja leveä lantio
3. 4-5
4. 3-6 1. Sukupuoli, ikä
- Mies, 26-vuotta
- 4. BMI24,8. rasva% n. 15 (Mitattu Elokuussa, mutta oletan, että pysynyt suht samana)
- 2 tai 3. Henkilökohtainen preferenssi on melko hoikka, mutta normaalipainon rajoissa pitää olla.
- 4 tai 5. Normaalin BMI:n rajoissa pysytään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000