Keuhkokuumeesta toipuminen, kauanko kestää?

Kärsimätön

Viikko sitten lauantain huomasin, että olen kai saamassa flunssan...
Tiistaina menin lääkäriin, koska tajusin, että ei ole nuhakuume ja influenssarokotus oli otettu. Oli korkeaa kuumetta, yskäkin alkoi ja todella vetämätön olo, kovaa särkyä kropassa. CRP 63 ja keuhkokuume. Keuhkoröntgenissä ei näkynyt mitään, koska tauti oli niin alussa.

Antibiootti lähti hyvin puremaan ja CRP oli eilen laskenut 25:een. Töihin pitäisi mennä ensi viikolla, siis vajaa viikko siitä, kun keuhkokuume todettiin. Olo on todella vetämätön, hengästyn aika pienestä, lämpö tuppaa edelleen vähän nousemaan joka päivä pienestäkin tekemisestä.

Viekö toipuminen noin alkuvaiheessa todetusta keuhkokuumeesta näin kauan? Ilmeisesti joudun kai saikkupaperia taas hakemaan... vai?

11

6859

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi piikkiä voi

Niinpä, ettei vaan olisi tauti tuosta piikistä juuri tullutkin? On nimittäin vastikään huomattu, että virusrokotteet muuntavat viruksen pahempaan suutaan ja tarttuvammaksi.

• ap

En halunnut kannanottoa mistään rokotteista.

Haluan siis vastauksen kysymykseen: miten nopeasti alkuvaiheessa havaitusta KEUHKOKUUMEESTA?

Rokotekeskustelut ja -parjaukset muualle, kiitos

• ap Kärsimätön

Siis kysymys (huonosti kirjoitettu yläpuolella): Miten nopeasti toipuu alkuvaiheessa havaitusta keuhkokuumeesta? Enemmän tietoa 1. viestissä. Olen 38, perusterve.

• kestettävä on

• vcb v

No kuitenkin mainitsit sen rokotteen käytön tuossa alotustekstissä. Miksi ihmeessä, jos sen vaikutusta ei tarvi mielestäsi mitenkään ottaa huomioon?

• ap

No se oli tässä vaiheessa epäolennaista, totta, enemmänkin taustatietoa.. Alussa se oli olennaista, koska mua ei heti haluttu tutkia, koska epäiltiin influenssaa...

• cynodse

Keuhkotauti on aina vaarallinen tauti eikä tartu mistään rokotteista. Lääkärinapu kai olisi tarpeeb.

• erittäinepäileväinen

Oiskohan vaan joku keuhkoputklentulehdus? Sen saa koodiköhän jälkitautina, jos oikein itsensä palelluttaa.

• ap

Siis olin lääkärissä ja lääkäri tämän totesi. Ei ole keuhkoputkentulehdusta lääkärin mukaan, vaan keuhkokuume. Antibiootit auttaa, tulehdusarvot on laskussa.

Olo on vain niin vetämätön edelleen, ja olisin halunnut toisilta kokeneilta tietoa, kauanko tätä jatkuu... Ei nyt kiinnosta spekuloida, tuliko tämä kuukausia sitten otetusta rokotuksesta tai että onko tämä sitä mitä lääkäri totesi olevan. Olisi kiva, jos voisitte lukea, mitä kysyn.

Tuosta linkitetystä palstasta päätelleen tää vetämätön olo ei näytä olevan kovin kummallinen asia; onhan diagnoosista ja hoidon aloituksesta alle viikko! Kiitos sille, joka linkitti tuon.

• sp

Kirjoittelenpa tässä sinulle oman kokemukseni keuhkokuumeesta. Minulla se alkoi näin: ensin alkoi kuiva ärsyttävä yskä, joka nosti samana iltana kuumeen 38. Lihaksia särki ja palelsi. Tätä jatkui kolme päivää.(kuume 38-39) Yskä oli todella kova ja melkein oksensin yskiessäni. Lääkäriin menin siis neljäntenä päivänä. Keuhkokuva otetiin ja verikokeita. Keuhkoista kuului keuhkokuumeeseen viittaavia löydöksiä, jonka keuhkokuva varmisti. Tulehdusarvot olivat myös koholla. Vahva kahden antibiootin kuuri ja yskänlääke.Sairaslomaa viikko ja sitten kuunneltaisiin keuhkot uudelleen. Mitään ei jaksanut tehdä olo oli tosi voimaton ja vain makasin. Viikon päästä edelleen kuului kuunnellessa "rohinaa". Yskä ja keuhkojen rohiseminen jatkuivat kuume oli laskenut, mutta tilalle oli tullut ajoittain "alilämpöä". Eli siis uusi lääkekuuri ja viikon sairasloma, jonka jälkeen taas kontrollikäynti ja uudet verikokeet. Lääkekuuri alkoi ilmeisesti purra ja olo alkoi helpottua. Kuitenkin kun jotain tein(pieniä kotitöitä) olo tuntui heikolta. Mutta ei mitään sellaista jota oli ollut taudin alkuvaiheissa ensimmäisellä sairaslomaviikolla, jolloin hetken puuron keitto sai voimat ihan olemattomiin. Kontrollissa kaikki arvot ok sekä keuhkot kuunnellessa ok. Olo vielä yskäinen ja jotain kotiaskarieta tehdessä tulee tarve huilata. Sairaslomaa vielä yskänlääkkeiden kera kolmepäivää lisää. Eli kysynkin jos olet vielä "kuulolla" miten selvisit? Töihin toivottavasti et ainakaan alle viikossa mennyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe