Osavoitto ateisteille

OikeaSäästökohde

Palkittu ja hehkutettu Muxlim-sivusto pimeni

Mohamed El-Fatatry sai Muxlimista Tasavallan Presidentin Kansainvälistymispalkinnon vuonna 2009. Joulukuussa 2010 El-Fatatry pokkasi silloiselta kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallinilta valtioneuvoston Sammon Tekijät -tunnustuspalkinnon.

Tähänkin hihhulointi projektiin on palanut verovaroja noin 3 miljoonaa. Valtion pitäisi pysyä erossa näistä uskonnon levitys jutuista. Koulut, terveydenhuolto, vanhustenhoitoala olisi varmasti kaivannut näitä rahoja enemmän.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=201202116451

24

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska ateismi ei eteistin oman todistuksen mukaan ole mitään muuta kuin jumaluskon puutetta, niin kyseisen sivuston lopetus ei kosketa mitenkään ateisteja, eikä voi olla minkäänlainen voitto, koska ateismi ei pidä sisällään minkäänlaista konfrontaatiota minkään aatteen kanssa, koska ateismi siis ei ole mitään muuta kuin jumaluskon puutetta.

      Otsikoi aloituksesi paremmin ja yritä sitten uudestaan.

    • OikeaSäästökohd

      kaarne

      Mutta se tuntuu kuitenkin ateistivanhusten housussa kun eliitti on jakanut ateistien vero-euroja uskonnon levittämiseen tälläkin tavalla. Käyhän vanhainkodissa kertomassa jollekin ateistivanhukselle joka tarvitsee vaippoja, että et voi nyt saada vaippoja kun minä mielummin rahoitan uskonnon levittämostä valtion varoilla

      • Jaa jaa ja niin oikein...
        ...mutta kun se ateismi ei vieläkään ole ateistien omankaan todistuksen mukaan mitään muuta kuin jumaluskon puutetta. Tai sitten - jos sen ateismin tiimoilta aletaan puhua voitoista ja verorahoista - niin se ehkä sittenkin on myös jotain muuta...


      • kaarne kirjoitti:

        Jaa jaa ja niin oikein...
        ...mutta kun se ateismi ei vieläkään ole ateistien omankaan todistuksen mukaan mitään muuta kuin jumaluskon puutetta. Tai sitten - jos sen ateismin tiimoilta aletaan puhua voitoista ja verorahoista - niin se ehkä sittenkin on myös jotain muuta...

        "Tai sitten - jos sen ateismin tiimoilta aletaan puhua voitoista ja verorahoista - niin se ehkä sittenkin on myös jotain muuta..."


        Sama vaikka puhuisi golfkerhon rahoituksesta. Ateismia se ei muuta golfiksi. Mutta jos golfkerhon rahoitus jotakuta ateistia haittaa. Sellaisen rahoituksen esille tuominen on vain hyvä asia. Varsinkin kun puhutaan kaikkien verorahojen käyttämisestä.


      • atac kirjoitti:

        "Tai sitten - jos sen ateismin tiimoilta aletaan puhua voitoista ja verorahoista - niin se ehkä sittenkin on myös jotain muuta..."


        Sama vaikka puhuisi golfkerhon rahoituksesta. Ateismia se ei muuta golfiksi. Mutta jos golfkerhon rahoitus jotakuta ateistia haittaa. Sellaisen rahoituksen esille tuominen on vain hyvä asia. Varsinkin kun puhutaan kaikkien verorahojen käyttämisestä.

        On yksi asia tuoda esiin jotain rahoituksia. Ja kokonaan toinen asia kerätä voittoja. Voittoja - missä kilpailussa, missä taistelussa?

        Mua oikeesti rasittaa sellainen kaksinaamaisuus, jota välillä on havaittavissa: ateismi todistetaan aina yhdessä ríntamassa ihan arvotyhjäksi kun uskovaiset yrittävät sijoittaa siihen ominaisuuksia. Mutta sitten yksittäisten henkilöiden annetaan olla hyvinkin täynnä arvoja ateismin sisällä. Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa.
        Semanttista kikkailua mielestäni.

        Jos kerran ateismiin ei sisälly mitään arvoja, niin kannattaa sijoittaa arvokeskustelu sitten ateismin ulkopuolelle.


      • kaarne kirjoitti:

        On yksi asia tuoda esiin jotain rahoituksia. Ja kokonaan toinen asia kerätä voittoja. Voittoja - missä kilpailussa, missä taistelussa?

        Mua oikeesti rasittaa sellainen kaksinaamaisuus, jota välillä on havaittavissa: ateismi todistetaan aina yhdessä ríntamassa ihan arvotyhjäksi kun uskovaiset yrittävät sijoittaa siihen ominaisuuksia. Mutta sitten yksittäisten henkilöiden annetaan olla hyvinkin täynnä arvoja ateismin sisällä. Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa.
        Semanttista kikkailua mielestäni.

        Jos kerran ateismiin ei sisälly mitään arvoja, niin kannattaa sijoittaa arvokeskustelu sitten ateismin ulkopuolelle.

        "On yksi asia tuoda esiin jotain rahoituksia. Ja kokonaan toinen asia kerätä voittoja. Voittoja - missä kilpailussa, missä taistelussa?"

        Niin tai näin. Mutten yhä ymmärrä itsekkään miksi moinen kallis palkinto piti lahjoittaa.

        "Mua oikeesti rasittaa sellainen kaksinaamaisuus, jota välillä on havaittavissa: ateismi todistetaan aina yhdessä ríntamassa ihan arvotyhjäksi kun uskovaiset yrittävät sijoittaa siihen ominaisuuksia."

        No miksi sitten yrittävät?
        Sama kuin minä yrittäisin leimata kaikki kristityt katolilaisiksi. Tai kaikki jotka eivät ole samaa mieltä kanssani tyhmiksi. Miksi näin epäloogisia päätelmiä ylipäätänsä pitäisi tehdä?

        "Mutta sitten yksittäisten henkilöiden annetaan olla hyvinkin täynnä arvoja ateismin sisällä."

        No koksa jokaisella ateistilla on omat näkemyksensä sekä ajattelutapansa.

        "Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa."

        No, se vain on niin että ateisteihin kuuluu ihmisiä niin oikeistosta sekä vasemmistosta. Ja juuri siitä johtuu. Että kaikki ateistit ovat individualistisia. Voivat olla yhtä mieltä monista asioista. Mutta voivat myös olla hyvin eri mieltä joissain muissa.

        "Semanttista kikkailua mielestäni."

        Ateistit vain ovat kirjava porukka.

        "Jos kerran ateismiin ei sisälly mitään arvoja, niin kannattaa sijoittaa arvokeskustelu sitten ateismin ulkopuolelle."

        Samoin kuin ateismiin ei sisälly mitään tieteellistä. Niin siksikö ateismi pitäisi sijoittaa ulkopuolelle tiedekeskusteluista?

        Vaikka ateismi ei ole muuta kuin mielipide. Niin se ei silti tarkoita etteikö ateisteilla voisi olla asioista jotain mielipiteitä tai sanottavaa asioista. Tai etteivätkö he siksi saisi puhua niistä.


      • atac kirjoitti:

        "On yksi asia tuoda esiin jotain rahoituksia. Ja kokonaan toinen asia kerätä voittoja. Voittoja - missä kilpailussa, missä taistelussa?"

        Niin tai näin. Mutten yhä ymmärrä itsekkään miksi moinen kallis palkinto piti lahjoittaa.

        "Mua oikeesti rasittaa sellainen kaksinaamaisuus, jota välillä on havaittavissa: ateismi todistetaan aina yhdessä ríntamassa ihan arvotyhjäksi kun uskovaiset yrittävät sijoittaa siihen ominaisuuksia."

        No miksi sitten yrittävät?
        Sama kuin minä yrittäisin leimata kaikki kristityt katolilaisiksi. Tai kaikki jotka eivät ole samaa mieltä kanssani tyhmiksi. Miksi näin epäloogisia päätelmiä ylipäätänsä pitäisi tehdä?

        "Mutta sitten yksittäisten henkilöiden annetaan olla hyvinkin täynnä arvoja ateismin sisällä."

        No koksa jokaisella ateistilla on omat näkemyksensä sekä ajattelutapansa.

        "Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa."

        No, se vain on niin että ateisteihin kuuluu ihmisiä niin oikeistosta sekä vasemmistosta. Ja juuri siitä johtuu. Että kaikki ateistit ovat individualistisia. Voivat olla yhtä mieltä monista asioista. Mutta voivat myös olla hyvin eri mieltä joissain muissa.

        "Semanttista kikkailua mielestäni."

        Ateistit vain ovat kirjava porukka.

        "Jos kerran ateismiin ei sisälly mitään arvoja, niin kannattaa sijoittaa arvokeskustelu sitten ateismin ulkopuolelle."

        Samoin kuin ateismiin ei sisälly mitään tieteellistä. Niin siksikö ateismi pitäisi sijoittaa ulkopuolelle tiedekeskusteluista?

        Vaikka ateismi ei ole muuta kuin mielipide. Niin se ei silti tarkoita etteikö ateisteilla voisi olla asioista jotain mielipiteitä tai sanottavaa asioista. Tai etteivätkö he siksi saisi puhua niistä.

        Kuten juuri pääsin sanomasta :-)


      • kaarne kirjoitti:

        On yksi asia tuoda esiin jotain rahoituksia. Ja kokonaan toinen asia kerätä voittoja. Voittoja - missä kilpailussa, missä taistelussa?

        Mua oikeesti rasittaa sellainen kaksinaamaisuus, jota välillä on havaittavissa: ateismi todistetaan aina yhdessä ríntamassa ihan arvotyhjäksi kun uskovaiset yrittävät sijoittaa siihen ominaisuuksia. Mutta sitten yksittäisten henkilöiden annetaan olla hyvinkin täynnä arvoja ateismin sisällä. Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa.
        Semanttista kikkailua mielestäni.

        Jos kerran ateismiin ei sisälly mitään arvoja, niin kannattaa sijoittaa arvokeskustelu sitten ateismin ulkopuolelle.

        "Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa"

        Mikä kollektiivi sanoutuu irti ja mistä?!??!

        Ateismi on ihan oikeasti vain termi, joka tarkoittaa jumaluskon puuttumista. Jos joku tampio kokee olevansa osa jotain tiukasti määriteltyä, mystistä aatesuuntausta, nimeltä "ateismi" ja sen perusteella jotain kommentoi, ei sille kukaan yksittäinen ateisti mitään voi. Ateisteilla kun ei ole mitään oppia, järjestöä tai mitään muutakaan.

        Ihan täysin eri asia on joku Vapaa-ajattelijoiden kaltainen yhdistys, jolla on tavoitteet (kirkko irti valtiosta), johto ja säännöt. Mutta vapaa-ajattelijat ei misään tapauksessa ole kaikkien suomalaisten ateistien kattojärjestö ;o)


      • UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        "Siitä vain sanoudutaan vain kollektiivina irti, ja annetaan yksilöiden mellastaa"

        Mikä kollektiivi sanoutuu irti ja mistä?!??!

        Ateismi on ihan oikeasti vain termi, joka tarkoittaa jumaluskon puuttumista. Jos joku tampio kokee olevansa osa jotain tiukasti määriteltyä, mystistä aatesuuntausta, nimeltä "ateismi" ja sen perusteella jotain kommentoi, ei sille kukaan yksittäinen ateisti mitään voi. Ateisteilla kun ei ole mitään oppia, järjestöä tai mitään muutakaan.

        Ihan täysin eri asia on joku Vapaa-ajattelijoiden kaltainen yhdistys, jolla on tavoitteet (kirkko irti valtiosta), johto ja säännöt. Mutta vapaa-ajattelijat ei misään tapauksessa ole kaikkien suomalaisten ateistien kattojärjestö ;o)

        Tämä olikin jo jokseenkin mielekäs vastaus.

        Olen samaa mieltä. Halusin vain vastustaa aloituksen otsikkoa; osavoitto ateisteille. Halusin nähdä kuinka ateistit reagoivat, kun kyseenalaistan sen.

        Luulen kuitenkin että lakkaan määrittämästä itseni ateistiksi ja yritän löytää selkeämmän viiteryhmän. Pohdin asiaa. Toisaalta, mikäpä ryhmä muka olisi tampiovapaa?


      • kaarne kirjoitti:

        Kuten juuri pääsin sanomasta :-)

        "Kuten juuri pääsin sanomasta :-)"

        "Semanttista kikkailua mielestäni."

        Niin miten se meni?


      • kaarne kirjoitti:

        Tämä olikin jo jokseenkin mielekäs vastaus.

        Olen samaa mieltä. Halusin vain vastustaa aloituksen otsikkoa; osavoitto ateisteille. Halusin nähdä kuinka ateistit reagoivat, kun kyseenalaistan sen.

        Luulen kuitenkin että lakkaan määrittämästä itseni ateistiksi ja yritän löytää selkeämmän viiteryhmän. Pohdin asiaa. Toisaalta, mikäpä ryhmä muka olisi tampiovapaa?

        Eikäku.. Ateisti on termi, joka tarkoittaa jumaluskotonta henkilöä tai asiaa. Eli sinällään uskonnottomalle se yhtä lailla viitekehys kuin karppaamattomalle se, että ollaan karppaamattomia...

        Tampiovapaita porukoitahan ei tosiaan olekaan, mutta ateisteja, joita ei yhdistä mikään muu, kuin se, että on määritellyt itsensä ateistiksi, ei voi oikein ryhmäksi edes kutsua. Moni on tajunnut atesimin jotenkin jumalanvihaamisena tai uskonnonvastaisuutena tai yleisenä uskovaisten vastavoimana olemisena ja sehän ei pidä paikkaansa, mutta sehän ei tee näitäkään tyyppejä yhtään vähempää ateisteiksi. He eivät vain osaa jäsentää omia mielipiteitään, tuntemuksiaan tai toimintaansa ateismi-termin ulkopuolisena :o(

        Itseäni pännii eniten tällä palstalla se yksi hahmo, joka teksteissään hirttelee jeeesuksia ja käy käy aina rekisteröimättömien uskovais-multinikkien kimppuun alatyylisesti. Sekään ei tee hänestä kumminkaan sen enempää tai vähempää ateistia kuin minusta ;o)


      • UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Eikäku.. Ateisti on termi, joka tarkoittaa jumaluskotonta henkilöä tai asiaa. Eli sinällään uskonnottomalle se yhtä lailla viitekehys kuin karppaamattomalle se, että ollaan karppaamattomia...

        Tampiovapaita porukoitahan ei tosiaan olekaan, mutta ateisteja, joita ei yhdistä mikään muu, kuin se, että on määritellyt itsensä ateistiksi, ei voi oikein ryhmäksi edes kutsua. Moni on tajunnut atesimin jotenkin jumalanvihaamisena tai uskonnonvastaisuutena tai yleisenä uskovaisten vastavoimana olemisena ja sehän ei pidä paikkaansa, mutta sehän ei tee näitäkään tyyppejä yhtään vähempää ateisteiksi. He eivät vain osaa jäsentää omia mielipiteitään, tuntemuksiaan tai toimintaansa ateismi-termin ulkopuolisena :o(

        Itseäni pännii eniten tällä palstalla se yksi hahmo, joka teksteissään hirttelee jeeesuksia ja käy käy aina rekisteröimättömien uskovais-multinikkien kimppuun alatyylisesti. Sekään ei tee hänestä kumminkaan sen enempää tai vähempää ateistia kuin minusta ;o)

        Tämä on juuri se asia, jonka tahdoin agendalle:

        "...ateisteja, joita ei yhdistä mikään muu, kuin se, että on määritellyt itsensä ateistiksi, ei voi oikein ryhmäksi edes kutsua. Moni on tajunnut atesimin jotenkin jumalanvihaamisena tai uskonnonvastaisuutena tai yleisenä uskovaisten vastavoimana olemisena ja sehän ei pidä paikkaansa, mutta sehän ei tee näitäkään tyyppejä yhtään vähempää ateisteiksi. He eivät vain osaa jäsentää omia mielipiteitään, tuntemuksiaan tai toimintaansa ateismi-termin ulkopuolisena..."

        Toisaalta: jos riittävän moni mieltää " atesimin jotenkin jumalanvihaamisena tai uskonnonvastaisuutena tai yleisenä uskovaisten vastavoimana olemisena" niin kyllä ateismista toki tulee juuri sitä, riippumatta siitä, mitä termistä sanakirjassa sanotaan.

        Minusta olisi hyvä, että tämä kiinnostaisi ateisteja. Mutta jos se ei kiinnosta, niin sitten se ei kiinnosta.


      • kaarne kirjoitti:

        Tämä on juuri se asia, jonka tahdoin agendalle:

        "...ateisteja, joita ei yhdistä mikään muu, kuin se, että on määritellyt itsensä ateistiksi, ei voi oikein ryhmäksi edes kutsua. Moni on tajunnut atesimin jotenkin jumalanvihaamisena tai uskonnonvastaisuutena tai yleisenä uskovaisten vastavoimana olemisena ja sehän ei pidä paikkaansa, mutta sehän ei tee näitäkään tyyppejä yhtään vähempää ateisteiksi. He eivät vain osaa jäsentää omia mielipiteitään, tuntemuksiaan tai toimintaansa ateismi-termin ulkopuolisena..."

        Toisaalta: jos riittävän moni mieltää " atesimin jotenkin jumalanvihaamisena tai uskonnonvastaisuutena tai yleisenä uskovaisten vastavoimana olemisena" niin kyllä ateismista toki tulee juuri sitä, riippumatta siitä, mitä termistä sanakirjassa sanotaan.

        Minusta olisi hyvä, että tämä kiinnostaisi ateisteja. Mutta jos se ei kiinnosta, niin sitten se ei kiinnosta.

        Varmaan kiinnostaa, mutta mitä asialle voisi tehdä? Virallisen valituksen ateismin kansalliselle konklaaville ;o)

        Minä en ainakaan ala heitellä "no true Scotsman" argumenttejä uskovaistyylisesti. Ateisti se on antiteistinenkin ateisti ja jumalaton se on kusipäinenkin ateisti. Kun kyseessä on vain termi, ei sille voi mitään. Suurin osa ateisteista on säällisiä, uskonnottomia ja ajattelukykyisiä ihmisiä. Mutta ihan samalla tavalla kuin persutkin ovat suomalaisia, ovat nuo kiihkoilijatkin ateisteja.

        Tottakai molemmissa tapauksissa v.ituttaa tulla samaistetuksi, mutta ateistien suhteen ei mitään ole tehtävissä. Jos murhaaja sanoo olevansa ateisti, niin sitten hän ei usko jumaliin ja jos joku ateistinimimerkki heittelee idioottimaisia kommentteja, niin sittenhän heittelee.

        Ainoa tapa lakata olemasta ateisti on alkaa uskoa jumaliin. Tai vaikka nyt aluksi yhteen. En minä viiksekkäänä ole vastuussa Stalinin tekemisistä tai Tom Selleckin näyttelinjänlahjoistakaan ;o)


      • UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Varmaan kiinnostaa, mutta mitä asialle voisi tehdä? Virallisen valituksen ateismin kansalliselle konklaaville ;o)

        Minä en ainakaan ala heitellä "no true Scotsman" argumenttejä uskovaistyylisesti. Ateisti se on antiteistinenkin ateisti ja jumalaton se on kusipäinenkin ateisti. Kun kyseessä on vain termi, ei sille voi mitään. Suurin osa ateisteista on säällisiä, uskonnottomia ja ajattelukykyisiä ihmisiä. Mutta ihan samalla tavalla kuin persutkin ovat suomalaisia, ovat nuo kiihkoilijatkin ateisteja.

        Tottakai molemmissa tapauksissa v.ituttaa tulla samaistetuksi, mutta ateistien suhteen ei mitään ole tehtävissä. Jos murhaaja sanoo olevansa ateisti, niin sitten hän ei usko jumaliin ja jos joku ateistinimimerkki heittelee idioottimaisia kommentteja, niin sittenhän heittelee.

        Ainoa tapa lakata olemasta ateisti on alkaa uskoa jumaliin. Tai vaikka nyt aluksi yhteen. En minä viiksekkäänä ole vastuussa Stalinin tekemisistä tai Tom Selleckin näyttelinjänlahjoistakaan ;o)

        You made my day :-D


    • OikeaSäästökohde

      kaarne

      Oletko sitä mieltä, että yrityksiltä perittävä yhteisövero joka menee kirkolle on ok eikä siten mitenkään keskustelun arvoinen asia. Onko sinun mielestä ok, että kirkkoa ja valtiota ei eroteta toisistaan? Eikö se olisi minkäänlainen voitto ateismille jos kirkko ja valtio saataisiin erotettua toisistaan?

      • Tuossa on eri alueille kuuluvia asioita sekaisin.

        Mun mielestä valtio ja kirkko pitäisi erottaa toisistaan. Mutta se ei ole ateismin asia. Myös monet kristityt toivovat sitä, eri syistä vain kuin jotkut ei-kristityt.

        Ja siis: jos ateismi on vain jumaluskon puutetta, niin sillä eicole mitään hävittävää tai voitettavaa. Tai jos on, niin ateistit joutuvat määrittelemään ateismin uudelleen.

        Tai sitten sinä sekoitat esim. ateismin ja antiteismin toisiinsa,


      • kaarne kirjoitti:

        Tuossa on eri alueille kuuluvia asioita sekaisin.

        Mun mielestä valtio ja kirkko pitäisi erottaa toisistaan. Mutta se ei ole ateismin asia. Myös monet kristityt toivovat sitä, eri syistä vain kuin jotkut ei-kristityt.

        Ja siis: jos ateismi on vain jumaluskon puutetta, niin sillä eicole mitään hävittävää tai voitettavaa. Tai jos on, niin ateistit joutuvat määrittelemään ateismin uudelleen.

        Tai sitten sinä sekoitat esim. ateismin ja antiteismin toisiinsa,

        Nyt sinä, korppiseni, sotket keskenään ateismin määritelmän ja tämän keskustelupalstan tarkoituksen.

        Tällä keskustleupalstalla voi keskustella ihan mistä tykkää, mutta mielellään tietysti ateistiselta kantilta ;o)


      • UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Nyt sinä, korppiseni, sotket keskenään ateismin määritelmän ja tämän keskustelupalstan tarkoituksen.

        Tällä keskustleupalstalla voi keskustella ihan mistä tykkää, mutta mielellään tietysti ateistiselta kantilta ;o)

        Ilman muuta saa keskustella, enkä sitä ole suitsimassa. Aloittajan mielipide on hänen omansa ja minä taas puutuin niihin heikkouksiin jotka olin siinä näkevinäni. Ja sinä kritisoit mun näkemystä.

        Tämähän ei juuri paremmin voisi mennä?


      • kaarne kirjoitti:

        Ilman muuta saa keskustella, enkä sitä ole suitsimassa. Aloittajan mielipide on hänen omansa ja minä taas puutuin niihin heikkouksiin jotka olin siinä näkevinäni. Ja sinä kritisoit mun näkemystä.

        Tämähän ei juuri paremmin voisi mennä?

        Joo. Teesi-anteesi->synteesi ;o)

        Tosin olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että yhdenkään uskonnon toimintaa ei pidä suosia. Ihan sama, kun olisi laitettu fyrkkaa Nokia Missiolle ;o)


      • kaarne kirjoitti:

        Tuossa on eri alueille kuuluvia asioita sekaisin.

        Mun mielestä valtio ja kirkko pitäisi erottaa toisistaan. Mutta se ei ole ateismin asia. Myös monet kristityt toivovat sitä, eri syistä vain kuin jotkut ei-kristityt.

        Ja siis: jos ateismi on vain jumaluskon puutetta, niin sillä eicole mitään hävittävää tai voitettavaa. Tai jos on, niin ateistit joutuvat määrittelemään ateismin uudelleen.

        Tai sitten sinä sekoitat esim. ateismin ja antiteismin toisiinsa,

        "Mun mielestä valtio ja kirkko pitäisi erottaa toisistaan. Mutta se ei ole ateismin asia. Myös monet kristityt toivovat sitä, eri syistä vain kuin jotkut ei-kristityt."

        Kirkon ja valtion eroa voi toivoa niin uskonnolliset kuin sekulaariset järjestöt. Ja tehdä alotteita asian ajamiseksi.

        "Ja siis: jos ateismi on vain jumaluskon puutetta, niin sillä eicole mitään hävittävää tai voitettavaa. Tai jos on, niin ateistit joutuvat määrittelemään ateismin uudelleen."

        Tarkoitat nyt varmaan aloittajan juttua? Voihan siinä olla esim se voitto, että yksi kallis asia saatu pois. Ateismia itseään se ei silti muuta suuntaan eikä toiseen.
        Eihän esim se että Pappi voittaa miljoona euroa muuta kristinuskoa joksikin muuksi.

        "Tai sitten sinä sekoitat esim. ateismin ja antiteismin toisiinsa,"

        Noh. Jotkin ateissa on osa myös antiteistejä.


      • UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Joo. Teesi-anteesi->synteesi ;o)

        Tosin olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että yhdenkään uskonnon toimintaa ei pidä suosia. Ihan sama, kun olisi laitettu fyrkkaa Nokia Missiolle ;o)

        Sitä me kaikki ollaan yhtä mieltä että yhdenkään uskonnon toimintaa ei pidä suosia. Enkä minä siihen myöskään puuttunut.


    • -

      Niinno... Minä en ole ateisti siksi että hakisin "voittoa" uskonnoista tai uskovaisista ja tekemisistään. Toki rahalle on aina parempiakin reikiä kuin uskonnot, joita voi jokainen harrastaa ihan ilmaiseksi kotonaan, jos sitä tuntuu.

    • OikeaSäästökohde

      Onko tästä pääteltävä, että ateisteille on sama mihin heidän maksamansa veroeurot menevät?

      Vaikka ateismi on juuri sitä mitä sepustatte, minulle ateistina kiinnostaa minne veroeuoro kohdistuvat.

      Tietysti jos olette sossuja yms joille raha tulee seinästä niin ymmärrän kantanne.

      • -

        "Onko tästä pääteltävä, että ateisteille on sama mihin heidän maksamansa veroeurot menevät?"

        Ei ole sama. Miksi olisi?

        "Vaikka ateismi on juuri sitä mitä sepustatte, minulle ateistina kiinnostaa minne veroeuoro kohdistuvat."

        Niin?

        "Tietysti jos olette sossuja yms joille raha tulee seinästä niin ymmärrän kantanne."

        Minkä kannan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe