Luterilaisuus on katoava luonnonvara Suomessa, mutta on siitä jotain iskostunut kansaan. Suomalainen ei nimittäin voi sietää yksittäisen ihmisen nostamista jalustalle, siis ihmisten palvontaa. Vaikka pieni osa suomalaisista harrastaa sitä, suurin osa ei voi sietää sitä. Luterilaisuuteen on aina kuulunut ajatus, että ketään ihmistä ei pidä palvoa kuin Jumalaa, ja se asia on selkeästi myös opetettu kansalle. Herroja ei kumarrella.
Juuri tämä on syynä siihen, että Pohjois-Korean Kim-suvun hallitsijoille naureskellaan. Tämän takia vanhoja stalinisteja vihataan. Tämän takia normisuomalainen pitää naurettavana uusnatsien valtakunnanjohtajahoureita. Tämän takia myöskin George Bush jr.:n ihailijat saivat aikoinaan koko lailla vihaa osakseen.
Paitsi politiikan, myös uskonnon, musiikin ja urheilun puolella ihmisenpalvonta herättää vastustusta. Normisuomalainen tajuaa, että ihmisiä tulee ja ihmisiä menee, ja että heitä ei pidä nostaa jalustalle. Fanit eli fanaatikot eivät tajua.
Illan musiikkituokio. Ratsia-yhtye laulaa: "Älä tee uusia jumalii. Miks sä teet uusia jumalii, kun vanhat veit jo roskiksiin?"
http://www.youtube.com/watch?v=Z1SGy25t9HY
Ja ei, Ratsia ei ole minun jumalani.:)
Suomalainen vihaa ihmisten palvontaa.
19
113
Vastaukset
- Varavaraanі
Siinä oli yksi esimerkki. Surkuhupaisaa oli sekin, että Helsingissä tietty porukka ampui tykillä kunnialaukauksia Ruotsin prinsessan kunniaksi. Emme ole enää Ruotsin itäinen osa.
- VOI,MITÄ TEKIVÄT !!!
TOTTA PUHUT !!!
Joka ikinen "ihmisjumala" on aiheuttanu kansalleen ja muillekkin hirvittävää kärsimystä, ja aivan samoin ON saaneet aikaan myös nuorisoidolit, villitessään ja hölmöyttämällä mistään mitään ymmärtämättömät penskat kiljumaan kuorossa PELKÄN JÄRJETTÖMÄN KUPLAN HUUMASSA:
Mikä helevatin riivaaja semmosen älyttömän rauhattomuuden saa aikaan muu, kuin ns. vapaa kasvatus, jossa NUORET KAIPAAVAT RAJOJA, mutta TÄYSIN ÄLYTTÖMÄT OVAT NE RAJAT KIELTÄNEET NUORILTA !!!- Varavaraanі
Rajoja tosiaan tarvitaan, mutta vaikuttaa siltä, että viimeisten vuosikymmenten aikana rajoja on purettu aivan liikaa. Ihan valtiollisia rajojakin, mutta myös moraalisia rajoja.
- HedelmiäEiSyöKukaan
Varavaraanі kirjoitti:
Rajoja tosiaan tarvitaan, mutta vaikuttaa siltä, että viimeisten vuosikymmenten aikana rajoja on purettu aivan liikaa. Ihan valtiollisia rajojakin, mutta myös moraalisia rajoja.
Olen varma siitä, että perinteisten HYVIEN rajojen ja terveen kotikurin kieltäjät ovat järjestään ateisteja, ja joilla ei ole minkäänlaista muuta annettavaa jälkeläisilleen, kuin naurettava ja täysin järjetön suvaitsevaisuus, joka ON ITSEASIASSA ja TAATUSTI PERIKSIANTAMISTA KAIKELLE SOPIMATTOMUUDELLE !!!
- Varavaraanі
HedelmiäEiSyöKukaan kirjoitti:
Olen varma siitä, että perinteisten HYVIEN rajojen ja terveen kotikurin kieltäjät ovat järjestään ateisteja, ja joilla ei ole minkäänlaista muuta annettavaa jälkeläisilleen, kuin naurettava ja täysin järjetön suvaitsevaisuus, joka ON ITSEASIASSA ja TAATUSTI PERIKSIANTAMISTA KAIKELLE SOPIMATTOMUUDELLE !!!
Ateistikin voi kasvattaa lapsensa kunnollisiksi, ja tekee sen joskus jopa paremmin kuin uskovainen.
- Achtung!
Provokazion!
- Sitä minä tarkoitin
Varavaraanі kirjoitti:
Ateistikin voi kasvattaa lapsensa kunnollisiksi, ja tekee sen joskus jopa paremmin kuin uskovainen.
Niin voi,- mutta ei ateisti kerro lapselleen, että kun teet pyyteettömästi hyvää, niin sitten vasta voit oottaa apua itsellesi, kun oot itse pulassa, niin enkelit tulee.-Vaan ateisti opettaa, että älä anna mitään ilman velkakirjaa.Ja vedä naapurisi mieluummin käräjille, kuin sovit kahden kesken, ja puhu katkeria juttuja lähimmäisistä, ja muista korottaa aina itseäsi, ja hauku AINA muita kun muuten et pärjää !
Sitä minä tarkoitin kirjoitti:
Niin voi,- mutta ei ateisti kerro lapselleen, että kun teet pyyteettömästi hyvää, niin sitten vasta voit oottaa apua itsellesi, kun oot itse pulassa, niin enkelit tulee.-Vaan ateisti opettaa, että älä anna mitään ilman velkakirjaa.Ja vedä naapurisi mieluummin käräjille, kuin sovit kahden kesken, ja puhu katkeria juttuja lähimmäisistä, ja muista korottaa aina itseäsi, ja hauku AINA muita kun muuten et pärjää !
Älä jauha paskaa.
- Leena Hefner
seppo_myllis_2.0 kirjoitti:
Älä jauha paskaa.
Ja! Ja! Ja! Ja! HIRRRRVEEN HIENOSTI SANOTTU!
- ET vielä tiedä
Leena Hefner kirjoitti:
Ja! Ja! Ja! Ja! HIRRRRVEEN HIENOSTI SANOTTU!
Olisitpa harkinnu tarkemmin.
Huomioi, että Neuvostoliiton virallinen ideologia oli ateistinen. Tuon yhteiskunnan suvaitsevaisuudesta tai moraalisesta leväperäisyydestä ei kuitenkaan voi puhua. Mielipiteenilmaisulla, vapaa-ajan harrastuksilla ja moraalilla oli selkeät rajansa.
Ateismi tarkoittaa vain sitä, että ei uskota olevan jumalaa/jumalia.
- Tosimies.
Eikös Jeesus ollut ihminen?
- Varavaraanі
Muun muassa sitä.
- vienotuuli
En viitsi lukea noin pitkää aloitusta, mut miksi pitäisi ihmisen toistaan palvoa? En ikinä nöyristele kenellekään. Työni teen asiallisesti, makeile en.
- Varavaraanі
Sinulta siis puuttuu pitkäjänteisyyttä. Älä anna periksi. Opettele lukemaan pitkiäkin aloituksia. Lukeminen ei loppujen lopuksi ole niin vaikea asia. Jos vastaat, että et viitsi lukea, kuka sinulle enää sitten viitsii vastatakaan?
- Unohtuiko JOTTAE ?
Mikä on mielestäsi asiallista, sekö, jossa palvot vain omia tarpeitasi ja oikeuksiasi, ja kaikki muu on asiatonta ?
Jonkun eessähän ON ihmisen nöyrryttävä, SINUNKIN,-joten tulet meille valehtelemaan kenenkään kysymättä,-joten mistähän se sinussa kertookaan ?
- Jussuf (se sama)
Mistähän Suomesta varavaurio taas kirjoittaa. Täällä todellisessa Suomessa on jopa pääkaupungin keskellä ratsastajapatsas Mannerheimille. Jalustakin on aika korkea, ja minkäänlainen arvostelu on ollut aina kielletty.
Arvostelu ei varmaankaan ole kielletty, kenelläkään ei kuitenkaan liene ollut mitään huomautettavaa tuosta komeasta hevosesta. Myöskin jalusta on ollut hyvin kestävä ja tekijöilleen kunniaksi, toisin kuin jotkut urheiluhallien katot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli5210425Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.1376427"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn744608Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul143497Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1433260Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji2833075Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1512843Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota672786Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma52232Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait342164