Jos kirkosta saa helposti erota ja lopettaa veron maksun sille, niin miksei myös valtiosta saisi erota ja lopettaa veron maksun sille?
Ehdotan, että pitäisi olla kansalaisoikeus yksinkertaisella lomakkeella erota valtiosta ja samalla lopettaa veronmaksu kyseiseen valtioon.
Veronmaksu olisi siis vapaaehtoista ja koskisi ainoastaan niitä ihmisiä, jotka uskovat valtion edustamaan maailmankatsomukseen.
Löytyykö kannatusta?
Verotus
37
117
Vastaukset
- er65t7890
Voit sinä erota valtiosta kun muutat toiseen maahan. Ei mikään estä.
- kvasi
Ei tietenkkään, pelkän lomakkeen täyttämisen pitäisi riittää.
Monacossa lienee tuo asuminen ja eläminen vähä erilaista.. mitähän siä maksaa joku 60-70 neliön "tavallinen" kämppä.. Ja onko siä sellaasia?
- Katkaistut kahleet
Muutat toiseen maahan ja elät paperittomana siellä.
Silloinhan olet erilläsi niin kirkollisveroista kuin valtionveroistakin, ja kumpikaan instanssi ei uhraa sinuun penniäkään. Voit elää ja kuolla ilman että yhteiskunta on yhtään kiinnostunut asioistasi.
Jos sinulla on lapsia, pääsevät hekin koulunkäynnistä sujuvasti, koska heitä ei huolita kouluun. Jos he nimittäin ovat jääneet henkiin, kun sinä vanhempana et tule saamaan lapsilisää etkä rokotuksia lapsellesi, kirkon siunauksesta puhumattakaan, joten he jäävät kastamatta ja rekisteröimättä.
Todellista vapautta. Voit muodostaa oman maailmankatsomuksesi ja elää vailla kahleita. - fghjkl
Katkaistut kahleet kirjoitti:
Muutat toiseen maahan ja elät paperittomana siellä.
Silloinhan olet erilläsi niin kirkollisveroista kuin valtionveroistakin, ja kumpikaan instanssi ei uhraa sinuun penniäkään. Voit elää ja kuolla ilman että yhteiskunta on yhtään kiinnostunut asioistasi.
Jos sinulla on lapsia, pääsevät hekin koulunkäynnistä sujuvasti, koska heitä ei huolita kouluun. Jos he nimittäin ovat jääneet henkiin, kun sinä vanhempana et tule saamaan lapsilisää etkä rokotuksia lapsellesi, kirkon siunauksesta puhumattakaan, joten he jäävät kastamatta ja rekisteröimättä.
Todellista vapautta. Voit muodostaa oman maailmankatsomuksesi ja elää vailla kahleita."Jos he nimittäin ovat jääneet henkiin, kun sinä vanhempana et tule saamaan lapsilisää etkä rokotuksia lapsellesi, kirkon siunauksesta puhumattakaan, joten he jäävät kastamatta ja rekisteröimättä."
Kyllä sairaala sentään synnytykset hoitaa vaikka yhteiskunnasta olisikin eronnut. Ja sieltä lähtee jokaisesta lapsesta ilmoitus maistraatille. Ainakin Suomessa. Kirkkoa ei siinä tarvita välikätenä. - tieteenharrastaja
fghjkl kirjoitti:
"Jos he nimittäin ovat jääneet henkiin, kun sinä vanhempana et tule saamaan lapsilisää etkä rokotuksia lapsellesi, kirkon siunauksesta puhumattakaan, joten he jäävät kastamatta ja rekisteröimättä."
Kyllä sairaala sentään synnytykset hoitaa vaikka yhteiskunnasta olisikin eronnut. Ja sieltä lähtee jokaisesta lapsesta ilmoitus maistraatille. Ainakin Suomessa. Kirkkoa ei siinä tarvita välikätenä.Ei tuota pääse kokeilemaan:
"Kyllä sairaala sentään synnytykset hoitaa vaikka yhteiskunnasta olisikin eronnut."
Juuri siksi yhteiskunnasta ei voikaan erota muuttamatta paikkaan, jossa yhteiskuntaa ei ole.
"Ehdotan, että pitäisi olla kansalaisoikeus yksinkertaisella lomakkeella erota valtiosta ja samalla lopettaa veronmaksu kyseiseen valtioon."
Periaatteellisella tasolla olen samaa mieltä kanssasi, mutta miten varmistetaan että valtiosta eronnut ei enää käytä kyseisen valtion tarjoamia palveluja, kuten vaikkapa tiet, joukkoliikenne, poliisi ja pelastuslaitos yms? Yksityistämällä kaiken voisi tuo toimia, mutta se vaihtoehto olisi kohtalaisen syrjivä niitä kohtaan jotka eivät sitä halua, tai pystyisi siitä aiheutuneita kuluja maksamaan.
Sitäpaitsi et pysty eroamaan kirkosta niin, että et enää maksaisi veroja joita käytettäisiin kirkon hyväksi. Jos olet yrittäjä, maksat automaattisesti yhteisöveroa, ja kirkko saa myös osansa valtion budjetista, eli osa tuloveroistasi menee kirkon hyväksi halusit tai et.Oma syysi, kvasi. Jos olisit nuorena tajunnut jättäytyä pitkäaikaistyöttömäksi tai joutunut / päässyt työkyvyttömyyseläkeläiseksi, tulosi olisivat niin pienet ettei niistä perittäisi veroa.
- ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Jos on eronnut valtiosta, niin silloin ei tietenkään saa valtiolta mitään.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:
Jos on eronnut valtiosta, niin silloin ei tietenkään saa valtiolta mitään.
Mutta se ei ole ollenkaan niin kivaa kuin vain poimia rusinat pullasta...
Kyllä pienistäkin päivärahoista ja eläkkeistä peritään veroa ihan tuntuvasti. Kikkasi ei siis valitettavasti toimi...
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kyllä pienistäkin päivärahoista ja eläkkeistä peritään veroa ihan tuntuvasti. Kikkasi ei siis valitettavasti toimi...
Tunnen kaksi kansaneläkeläistä - siis niitä jotka eivät saa senttiäkään työeläkettä. Molemmille verottaja itse ilmoittaa veroprosentiksi nollan.
- dfgkhlköä
naapurin.kissa kirjoitti:
Tunnen kaksi kansaneläkeläistä - siis niitä jotka eivät saa senttiäkään työeläkettä. Molemmille verottaja itse ilmoittaa veroprosentiksi nollan.
Työmarkkinatuesta menee 20% veroa.
Jos valtio muuttuu liian vastenmieliseksi, niin mikä sitä estää vaihtamasta? Moni on muuttanut ulkomaille työn, rakkauden ja myös verojen takia.
- Apo-Calypso
Siitä vaan! Samalla luovut oikeuksistasi:
- maksuton terveydenhuolto
- maksuton koulutus
- Teiden käyttö
- Sosiaalliturva
- Pelastustoimi
jne. jne. Ajatuksesi toteuttaminen edellyttäisi uuden "valtiottomien valtion" perustamista jonnekin. Olisi kyllä kiinnostavaa nähdä, millainen vääntö tuon uuden valtion "maailmankatsomuksesta" ja poliittisista valinnoista tulisi. Tuskin siitä ilman sisällissotaa selvittäisiin.
Katsos kun kaikki maailman ihmiset ovat juridisesti jonkin valtion kansalaisia ja sen lakien alaisia, eikä tähän tilanteeseen varmaankaan ole muutoksia tulossa.
Sinänsä kyllä vinkeä ajatus, että voisi lomakkeella ilmoittaa lopettavansa veronmaksun. Tee ihmeessä ehdotus tästä omalle kansaedustajallesi!
Jokohan muuten valheenpaljastusmenetelmät ovat niin kehittyneitä, että ne voivat paljastaa uskooko joku johonkin tosissaan vai ei? Sekin pitäisi voida tutkia, jotta joku valtion maailmankatsomukseen uskova veijari ei vain koettaisi välttää veroja ilmoittautumalla ei-uskovaksi.- Uskonnoton
Jopa tällä palstalla tämä avaus on harvinaisen tyhmä.
Mistä ylimalkaan maksat veroja? Työtulot perustuvat työlainsäädäntöön ja sopimusoikeuteen. Jos valtio ei valvo ja takaa näiden lakien noudattamista, niin eikö myös palkanmaksu ole työnantajallesi vapaaehtoista?
Vaikka saisit palkkaa hyväntahtoiselta työnantajalta, niin miksi tuo palkka olisi sinun? Jos koen että vaikkapa Raamatun perusteella sinun tulisi jakaa palkkasi tasan minun kanssani ja minulla olisi riitävästi aseistus, jolla voisin pakottaa sinut tuohon tasajakoon, niin sehän sinulle sopisi, koska et halua valtiota lakeineen sotkemaan elämääsi.
Viimekädessä valtiosta luopumalla luovut myös rahasta. Kaikki valuutat perustuvat siihen, että joku valtio tai jotkut valtiot yhdessä takaavat ne.
Tämän lisäksi tulee tietenkin kaikki se infrasruktuuri, johon elämämme perustuu: tiet, sairaalat, koulut, ...- tieteenharrastaja
Ei ole kvasi ollut viime kuukausina ihan entisellään:
"Jopa tällä palstalla tämä avaus on harvinaisen tyhmä."
On muitakin vastaavia tapauksia.
- edfcv
Olet varmaan sama tyyppi joka ateismipalstalla muutama vuosi sitten meuhkasi samasta asiasta. Tyyli ainakin sama.
Tämä heppu sanoi, ettei hän halua maksaa mistään mitä ei tarvitse ja esimerkkinä hän sitten sanoi, että hän voi käydä yksityisellä lääkärillä, käydä yksityiskoulua jne. Kun hänelle sanoi, että jotta pääset asunnostasi sinne yksityislääkärille, jota yhteiskunta Kela-korvauksin kustantaa, niin sinun on käytettävä yleisiä verovaroin maksettuja teitä.
Mikään tässä yhteiskunnassa ei kohdallasi toimi, jos päätätkin erota valtiosta. Missä asut, miten liikut, millä elät? Jos omistat maata, jonne vaikka teltan pystytät, niin sielläpä sitten makoilet. Kukaan ei auta, jos vaikka sairaskohtauksen saat, olethan eronnut valtiosta. Paitsi että metsäpalstasi joudut kuitenkin veroa maksamaan. Vaikka muu osa valtiota sinut unohtaisikin, niin verottaja ei. - 34
Lieneeköhän tarua vai totta, että joku kommarien kansanedustaja vaati jolloinkin 1940-1950-luvulla että verot pitää panna valtion maksettavaksi?
- TJ
Jaaaa... Ja mistä sinä luulet että valtiolla olisi rahaa maksaa veroja, jos ei olisi veronmaksajia?
- 34
TJ kirjoitti:
Jaaaa... Ja mistä sinä luulet että valtiolla olisi rahaa maksaa veroja, jos ei olisi veronmaksajia?
Tuota sinun pitää kysyä siltä kommarilta.
- TJ
34 kirjoitti:
Tuota sinun pitää kysyä siltä kommarilta.
Jonka nimeä sinä et tietenkään "muista".
- tieteenharrastaja
TJ kirjoitti:
Jonka nimeä sinä et tietenkään "muista".
Urbaanilegendahan tuo on. Kuulin sen sellaisena, että jossakin kommunistien vappukulkueessa olisi kannettu kylttiä: "Palkat ylös, hinnat alas ja verot valtion maksettavaksi!
- 34
tieteenharrastaja kirjoitti:
Urbaanilegendahan tuo on. Kuulin sen sellaisena, että jossakin kommunistien vappukulkueessa olisi kannettu kylttiä: "Palkat ylös, hinnat alas ja verot valtion maksettavaksi!
Itse löysin sen Sakari Virkkusen Suomalaisesta fraasisanakirjasta, muistaakseni Elon laskuopin yhteydestä. Oli kirjaston kirja, tarkemmin en juuri nyt pääse vilkaisemaan.
- 12
Vuonna 1946 valtiopäivillä tehtiin todellakin aloite, jossa ehdotettiin joidenkin vähätuloisten perheiden valtion- ja kunnallisverojen maksua valtion verotuloista. Eräänlaista köyhäinapua. Esitys ei mennyt läpi.
- TJ
On tehty sellainenkin ehdotus ihan väitöskirjan muodossa, että kirkollisverot pitäisi maksaa valtion budjetista.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8176424/#comment-38046221
- Heh !
Mielestäni ajatuksena aivan yhtä absurdi kuin eroamisoikeus kirkosta.
Ei ihminen voi yksin päättää, mitä veroja maksaa. Jokaisen tulee kiltisti maksaa kirkollisveronsa.
Kirkkovero on sama juttu kuin esim. ylen mediamaksu.
Jokainen käyttää kirkon palveluja, tai vaikka ei käyttäisikään, niin selvästi suurin osa pakanoista niin tekee, eikä vapaamatkustajia voi suvaita.
Kirkollisveron tulee olla kaikille maksettava- Apo-Calypso
Minkä vuoksi minun pitäisi subventoida kaltaistesi taikauskoisten pellejen kulttiriittejä?
- Heh !
Apo-Calypso kirjoitti:
Minkä vuoksi minun pitäisi subventoida kaltaistesi taikauskoisten pellejen kulttiriittejä?
Ei sinulla ole mitään oikeutta päättää, mitä veroja maksat tai jätät maksamatta.
Sinua viisaammat ja suuremmat henkilöt päättävät nämä asiat.
Kyllä jokainen saisi maksaa kirkollisveron kiltisti ja mukisematta. Sen verran tärkeä homma. - Apo-Calypso
Heh ! kirjoitti:
Ei sinulla ole mitään oikeutta päättää, mitä veroja maksat tai jätät maksamatta.
Sinua viisaammat ja suuremmat henkilöt päättävät nämä asiat.
Kyllä jokainen saisi maksaa kirkollisveron kiltisti ja mukisematta. Sen verran tärkeä homma."Ei sinulla ole mitään oikeutta päättää, mitä veroja maksat tai jätät maksamatta."
Tietenkin on, joltain osilta, ja kirkollisvero kuuluu näihin.
En myöskään maksa koiraveroa, koska minulla ei ole koiraa.
"Sinua viisaammat ja suuremmat henkilöt päättävät nämä asiat."
Aivan, ja he ovat päättäneet, että minun ei tarvitse maksaa kirkollisveroa, koska en kuulu kirkkoon.
"Kyllä jokainen saisi maksaa kirkollisveron kiltisti ja mukisematta. Sen verran tärkeä homma. "
Niin te heikkolahjaiset tollot teettekin. Minä en. - Heh !
Apo-Calypso kirjoitti:
"Ei sinulla ole mitään oikeutta päättää, mitä veroja maksat tai jätät maksamatta."
Tietenkin on, joltain osilta, ja kirkollisvero kuuluu näihin.
En myöskään maksa koiraveroa, koska minulla ei ole koiraa.
"Sinua viisaammat ja suuremmat henkilöt päättävät nämä asiat."
Aivan, ja he ovat päättäneet, että minun ei tarvitse maksaa kirkollisveroa, koska en kuulu kirkkoon.
"Kyllä jokainen saisi maksaa kirkollisveron kiltisti ja mukisematta. Sen verran tärkeä homma. "
Niin te heikkolahjaiset tollot teettekin. Minä en."Tietenkin on, joltain osilta, ja kirkollisvero kuuluu näihin.
En myöskään maksa koiraveroa, koska minulla ei ole koiraa."
Rinnastaisin tulevan mediamaksun kirkollisveroon. Mediamaksu on kaikille pakollinen, vaikka moni ei ylen palveluja laisinkaan käytä.
"Aivan, ja he ovat päättäneet, että minun ei tarvitse maksaa kirkollisveroa, koska en kuulu kirkkoon."
Minun mielestäni jokaisen pakanan tulisi maksaa Suomen Kirkolle veronsa kiltisti. Sen he ovat kirkolle velkaa, vaikka ovatkin röyhkeyksissään siitä eronneet. - Apo-Calypso
Heh ! kirjoitti:
"Tietenkin on, joltain osilta, ja kirkollisvero kuuluu näihin.
En myöskään maksa koiraveroa, koska minulla ei ole koiraa."
Rinnastaisin tulevan mediamaksun kirkollisveroon. Mediamaksu on kaikille pakollinen, vaikka moni ei ylen palveluja laisinkaan käytä.
"Aivan, ja he ovat päättäneet, että minun ei tarvitse maksaa kirkollisveroa, koska en kuulu kirkkoon."
Minun mielestäni jokaisen pakanan tulisi maksaa Suomen Kirkolle veronsa kiltisti. Sen he ovat kirkolle velkaa, vaikka ovatkin röyhkeyksissään siitä eronneet."Minun mielestäni jokaisen pakanan tulisi maksaa Suomen Kirkolle veronsa kiltisti. Sen he ovat kirkolle velkaa, vaikka ovatkin röyhkeyksissään siitä eronneet. "
Sinun mielipiteelläsi kun vain ei satu olemaan mitään arvoa, kuten ei kirkollakaan. - Uskonnoton
"Mielestäni ajatuksena aivan yhtä absurdi kuin eroamisoikeus kirkosta."
Miksi haluat kirkkoosi jäseniä, joiden mielestä uskontunnustuksenne on käsittämätöntä tuubaa?
Onko muuta syytä, kuin ahneus veroeuroihin?
Ulkomuistista lainaten: "Yle-veroa en maksa vaikka vankilaan veisivät, koska en käytä mitään Ylen palveluja." (Tuntematon ajattelija arvatkaa missä - no Ylen palstoilla tietenkin!)
- kvasi
Jos joku ei arvannut, niin täytin viime lauantaina veroilmoitusta ... .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2578870IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076176Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661320Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61277- 1091091
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.75923Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60847Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43758MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk310680Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23666