Yliluonnollista ei ole olemassa.

11+6

Uskovaiset monesti käyttävät täällä uskontonsa "todisteina" "ihmeitä" ja "yliluonnollisia tapauksia". Totuus yliluonnollisesta on päinvastoin juuri se että sitä ei missään koskaan havaita. Tänä on erittäin hyvä todiste juuri siitä että kristinusko ja monet muut uskonnot eivät ole tosia, koska jos eläisimme sellaisessa todellisuudessa jossa nämä olisivat tosia, niin pitäisi yliluonnollista olla havaittavissa mielin määrin. Koko historian aikana ei ole koskaan pystytty todistamaan tieteellisesti yhtäkään luonnonlait rikkovaa ilmiötä. Ateismin puolesta tämä nimenomaan todistaa. Kaikille yliluonnollista totena pitäville suosittelen lukemaan professori Richard Wisemanin kirjan "Yliluonnollinen ilmiö".

27

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko o

      Jos sinä et tiedä yliluonnollisista asioista, se ei todista mitään. Jotkut pitävät tulevaisuuden tietämistä yliluonnollisena. Ehkä se onkin luonnollista. Sellaista on kuitenkin tapahtunut.

      • terttu

        Mun kolmevuotias tytär ennusti tulevan kesän säätä seuraavin sanoin: "Välillä sataa ja toisinaan on poutaisia päiviä". Olen melkein varma, että hänen ennustuksensa pitää paikkaansa :) En silti pidä tytärtäni yliluonnollisena.


      • Esko o
        terttu kirjoitti:

        Mun kolmevuotias tytär ennusti tulevan kesän säätä seuraavin sanoin: "Välillä sataa ja toisinaan on poutaisia päiviä". Olen melkein varma, että hänen ennustuksensa pitää paikkaansa :) En silti pidä tytärtäni yliluonnollisena.

        Minä olen nähnyt ja kuullut useita toteutuneita ennustuksia. Sellaisia olivat mm. Estonian uppoaminen, Göteborgin diskopalo, ja jotain olen unohtanutkin. Työpaikalla eräs ennusti oikein, mikä keskuskuslämmityksessä on vikana, vaikka sitä ei kukaan tiennyt. Eräs oli Södertäljen sillan romahtaminen ja romahtihan se. Nämä on jääneet selittämättömiksi mutta tapahtuivat aivan todellisuudessa.

        En minä ole näitä miettinyt sen enempää, mutta täytyy tunnustaa tosiasiat. Ateistit ovat hulluja tosiasioiden kieltäjiä. Ateistit keksivät selityksiä, mutta kieltävät todelliset tapahtuneet asiat.


      • Esko o kirjoitti:

        Minä olen nähnyt ja kuullut useita toteutuneita ennustuksia. Sellaisia olivat mm. Estonian uppoaminen, Göteborgin diskopalo, ja jotain olen unohtanutkin. Työpaikalla eräs ennusti oikein, mikä keskuskuslämmityksessä on vikana, vaikka sitä ei kukaan tiennyt. Eräs oli Södertäljen sillan romahtaminen ja romahtihan se. Nämä on jääneet selittämättömiksi mutta tapahtuivat aivan todellisuudessa.

        En minä ole näitä miettinyt sen enempää, mutta täytyy tunnustaa tosiasiat. Ateistit ovat hulluja tosiasioiden kieltäjiä. Ateistit keksivät selityksiä, mutta kieltävät todelliset tapahtuneet asiat.

        "Minä olen nähnyt ja kuullut useita toteutuneita ennustuksia. Sellaisia olivat mm. Estonian uppoaminen, Göteborgin diskopalo, ja jotain olen unohtanutkin."

        Ei sinua kukaan usko.

        "En minä ole näitä miettinyt sen enempää, mutta täytyy tunnustaa tosiasiat. Ateistit ovat hulluja tosiasioiden kieltäjiä. Ateistit keksivät selityksiä, mutta kieltävät todelliset tapahtuneet asiat. "

        Se, että sinä uskot kaikenlaista hölynpölyä, ei tarkoita, että ne olisivat tosiasioita. Siinä ei ole mitään hullua, että sinua ei uskota, koska sinä et ole mikään uskottavin ihminen huuhaaselityksinesi.


      • Esko o
        ertert kirjoitti:

        "Minä olen nähnyt ja kuullut useita toteutuneita ennustuksia. Sellaisia olivat mm. Estonian uppoaminen, Göteborgin diskopalo, ja jotain olen unohtanutkin."

        Ei sinua kukaan usko.

        "En minä ole näitä miettinyt sen enempää, mutta täytyy tunnustaa tosiasiat. Ateistit ovat hulluja tosiasioiden kieltäjiä. Ateistit keksivät selityksiä, mutta kieltävät todelliset tapahtuneet asiat. "

        Se, että sinä uskot kaikenlaista hölynpölyä, ei tarkoita, että ne olisivat tosiasioita. Siinä ei ole mitään hullua, että sinua ei uskota, koska sinä et ole mikään uskottavin ihminen huuhaaselityksinesi.

        Nämä kertomani ovat elämässäni tapahtuneita tosiasioita. Mikä sinä olet minun elämäni asioita kieltämään? Missä sinä olit silloin, kun nämä asiat tapahtuivat?


      • iIkimys
        Esko o kirjoitti:

        Nämä kertomani ovat elämässäni tapahtuneita tosiasioita. Mikä sinä olet minun elämäni asioita kieltämään? Missä sinä olit silloin, kun nämä asiat tapahtuivat?

        Ennustitko nuo tapaukset etukäteen vai aloitko vasta uutisen kuultuasi ruveta siunailemaan "tätähän se minun uneni tiesi"?


      • Esko o kirjoitti:

        Nämä kertomani ovat elämässäni tapahtuneita tosiasioita. Mikä sinä olet minun elämäni asioita kieltämään? Missä sinä olit silloin, kun nämä asiat tapahtuivat?

        "Nämä kertomani ovat elämässäni tapahtuneita tosiasioita. Mikä sinä olet minun elämäni asioita kieltämään? Missä sinä olit silloin, kun nämä asiat tapahtuivat? "

        Onko sinun vaikea ymmärtää lukemaasi? Kerrataan:
        Ei sinua kukaan usko.
        Siinä ei ole mitään hullua, että sinua ei uskota, koska sinä et ole mikään uskottavin ihminen huuhaaselityksinesi.


      • Esko o
        ertert kirjoitti:

        "Nämä kertomani ovat elämässäni tapahtuneita tosiasioita. Mikä sinä olet minun elämäni asioita kieltämään? Missä sinä olit silloin, kun nämä asiat tapahtuivat? "

        Onko sinun vaikea ymmärtää lukemaasi? Kerrataan:
        Ei sinua kukaan usko.
        Siinä ei ole mitään hullua, että sinua ei uskota, koska sinä et ole mikään uskottavin ihminen huuhaaselityksinesi.

        Kun sinä kiellät asiat, jotka minä tiedän varmasti tapahtuneeksi, sinä olet valehtelija. Minä kysyin sinulta perusteluita, millä perusteella väität väitteitäsi ja sinulla ei ole mitään. Väität vain, ettei minua kukaan usko. Minäpä väitän, että sinulla on tapana valehdella. Kukaan ei ole koskaan voinut osoittaa minun valehdelleen.


      • ,.,.
        Esko o kirjoitti:

        Kun sinä kiellät asiat, jotka minä tiedän varmasti tapahtuneeksi, sinä olet valehtelija. Minä kysyin sinulta perusteluita, millä perusteella väität väitteitäsi ja sinulla ei ole mitään. Väität vain, ettei minua kukaan usko. Minäpä väitän, että sinulla on tapana valehdella. Kukaan ei ole koskaan voinut osoittaa minun valehdelleen.

        Ei ei ei Esko, Ei noin.
        "Kun sinä kiellät asiat, jotka minä tiedän varmasti tapahtuneeksi, sinä olet valehtelija." Valehtelija on se, joka tieten tahtoen kertoo epätoden asian. Ei se, joka ei usko sinun päättömyyksiäsi.


      • Esko o
        iIkimys kirjoitti:

        Ennustitko nuo tapaukset etukäteen vai aloitko vasta uutisen kuultuasi ruveta siunailemaan "tätähän se minun uneni tiesi"?

        Ennustus tarkoittaa etukäteen tietämistä. Jälkeenpäin ei ennusteta.


      • Esko o
        ,.,. kirjoitti:

        Ei ei ei Esko, Ei noin.
        "Kun sinä kiellät asiat, jotka minä tiedän varmasti tapahtuneeksi, sinä olet valehtelija." Valehtelija on se, joka tieten tahtoen kertoo epätoden asian. Ei se, joka ei usko sinun päättömyyksiäsi.

        Minä kirjoitin aivan oikein ja sitä ei tarvitse muuttaa.


    • hjkhjkhjkjhjkjhkjk

      Aikuiset jättää suosiolla nämä horoskoopit, taikakalut, jumalat ja muut taikauskot lapsille ja lapsellisille ihmisille.
      Nauretaan taikauskolle, kun tavataan!

      • Välillä vaan vetää vakavaksi, kun nämä harhaiset ihmiset toteuttavat päänsisäisten äänetensä antamia käskyjä...

        Ja siksi kaikkea järjestäytynyttä taikauskoa pitäisi vastustaa. Vaikka järjestö nyt olisikin selkeästi hyvä ja järkevä, niin siihen hakeutuva porukka on määritelmällisesti herkkäuskoista ja helposti höynäytettävää. Siis valmista karjaa jollekin, joka haluaa käyttää heitä hyväkseen.


    • huh huh

      Meedioistunnoissa tapahtuu apportteja ja asportteja eli tyhjästä ilmestyy esineitä tai niitä katoaa tyhjyyteen.

      Tätätähän ei suko kukaan, mutta ateistit uskovat, että maailmankaikkeuksia poksahtelee esiin aivan tyhjästä ilman aiheuttajaa.

    • täti v

      onks yliluonnollinen sama ku luonnoton?

    • huh huh

      Aika monet ateistit uskovat tuntemattomiin luonnonlakeihin. Niillä selittää minkä tahansa havainnon ja perustelee minkä tahansa mielipiteen. Ehdotankin, että ateistit vastauksissaan käyttäisvät lyhennettä TLL (Tuntematon LuonnonLaki). Ateisti joka turvautuu tähän, voisi käyttää itsestään
      nimitystä "TLL ateisti".

      • hörhöliiga

        Kerro esimerkki tuntemattomasta luonnonlaista.


    • Matti472

      Richard Wiseman on minunkin suosikkejani ja taitaa olla brittien tunnetuin psykogiasta kirjoittava tutkija nykyisin.

      Kirja on ajatuksia herättävä siksi, että se tietysti lyttää nämä harhaluulot, mutta myös etsii syitä, miksi yliluonnollisiin juttuihin uskotaan.

    • 11 6
      aloitti
      >>>Uskovaiset monesti käyttävät täällä uskontonsa "todisteina" "ihmeitä" ja "yliluonnollisia tapauksia".

    • Ei yliluonollista ole olemassakaan, on vain olemassa ihmisen vajaa taju ja tietoisuus ymmärtää asioita .

      • Skils

        Hyvä Arto, olen samaa mieltä kanssasi! On vain ihmisen vajaa taju, joka ei ymmärrä että ihmeeltä tuntuvalla asialla on oikeasti ihan luonnollinen selitys; sekä tietoisuus, joka kuvittelee kaikenlaiset vähänkin monimutkaisemmat asiat jonkin jumalallisen olennon aiheuttamiksi, kun ei muuten ymmärrä niitä.


      • Skils kirjoitti:

        Hyvä Arto, olen samaa mieltä kanssasi! On vain ihmisen vajaa taju, joka ei ymmärrä että ihmeeltä tuntuvalla asialla on oikeasti ihan luonnollinen selitys; sekä tietoisuus, joka kuvittelee kaikenlaiset vähänkin monimutkaisemmat asiat jonkin jumalallisen olennon aiheuttamiksi, kun ei muuten ymmärrä niitä.

        Yliluonnollista ei ole olemassa on vain ihmisen vajaa ajatuskyky ymmärtää asioita jotka on Jumalalle helppoja.
        Jumala on suvereeni, kaiken osaava ja tietävä.
        Ainakin minä uskon Raamattuun.


      • iIkimys
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Yliluonnollista ei ole olemassa on vain ihmisen vajaa ajatuskyky ymmärtää asioita jotka on Jumalalle helppoja.
        Jumala on suvereeni, kaiken osaava ja tietävä.
        Ainakin minä uskon Raamattuun.

        "Jumala on suvereeni, kaiken osaava ja tietävä."

        Älähän korota itseäsi Jumalan yläpuolelle.


      • iIkimys kirjoitti:

        "Jumala on suvereeni, kaiken osaava ja tietävä."

        Älähän korota itseäsi Jumalan yläpuolelle.

        Miten " korotin ? "
        Silläkö kun uskon Raamattuun joka on Jumalan henkeyttämä, Enkä lämpimän paskan tekeviin kännääviin "tiedemiehiin ? "


      • ...
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Miten " korotin ? "
        Silläkö kun uskon Raamattuun joka on Jumalan henkeyttämä, Enkä lämpimän paskan tekeviin kännääviin "tiedemiehiin ? "

        ''Yliluonnollista ei ole olemassa on vain ihmisen vajaa ajatuskyky ymmärtää asioita jotka on Jumalalle helppoja.
        Jumala on suvereeni, kaiken osaava ja tietävä.''
        Kerroit mitä Jumala osaa ja tietää.


    • suosittelen

      On hyvä kirja! Juuri lukemassa.

    • 1213

      "Yliluonnollista ei ole olemassa. "

      Jos yliluonnollinen tarkoittaa luonnon ulkopuolella olevaa, ei lunnon sisällä oleva siitä todennäköisesti voi mitään tietää eikä käsittää.

      Itse on tällä hetkellä kuitenkin myös sitä mieltä, ettei mitään yliluonnollista ole, kaikki on täysin luonnollista, kun ymmärtää ja tietää riittävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe