Vba osaajat. Miten tehdä taulukko jossa 1 rivi on otsikoita seuraavasti. A1 Pvm, C1 Paino, E1 Harjoitukset. Tarkoitus olisi kirjata kunkin päivämäärän kohdalle sen hetkinen paino (kg) ja harjoitukset joilla siihen on päästy E sarakkeeseen. Ohjelman tulisi osata tehdä kooste kaikesta ja piirtää viivakaaviota sen mukaan kun rivejä tulee lisää. Viivakaaviossa tulisi näkyä paino mutta ei harjoituksia. Tavoitepaino tulisi olla 78 kg .
Painonpudotus
6
345
Vastaukset
- SIIRTYJÄ
Ei muuta kuin tekemään taulukkoa. Ei tuossa tarvita VBA:ta.
Kaavion päivittyminen sitä mukaa kun tietoja lisätään on vähän konstikkaampi juttu, muttei ylivoimainen aloittelijallekkaan. Tuossa linkki Officen omiin ohjeisiin miten se tapahtuu (ohje on suomenkielinen).
http://support.microsoft.com/kb/183446 - Mr Vba
Moi,
Siirtyjä oikeassa siinä, ettei välttämättä tarvita VBA:ta. Ehkä helpoin tapa on käyttää ns-Tablea. Kun siihen syöttää lukuja, niin ne päivittyvät myös graafiin automaattisesti. Tein kuitenkin oheisen makron, jota voit kokeilla tyhjään työkirjaan. Laita makron suorittamisen jälkeen rivin 2 tiedot oikeiksi (täytä vain sarakkeita A ja C, ei G:tä) ja sitten jatkat tietojen syöttämistä riviltä kolme eteenpäin ja graafi päivittyy automaattisesti.
Sub TeeTable()
'HUOM! makro poistaa aina aikaisemman "Syöttöpohja"-nimisen välilehden automaattisesti
'ja tekee uuden samannimisen blankon tilalle
Application.DisplayAlerts = False
On Error Resume Next
Worksheets("Syöttöpohja").Delete
Application.DisplayAlerts = True
Worksheets.Add
ActiveSheet.Name = "Syöttöpohja"
With ActiveSheet
.Range("A1") = "Pvm"
.Range("C1") = "Paino"
.Range("E1") = "Harjoitukset"
.Range("G1") = "Tavoite"
.Range("G2").Formula = "=IF(RC[-4]="""","""",78)"
.Range("A2") = "4/9/2013"
.Range("C2") = 78
End With
ActiveSheet.ListObjects.Add(xlSrcRange, Range("$A$1:$G$2"), , xlYes).Name = "Tilasto"
Range("Tilasto[#All]").Select
ActiveSheet.Shapes.AddChart.Select
With ActiveChart
.ChartType = xlLine
.SeriesCollection(3).Delete
.SeriesCollection(1).Delete
.SeriesCollection(2).Delete
.SeriesCollection(2).Delete
End With
ActiveChart.Axes(xlCategory).CategoryType = xlCategoryScale
Range("A1").Select
End Sub - Painonpudotus
Kiitos MR Vba. Graafi pohja rakentuu ja kaikki toimii muutoin hyvin mutta graafipohjaan ei jostain syystä tule näkymään mitään. Mistähän johtuu ? Puuttuuko makrosta graafin vaatima tietoalue ? Ja jos noin on niin miten sen sinne saa.
- Mr VBA
Moi, syötitkö tietoja vielä riville kolme rivin kaksi lisäksi. Eli kun olet syöttänyt kahden päivän tiedot, niin alkaako sitten graafiin tulla käppyrää ?
- Painonpudotus
Nyt alkoi näkyä. Syötin makron väärään paikkaan, nimittäin ensimmäisen välilehden alle, kun se piti laittaa "this workbook" alle. Nyt toimii, kiitos paljon
- Painonpudotus
Moi. Ei alkanut tulla. Kokeilin panna useita päiviä mutta ei näkynyt mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195214- 472879
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312581Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231959En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111747- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231445Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101418- 971407