Luther-säätiö ja palstakretut

Luther-säätiöstä näyttäisi löytyvän monen palstakretun hengellinen koti. JC on asian sanonut suoraankin ja SamiA epäsuorasti:

”Koko läntisen protestanttisen kristikunnan yli on viime vuosikymmenien aikana pyyhkäissyt lännestä käsin marksilais-, trotskilais-, feministinen kulttuurivallankumous", julistaa säätiön entinen "piispa" Matti Väisänen.

Huomatkaa sanat "marksilais" ja "feministinen". Tuntuuko tutulta?

14

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaahan se. Lenin olikin vähän akkamainen.

• Anteeksi viittaus Raamattuun (ulkomuistista): "Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme". Näin mustavalkoisesti Jeesus laukoo jossain kohtaa. Ja näin nämä reunalla olevat fundikset elävät. Jos naiset haluavat Raamatun vastaisesti olla tasa-arvoisia "Aatamin poikien" kanssa eikä alamaisia, niin naiset ovat feministejä eivätkä ole Jeesuksen mukaan "heidän puolellaan".

• "Anteeksi viittaus Raamattuun (ulkomuistista): "Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme". Näin mustavalkoisesti Jeesus laukoo jossain kohtaa. Ja näin nämä reunalla olevat fundikset"

Jos en ihan pieleen muista niin samassa luvussa muutaman jakeen päässä Jesse sanoo "Joka ei ole meidän puolellame on meitä vastaan". Ota siitä sitten selvä...

• zserdx
        exhellari86 kirjoitti:

"Anteeksi viittaus Raamattuun (ulkomuistista): "Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme". Näin mustavalkoisesti Jeesus laukoo jossain kohtaa. Ja näin nämä reunalla olevat fundikset"

Jos en ihan pieleen muista niin samassa luvussa muutaman jakeen päässä Jesse sanoo "Joka ei ole meidän puolellame on meitä vastaan". Ota siitä sitten selvä...

Joka ei puhu totta se valehtelee.

Väännät sanomisten merkitykset juur niin kieroiksi kuin itsekin olet.
        Lukeehan se pirukin raamattua tavallaan, miksei hänen opetuslapsensa!

• tieteenharrastaja
        zserdx kirjoitti:

Joka ei puhu totta se valehtelee.

Väännät sanomisten merkitykset juur niin kieroiksi kuin itsekin olet.
        Lukeehan se pirukin raamattua tavallaan, miksei hänen opetuslapsensa!

Nyt joudut perustelemaan:

"Väännät sanomisten merkitykset juur niin kieroiksi kuin.."

Selvää sanomaa tuo mielestäni oli, sekä Kirjassa että tuossa viestissä. Missä ja millaista vääristelyä väität siinä olevan?

• blindwatchmaker

Olet oikeasssa Repe.

Kreationisit monesti leimaavat ateistit vaikkapa kommunististeiksi tai sosialisteiksi.

Monet kommunistit ovat varmaankin ovat olleet ja ovat ateisteja. Mutta tunnen myös monia vasemmistolaisia, jotka ovat kristittyjä.

Henkilökohtaisesti (vaikka olen ateisti) inhoan kaikkia poliittisia aatteita, varsinkin totalitaarisia, kuten kommunismia lähes yhtä paljon kuin kreationismia. Molemmat ovat ulostusaukosta.

En vastusta suoranaisesti uskontoa enkä uskovaisia. Vastustan uskontojen, uskomusjärjestelmien ja uskovaisten epärehellisyyttä, tieteen vastaisuutta ja uskonnon piirissä harrastettua henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.

Minulla on monia hyviä kristittyjä ystäviä. He ovat älyllisesti rehellisiä ja heidän kanssaan jaan saman hyväksymän siitä, että kukaan ei ole todistanut jumalan olemassa oloa eikä kukaan ole todistanut että jumalaa ei ole tai ei voi olla olemassa.

Kristityt ystäväni tietenkin uskovat että minä olen väärässä ja minä puolestani uskon että ystäväni ovat väärässä. Keskinäinen kunnioitus tulee siitä, että kukaan meistä ei väitä omaavansa 100% totuutta kuten tietyt palstakreationistit.

• SamiA

”En vastusta suoranaisesti uskontoa enkä uskovaisia. Vastustan uskontojen, uskomusjärjestelmien ja uskovaisten epärehellisyyttä, tieteen vastaisuutta ja uskonnon piirissä harrastettua henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.”

Ton saman voisi sanoa ihan mistä tahansa maailmankatsomuksesta, mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä.

• blindwatchmaker
        SamiA kirjoitti:

”En vastusta suoranaisesti uskontoa enkä uskovaisia. Vastustan uskontojen, uskomusjärjestelmien ja uskovaisten epärehellisyyttä, tieteen vastaisuutta ja uskonnon piirissä harrastettua henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.”

Ton saman voisi sanoa ihan mistä tahansa maailmankatsomuksesta, mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä.

"mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä."

Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan. Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.

Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon jumalansa edessä.

• SamiA
        blindwatchmaker kirjoitti:

Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan. Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.

Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon jumalansa edessä.

”Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan.”

Kommentistasi sai sellaisen kuvan, että juuri ateismisi erottaa sinut mainitsemistasi epärehellisistä, tieteen vastustajista, henkisen ja fyysisen väkivallan harjoittajista sekä hyväksikäyttäjistä. Hyvä jos noin on…

”Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.”

Ainakin olet rehellinen; taivasten valtakunta ei ole kaukana sinusta.

”Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon”

Uskovainen kristitty on yhtä syntinen kuin ateisti. Kristittynä tarvitsen Jumalan armoa yhtä paljon kuin sinä.

• blindwatchmaker kirjoitti:

Nobelisti ja fyysikko Steven Weinberg on asian ilmaissut varsin osuvasti kutakuinkin näin:
        "Hyvät ihmiset tekevät hyviä asioita ja pahat ihmiset tekevät pahoja asioita. Mutta siihen, että hyvä ihminen alkaa tehdä pahoja asioita tarvitaan uskonto."

• samalla logiikalla
        Vanellus kirjoitti:

Nobelisti ja fyysikko Steven Weinberg on asian ilmaissut varsin osuvasti kutakuinkin näin:
        "Hyvät ihmiset tekevät hyviä asioita ja pahat ihmiset tekevät pahoja asioita. Mutta siihen, että hyvä ihminen alkaa tehdä pahoja asioita tarvitaan uskonto."

tai siihen, että paha ihminen alkaa tehdä hyviä asioita.

• samalla logiikalla kirjoitti:

tai siihen, että paha ihminen alkaa tehdä hyviä asioita.

Se on vain väliaikaista, jos noin päin käy.

Psykopaatti on psykopaatti, vaikka kuinka esittäisi Jeesuksen pesivän päässään ja kaiken muuttuneen.

• taatto
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Se on vain väliaikaista, jos noin päin käy.

Psykopaatti on psykopaatti, vaikka kuinka esittäisi Jeesuksen pesivän päässään ja kaiken muuttuneen.

Joko rangaistuksen pelossa, tai sitten niin että tekee jotain hyvää, minkä uskontonsa vuoksi ajattelee olevan pahaa :)

• aatteita

valistuksen ajasta lähtien punaisena lankana ollut ateismi - se on ajanut kommunismia ja monia muita aatteita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5520
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3683
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      453
      2568
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1610
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1356
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1283
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      150
      1192
    Aihe