Luther-säätiö ja palstakretut

Luther-säätiöstä näyttäisi löytyvän monen palstakretun hengellinen koti. JC on asian sanonut suoraankin ja SamiA epäsuorasti:

”Koko läntisen protestanttisen kristikunnan yli on viime vuosikymmenien aikana pyyhkäissyt lännestä käsin marksilais-, trotskilais-, feministinen kulttuurivallankumous", julistaa säätiön entinen "piispa" Matti Väisänen.

Huomatkaa sanat "marksilais" ja "feministinen". Tuntuuko tutulta?

14

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaahan se. Lenin olikin vähän akkamainen.

    • Anteeksi viittaus Raamattuun (ulkomuistista): "Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme". Näin mustavalkoisesti Jeesus laukoo jossain kohtaa. Ja näin nämä reunalla olevat fundikset elävät. Jos naiset haluavat Raamatun vastaisesti olla tasa-arvoisia "Aatamin poikien" kanssa eikä alamaisia, niin naiset ovat feministejä eivätkä ole Jeesuksen mukaan "heidän puolellaan".

      • "Anteeksi viittaus Raamattuun (ulkomuistista): "Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme". Näin mustavalkoisesti Jeesus laukoo jossain kohtaa. Ja näin nämä reunalla olevat fundikset"

        Jos en ihan pieleen muista niin samassa luvussa muutaman jakeen päässä Jesse sanoo "Joka ei ole meidän puolellame on meitä vastaan". Ota siitä sitten selvä...


      • zserdx
        exhellari86 kirjoitti:

        "Anteeksi viittaus Raamattuun (ulkomuistista): "Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme". Näin mustavalkoisesti Jeesus laukoo jossain kohtaa. Ja näin nämä reunalla olevat fundikset"

        Jos en ihan pieleen muista niin samassa luvussa muutaman jakeen päässä Jesse sanoo "Joka ei ole meidän puolellame on meitä vastaan". Ota siitä sitten selvä...

        Joka ei puhu totta se valehtelee.

        Väännät sanomisten merkitykset juur niin kieroiksi kuin itsekin olet.
        Lukeehan se pirukin raamattua tavallaan, miksei hänen opetuslapsensa!


      • tieteenharrastaja
        zserdx kirjoitti:

        Joka ei puhu totta se valehtelee.

        Väännät sanomisten merkitykset juur niin kieroiksi kuin itsekin olet.
        Lukeehan se pirukin raamattua tavallaan, miksei hänen opetuslapsensa!

        Nyt joudut perustelemaan:

        "Väännät sanomisten merkitykset juur niin kieroiksi kuin.."

        Selvää sanomaa tuo mielestäni oli, sekä Kirjassa että tuossa viestissä. Missä ja millaista vääristelyä väität siinä olevan?


    • blindwatchmaker

      Olet oikeasssa Repe.

      Kreationisit monesti leimaavat ateistit vaikkapa kommunististeiksi tai sosialisteiksi.

      Monet kommunistit ovat varmaankin ovat olleet ja ovat ateisteja. Mutta tunnen myös monia vasemmistolaisia, jotka ovat kristittyjä.

      Henkilökohtaisesti (vaikka olen ateisti) inhoan kaikkia poliittisia aatteita, varsinkin totalitaarisia, kuten kommunismia lähes yhtä paljon kuin kreationismia. Molemmat ovat ulostusaukosta.

      En vastusta suoranaisesti uskontoa enkä uskovaisia. Vastustan uskontojen, uskomusjärjestelmien ja uskovaisten epärehellisyyttä, tieteen vastaisuutta ja uskonnon piirissä harrastettua henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.

      Minulla on monia hyviä kristittyjä ystäviä. He ovat älyllisesti rehellisiä ja heidän kanssaan jaan saman hyväksymän siitä, että kukaan ei ole todistanut jumalan olemassa oloa eikä kukaan ole todistanut että jumalaa ei ole tai ei voi olla olemassa.

      Kristityt ystäväni tietenkin uskovat että minä olen väärässä ja minä puolestani uskon että ystäväni ovat väärässä. Keskinäinen kunnioitus tulee siitä, että kukaan meistä ei väitä omaavansa 100% totuutta kuten tietyt palstakreationistit.

      • SamiA

        ”En vastusta suoranaisesti uskontoa enkä uskovaisia. Vastustan uskontojen, uskomusjärjestelmien ja uskovaisten epärehellisyyttä, tieteen vastaisuutta ja uskonnon piirissä harrastettua henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.”

        Ton saman voisi sanoa ihan mistä tahansa maailmankatsomuksesta, mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä.


      • blindwatchmaker
        SamiA kirjoitti:

        ”En vastusta suoranaisesti uskontoa enkä uskovaisia. Vastustan uskontojen, uskomusjärjestelmien ja uskovaisten epärehellisyyttä, tieteen vastaisuutta ja uskonnon piirissä harrastettua henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.”

        Ton saman voisi sanoa ihan mistä tahansa maailmankatsomuksesta, mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä.

        "mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä."

        Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan. Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.

        Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon jumalansa edessä.


      • SamiA
        blindwatchmaker kirjoitti:

        "mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä."

        Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan. Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.

        Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon jumalansa edessä.

        ”Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan.”

        Kommentistasi sai sellaisen kuvan, että juuri ateismisi erottaa sinut mainitsemistasi epärehellisistä, tieteen vastustajista, henkisen ja fyysisen väkivallan harjoittajista sekä hyväksikäyttäjistä. Hyvä jos noin on…

        ”Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.”

        Ainakin olet rehellinen; taivasten valtakunta ei ole kaukana sinusta.

        ”Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon”

        Uskovainen kristitty on yhtä syntinen kuin ateisti. Kristittynä tarvitsen Jumalan armoa yhtä paljon kuin sinä.


      • blindwatchmaker kirjoitti:

        "mutta se ei tarkoita sitä, että olisi itse jotenkin enemmän hyvä."

        Ei tietenkään tarkoita - enkä ole niin missään väittänytkään. Olen ateisti - en usko minkään uskonnon jumalaan. Minulla on paljon paheita. Syyllistyn päivittäin "synteihin" eli teen asioita vastoin omaa moraaliani. Olen laiska ja välinpitämätön monen maailmassa olevan ongelman suhteen. Sen sijaan, että laittaisin 600 € maailman nälkäisten ruokkimiseen, kulutan vastaavan summan mieluummin uuteen matkapuhelimeen.

        Olen mielestäni kuitenkin rehellisempi kuin moni uskovainen tällä palstalla, joka väittää elävässä uskossaan olevansa kykenemätön synnin tekoon jumalansa edessä.

        Nobelisti ja fyysikko Steven Weinberg on asian ilmaissut varsin osuvasti kutakuinkin näin:
        "Hyvät ihmiset tekevät hyviä asioita ja pahat ihmiset tekevät pahoja asioita. Mutta siihen, että hyvä ihminen alkaa tehdä pahoja asioita tarvitaan uskonto."


      • samalla logiikalla
        Vanellus kirjoitti:

        Nobelisti ja fyysikko Steven Weinberg on asian ilmaissut varsin osuvasti kutakuinkin näin:
        "Hyvät ihmiset tekevät hyviä asioita ja pahat ihmiset tekevät pahoja asioita. Mutta siihen, että hyvä ihminen alkaa tehdä pahoja asioita tarvitaan uskonto."

        tai siihen, että paha ihminen alkaa tehdä hyviä asioita.


      • samalla logiikalla kirjoitti:

        tai siihen, että paha ihminen alkaa tehdä hyviä asioita.

        Se on vain väliaikaista, jos noin päin käy.

        Psykopaatti on psykopaatti, vaikka kuinka esittäisi Jeesuksen pesivän päässään ja kaiken muuttuneen.


      • taatto
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Se on vain väliaikaista, jos noin päin käy.

        Psykopaatti on psykopaatti, vaikka kuinka esittäisi Jeesuksen pesivän päässään ja kaiken muuttuneen.

        Joko rangaistuksen pelossa, tai sitten niin että tekee jotain hyvää, minkä uskontonsa vuoksi ajattelee olevan pahaa :)


    • aatteita

      valistuksen ajasta lähtien punaisena lankana ollut ateismi - se on ajanut kommunismia ja monia muita aatteita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe