Hyvä psykiatri Helsingistä

masentunut aina vaan

Osaisiko joku suositella hyvää psykiatria, joka ottaisi vastaan Helsingin keskustassa tai edes jotain lääkärikeskusta, jossa olisi hyviä psykiatreja.

Haluan siirtää terveyskeskus hoidon yksityiselle.

Asiallisia viestejä kiitos ja ei mitään lääkärien haukkumista.

95

25479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HKI

Helsingissä suurin osa ammattitaitoisista psykiatreista eivät ota uusia asiakkaita. Helsinkiläiset menevät aina muupaikkakuntalaisten edelle olipa kyseessä mikä tahansa vaiva johon Helsingistä haetaan apua. Tämä kannattaa muistaa.

• Anonyymi

Yksityispuolella ei mene helsinkiläiset edes Helsingissä muiden edelle.
        Ei kukaan kysy aikaa varatessa mistä päin olet, jos vain vapaita aikoja yleensäkään on.
        Outo kommentti nimim. HKI 27.7.2013

• 11+14

Aloitus tavallista typerämpi. Sinua ei kukaan Helsingissä hoida jos kärsit "pelkästä" masennuksesta aina vaan. Helsingin Kaupungin terveydenhuollolliset resurssit ovat loppuunkäytetyt eikä keitään muita kuin helsinkiläisiä hoideta täällä käytännössä. Rahalla saa ja hevosella pääsee, muttei näistä kerrota ihan kaikille.

• ap.

Millä tavalla typerä????

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja hoitoni on ollut julkisella puolella, nyt haluiaisin siirtyä yksityiselle.

Raha ei ole ongelma.

Kärsin vakavasta kroonisesta masennuksesta, ahdistuneisuushäiriöstä ja paniikkihäiriöstä.

• 11+4
        ap. kirjoitti:

Millä tavalla typerä????

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja hoitoni on ollut julkisella puolella, nyt haluiaisin siirtyä yksityiselle.

Raha ei ole ongelma.

Kärsin vakavasta kroonisesta masennuksesta, ahdistuneisuushäiriöstä ja paniikkihäiriöstä.

Miksi kaipaat toisten suosituksia? Jokainen löytää itse psykiatrinsa. Luuletko todella, että joku suosittelisi sinulle jotakuta? Nämä asiat hoituvat muuta kautta kuin suomi24 foorumilla.

• ap.
        11+4 kirjoitti:

Miksi kaipaat toisten suosituksia? Jokainen löytää itse psykiatrinsa. Luuletko todella, että joku suosittelisi sinulle jotakuta? Nämä asiat hoituvat muuta kautta kuin suomi24 foorumilla.

Mitä sinä minulle kiukuttelet???????

• 11+4
        ap. kirjoitti:

Mitä sinä minulle kiukuttelet???????

Etkö ymmärrä, ettei masennusta hoideta missään, edes pääkaupungissamme? Minulla on 20 vuoden kokemus aiheesta. Ihan vain hyvää hyvyyttäni informoin sinua, ettet pettyisi.

Voimia ja jaksamista sinulle! Hakeudu johonkin vertaistuelliseen ryhmään, psykiatreilta et saa apua tuohon mitä olet hakemassa.

• ap.
        11+4 kirjoitti:

Etkö ymmärrä, ettei masennusta hoideta missään, edes pääkaupungissamme? Minulla on 20 vuoden kokemus aiheesta. Ihan vain hyvää hyvyyttäni informoin sinua, ettet pettyisi.

Voimia ja jaksamista sinulle! Hakeudu johonkin vertaistuelliseen ryhmään, psykiatreilta et saa apua tuohon mitä olet hakemassa.

Älä puhu pa$kaa. Minulla on itseasiassa asiasta 25 vuoden kokemus ja aina olen hoitoa/apua saanut.

Sinulla on asenneongelma ja enempää aikaani en sinuun tuhlaa.

• 11+4
        ap. kirjoitti:

Älä puhu pa$kaa. Minulla on itseasiassa asiasta 25 vuoden kokemus ja aina olen hoitoa/apua saanut.

Sinua ei hoideta missään enää, en yhtään ihmettele. Minua hoidetaan sensijaan useissa eri paikoissa. Miksi?

• 12+3
        ap. kirjoitti:

"Minulla on itseasiassa asiasta 25 vuoden kokemus ja aina olen hoitoa/apua saanut."
        Miksi sitten kyselet täällä? Taidat olla vähän tyhmä, katsos kun tyhmyyteen ei löydy lääkäriä auttamaan eikä lääkettä, vaikka ois kuinka paljon tahansa rahaa.

• kaikenlaisia
        12+3 kirjoitti:

"Minulla on itseasiassa asiasta 25 vuoden kokemus ja aina olen hoitoa/apua saanut."
        Miksi sitten kyselet täällä? Taidat olla vähän tyhmä, katsos kun tyhmyyteen ei löydy lääkäriä auttamaan eikä lääkettä, vaikka ois kuinka paljon tahansa rahaa.

No sulla taitaa olla tosi huono hoito, kun täällä päsmäröit.

• sininen41
        ap. kirjoitti:

Millä tavalla typerä????

Raha ei ole ongelma.

Ozazepam 50mg x 3 ja Zoloft 100-200 mg / päivä.

Hiukan tuo yhdistelmä nukuttaa, mutta toisaalta nukkuessa ei ole ahdistunut.

• Anonyymi
        11+4 kirjoitti:

Sinua ei hoideta missään enää, en yhtään ihmettele. Minua hoidetaan sensijaan useissa eri paikoissa. Miksi?

Älä puhu paskaa sul ollu 25.v paska housus.täs on niin moni ongelmainen.ettei suomessa saa edes rahalla jos olet kaupungin metadoni hoidossa.ensi kiristetää abt.sopimuksee nimi jne.olet niide pannas ja pysyt.niin kauan ku lento koneet ei lennä lähteille!

• Anonyymi
        11+4 kirjoitti:

Voi 11 4 28.7.2013. Sinä et kaiketi itse ole joutunut käyttämään sen enempää yksityistä kuin julkistakaan psykiatria?
        Todella on eroa lääkäreissä ja hyvä on kysyä ajatuksia myös muilta. Jollei nimeä voi täällä mainita, niin jo lääkäriaseman nimi ja lääkärin nimikirjaimet auttavat.
        Joskus masentuneella ei vain ole voimia selittää asioitaan usealle eri lääkärille. Vähän positiivisuutta ja myötäelämistä kehiin, pls. Tai jättää kirjoittamatta noita huonoja fiiliksiä kommentteja. Niistä tuskin on apua ap:n kysymykseen.
        Vanhoja viestejä toki, mutta ah, niin ärsyttäviä osa.

• Anonyymi
        11+4 kirjoitti:

Ja moni lääkäri ei pidä siitä että heidän nimiään mainostetaan netissä Joten hyvä ottaa huomioon sekin

• sairaatihmiset

näillä palsoilla kaikki on tyhmiä ja vajaita, tyhmät kysyy ja vajaat neuvoo. siks en kysy enkä neuvo täällä.

• ap.

Niin se taitaa olla =D No ei huolta, enköhän minä lääkärin löydä. Täytyy katsoa keltaisilta sivuilta =D tai jotain.

• 15+19

Hei. Suosittelen hakeutumaan jonkun terapeutin tykö. Heiltä saat kaipaamasi keskusteluapua, jonka avulla voit lähteä järjestämään elämänasioitasi taas kuntoon. Käy esimerkiksi kolmen terapeutin haastattelussa ja katso kenen kanssa kemiat kohtaisivat parhaiten. Mikäli ensimmäinen terapeutti ei tunnu oikealta kokeile seuraavaa.

Psykiatreilta et saa kuin kuulla olevasi biologisesti sairas, on katsos kemiallista epätasapainoa ja serotoniinivirrat sekaisin, tähtien asento on väärä ja 'sairautesi' on geneettinen. Tähän humpuukiin vedoten he antavat yleensä käteesi pilleripurkin, joka vie vointisi pitkällä aikavälillä vain huonompaan suuntaan. Saatat toki onneksesi löytää ammattitaitoisenkin psykiatrin, mutta etsintä voi olla turhauttavaa! Toinen vaihtoehto on vain kieltäytyä tyrkytetystä lääkityksestä, mutta tällöin, psykiatrista riippuen, saattaa syntyä eripuraa välillenne ja siten yhteistyö kärsii.

• 11+4

Minua vain ottaa päähän, että joku lähtee kyselemään suomifoorumilla mistä löytyisi hyvä psykiatria Helsingistä. Eikö ihminen jaksa nähdä sen verran vaivaa että etsii sen itsenäisesti, saahan sitä toki kysellä. Paikkoja mistä etsiä psykiatreja löytyy pilvin pimein eikä kukaan voi suositella toiselle, mikä juuri hänelle olisi "hyvä" psykiatri. Kahden ihmisen yhteistyösuhteen onnistuminen on täysin henkilökemioista kiinni.

Juu, ja en tuota oletko vähän tyhmä -läppää heittänyt ihan tosissani. Arvoihini ei kuulu mollata vertaisiani. Tsemppiä kaikille!

• kaikenlaistasitäon

No jos sinulla ei ole vastausta antaa kysyjälle, niin miksi pitää kiukutella ja haukkua toista?

Jos sinua ottaa päähän, niin pura paha olosi muualla. Ensin haukut tyhmäksi ja sitten vedät sanasi takaisin. Todella ala-arvoista käytöstä.

• 18+14
        kaikenlaistasitäon kirjoitti:

No jos sinulla ei ole vastausta antaa kysyjälle, niin miksi pitää kiukutella ja haukkua toista?

Jos sinua ottaa päähän, niin pura paha olosi muualla. Ensin haukut tyhmäksi ja sitten vedät sanasi takaisin. Todella ala-arvoista käytöstä.

Osaatko pyytää omaa käytöstäsi anteeksi. Sinua yritettiin neuvoa täällä.

"Etkö ymmärrä, ettei masennusta hoideta missään, edes pääkaupungissamme? Minulla on 20 vuoden kokemus aiheesta. Ihan vain hyvää hyvyyttäni informoin sinua, ettet pettyisi.

Voimia ja jaksamista sinulle! Hakeudu johonkin vertaistuelliseen ryhmään, psykiatreilta et saa apua tuohon mitä olet hakemassa. "

• ap.
        18+14 kirjoitti:

Osaatko pyytää omaa käytöstäsi anteeksi. Sinua yritettiin neuvoa täällä.

"Etkö ymmärrä, ettei masennusta hoideta missään, edes pääkaupungissamme? Minulla on 20 vuoden kokemus aiheesta. Ihan vain hyvää hyvyyttäni informoin sinua, ettet pettyisi.

Voimia ja jaksamista sinulle! Hakeudu johonkin vertaistuelliseen ryhmään, psykiatreilta et saa apua tuohon mitä olet hakemassa. "

Mitä minun pitäisi pyytää anteeksi ja keneltä?

Kyllä minun masennustani hoidetaan.

• :))
        ap. kirjoitti:

Mitä minun pitäisi pyytää anteeksi ja keneltä?

Kyllä minun masennustani hoidetaan.

Etsit psykiatria joka hoitaisi masennustasi kirjoittamalla suomifoorumiin? Kuinka sinun masennustasi tällä hetkellä hoidetaan? Voisitko kertoa miten ja missä?

• =D=D
        :)) kirjoitti:

Etsit psykiatria joka hoitaisi masennustasi kirjoittamalla suomifoorumiin? Kuinka sinun masennustasi tällä hetkellä hoidetaan? Voisitko kertoa miten ja missä?

Just, hulluja täynnä koko palsta.

• 11+4
        kaikenlaistasitäon kirjoitti:

Opeta siis ihmisiä käyttäytymään paremmin kuten minäkin teen useilla eri foorumeilla. Suurin osa on alkanut käyttäytyä ohjeistukseni jälkeen kunnolla.

• kk korkki

Vai että "ottaa päähän"
        Niin minuakin ottaa tuollainen keikistelija päähän. Eikös ne usko sinua, mitä, eikö tottele ??
        Hah,ha.

Itse vierailen usein eräällä toisella suomi24 keskustelupalstalla ja siellä on tosiaan käytäntö että onnistuneesta lääkärisuhteesta vinkataan eteenpäin.Otapas opiksesi ja käyttääntyä ihmisten tavoin !

• no johan on..

"Eikö ihminen jaksa nähdä vaivaa"...jo on sulla asenne. Kun sairastaa masennusta tms. psyykkistä sairautta, ei välttämättä ole edes voimia kysellä täältä. Ja jos jaksaa, niin todella hienoa ja toivon että etsijä on löytänyt jo avun .

• 11+4

Summa summarum; jos haet psykiatria pääkaupunkiseudulta, sinulla pitää olla suhteita löytääksesi itsellesi oikean. Oletko käynyt läpi kaupungin psykiatriaosaston ostopalveluista vastaavan laatimaa ostopalvelulistaa, jossa lähes joka toisen terapeutin tiedot ovat vanhentuneet koska eivät jaksa nähdä vaivaa kouluttaakseen itseään, minkä vuoksi ovat listalle joutuneet. Ammattitaitoisia psykiatreja löydät yksityisiltä lääkäriasemilta googlettamalla. Vain kokeilemalla löytyy se itselle paras. Siihen menee rahaa jonkin verran kun käyt 8 eri psykiatrin/terapeutin vastaanotolla kartoittamassa joska juuri hän olisi oikea ihminen auttamaan sinua ongelmissasi.

• 11+4

ps. Olli Siipola puolustaa paniikkihäiriöpotilaiden oikeuksia saada bentsoja, hän on kuitenkin erittäin taitava ja näkee heti, mikäli joku yrittää teeskennellä oireensa tai hankkia vääriin tarkoituksiin lääkettä ts näkee ihmisten läpi, hänen vastaanotolleen olisi hyvä ottaa mukaan aiempia sairauskertomuksia, joissa on kuvailta kuinka ko. häiriö invalidisoi arjessa

• Pasi8
        11+4 kirjoitti:

ps. Olli Siipola puolustaa paniikkihäiriöpotilaiden oikeuksia saada bentsoja, hän on kuitenkin erittäin taitava ja näkee heti, mikäli joku yrittää teeskennellä oireensa tai hankkia vääriin tarkoituksiin lääkettä ts näkee ihmisten läpi, hänen vastaanotolleen olisi hyvä ottaa mukaan aiempia sairauskertomuksia, joissa on kuvailta kuinka ko. häiriö invalidisoi arjessa

Siipolasta on useammalla henkilöllä kuitenkin hyvinkin huonoja kokemuksia!

• kuka.se.on

Onko tämä sama Olli Siipola, joka otti Tampereella vastaan 1980-luvulla vaiko vain samanniminen?

• KuunkiertoOlli

Kuunkieron vaikutuksista mielenterveyteen lurittelevat lääkärit kannattaa kiertää kaukaa vaikka jotain omakustanne kirjoja olisivatkin näperrelleet.

• Anonyymi
        11+4 kirjoitti:

Oletko kysynyt häneltä lupaa käyttää hänen nimeään netissä ??????

• Anonyymi
        kuka.se.on kirjoitti:

Onko tämä sama Olli Siipola, joka otti Tampereella vastaan 1980-luvulla vaiko vain samanniminen?

Hoitohenkilökunta ei ole julkkiksia mitenkään joten miksi laittaa heidän nimiään nettiin , vai onko häneltä kysytty lupaa nimen laittoon ?

• ASpergerinfo/äo 146

Psykiatri soitti tänään ja tarjosi ilmaiseksi tukeaan. Perushinta tämän yksityislääkärin vastaanotolla 195 e/45 min.

• mimetti

ihan hyvä kysymys. Ei kai suosittelemasta kukaan kiellä, vaikka sitten vaan muuten avusta kiitollisena? Psykiatreissa on myös psykoterapeutteja ja varmasti kirjoa niin persoonan kuin ihmiskäsityksenkin puolesta.

Hirveästihän se päävikaisen ihmisen elämää helpottaisi, jos hoitoa ja apua olisi helpompi saada ja etsiä. Vertaistuki on tärkeä vaihtoehto sekin.

• Pärjäilen

Olen käynyt eri psykiatreilla. En ole oikein hyvää löytänyt. Muistaakseni Hietanen (etunimi unohtunut, Seppo?) Töölön Mehiläisessä oli kohtalaisen asiallinen ja osaava. Vaikea saada aikoja, ainakin nopeasti.

Vuosiin olen hoitanut masennustani yleislääkäreillä (yksityisillä). Jos löytää hyvän yleislääkärin, niin se on joskus parempi kuin erikoislääkäri ainakin, jos on masennuksen lisäksi fyysisiä sairauksia kuten minulla.

• tsemppiä.

Entä jos löytyy sellainen psykiatrian erikoislääkäri, jolla on ymmärrystä myös ihmisen psykofysiikasta sekä neurologiasta eli tajuaa mistä pohjimmiltaan kaikessa on kyse?

• .....
        tsemppiä. kirjoitti:

Entä jos löytyy sellainen psykiatrian erikoislääkäri, jolla on ymmärrystä myös ihmisen psykofysiikasta sekä neurologiasta eli tajuaa mistä pohjimmiltaan kaikessa on kyse?

Sellaisenko sinä olet löytänyt? Ovatko kaikki ajat varattuja seuraavan 20 v ajaksi?

• ASpergerinfo/äo 146
    • 2+1

Aurorasta löytyy hyviä psykiatreja ulkopaikkakuntalaisille. Viimeksi sellaiset laitettiin suoraan eristykseen, ei päästetty enää ulos vaikka olisi tahtonut käydä pihalla. Seurantapaikalta suoraan osastolle, jossa ulkoilukielto.

• Pasi8

Olli Siipolasta on usealla henkilöllä muutenkin huonoja kokemuksia

• 9+11

En suosittelle Vastamo ,Miko Kurki-Suomio,jos ei halua tuhlata oma aikaa ja rahaa

• Venluska3

Tarkoititko Mikko-Kurki Suonio? Täyttä rahan tuhlaamista käydä hänen vastaanotollaan.

• Molly-malone

Erikoinen psykiatri, hän toimii nykyään psykoterapiakeskus Vastaamon vastaavana psykiatrina. Kävin joskus hänen vastaanotolla Mehiläisessä (ei enää vastaanota siellä).

Olemukseltaan asiallinen lääkäri, mutta ei ymmärrä ainakaan kaksisuuntaisen diagnostiikasta. Ei osannut diagnosoida minun II tyypin kaksisuuntaista. Ei ymmärtänyt ollenkaan hypomaanisuutta, eikä ottanut tosissaan masennusjaksoja. "Ethän sinä vaikuta yhtään masentuneelta", hän sanoi, kun kerroin että olen masentunut ja että on tosi raskas jakso menossa.

Arvosteli minua omalaatuiseksi ihmiseksi, "joka selviää omalla persoonallisella tyylillään". Ei jotenkin ottanut tosissaan mun vaikeuksia ja ahdistusta. Hypomaniahan aiheuttaa nopeaa ajatuksejuoksua, mikä sitten oli hänestä vain "persoollista tyyliä". Enhän mä itsekään jaksa sitä että ajatukset viuhtoo päässä hullun lailla. Sitten psykiatri pitää sitä vaan jotenkin outona, eikä tajua että se nopea ajattelu johtuu vääränlaisesta välittäjäainesäätelystä aivoissa. Mistähän hän on oppinsa saanut?

Mikko Kurki-Suonio pitänee itseään supernormaalina valioihmisenä, mitenköhän hän on sitten valinnut alansa erikoistumisekseen psykiatrian, kun siinä on pitänyt laskeutua meidän "epänormaalien" kuolevaisten sekaan.

Pukeutuu kuin juristi, puvuntakkiin ja housuihin. Voisi olla omassa elementisssään paremmin konttorityössä kuin ihmisläheisessä auttamistyössä.

Onneksi vaihdoin psykiatria ja sain hypomaanisuuten mieltä tasaavan lääkkeen masennuslääkkeen oheen alansa osaavalta psykiatrilta.

• Koijjaaanni

Olen myös käynyt Mikko Kurki-Suonion vastaanotolla. Hänelllä on Hakanimemessä yksityisvastaanotto. Kurki-Suonio tosiaan tuo esille omaa erinomaisuuttaan ja pätevyyttään. Se pätevyys ei tosin ainkaan minuna auttanut, ehkäpä joitain muita. Kurki-Suonion tapa kohdata masentunut ja ahdistunut potilas ei ole sitä mitä itse toivoisin. Hän on kylmä ja hyvin arvosteleva. Ihmettelen miten hän on päätynyt psykiatriksi.
        Oman kokemukseni perusteella en suosittele Kurki-Suonion vastaanotolle menoa.

• Rammi234
        Koijjaaanni kirjoitti:

Olen myös käynyt Mikko Kurki-Suonion vastaanotolla. Hänelllä on Hakanimemessä yksityisvastaanotto. Kurki-Suonio tosiaan tuo esille omaa erinomaisuuttaan ja pätevyyttään. Se pätevyys ei tosin ainkaan minuna auttanut, ehkäpä joitain muita. Kurki-Suonion tapa kohdata masentunut ja ahdistunut potilas ei ole sitä mitä itse toivoisin. Hän on kylmä ja hyvin arvosteleva. Ihmettelen miten hän on päätynyt psykiatriksi.
        Oman kokemukseni perusteella en suosittele Kurki-Suonion vastaanotolle menoa.

Sama kokemus. Lisäksi asiakkaan itkeminen kuulemma haittaa hänen työskentelyään. Että jos menette niin älkää vain itkekö...

• Anonyymi

Onkohan tämä yleistäkin vastaamossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan tämä yleistäkin vastaamossa

Se sattuu välillä tajuta että on tavallinen paska.

• mmuuutuk

Huonoja psykiatreja löytyy ihan helvetistä, mutta kunnollosia näkee ja niistä kuulee lähinnä dokkareissa ja kirjoja voi lukea. En ole eläessäni tavannut kasvotusten yhtään ammattitaitoista psykiatria.

• varolista

• Anonyymi

Minä olen tavannut ainakin yhden ammattitaitoisen psykiatrin. Hän oli mielenterveystoimistossa, kun ihan ensimmäistä kertaa menin psykiatrille.Sitten hän lähti jonnekin muualle. Näin häntä myöhemmin psykiatrian poliklinikalla. Hän ei huomannut minua. Kädet hänellä oli työtä täynnä, kun hän hoiti nuorta tyttöä, joka tuotiin poliisin voimalla lääkäriin.Samanniminen on nyt Lapissa johtavana lääkärinä.

• Aaretti Karvakorva

Totta, huonoja, vittumaisia, kusipäisiä tai muuten vain epäpäteviä psykiatreja (julkisia ja yksityisiä) olisi vaikka miten pitkä lista, mutta asiallisia ja kunnollisia tulee mieleen vain Olli Siipola, josta hänestäkin joillain on huonoja kokemuksia mutta kaikkien kanssa kemiat ei kohtaa, ei Siipolakaan täydellinen ole, ihminen siinä missä me muutkin mutta paras ja asiallisin psykiatri minkä MINÄ olen tavannut, jonkun mielestä psykiatri Kalevi A. Kullinen on paras ja minun mielestä hän voi olla huonoin mahdollinen.

Soitin henkilökohtaisessa kriisitilanteessa sellaiselle psykiatrille kuin Anna Savela, tämä psykiatri Anna Savela löi luurin korvaan kun ensin oli huutanut kysymykseeni ja kuullut asiani (tarve oli jollekin rauhoittavalle) ja lopuksi sanoin, "tällainen olisi tilanne, voitko auttaa?" NO EN KYLLÄ TODELLAKAAN! (ja luuri korvaan niin että korvat soi) ehkä psykiatri Anna Savela olisi voinut ilmaista asian vaikkapa näin "olen pahoillani, mutta en voi nyt auttaa sinua tuossa tilanteessa, kiitos ja hyvää päivän jatkoa".

Sitten puhelu tohtori Siipolalle joka on tuttu lääkäri mutta tiesin että vetäytymässä eläkkeelle, hän pahoitteli suuresti ettei voi auttaa sillä Valvira on kuulemma kieltänyt häneltä viime vuonna (vuosi 2013) pkv-lääkkeiden määräämisen mutta hän sanoi ettei aio valittaa päätöksestä eikä ainakaan lähitulevaisuudessa yrittää enää hakea oikeuksia takaisin kun "ikää on niin paljon että valmistelen jo ensi kesänä olevia 70 vuotispäiviä joten eiköhän 45 vuoden työura yhdelle lääkärille riitä niin ehtii olla eläkkeelläkin ennen kuin jalat oikenee".
      Varmistin asian Valvirasta ja näin on, he sanoivat että Siipola on "näköjään todella koulutettu, psykiatrian erikoislääkäri, psykogeriatri, psykoterapeutti ja hallinnon pätevyys, kuitenkin lokakuussa 2013 on astunut voimaan rajoitus että hän ei saa määrätä pkv-lääkkeitä toimitettavaksi apteekista", kaiken "mukavinta" oli Valviran kommentti että voittehan te hänen vastaanotolleen mennä eikä rajoitus koske kuin pkv-lääkkeitä!

Käytännössä jokainen psykiatri määrää enemmän tai vähemmän pkv-lääkkeitä ja mielialalääkkeitä (niistäkin osa lasketaan pkv-lääkkeeksi) ja jos yksityinen ei määrää mitään pkv-lääkkeitä (enkä tarkoita satoja pillereitä eri pkv-lääkkeitä samoille ongelmakäyttäjille) jos kärsin korvatulehduksesta tai flunssasta, riittää minulle yleislääkäri, en ala maksamaan Siipolalle tai muillekaan psykiatreille kohtuuttomia taksoja jostain antibioottikuurista ja purkista buranaa. Siipola kyllä kertoi lopettaneensa vastaanoton kokonaan, tuntui jopa hieman tyytyväiseltä että saa ottaa rennosti vaikka antoikin tulla Valvirasta suorat sanat.

Jos kärsin sydänvaivoista, menen kardiologin juttusille ja maksan hänelle, en psykiatrille siitä että hän ohjaa minut sinne kardiologille ja määrää vaikkapa ensiavuksi beetsalpaajaa jos syke on korkea tai rintakipuihin nitroa ja kuuntelee keuhkot.
      Tietenkin pkv-oikeudet menettänyt psykiatri voi halutessaan pitää vaikka päivystysvastaanottoa jos taidot on tallella koska ainakaan Helsingin tk-päivystyksestä ei määrätä mitään bentsodiatsepiiniä, en tiedä miten sitten menetellä jos potilaalle pitää kirjoittaa vaikka Panacodia (sitä määräävät tarvittaessa pienen pakkauskoon, 20 kpl), konsultoiko pkv-oikeudet menettänyt lääkäri kollegaa joka sitten kirjoittaa reseptin, ehkä, en tiedä.

• Pasi8

Siipolan kohdalla ei ole kysymys vain pkv-lääkkeistä, vaan muustakin - vakavasta - epäasianmukaisuudesta. en suosittele

• psykiatrisetä

Soittelet summamutikassa psykiatreille ja ruinaat bentsoja ja opiaatteja. Jos tulisit vastaanotolleni heittäisin kaaressa ulos tuollaisen sekakäyttäjän!

• Asko55

Ihan vain mielenkiinnosta: Mistä lähtien psykiatrit on kirjoittaneet opiaatteja? Ymmärrän että tutulle potilaalle voidaan joskus uusia tai kirjoittaa särkylääkeresepti vaikka panacodille jos tarve on selvä ja jos sekakäyttäjä tulee psykiatrin vastaanotolle niin onko sellaiset potilaat aina tapana kirjaimellisesti heittää kaaressa ulos (pahoinpidellä potilaita? leivotko siis ihan turpaan jokaista pillerinpyytäjää vai oletko yleensä sinä joka turvaudut kollegoiden -lähinnä leukakirurgin- apuun?) vaikka tietääkseni lääkärin vala ja etiikka sanoo muuta mutta eipä auta jos moraali puuttuu, toivon todella että ed. viestin kirjoittaja joko ei ole psykiatri (tai lääkäri yleensäkään) tai hänen oikeutensa on otettu pois valvovan viranomaisen toimesta.

• Mikä se on?

Hyvä psykiatri? Onks tää joku vitsi?

• asioita tietävä

Masennuksesta kärsivän pääsy julkisen puolen terapiaan on yhtä helppoa kun sen raamatun kamelin kulku neulansilmästä. Siksi ihmetyttää, että erästäkin PEDOFIILIA on yhteiskunnan varoin terapoitu jo kymmenen vuoden ajan. Tämä jumalantosi. Kaipa olen liian yksinkertainen ymmärtämään lapsiin sekaantujien mielenterveydellisen avun tarvetta..

• qeta

tulkaa jklään,sitten vasta tiedätte millaisia mulk....ja psykkarit osaavat olla !!!!

• psykiatri29

"Osaisiko joku suositella hyvää psykiatria, joka ottaisi vastaan Helsingin keskustassa tai edes jotain lääkärikeskusta, jossa olisi hyviä psykiatreja.

Haluan siirtää terveyskeskus hoidon yksityiselle."

Tässä lauseessa on jotakin loogisesti mahdotonta.

• hankalaa-

Ei logiikassa mitään mahdotonta ole, mutta käytännössä voi olla mahdotonta.

• Kerstin_

On aivan käsittämättömiä kokemuksia psykiatreista:
      -Helena Kangaskesti Terveystalo, tuijottaa, ei kommentoi mitään kun lähes itsetuhoinen ihminen tulee vastaanotolle. Määrää vain bentsoja. Täysin käsittämätöntä käytöstä, ihan kuin ei osaisi puhua.
      -Aavassa Manskulla eräs mieslääkäri, en muista nimeä, joka kerta ei saa reseptiä kirjoitettua koneella ja lähtee etsimään paperia ja kynää.. ei kovin empaattinen tapaus

• Anonyymi

Minulla on ihan hyviä kokemuksia Kangaskestistä. Psykiatri etupäässä kuuntelee potilasta ja vetää sitten kuulemansa perusteella johtopäätöksiä. Fiksu nainen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on ihan hyviä kokemuksia Kangaskestistä. Psykiatri etupäässä kuuntelee potilasta ja vetää sitten kuulemansa perusteella johtopäätöksiä. Fiksu nainen!

Minä poltin yli 2000 euroa tuon vastaanotoilla odottaen että kunhan on aikansa kuunnellut ja tuijottanut niin ehkä sitten kommentoi.
        Ainoa kommentti jonka hän suunnilleen koko aikana sanoi kun kerroin pitkäaikaisesta pieleen menneestä suhteestani oli: "Se mieshän on ihan perseestä" No, todistihan tuo että hän kuunteli
        ..😛

• Eitälläisiälääkäreitäyök

Kokeilkapaa avohuollon hymyilevää erikoislääkäri Kristiina kopraa. Hienosti oksentaa kaiken negatiivisuutensa ja mielikuvituksensa potilaan papereihin. Säteilee Helsingissä :)

• aölfsaö

Jos on rahaa niin kokeile monia eri tyyppejä. Todennäköisesti ei kai hyvää psykiatria voi ollakaan koska psykiatria on ihan uskomus tiedettä. Mitään ei tutkita millään tavoin, ihmistä ei oteta huomioon kokonaisuutena elämän kulkuineen ja psykiatrit eivät yleensä halua puhua mitään. Puhumattomuudellaan he kätkevät sen tosiasian että heillä ei ole mitään ratkaisua mihinkään vaivaan muuta kuin lääkepurkit sotkemaan aivokemiaa joka on yleensä terve.

Masennuksen hoidossa auttaa yleensä hyvät ihmissuhteet, monipuolinen terveellinen ravinto, kohtuullisesti lisäravinteita, liikunta mielellään päivittäin, tekeminen ja lepo tasapainossa. Seksuaalielämäkin tyydyttävänä piristää kummasti mieltä... Erilaisista vertaisryhmistä moni on saanut apua. SSRI-lääkkeitä ei kannata jäädä syömään vuositolkulla vaikka psykiatrit niin innokkaasti niitä kirjoittavat.

Totta kai jos on paljon rahaa niin kyllä rahalla kuuntelijan saa. Minäkin voisin perustaa vastaanoton ja taksa 90e/45 min. terapeutti nimikkeellä. Istuisin ja tuijottaisin ja ehkä pari kertaa nyökkäisin tunnin aikana. Monia ko.alan työntekijöitä tavanneena niin voin todeta että yhtä tyhjän kanssa. Apu tuli ihan muualta eikä maksanut mitään.

• fygutjtrok

Hyvää kritiikkia sekä psykiatreja että psykoterapeutteja kohtaan. Molempien toiminta on monilta osin kyseenalaista tosin markkinataloudesta sanottakoon, että ei ole tyhmä se joka pyytää vaan se joka maksaa. Joskus 90e/45min jutustelu tauko voi olla paikallaan ja rahansa väärti, mutta henkilökemioistahan keskusteluasiat ovat aina kiinni. Psykiatrian puolella taas saa yleensä vaan siipeensä ellei nimen omaan halua vetää huumausaineita laillisesti. Niitä psykiatrit jakavat avuliaasti. Vastuu seuraamuksista on käyttäjän.

• Dergy
        fygutjtrok kirjoitti:

Hyvää kritiikkia sekä psykiatreja että psykoterapeutteja kohtaan. Molempien toiminta on monilta osin kyseenalaista tosin markkinataloudesta sanottakoon, että ei ole tyhmä se joka pyytää vaan se joka maksaa. Joskus 90e/45min jutustelu tauko voi olla paikallaan ja rahansa väärti, mutta henkilökemioistahan keskusteluasiat ovat aina kiinni. Psykiatrian puolella taas saa yleensä vaan siipeensä ellei nimen omaan halua vetää huumausaineita laillisesti. Niitä psykiatrit jakavat avuliaasti. Vastuu seuraamuksista on käyttäjän.

Jos psykiatri pakottaa "lääkkeitä" uhrilleen, on vastuu psykiatrilla. Veri on heidän käsillään.

• fygutjtrok
        Dergy kirjoitti:

Jos psykiatri pakottaa "lääkkeitä" uhrilleen, on vastuu psykiatrilla. Veri on heidän käsillään.

Se on totta. Jos psykiatri tai kuka tahansa muu pakottaa toiseen henkilöön aineita asianomaisen tahdonvastaisesti tällöin tietenkin moraalinen vastuu on pakottajan. Luonnollisesti vastuu pitäisi olla myös lain edessä, mutta valitettavasti psykiatrinen orjuus voi maassamme hyvin. Käytännössä vastuu, yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta, kaatuu uhrin niskaan. Veri on aina alistajan käsissä.

• Anonyymi
        Dergy kirjoitti:

Näin on. Mutta vika on aina, aina, potilaasta. Eivät he koskaan töitään menetä.

• psykiattrisetä

Yksikään yksityislääkäri ei vielä määrännyt yhdellekään potilaalle pakolla yhtäkään lääkettä. Vittu jos psykiatria on niin perseestä niin älkää tulko ainakaan minun vastaanotolle ruikuttamaan.

• gerthj

Älkää hyvät ihmiset menkö psykiatreille? Ne on jo itse valmiiksi hulluja.

Kiroilkaa ja pysykää psykiatreista kaukana, niin olette terveitä.
      Psykiatrit tekevät vaan hulluja lisää.

• sairastuneenäiti

Psykiatrin ja psykoterapeutin löytäminen on henkilökemiajuttu. Se, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Valitettavasti psykoterapiaan on todella vaikea päästä ja on työn takana löytää se sopiva. Valitettavasti oikeasti sairaalla ei ole niitä voimia, joita tarvittaisiin terapeutin etsimiseksi. Lisäksi Suomen järjestelmä ontuu siinä, että itse pitäisi maksaa iso osa terapiastaan (kestää monta vuotta ja useamman kerran viikossa) vaikka olisi kuinka sairas ja työkyky vaakalaudalla. Kelan korvaus on aivan onneton sellaiselle, joka muutenkin jo elää toimeentulon rajoilla. Kuinka monen muun sairauden hoito on näin huonoissa kantimissa?

Tosiasia on että mielentervesyasioissa lääkitys ja terapia kulkevat käsi kädessä. Jos on riittävän sairas, ei pelkkä terapia riitä eikä siitä ole edes hyötyä. Eikä pelkkä lääkityskään tahdo riittää.

Ne jotka demonisoivat psyykenlääkkeet eivät ole koskaan nähneetkään vaikeasti psyykkisesti sairasta eivätkä tiedä kuinka paljon hyvääkin niillä voi saada aikaan. Toki kaikella on hintansa ja sivuvaikutuksettomia lääkkeitä ei ole olemassakaan - tai sitten niillä ei ole vaikutusta.

• onhyviäkinehkä

Huonoista psykiatreista olisi kyllä listaa... mutta hyvistä...??

Siitä olen kyllä eri mieltä, etteikö hyviä ja huonoja voisi erotella toisistaan. Vaikka henkilökemia-asiat vaikuttavat, niin ehkä muistatte koulusta niitä opettajia, jotka olivat keskimäärin parempia ja niitä jotka olivat keskimäärin arvioiden huonompia kuin muut. Näin on asia myös psykiatrien kanssa. Toisilla on isoja ongelmia ja toiset sitten ovat ehkä osalle potilaista juuri sopivia.

Myös se mitä sairautta potilas sairastaa vaikuttaa siihen kuka psykiatri on sopivin.

Jos menee psykiatrille, joka näkee jokaisessa persoonallisuushäiriössä kaksisuuntaisen ja siten ehdoin tahdoin tahtoo alkaa sitä bipona hoitaa - niin metsään menee. Samoin tietysti voi käydä toisinkin päin!

Ehkä tyypillisin ongelmakohta on se, että lähteekö psykiatri arvioimaan traumatisoitunutta potilasta joko bipoksi tai skitsofreenikoksi vai näkeekö tosiaankin ne oireet traumaviitekehyksestä, jolloin vaihtoehtoja "ikuisesti biologisesti sairaalle" on sentään olemassa.

• Lääkkeenmääräämiskielto

Val ira asettaa lääkkeen määräämiskiellon jos lääkäri on määrännyt pillereitä liikaa.
      Valvira ei rajoita puhumista kuunkierron vaikutuksista mielenterveyteen.
      Mutta Valvira ei ilmeisesti toimi kovin tarmokkasti kun kysymyksessä on terveyskeskus lääkäri joka on ylilääkärin suojeluksessa mukavaa että kuitenkn saadaan hieman siivottua edes yksityistä sektoria.

Ja ennen kaikka kuunkierron vaikutuksista höpöttävät omakustanne lääkärit.

• jyjyjyr

Se, että kuunkierto vaikuttaisi mielnterveyteen on ikivanha idea, ja jos sitä nykyään joku pitää totena teoriana, sen täytyy olla vitsi tai sitten kyseessä on hullu.

Kuunkiertoideaan pohjautuu englanninkieline termi "lunatic", joka merkitsee hullua, joka juontuu latinankielisestä sanasta "luna", joka merkitsee kuuta.

• Skarppina
        jyjyjyr kirjoitti:

Se, että kuunkierto vaikuttaisi mielnterveyteen on ikivanha idea, ja jos sitä nykyään joku pitää totena teoriana, sen täytyy olla vitsi tai sitten kyseessä on hullu.

Kuunkiertoideaan pohjautuu englanninkieline termi "lunatic", joka merkitsee hullua, joka juontuu latinankielisestä sanasta "luna", joka merkitsee kuuta.

https://m.youtube.com/watch?v=iudjybSgCto

Täällä käydään keskustelua muunmuassa kuunkierron vaikutuksesa uplisäke leikkakauksien lisääntymiseen.

Topicin aloitettu 3 v sitten älä etsi hyvää lääkäriä etsi inhimillinen.

Joillakin lääkäreillä kummallinen taipumus nähdä oma pahuutensa.potilaissa ja. saattavat kuiskutella että nämä pillerit tekevät sinut tosi skarpiksi.

• kepulikonstikas

Aivan alkuperäiseen kyssäriin vastaan: V-M Saari / Diacor.
      Hyvä, empaattinen ja analyyttinen tyyppi. Suosittelen lämpimästi, vaikka omasta köynnistäni on aikaa kohta kymppä vee.

• Muutamanekuntähden

Diacoria potilaspalautteen mukaan ei suositella, ovat jo 90- luvulta ADHD illuusion luotuaan kovin kärkkäästi mainostavat että joko sinunkn lapsella on ADHD.
      No jos tuntivelotukset ovat 200€ tokihan lääkäreitä psykiatreja voi tukea jotta kesämökki rahojen lisäksi jää sitten rahaa vielä talvimökkiin...
      Ja eihän näitä tällaisten lääkkeiden määräämisoikeutta ihan joka poika/tytöllä ole että pitäähän niillä oikeuksilla rahaa tehdä ,kun kerran on ne hankittu.

• Kepulikonstikas

Minkä potilaspalautteen, siis missä? En oo hintoja vertaillu niin, hyvästä voi vähän maksaakin.

• nähnyt.ja.kokenut

No keskustassa parasta keskusteluapua on tarjolla vaikka yöelämässä. Tai muuallakin Helsingissä. Kaukana ammattiauttajista. Se vain on tässä systeemissä näin, olen pahoillani. Itsekin käyn toki (jo toisessa) terapiassa, mutta silmänlumettahan se on...

• nähnyt.ja.kokenut

Pääasiahan on, että on akateemisia viitekehyksiä, ammatillisia statuksia ja helvetilliset liksat.

Se on ihan vitun sama, miten sinä voit ja kuka olet, koska sinua ei oikeastaan ole. On vain "potilas", "asiakas", "ihminen" jne.

• psykiatriaeitoimi

Tutkimusten mukaan psykiatrisesti lääkityt potilaat olivat sairaampia seurantajakson jälkeen kuin potilaat jotka eivät saaneet lääkkeitä. Lisäksi koska hoidot eivät perustu lääketieteellisiin mittauksiin on lääkkeiden käyttö ja todennäköisyys niistä hyötymiseen täyttä arpapeliä. Lääkkeet ovat myös toimiessaan hyvin tehottomia ja lähellä placeboa.

Olen kirjoittanut lisää psykiatrisen lääkehoidon järjettömyydestä tänne.

https://nonpsychiatry.wordpress.com/2017/05/31/why-psychiatric-medications-dont-work/

• Lääkkeistähyötynyt

Tämä väite ei yksinkertaisesti pidä paikkansa, ei tieteellisen tutkimuksen eikä lääketieteellisen ja psykologisen kokemuksen perusteella. Kaikkien kohdalla lääkkeet eivät toimi, mutta valtaosa hyötyy niistä - suurin osa ratkaisevasti. Jokainen on yksilö, ja hoito on toteutettava yksilöllisesti. Se, mikä on jollekulle hunajaa, on toiselle myrkkyä!

• Keoda

Taidat yleistää omia kokemuksiasi. Onko PUOLUEETONTA, luotettavaa näyttöä väitteesi tueksi?

• ihanvitunhyvä

Tohtori Sykerö

• apinankkljilj

olisi itsekin mukava kuulla joku joka suostuisi kirjoittamaan mun krooniseen invalidisoivaan paniikkiin muutakin kuin ketipinoria ja ssri.tä. Oon 30 vuotisen elämäni aikana syönyt niitä 15 vuotta ja olisi jo aika saada oikeata apua

• Anonyymi

Haluaisin psykiatrille, joka on luonnehäiriöinen, henkisesti epävakaa ja vanhalle viinalle haiseva juoppo. Mistä löytyisi?

• Anonyymi

Älkää käyttäkö tuota psykiatria, psykoterapeuttia , joka kirjoittaa esimerkiksi pääministeristä kaikenlaista muotokuvaa, ulkonäön perusteella.

Millaisia diagnooseja hän tekee asiakkaistaan hyvin arveluttavaa.

Jossain oli myös tietoa, että hän hoitaa myös nuoria,mielellään nuoria.
      Mikähän on hänen tarkoituksensa, älkää viekö lapsianne yksin ilman vanhempia hänen vastaanotolle.

Ettei vaan tee mitään haavoittuvassa iässä oleville nuorille.

Miettikää jos omia tieotojanne näin vuodetaan. Tällaiset puoskarit voi irtisanoa ja toilupa tulee evätävälittömästi.

• Anonyymi

Hei, tietääkö kukaan Helena kangaskesti, Hän oli vaihtanut jossain vaiheessa nimensä Helen Karanko.. on toiminut Aavalla ja vastaamolla psykiatrina. Kertoisitteko ystävällisesti teidän kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8517
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3349
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2490
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1980
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      351
      1663
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1412
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1191
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1020
    Aihe