Mistä harastus vaatetta ja välinettä vähävaraselle YH perheele? Pitkäaikastyötön oon. Laskujen jäläkee jää vaa 200 euroo. kuussa . 3 hengelle.
Vastaukset 11
Kysymys vaikuttaa vähän kalastelevalta, mutta teenpä kuitenkin vastakysymyksen: miten ehdoton on päätös, että joku perheenjäsen tuossa tilanteessa pelaisi jääkiekkoa?
- jfdslkjfslfjls
Olen itse yh-äiti ja poika pelaa lätkää. Kuukausimaksu 240 e, turnausmaksut, bensakulut ja välinekulut päälle. Maksamme pojan isän kanssa näitä yhdessä ja isovanhemmat tukee myös.
Jos et saa rahallista tukea muualta niin aika tukalaksi menee teidän talous, koska lätkä on todella kallis harrastus, enkä tarkoita pahalla vaan olen itsekin tiukalla mutta saadaan kaikki kulut hoidettua ja rahaa jää normaalielämiseen kohtuullisesti. Olemme molemmat vanhemmat työelämässä, en pystyisi työttömänä tälläisiä maksamaan.
Varusteita voi kierrättää, ostaa netistä, kirppareilta mutta kun mennään koko ajan kovempaa ja treenimäärät lisääntyy, kulutus on niin huimaa että melkeen pakko ostaa kaikki uutena tai lähes uutena että kestävät kauden.
Onhan niitä muitakin lajeja, salibandy ei mun käsittääkseni kovin paljoa maksa ja on suosittu laji poikien ja tyttöjenkin keskuudessa. - meijukka
Joo ei saaha isältä raha ko hää muutti suomesta pois ja asuu tansaniassa nyt. Täytyy kai pojan luapua lätkästä ko ei ole rahaa ostaa varusteita etes käytettyi. Surkua se ompi.
- 17+11
Mene töihin, ostat sitten palkasta lätkäkamat.
- Elämän tosiasioita
Viisainta on aloittaa tekemällä vähemmän ostoksia laskulle, niin käteenjäävä raha lisääntyy. Toinen vaihtoehto on hankkia töitä ja tienata enemmän rahaa. Ellei kumpikaan onnistu, pitänee keksiä jokin halvempi harrastus.
- meijukka
En mää laskule tee ostoksia ko luottotiedot menny eikä se mahollista. Kokeilin pikavippii mut en sitäkää saanu ko ei luototietoi. Töitä ei täällä päin oo enkä varmaa kaa osaa mitää tehdä ko 10 vuota työttömänä ollu !
- .......
Katso Netcycler-kierrätyskirppikseltä.
Tavaraa myydään, vaihdetaan, lahjoitetaan.
Onni jos vielä samalla paikkakunnalla asuva löytyy.
- Pitkäaikatyötön
Löytyyhän netistä erilaisia käytettyä tavaraa myyviä paikkoja, niitä voi hakukoneella etsiä esimerkiksi 'käytetyt luistimet' jne. Löysin hyvin helposti Tori.fi:stä Pohjois-Pohjanmaalta harrastusvarusteita http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Jaakiekkovarusteita_6_9_vuotiaalle_8090671.htm?ca=2&w=1
Jääkiekko on ilmeisen kallis harrastus ja jonkin verran väkivaltainenkin. Lapsellesi voisi olla edullisempaa jotain muuta tehdä, vaihtoehtojahan sinänsä piisaa. - shelly1
Siis mitä, 10 vuotta työttömänä etkä osaa (= viitsi??) tehdä mitään. Hei, haloo! Kannattaisko hakeutua johonkin koulutukseen! Et voi ihan ikäloppukaan olla jos sul pieniä lapsia. Sorry vaa mut kuulostat aika avuttomalta tapaukselta.
- EI TYÖLLE!
Äläpäs syytä työttömiä. Ei niitä työpaikkoja ole enää missään! Jos on niin 7 euron tuntipalkalla kuka niihin menee tuilla pärjää paremmin!
- Muilutus kunniaan
Työtön on Työtön AINA omasta syystään. Osaaminen ei riitä tai se on liian kallista työnantajalle. Tollaset valittajat pitäisi kyyditä iltamyöhään hiukan elämää oppimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041553
- 861273
Mustikat jää metsiin
kun ei thaikut saa lupia tulla ja oman maan työttömät ei viitti metsään mennä. Itse poimin noin 20-30 sangollista kesäi1201231- 591041
- 62872
Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?
Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste160792Me (n & m)
Toisillemme erityiset, vaikka emme ole toistemme elämässä kuin lyhyinä, ohikiitävinä hetkinä. Uskon, että koet samoin. T20765- 40729
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?88713Jaakko Kyllönen !
Koettaa viisastella,Kuhmon hoito paikkojen kohtalosta.KYLLÄ SE OLI KOKOOMUS;JOKA ETU NENÄSSÄ EDDUSKUNTA VAALIEHDOKAS TEA24631