Onko evoluutioteoria antifeministinen oppi?

mielenkiintoista..

EU aikoo kieltää antifeminismin. Kielletäänkö myös evoluutioteoria ja biologia, sillä nehän väittävät että mies ja nainen eivät ole biologisesti täysin samanlaisia? Evoluutio-opissa esimerkiksi naisen henki saattaa olla arvokkaampi kuin miehen, sillä naisia tarvitaan synnyttäjiksi.

12

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >EU aikoo kieltää antifeminismin.

      Neiti varmaan ensiksi todistaa tämän väitteensä, kun on mennyt ainakin multa vähän ohi tällainen aikomus.

      • buahahahahaha

        http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/libe/dv/11_revframework_statute_/11_revframework_statute_en.pdf

        The purpose of this Statute is to: [...] e) Take concrete action to combat intolerance, in particular with a view to eliminating racism, colour bias, ethnic discrimination, religious intolerance, totalitarian ideologies, xenophobia, anti-Semitism, anti-feminism and homophobia.

        “Group libel” means: defamatory comments made in public and aimed against a group as defined in paragraph (a) – or members thereof – with a view to inciting to violence, slandering the group, holding it to ridicule or subjecting it to false charges.

        http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/149967-eu-on-kieltamassa-antifeminismin


      • "Neiti varmaan ensiksi todistaa tämän väitteensä, kun on mennyt ainakin multa vähän ohi tällainen aikomus."

        Avaaja yrittää kai viitata tähän;

        http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/libe/dv/11_revframework_statute_/11_revframework_statute_en.pdf

        Toisen osion kohdasta (e) löytyy viittaus antifeminismiin, ja sillä tarkoitetaan lähinnä toimia sellaista suvaitsemattomuutta vastaan, joka luo eriarvoisuutta ja vaarantaa tasa-arvon kehitystä.

        Feminismillä on ikävä kaiku monien korvissa, vaikka sen pitäisi tarkoittaa vain aatetta, jonka mukaan miesten ja naisten tulisi olla tasa-arvoisia, eli oikeuksien, velvollisuuksien ja mahdollisuuksien tulisi olla yhtäläiset juridisessa mielessä. Tiedän kyllä, että feminismin nimissä tehdään ja vaaditaan paljon muutakin.

        Tasa-arvo, jota feministit peräänkuuluttavat, ei tietenkään tarkoita SamiA:n kuvittelemaa tilannetta, että kaikkien pitäisi sulloutua yhteen muottiin.Se ei myöskään tarkoita sitä, etteikö ihmisillä olisi tai saisi olla erilaisia ominaisuuksia ja täten erilaiset mahdollisuudet tiettyihin asioihin elämässä. Tasa-arvo tarkoittaisi juridisesti yhtäläisiä lähtökohtia. Yhtäläiset ihmisoikeudet eivät ole mikään mielipidekysymys.

        PS. Tästä ei ollut sinulle Repe tarkoitettu kuin linkki, mutta en jaksanut kirjoittaa useampaa viestiä, niin kirjoitin muutkin ajatukset tähän.

        PPS. Evoluutioteorialla ei ole mitään tekemistä asian kanssa ja lopetan aiheesta kirjoittamisen tähän.


      • tasapuolisuuden vuok
        solon1 kirjoitti:

        "Neiti varmaan ensiksi todistaa tämän väitteensä, kun on mennyt ainakin multa vähän ohi tällainen aikomus."

        Avaaja yrittää kai viitata tähän;

        http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/libe/dv/11_revframework_statute_/11_revframework_statute_en.pdf

        Toisen osion kohdasta (e) löytyy viittaus antifeminismiin, ja sillä tarkoitetaan lähinnä toimia sellaista suvaitsemattomuutta vastaan, joka luo eriarvoisuutta ja vaarantaa tasa-arvon kehitystä.

        Feminismillä on ikävä kaiku monien korvissa, vaikka sen pitäisi tarkoittaa vain aatetta, jonka mukaan miesten ja naisten tulisi olla tasa-arvoisia, eli oikeuksien, velvollisuuksien ja mahdollisuuksien tulisi olla yhtäläiset juridisessa mielessä. Tiedän kyllä, että feminismin nimissä tehdään ja vaaditaan paljon muutakin.

        Tasa-arvo, jota feministit peräänkuuluttavat, ei tietenkään tarkoita SamiA:n kuvittelemaa tilannetta, että kaikkien pitäisi sulloutua yhteen muottiin.Se ei myöskään tarkoita sitä, etteikö ihmisillä olisi tai saisi olla erilaisia ominaisuuksia ja täten erilaiset mahdollisuudet tiettyihin asioihin elämässä. Tasa-arvo tarkoittaisi juridisesti yhtäläisiä lähtökohtia. Yhtäläiset ihmisoikeudet eivät ole mikään mielipidekysymys.

        PS. Tästä ei ollut sinulle Repe tarkoitettu kuin linkki, mutta en jaksanut kirjoittaa useampaa viestiä, niin kirjoitin muutkin ajatukset tähän.

        PPS. Evoluutioteorialla ei ole mitään tekemistä asian kanssa ja lopetan aiheesta kirjoittamisen tähän.

        Antimaskulismikin tulisi kieltää


      • tieteenharrastaja
        tasapuolisuuden vuok kirjoitti:

        Antimaskulismikin tulisi kieltää

        Ja antinpäivien vietto.


      • Hiski+naapurin.kissa
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ja antinpäivien vietto.

        Ja antimakassit. Antilooppeja emme rohkene vaatia kiellettäviksi - niistä saa makoisia paisteja.


    • Eniveis, otsikon kysymykseen vastaus kuuluu tietysti: Ei.

      Tieteelliset teoriat eivät ole oppeja.

      Miksi näin pöljiä pitää edes kysellä?

    • jyr

      Nykyevoluutioteoria ei juurikaan tee eroa miehen ja naisen välillä, ei ainakaan henkisellä puolella sillä evolutionistit esittävät että oikeastaan kukaan ei voi olla täysin varma sukupuolestaan. Heäittävät että jokaisessa ihmisessä on milempia ominaisuuksia ja että nuo määrät vaihtelevat yksilöittäin. Evoluutio näet etenee sillä tavoin tällä kertaa.

      Jostain kummasta syystä tuo evoluutio ei sitten ylläkään tuonne fyysisen ulkonäön puolelle puolta senttiäkään.

      99,9999 % miehistä on ihan yhtä paljon miehen näköinen kuin muutkin miehet.

      Joten herää kysymys että yrittävätkö homot tällä ilveilyllä levittää homopropagandaa lapsillemme alakoulusta lähtien evoluutio-opetusta hyväksikäyttäen?

      No yrittävätpä tietenkin mutta meidän lakimme sallii sen, toisin kuin naapurimaassa joten kenelläkään ei pitäisi olla valittamista vaikka tämän merkille panisivatkin.
      En minäkään valita, tehköön mitä laki sallii, lainlaatijat lapsineen kantakoot seuraukset pystypäin.

      • Hiski+naapurin.kissa

        Onko SamiA muuttanut navettaasti hirvinaudan kaveriksi?


      • spällymälöö

        Totisesti evoluutioteoria on homojen keksintö. Serkkuni sikanauta sanoi niin.


      • 8+2

    • huutonaurua

      On taas kretuilla luomisluuloon hyvin liittyvät jutut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe