Työttömät pakkausavuksi kauppojen kassoille?

Ei kiitos!

140

549

Vastaukset 140

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisaalta:

Aika moni kauppias haluaa kuitenkin ilmaista työvoimaa palvelemaan asiakkaitaan.

• Kiroileva työtön

Tämähän menee aivan naurettavaksi, kyllähän sen huonon työmotivaation huomaa sokea reettakin.

Asiakas ratkaisee. Jos hän kokee jonkun asian epämiellyttäväksi jossain kaupassa niin hän alkaa välttää sellaista kauppaa.

• Pakkaan itse!

En tiedä haluaako, kun asiakkaat vaihtavat kauppaa: siinä nenäänsä kaiveleva pakkaaja ei ehkä houkuttele...ja voihan siinä tulla muniaankin raapineeksi.

• NiksiPirkka*

Mie voisin kokkeilla, miten hommelit sujuu. Ensin nauttisin piimää ja talakkunaa ja sitten pierun voimalla hoitelisin hommat kotia.
        Nuilla lääkkeillä syntyy kunnon tuhnut ja hajua riittää, vaan ei ääntä.

• kiilapoika orig.

Pistäkää viestiä kauppoihin (esim. s-ketjulle ja keskolle) tyyliin että "jos yksikin orja otetaan pakkotöihin firmaanne, en enää ikinä astu jalallani liikkeeseenne." Vaikka se ei edes tarkaan ottaen näin menisikään, kyllä kauppias tajuaa vherkäsi vinkin että asiakkaat eivät halua Suomeen orjatyötä. Jos vaan viestejä tulee tarpeeksi.

http://www.kesko.fi/fi/Kesko-yrityksena/Yhteystiedot/

https://www.s-kanava.fi/web/s/s-ryhma/alueosuuskauppojen-yhteystiedot

https://www.s-kanava.fi/web/s/s-ryhma/sok-yhtyman-yhteystiedot

Muistan kuinka takavuosina jokin pulju lopetti GM- ainesosien käytön tuotteissaan vastaavalla kampanjalla. Taisi olla maanystävien tms. masinoima juttu.

Ja kansanedustajille myös raivoisaa kritiikkiä, tuolta osoitteet:

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex3000.sh

• kiilapoika orig. kirjoitti:

Pistäkää viestiä kauppoihin (esim. s-ketjulle ja keskolle) tyyliin että "jos yksikin orja otetaan pakkotöihin firmaanne, en enää ikinä astu jalallani liikkeeseenne." Vaikka se ei edes tarkaan ottaen näin menisikään, kyllä kauppias tajuaa vherkäsi vinkin että asiakkaat eivät halua Suomeen orjatyötä. Jos vaan viestejä tulee tarpeeksi.

http://www.kesko.fi/fi/Kesko-yrityksena/Yhteystiedot/

https://www.s-kanava.fi/web/s/s-ryhma/alueosuuskauppojen-yhteystiedot

https://www.s-kanava.fi/web/s/s-ryhma/sok-yhtyman-yhteystiedot

Muistan kuinka takavuosina jokin pulju lopetti GM- ainesosien käytön tuotteissaan vastaavalla kampanjalla. Taisi olla maanystävien tms. masinoima juttu.

Ja kansanedustajille myös raivoisaa kritiikkiä, tuolta osoitteet:

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex3000.sh

Paha vain, että Suomessa ei ole kohta muita kauppoja kuin S-ketjun ja Keskon. Lidl nyt vielä kummittelee, mutta ei sitäkään ole joka paikkakunnalla. Kaupan keskittyminen haittaa kilpailua, kohta kilpailua ei enää ole. Saamme luvan tyytyä monopolististen suurketjujen ratkaisuihin. Ja kappas vain: sehän merkitsee sosialismia, mitä muuta?

• Kansan edustaja

Eikös ylipainoiset kokoomusrouvat sitten saa kihtisillä sormillaan sisäfilettä kassiin itse? Kokkarit näyttävät oikein kisaavan siitä kuka osaa nöyryyttää työtöntä eniten. Pitäisikö vielä vaatia jokin näkyvä merkki työttömän puseroon, että tällaisen ali-ihmisen tunnistaa jo kaukaa? Mitäs sanot, Rusakko?

• kiilapoika-orig
        Kiroileva työtön kirjoitti:

Tämähän menee aivan naurettavaksi, kyllähän sen huonon työmotivaation huomaa sokea reettakin.

Asiakas ratkaisee. Jos hän kokee jonkun asian epämiellyttäväksi jossain kaupassa niin hän alkaa välttää sellaista kauppaa.

Tiesittekö että Kainuun Paltamossa on kokeiltu vastikkeellista sosiaaliturvaa jo vuodesta 2009? Tulokset eivät vakuuta. Työpaikkoja ei ole syntynyt, työttömien määrä ei ole vähentynyt ja rahaa on kulunut enemmän kuin sitä on säästetty.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194832536735/artikkeli/puheenaihe vastikkeellisen sosiaaliturvan kokeilu kavi kalliiksi.html

• älytöntä

Naurettava juttu ei kiitos pakkaan itse.

• Wäinämöinen
      • totuus asiaan.

Ei lopu, jos marjojen hinta laitetaan kohdilleen, nuo jopparit ovat pitäneet hintoja tarkoituksella alhaalla maksimoidakseen voitot itselleen.

• Mitähän vielä

Epätoivon voi melkein haistaa tuolla ministeriössä. Vai vielä lisäpalkkio siitä että menee tekemään tuottamatonta työtä, työtä jota ei edes pitäisi olevinaan olla. Siis onko sitä TYÖTÄ VAI EI?
      Joillain prismoilla olisi rahkeet vaikka palkata näitä kassin täyttäjiä mutta kun pitää saada maksimi voitot että saa uusia abc:tä ja prismoja rakenella maan täyteen. Sinnekkö vielä ilmaiseksi seisoskelemaan ja kärsimään häpeästä muiden silmissä. Vaikka kuolisin ennemmin.

• Jussuf (se sama)

Ei työntekoa pidä hävetä. Outo ajatus.

• Filosofi-iq

Oikeastaan ihmettelen kuinka käsittämätön pinna suomalaisilla on. Jossain muualla olisi jo muutamakin poliitikko saaanut vähintään turpaansa ellei pahempaakin.

Itse en paljon vittuilisi ihmisille joilla ei ole mitään menetettävää mutta kokoomusherra on niin valtansa juovuttama ettei osaa edes pelätä.

Olen aiemmin aina ihmetellyt venäjän vallankumouksessa ihmisten mielipuolista veren- ja kostonhimoa mutta ensimmäistä kertaa alan ymmärtää: jokaisella on jokin raja mitä sietää ja kun se raja ylitetään, astuu järjen tilalle puhdas, eläimellinen raivo.

En ihmetteli vaikka joku päättäisi lähteä mieluummin näyttävästi ja ottaa orjuuttajansa mukanaan, mieluummin kuin kuolee hitaasti nälkään kaikkien tukien ulkopuolella. Koska tukien ulkopuolelle näillä uusilla järjestelyillä saadaan valtava määrä sakkia. Ja se lienee perimmäinen tarkoituskin.

• fdgsafgsadfadfadfadf

ai eli mikä tahansa puuhastelu kelpaa, oli se miten hyödytöntä tahansa? pääasia että saadaan työtöntä kyykytettyä?
      miksei laiteta työtön kaivamaan kuoppaa ja toinen työtön täyttämään sen?
      turhaan pikkunilkit aivojaan sen enempää vaivaavat tuolla mistä tekemistä saadaan aikaiseksi..

• White pover

Minähän en ala jonkun Somaalin kauppakasseja pakkaamaan! Ennemmin teen harakirin.

• fdsgdsafadfadfadfasd
        White pover kirjoitti:

Minähän en ala jonkun Somaalin kauppakasseja pakkaamaan! Ennemmin teen harakirin.

kukahan muuten maksaa ne vahingot, jos asiakkaan ostamat kananmunat ja lasipurkit tippuu maahan? vahingossa tietenkin!

• ei pidä hosua
        fdsgdsafadfadfadfasd kirjoitti:

kukahan muuten maksaa ne vahingot, jos asiakkaan ostamat kananmunat ja lasipurkit tippuu maahan? vahingossa tietenkin!

Juguttipurkkien kanneta kanssa on melko herkkiä.

• Ähäkutti

Niin tippuu ja herkästi jos on kovakin darra.

• ihmisen asialla

Huolimaton moppaaja voi vahingossa hajottaa TV:n ja ikkunoita. Kaikkea sattuu, joskus tulipalojakin syttyy kuin itsestään. http://justpaste.it/sosiaaliorjuus

• Mä en osallistu

köyhän nöyryyttämiseen joka pakkais mun kassit orjapalkalla.
      Juma toinen kärsii ruan puuttesta ja saa aamusta iltaan ilmaseksi pakkailla ruokaa toisten kassin.Eikö noi saatanan
      päättäjät osaa mitään ajatella,miltä köyhältä tuntuis katella mun
      ala carte kassia,jossa on kaikki herkut maan ja taivaan väliltä.
      Mä boikotoin kaikki tollaset kaupat heti.

• Juuri se mitä itse ajattelin. Sitä paitsi tunnen tyydytystä pakatessani itse tuotteet, jotka olen vaivalla hankituilla rahoillani harkiten ostanut. Jo äitivainaakin sanoi, että se on huono lintu joka ei jaksa höyheniään kantaa. Mielestäni kulutusyhteiskunta on mennyt hullutukseksi, jos kuluttaja ei itse jaksa tai viitsi ostoksiaan kassalta pois pakata. Vanhukset ja sairaat sitten erikseen, ja heitä auttakoon kaupan oma henkilökunta!

• Jussuf (se sama)
        jjeeves kirjoitti:

Juuri se mitä itse ajattelin. Sitä paitsi tunnen tyydytystä pakatessani itse tuotteet, jotka olen vaivalla hankituilla rahoillani harkiten ostanut. Jo äitivainaakin sanoi, että se on huono lintu joka ei jaksa höyheniään kantaa. Mielestäni kulutusyhteiskunta on mennyt hullutukseksi, jos kuluttaja ei itse jaksa tai viitsi ostoksiaan kassalta pois pakata. Vanhukset ja sairaat sitten erikseen, ja heitä auttakoon kaupan oma henkilökunta!

Hassua. Täällä USA:ssa ruokakaupassa ostokset pakkaa AINA joku kaupan työntekijä, en minä. On oikein ilo seurata kun ammattilainen osaa järjestää ostokset aina niin että ne eivät mene rikki kuljetettaessa.

Suomessa palveluammatit ovat vieroksuttuja. Siivoamista, tai ainakin toisella siivouttamista pidetään suorastaan rikoksena, kuten myös katujen puhtaanapitoa, pankkialaa, lähihoitajien työtä jne. USA:ssa palvelualat edelleen houkuttelevat väkeä ja palvelu osataan antaa hymyillen ja ystävällisesti. Suomessa on esimerkiksi ravintoloissa ovimikkoja jotka valitsevat sisään pyrkivät asiakkaat ja asiakkaan on oltava kiitollinen että hän yleensä saa mitään rahallakaan.

Suomessa tuo itse tekeminen on perinteistä. Kaikki pitää tehdä itse, talotkin.

Suomalaisessa wc:ssäkään ei ole istuinsuojia kuten kaikissa sivistysmaissa. Syynä on kuulemma se, että suomalaiset mieluiten itse taittelevat vessapaperista suojan istumiselleen. Tällä tavoin ei tule käytetyksi mitään "valmista".

Myöskään valmisruokia ei Suomessa suvaita tai myydä, koska ruuan tekemisen välttäminen katsotaan laiskuudeksi (vaikka olisi miten vaativassa työssä muuten). Samasta syystä myös ravintolassa syömistä karsastetaan, sillä ruuanhan tekisi silloin joku muu.

• Jussuf (se sama) kirjoitti:

Hassua. Täällä USA:ssa ruokakaupassa ostokset pakkaa AINA joku kaupan työntekijä, en minä. On oikein ilo seurata kun ammattilainen osaa järjestää ostokset aina niin että ne eivät mene rikki kuljetettaessa.

Suomessa palveluammatit ovat vieroksuttuja. Siivoamista, tai ainakin toisella siivouttamista pidetään suorastaan rikoksena, kuten myös katujen puhtaanapitoa, pankkialaa, lähihoitajien työtä jne. USA:ssa palvelualat edelleen houkuttelevat väkeä ja palvelu osataan antaa hymyillen ja ystävällisesti. Suomessa on esimerkiksi ravintoloissa ovimikkoja jotka valitsevat sisään pyrkivät asiakkaat ja asiakkaan on oltava kiitollinen että hän yleensä saa mitään rahallakaan.

Suomalaisessa wc:ssäkään ei ole istuinsuojia kuten kaikissa sivistysmaissa. Syynä on kuulemma se, että suomalaiset mieluiten itse taittelevat vessapaperista suojan istumiselleen. Tällä tavoin ei tule käytetyksi mitään "valmista".

Myöskään valmisruokia ei Suomessa suvaita tai myydä, koska ruuan tekemisen välttäminen katsotaan laiskuudeksi (vaikka olisi miten vaativassa työssä muuten). Samasta syystä myös ravintolassa syömistä karsastetaan, sillä ruuanhan tekisi silloin joku muu.

Itse en taittele wc-paperista suojaa pytylle enkä käytä valmista tuotettakaan, sillä takapuoleni on puhdas, joten seuraava istuja voi istahtaa ihan turvallisesti istuimelle.

• järkikäteen
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

voi että. Jussufin on pitäny mennä USAan asti että sulle voidaan kertoa, että ei se USa ole mikään maailman napa ja on hyvä että ihmiset tekisi asioita itse.
        Vai vielä valmisruokia !! :-DDDDDD

• skjhdvbuisyb

vedän ensimmäistä asiakasta turpaan jos tommoseen p askahommaan ikinä joudun.

• Taudit leviää

Aivan pimeö ehdotus. En halua pummien kähmivän ruokaostoksiani kusisilla sormillaan.

• ddddddd!

KUMIHANSKAT JA HENGITYSSUOJAIN NIIN HOMMA HOITUU SIISTISTI

• MunatMeniRikki
        ddddddd! kirjoitti:

KUMIHANSKAT JA HENGITYSSUOJAIN NIIN HOMMA HOITUU SIISTISTI

Kyllä ne munat niistä huolimatta pääsee tippuun
        ja jugurttipurkkien kannet hajoon ;)

Ei kumihanskat sitä estä, tosin eipähän sitten omat kädet likaannu.

• nopeammin kassiin

Jaa. Suomeenkin näköjään halutaan näitä itsemurhaiskuja. Rajansa se kyykyttämisellä ja maksimaalisella nöyryyttämisellä.

• kaikken tottuu

Tunnen yhden kaverin joka keräili tyhjiä pulloja kun ei saanu mitään avustuksia. Kertoi, että kyllä se asennoitumista vaati työntyä pää edellä roskapönttön julkisella paikalla kun ihmisiä kulki ympärillä. Mutta kun siihen tottui niin homma sujui ilman estoja ja häpeää. Hän ei ollut alkoholisti eikä mikään vastaava vaan ihan normi ihminen.

• Verotettavaa tuloa

• 23+23

täälläpäin eräs henkilö jo joitakin vuosia sitten hankki suht'uuden mersun pelkästään pulloja keräämällä... peräkärrillä ajeli jotta sai tarpeeksi kyytiin kerralla.... että niin ne toiset,,, mitä välii mistä ne on kerätty, pääasia että on kerätty... siinä mitään häpeämistä ole.Itsekin keräisin jos olisi vaan tarpeeksi aikaa, mutta eipä taida nykyään kerättävää niinkään olla kun lähes kaikki palauttaa ne pullot/tölkit... paitsi pösilöt nuoret jotka kaiken rikkoo.

• suomi 2014?

Idea on hyvä! Sitä voisi toki vielä kehittää. Työttömät voisi varustaa TE-toimiston valkovihreällä logolla, jotta heidät erottaisi paremmin. Perustelen tätä työttömän omalla edulla. Näin potentiaalinen työnantaja erottaa työttömän helpommin ja voi tarjota hänelle halutessaan töitä.

Tietenkin työttömien kulkeminen ees taas muutaman tunnin homman takia on ympäristön kannalta haitallista. Niinpä voisimme järjestää leirejä, joissa on joukkoasuminen ja kuljetukset työpaikoille. Voisimme kutsua näitä työleir.. eeh, aktivointileireiksi!

• Hörneillä notkunut

Kannatetaan !!!
      Olis se kliffaa tsigaa kun työtön persu lataa kassantakana mamujen fattanfyrgilla tsöbaamia samaagoja kasseihin. Kaijuttimista kuuluis stygi jossa Kari Tapio sjungais biisiä Olen Suomalainen.
      Voi helvata sais grinaa oikeen kunnolla !

• Nookiaalaiseet

Niin tai ne tuhannet Nokialta pois potkitut diplomi-insinöörit?

Vois samalla pyytää niitä vilkaseen mikä vanhassa Nokialaisessa on vikana...

• VääristääKILPAILUA!

No miten työttömät voidaan laittaa jonkun YRITYKSEN palveluun, koska sehän nimenomaan VÄÄRISTÄÄ KILPAILUA?!

Anttihan väitti ettei tämä uusi pakko-orjatyö muka vääristäisi kilpailua?

EttEI SAA tehdä mitään mikä voisi olla jotain työtä johon PALKATAAN työntekijä!!!

Kaupathan voivat OIKEASTI PALKATA nuoria koululaisia TÖIHIN kassapakkaajiksi.

Sillä työllistettäisiin niitä 15-19 vuotiaita joista 325.000 on työttömänä!

15-19 vuotiaiden työttömyysaste on lähes 30%.
      Huomattavasti isompi kuin heidän työllisyysasteensa.

• JOKA PÄIVÄ 2 tuntia!

>> ai eli mikä tahansa puuhastelu kelpaa, oli se miten hyödytöntä tahansa?

• suomi puhdistuu

Olen jo työhomman keksinyt. Menen yleiseen wessaan perseitä pyyhkimään.

• HyllyttäjäTyöttömäks

"Myös yrityksissä tekemistä riittää. Parpon mukaan esimerkiksi kaupoissa tehtävä hyllytys on yksi esimerkki tällaisesta työstä. Kaikkia työttömiä ei voisi julkiselle sektorille työllistää, Parpo huomauttaa."

Hyllyttäjät siis menettäisivät työnsä koska työttömät tekisivät sen ilmaiseksi?!

Antti haluaa lisää työttömyyttä?! :o

• 10+12

mitkä hyllyttäjät menettäisi työns'ä.... sellaisia enää ole... kassahenkilöt myös hyllyttää ja tekee kaikkea muutakin osan aikaa.

• ota tästä
        10+12 kirjoitti:

mitkä hyllyttäjät menettäisi työns'ä.... sellaisia enää ole... kassahenkilöt myös hyllyttää ja tekee kaikkea muutakin osan aikaa.

No kassahenkilöitä voidaan sitten vähentää kun hyllytys saadaan valtion taikaseinästä eli veronmaksajilta.

• 100% LEIKKAUS

Nokian irtisanotut diplomi-insinöörit jonkun kauppakasseja täyttelemään?

Eikö diplomi-insinöörin tai maisterin määrääminen tälläisiin töihin pikemmin lisää ahdistusta kuin ehkäise syrjäytymistä?

"Minusta se on asennekysymys. Mutta työtön voi vaikuttaa siihen, mitä tekee", Antti Parpo sanoo. Hän kiistää, että kyse olisi pakkotyöstä.

"Ymmärrän sellaisen kritiikin kyllä. Mutta työtön voi myös kieltäytyä ja maksaa silloin valinnastaan. Toki tavoitteena on kannustaa työntekoon."

Kieltäytyminen pienentäisi työttömyystukea esimerkiksi 10–30 prosenttia, osallistuminen taas korottaisi tukea.

Nykylain mukaanhan YKSI KIELTÄYTYMINEN LEIKKAA 100% työttömyystukea, koska siitä seuraa ainakin 3 kk:n karenssi, jolloin edes sossusta ei saa täyttä elantoa, koska nekin leikkaa siitä saman tien töistä kieltäytymisen takia 20 tai 40%.

• Tulevaisuuus

Seuraava askel olisi varmaa että "Koneinsinööreille" pitää kantaa kauppakassit autolle asti! Ja kysyä saako olla muuta,ja jos kunniakansalainen halua pakkaamispestin jälkeen pitää olla valmis menemää laittaman se ruokakin kotiin siivousta unohtamatta!

• työttömyys tarttuu

Kyllä työttömien naamaan pitäisi tatskata joku mekki, minkä erottaa kaukaa. Lisäksi vielä joku kaulapanta, mikä antaa äänimerkkiä ja vilkkuvaloa, että oikeat ihmiset osaavat varoa näitä luusereita. Työttöymyys näet voi tarttua.

• mr.räplää

minä haluan tussutohtoriks

• taivaspaikka11

ja minä kauppaan,pääsen pöllimään nii paljon ku ikinä haluan :)))) kaikki on ilmasta :))))9

• kuola valuu

Milläs nämä saastaiset työttömät saataisiin pudistettua, pestyä, desinfioitua niin, että Evira voisi heidän antaa luvan koskea elintarvikkeisiin? MIllainen kuolakoppa olisi heille asennettava, että eivät läpimäriksi kuolaisi kaikkea näkemäänsä ruokaa? Joku peittävä suojavaatetus pitäisi olla, että ei joutuisi näkemään noita ällöjä luusereita.

• Maisteris miäs

Joo ne maisterit ja ex-Nokian diplomi-insinöörit on niin likasia ettei niiden voi antaa koskea sossuntuella ruokaa ostavien kasseihin?

• ölskldkj
        Maisteris miäs kirjoitti:

Joo ne maisterit ja ex-Nokian diplomi-insinöörit on niin likasia ettei niiden voi antaa koskea sossuntuella ruokaa ostavien kasseihin?

Joo, oishan se hupaisee kun joku työtön entinen toimitusjohtaja pakkailee jonkun puliukon ostoksia, kyllähän siinä nauru repeäisi.

• saa sataa

Kohta taas voidaan laittaa työttömät katoille luntapudottamaan! Tulispa oikein luminen talvi!

• Minä olen hyvä!

Mikä olisi turhista turhinta ja tarpeettominta työtä, sellaista mikä voitaisiin työttömällä teettää! Sellaista työtä, mitä kukaan ei tekisi edes palkalla. Se se sopii työttömän itsetunnon kohottajaksi!

Aamupäivän kun kaivaa kuoppaa ja iltapäivällä täyttää sen, niin siinä sitä alkaa usko omiin kykyihin kasvamaan! Pikkuhiljaa sitä tyhminkin ymmärttää, että on hyvä! Pätevä vaikka mihin!

• ammatillinen

Minä en tee mitään halpahommaa. Vähintään 5000€/kk, niin voin tehdä jotakin. Tekemättömänä pärjään jotenkin sillä perusturvalla.

• Folio Mulder

Tuo on aivan typerä ehdotus ja mitäpä noilta käytännöstä kaukana olevilta kokoomushenkisiltä kravattikauloilta voi odottaa kuin typeryyksiä.

Itse kannatan tuota vastikkeellisuus-asiaa, mutta ei miten sattuu ei nöyryyttämisellä, jota tuo olisi. Saa se työ olla fyysistäkin, mutta ei mitään jonnin joutavanlaista, vaan selvästi hyödyllistä. Nuorillekin pitää oikeita töitä opettaa ei tuollaista väheksyntää.

Tuollainen"homma" olisi julkinen häpäisy=turhaa ja vetää entisestään masennuksiin, mutta oikeitakin töitä siis olisi.

Vanhempia ihmisiä ei pidä mennä tuuppamaan mihin sattuu vaan kunnioitusta niille, jotka ovat vuosikymmeniä oikeita töitä tehneet.

• 3+15

Ei ole ajateltu yhtään seurauksia.

• duunari evp

Niin tai sitten on ajateltu että se sujuu kuin tanssi tai vähintään ei koske Suomea jos ongelmia seuraa. Eihän se sen eliitin Suomea koskekaan. Rahantuloa ei voi estää kun saa ilmaista työvoimaa.

• ei saa syrjiä.

isohameisia tyrkyllä hyllyntäyttäjiksi.

• pari vapaata

Tämähän on hieno homma, kun työttömät tekee duunin ilman palkaa, voidaan oikealle henkilöstölle antaa ylimääräisiä vapaita. Palkatta tietty. Saadaan näppärästi laskettua työvoimakustannuksia ja Suomi nousuun!

Pari ylimääräistä vapaata viikossa olisi ihan mukava!

• pienet on isoja

Juuri näin. Jyrki Katainen on nero.

Kokoomus nyt ja aina, ikuisesti.

Ykkönen pitää balsamoida huolella. Nopeasti ettei ehdi pilaantua

• döfsf

En halua että kukaan pakkaa minun ostoksiani, haluan nimenomaan itse pakata omat ostokseni, joskus Stockmannilla on ollut näitä pakkaajia ja olen melkein yrittänyt vältellä niitä kassoja, jotta nimenomaan saisin itse pakata omat ostokseni.

• ei kiitos.

Sontimassa käyty eikä käsiä ole pesty, räkätaudissa, munia/ pyllyä raavittu, ...

ja sitten pakataan ruokaostoksia.

• sairastyötön

mä haluun täyttään kasseja,lupaan kaivaa bercettä ja munia aina ennen töitä,katotaan saanko ripulin ja tippurin tarttumaan :)

• tarvin aktivointii.

voi se kohmelossa oksennuskin luiskahtaa kassiin.

• siitä se lähtee

Työttömillä on ammattitaitoa hoitaa myös se kassakin siinä samalla. Monta muutakin tehtävää työttömät osaavat, joten kaupoissa ei kannata pitää palkattua väkeä lainkaan.

• haisee.

sepä lienee risukon todellinen tavoite onkin.

• eliitintappaja

Olet asian ytimessä. Ministeri itse ei sitä ymmärrä, hän ei tiedä mitä tekee mutta kulissien takana tavoite on juuri tuo.

• osat vaihtuu

Albania oli tätä -80 luvun loppuun. Nyt ajaa Suomesta ohi.

Kykypuolue kokoomus on nimensä veroinen.

• GPS seurantaa

eikä ilmiantoja tarvitse silloin noihin pakkareihin soveltaa.

• töitä on!

Joo ei pakkaamaan eikä kassoille, mutta työttömät voitaisiin hyvinkin määrätä varastopuolelle kantamaan ja lajittelemaan artikkeleita. Myös kaupan lattioiden luuttuaminen sopisi, sekä piha-alueen siistiminen.

• KamatMeniRikki

No yhtälailla ne kamat siellä varastopuolellakin voi lipsataa kädestä ja rikkoutua ;)

• Asiakaskampanja pystyyn!

"En asioi kaupassa jossa ostokseni pakkaa työtön". Eiköhän tämä asia ole sen jälkeen pois päiväjärjestyksestä.

• maantapa.

Ostan vain reilunkaupan tuotteita. en mene orjatyökauppoihin.

• waler

Kaikella järjellä ajatellen,olisi tuo työttömän nöyryytystä.

Työttömältä vietäisiin viimeisetkin itsekunnioituksen rippeet.
      aivan naurettava idea.

Kuinka tuottavaa työntarjontaa se voisi olla,että joku alistettu työtön
      pakkaisi ostokseni.

Ehei tule ikäpäivänä onnistumaan.
      Risikko voisi joskus herätä unestaan,ja miettiä,mikä meni vikaan
      etten syntynyt ihmiseksi vaan porvariksi

• haist risikko v.

panta jalkaan työttömille yhdyskuntapalveluksessa.

• Still alive workka..

"Mä käyn sossus enkä puurra hies
      mul on jo vaikein duuni suomes, mä oon musta mies"

Eli pakkotyöllistettyjen nimiä ovat esim. Pekka, Raija, Matti, Piia, Jarmo, Sinikka jne.

KELA pitää huolen parhaimmistosta, stadin revityimmistä...

• selvä juttu.

sisällissodan lietsontaa.

• sotilastarkkailija

Sitäpä hyvinkin. Eliitti kuppaa Suomen jälleen kerran nälkämaaksi ja kun rähinä eskaloituu, vetäytyy vähäksi aikaa muille maille turvaan ja tulee sen jälkeen takaisin ostamaan maat ja mannut, hallit ja talot pilkkahinnalla.

• Epäsosiaalinen..

Työttömyyttä ei ole mitään syytä hävetä.
      Pakatkoon ihmiset itse ostoksensa, en itsekään halua muiden pakkaavan mitään minun ostoksistani.

• Mummoo auttaan?

Nimimerkki Mummo kysyy: "Onko väärin jos haluan velvoite/pakkotyöläisen siivoamaan kotini ja pilkkomaan puita. Jos se on väärin, miksi hallitus mahdollistaa sen?"

Maalla asuvana mummona voisin hyvinkin "työllistää" orjan 9e/päivä. Sellaisen samanlaisen kuin itsekin olen: työttömän. Olisi se hubaa, kun naapurin reiska pilkkoisi minulle puut ja mie hälle leipoisin leivät.
      Tosin tämänlainen työ täällä maalla on ihan just tätä aina ollutkin, ainoastaan kaikki byrokraattinen paperisota ja kyykytys siitä on puuttunut."

Niin entä jos oma lapsesi tai lapsen lapsesi olisi työttömänä, niin saako hän tulla hoitamaan sinua?

Koska nythän on niin ettEI missään nimessä työtön saa mennä auttamaan edes mummoonsa tai se katsotaan työksi ja hän menettää työttömyystukensa.

• Pakatkoon itse

Miksi. kauppiaathan maksavat alipalkkaa jo muutenkin, pimittävä lisiä, palkkaavat halpaa maahanmuuttajaa kauppoihin, jotka eivät osaa edes Suomen kieltä.

Työsopimuksia rikotaan ja oikeuksia heikennetään. Kauppiaat saavat jo muutenkin erilaisia tukia ja yksityisyrittäjät.

Kauppiaat vaan itse tekemään töitä ja pakkaamaan asiakkaille tavarat, koska saavat kaikki edutkin.

• Vaatikaa palvelua

Kaupassa, jos sattuu jonkun hyllyjen välistä löytämään, niin se tyyppi ei tiedä mitään, ei osaa suomea.

Kauppoihin pitäisi palkata ihmisiä töihin oikeasti palvelemaan ihmisiä. Vaatikaa ihmiset palvelua! Menkään sinne asiakaspalveluun jonottamaan, sen juuston kanssa, mistä ei löytynyt hintaa hyllyn reunasta! Ottakaa ne sopimattomat pöksyt kainaloon ja menkää infosta kysymään, onko muita kokoja? Muuta vastaavaa?

• Tri.Sorbusnappo

itse osoittelisin ja nauraisin asiakkaita tuossa tilanteessa. Ja vittuilisin niille ankarasti.

• "toivotalkoiden sato

tYÖTTÖMIEN NOLAAMINEN JA SYYLLISTÄMINEN ON MENNYT JO LIIAN PITKÄLLE.
      Aivan, kuin työttömyys olisi rikos.
      Käytännössä Risikon malli tarkoittaa sitä, että työtön häpäistään ja nolataan todella törkeällä tavalla ja erittäin julkisilla paikoilla, kuten parempiosaisten herkkujenpakkaamispaikoilla.
      Risikon mielestä on hieno idea pakottaa 40-vuoden työuran tehnyt ilman omaa syytään irtisanottu peruspäivärahalle pudonnut pakkaamaan mamujen ja pikkunilkkien suojatyöpaikkojen poliittisten buudeleiden herkkuja kasseihin julkisilla paikoilla.
      VOI MIKÄ PORKKANA TARJOLLA HÄPÄISYSTÄ! SAAT PITÄÄ TYÖMARKKINATUKESI.

• Haluvilu

Nooh, Russakka puhelee mitä puhelee, lämpimikseen.

• yhteiskuntapalvelu

Mistä rikoksesta saa yhtä kovan rangaistuksen kuin työttömyydestä?
        Jos rikos määrätään sovitettavaksi yhteiskuntapalvelulla, niin paljonko sitä duunia joutuu päivittäin tekemään? Pitkäänkö? Paljonko heruu rahaa ja mistä, jos ei tuona aikana ole työissä?

• Yököttävä ajatus

Ja sitten vielä kun sattuisi joku krapulainen pakkaaja, jolta luiskahtaisi oksennus sinne kassiin!

• välillä ruuti palaa

Toivottavasti tilanne kiristyy talvella että kapina alkaa. Yleisessä hässäkässä tapahtuu aina oikeita poistoja.

• puhutan????

Työttömäksi joutuneellakin pitää olla ihmisarvo julkisen nolaamisen sijaan.
      Risikon mallilla ei auteta ainoatakaan syrjäytynyttä. Ei huumehörhöjä mikään kauppa huoli. Orjiksi joutuu se kelvollinen aines, eli iäkkäät kunnolliset omaa syytään työttömät.
      Näinhän "ns. kuntouttavassa työtoiminnassa" on jo käytännössä käynyt.
      Tilastot esiin!

• Saa ruokkia!

Mulla ei ollut kapinaa edes murrosiässä, mutta nyt tämän muka mummon hihat alkaa palamaan, kun näitä älykkäitä ideoita kuuntelee.

Takana on yli 20 vuoden työura ja korkeakoulutus, oikea sellainen, ei mikään amk. Nyt työttömänä. Jumankekka, joku muu kuin minä on nämä asiat sössisnyt, että kaltaisiani ihmisiä on tuhat määrin työttöminä.

Pistetään jalkapuut toreille ja työttömät sinne istumaan päivittäin. Katotaan kummat kerjää tykimmin, kotisuomen työttömät vai ulkomaan tuontikerjäläiset!

Itse laitan kaulaan myös lapun: "Saa ruokkia!".

• totuudet esiin.

Pakkotyöhön ensin ne, jotka eivät ole päivääkään suomessa töitä tehneet. Vasta viimeiseksi ne, joilla on takanaan10-40/ne vuoden työura.
      Ei kymmenien vuosien työputken tehneille ihmisille tarvitse opettaa mitä työ on. He tarvitsevat vain työpaikan. Kyllä he työtä osaavat tehdä ilman"kuntouttavaa palkatonta työtoimintaakin". Tuo iljettävä ihmisten häpäisyriisto on jatkunut jo 17-vuotta. Nyt Risikko vain laajentaa sitä.
      Eikö poliittisilla puolueilla ole tietoa, mitä törkeyksiä tässä maassa on tehty?
      Ei näköjään. Heikoimpia on helppo kiusata. Outoa solidaarisuutta.

• Työstä aina palkkaa

Jep!
        Minä tiedetään, tiedetään, mitä työnteko on.

En tarvitse mitään aikuisten päivähoitoa erilaisin pellenimikkein, vaan työtä, mistä maksetaan palkkaa. Kaikki 'muka' ongelmat hoituvat, kunhan saan työn ja siitä palkkaa. Lupaan pistää kotimaiseen kulutukseen rahani. En lähde shoppailemaan ensitilistä maailman metropoleille, hakemaan viinaa virosta, en vietä talvea espanjassa en thaimaassa. Ihan kotosuomessa käytän rahani, voin jopa ostaa niitä palveluista, jos rahat piisaa.

• loppuiskojotyhmyys

Miten ihmeessä joku vielä ehdottaa noita vastikkeettomia.
      Olisi lukenut ihmisten aitoja mielipiteitä netistä Risikon ehdotuksen jälkeen. Kyllä siellä on jo ne kompastuskivet löydetty. Mutta tämä Antti se vain jaksaa :-)

" Haluamme mukaan niin monta kuin mahdollista, Parpo sanoo."

Kaipaisi tarkennusta: mihin mukaan?

Samaan junaan, veneeseen? Olemmeko kaikki siellä samanvertaisia: sama palkka, sama arvostus?

Vastikkeeton sosiaaliturva on nyt noille kauhistus ja sille pitää nyt heti tehdä jotakin. Kuinkahan suuri se vastikkeeton summa on? Sovitaan että se on X euroa.

Kansa puolestaan on kauhistellut vastikkeettomia palkkoja. Lyön vetoa että 20% ansiotyöläisistä saa palkkaa, jossa on "vastikkeetonta palkkaa" vähintään X:n verran. Miksei niitä laiteta korvaamaan se vastikkeeton palkka? Menisivät esim siivoamaan pariksi tunniksi viikossa jonkun työttömän kotia.

Milloin hyvät päättäjät lopettaa vastikkeettoman ajattelun. Ei ole yhtään mitään vastiketta siellä takana.

• yleistä notkuntaa

Totta.
        Iso osa työssäkävijöistä vaan käy töissä, ei tee töitä.

Iso osa työajasta menee pelkkään lusmuiluun. Kännykän näpläämiseen. Netissä surffailuun. Yleiseen notkumiseen ja p*skan jauhamiseen. Osa käyttää vähintään tunnin työajastaan tupakalla. Osa istuu huvikseen vessassa.

Napsastaan kaikilta työssäkäyviltä pois 20 % palkasta ja työajasta. Samat hommat pitää silti hoitaa.

• kököömus hinanen

Joo onhan se hienoa kun työttömille "tarjotaan mahdollisuus" olla osana yhteiskuntaa, orjana tekemässä ilman töitä :)

• äänioikeus pois

Uurnilla tavataan!

Pitäiskö työttömiltä poistaa äänioikeus?

• Mitä ne
        äänioikeus pois kirjoitti:

Uurnilla tavataan!

Pitäiskö työttömiltä poistaa äänioikeus?

muka sillä äänioikeudella muka tekevätkään kun eivät edes käy äänestämässä.

• yks vaan

Työttömät voisi käydä kaupassa.apteekissa vanhuksille,luoda lumia ja pilkkoa puita.Itse tein näin 70 luvun taitteessa.
      Miksi se ei toimi tänäpäivänä,vai halustako se on kiinni?
      Rahan päälle saa hyvän mielen.

• nuormies17

No kyllä se varmaan on halusta kiinni. Minä ei ainakaan halua olla töissä ilmaiseksi kenellekkään. Työttömän rahat ovat niin pienet että sillä hädin tuskin elää, eikä sitä voi mitenkään verrata mihinkään normaaliin ihmisen palkkaan.

Lisäksi siinä sitten vielä aina vietäisiin työpaikka toiselta työntekijältä joka siitä saisi palkkaakin. Vähän ajan päästä sitten oltaisiin siinä jamassa että suurin osa töistä tehdää ilmaiseksi ja pomot/osakkeenomistajat nauraisivat matkalla pankkiin.

Kyllä monella vanhuksella olisi varaa maksaa palkkaakin niistä puutöistä kun kerran omia metsiäkin on mistä puut ovat tulleet. Lisäksi lumet ovat vanhuksen kiinteistön pihalla joten sitä rahaa on silloinkin.

Kyllä hyvä mieli tulee kun saa tehdä töitä vaikka ihan minipalkalla, mutta ei minään orjatyönä.

• OmaaMummoaAuttaan?

Nimimerkki Mummo kysyy: "Onko väärin jos haluan velvoite/pakkotyöläisen siivoamaan kotini ja pilkkomaan puita. Jos se on väärin, miksi hallitus mahdollistaa sen?"

Maalla asuvana mummona voisin hyvinkin "työllistää" orjan 9e/päivä. Sellaisen samanlaisen kuin itsekin olen: työttömän. Olisi se hubaa, kun naapurin reiska pilkkoisi minulle puut ja mie hälle leipoisin leivät.
        Tosin tämänlainen työ täällä maalla on ihan just tätä aina ollutkin, ainoastaan kaikki byrokraattinen paperisota ja kyykytys siitä on puuttunut."

Niin entä jos oma lapsesi tai lapsen lapsesi olisi työttömänä, niin saako hän tulla hoitamaan sinua?

Koska nythän on niin ettEI missään nimessä työtön saa mennä auttamaan edes mummoonsa tai se katsotaan työksi ja hän menettää työttömyystukensa.

• ilmasta wiinaa

Pare kai olisi, jos kaikki työttömät tappaisivat itsensä?

Mitä jos alettaisiin jakamaan pirtua tankkiautoista toreilla? Joisivat tyhjänpäiväiset luuseripummit itsensä päiviltä alta vuoden! Marinoituina palaisivatkin hyvin polttolaitoksissa tuottaen ylväälle työssäkäyvälle ylimystölle kaukolämpöä ja sähköä!

• sahaa omaa oksaa
        nuormies17 kirjoitti:

No kyllä se varmaan on halusta kiinni. Minä ei ainakaan halua olla töissä ilmaiseksi kenellekkään. Työttömän rahat ovat niin pienet että sillä hädin tuskin elää, eikä sitä voi mitenkään verrata mihinkään normaaliin ihmisen palkkaan.

Lisäksi siinä sitten vielä aina vietäisiin työpaikka toiselta työntekijältä joka siitä saisi palkkaakin. Vähän ajan päästä sitten oltaisiin siinä jamassa että suurin osa töistä tehdää ilmaiseksi ja pomot/osakkeenomistajat nauraisivat matkalla pankkiin.

Kyllä monella vanhuksella olisi varaa maksaa palkkaakin niistä puutöistä kun kerran omia metsiäkin on mistä puut ovat tulleet. Lisäksi lumet ovat vanhuksen kiinteistön pihalla joten sitä rahaa on silloinkin.

Kyllä hyvä mieli tulee kun saa tehdä töitä vaikka ihan minipalkalla, mutta ei minään orjatyönä.

Joo-o, kyllä joka hommaan löytyy pätevä työtön, joka voi korvata palkallisen työntekijän!

Kohta me todellakin kaikki palvelemme toisiamme ilman palkkaa!

• tööhin

Ei mitään etuoikeuksia. Kumpi sitten on pahempi saada kenkää parin vuoden jälkeen vain sitten kun on tehnyt 40 vuotta työtä. Onhan siinä 40 vuodessa sitten saanut elettyä ihan mukavasti ja varmaan ihmistä ahdistaa enemmän olla työtön 10 vuotta. Orjatyö ilmaiseksi ei ole mitään kunnon työtä.

Nyt pitäisi ne pomot pistää tekemään töitä ja joustamaan omista palkoistaan. Vaikka ilmaispomoiksi olisi heidät pakotettava kun kerran palkat ovat olleet niin hyvät. Pari vuotta ilman pakkaa ne ketä ovat tienanneet yli 5000 e kuussa tai voisi heille jonkun sossutuen antaa, heillä olisi varaa siihen.

• Ideoita työvaatteiksi

Työpaitaan "Kokoomus-2 euroa/h"-teksti. Saa käyttää muttei oo pakko.

• UusHuutolaiset

"Suomessa huutokaupattiin ihmisiä vielä 1930-luvulla. Halvin tarjous voitti. Monet huutolaisista joutuivat orjan asemaan."

http://areena.yle.fi/tv/1204259

Nyt ollaan siis palattu yli 80-vuotta taaksepäin, kun työttömiä ja köyhiä huutokaupataan Antti Parpo laatimaan malliin kunnille ja yrityksille työ-orjiksi?

• Vähäarvoinen työ?

""kotiapulainen, kaupan kassien pakkaaja ja niin edelleen ovat nyt palaamassa takaisin osallistavan sosiaaliturvan myötä. Tosin nyt niin, että työ on pakollista sosiaaliturvan leikkaamisen uhalla, työstä ei makseta palkkaa vaan sosiaaliturvaa, eläke ei kerry eikä lomia voi pitää. Pieni sosiaaliturvan korotus katoaa työmatkakuluihin ja päivän eväisiin. Työstä kieltäytyminen johtaa sosiaaliturvan (joka on ostovoimaltaan jossain 1990 -luvun puolivälin tasolla) leikkaamiseen.

Aiheesta väitöskirjan tehnyt Rauman sosiaali- ja terveysjohtaja Antti Parpo ei huomaa räikeitä virhepäätelmiään. Tavaroiden hyllyttäminen kaupassa on kyllä palkallista työtä vielä ainakin tällä hetkellä, eivät ne tavarat sinne hyllyille itsestään hyppää. Samoin kuntien työt vanhuspalveluissa, teknisellä puolella ja puistojen ja teiden kunnossapidossa. Samoin hänen luettelemansa työt yrityksissä. Kuitenkin hänen mukaansa tavoitteena on, että malli ei veisi yhdenkään ihmisen työpaikkaa.

Mikä muka on niin vähäarvoista työtä, että siitä ei tarvitse maksaa palkkaa?""

No rikkaiden mielestä näköjään juuri ne matalapalkaa työt, kuten se hyllyttäjä, vanhusten ulkoiluttaja (n.1700e/kk), jne.

• järki kateissa

Tietysti juuri loma-aikoina työttömät laitetaan tekemään näitä turhista turhimpia töitä!

Suomalaisen pinna on pitkä, mutta tämä tietää kapinaa!

Ei ne tuhannet työttömät ole sössineet ja joutuneet omasta syystä työttömiksi. Vastuussa olevat pösilöt ovat sössineet, ja maksattavat nyt kaiken työttömiksi joutuneilla. Omaa peresettään yrittävät viimehädässä pelastaa porhot ja muka eliitti, joka on ikänsä elänyt toisten kustannuksella.

Jollakulla vielä ns. napsahtaa päässä jo näitä aivopierujuttuja kuunnellessa saati, kun näitä lähdetään toteuttamaan!

Minä en men yhtäkään kassia pakkaamaan. En yhtäkään mummoa taikka pappaa lykkimään. En. En ilman palkkaa!

• Palkkojen leikkaus

Te jotka hihkutte onnesta että köyhiltä leikataan se vähäinenkin toimeentulo, ette tajua että kun ne 300.000 työtöntä tulee kuntiin ja yrityksiin tekemään työtä ilmakseksi, niin miksi kukaan maksaisi TEILLE teidän PALKKANNE, kun teidän paikallenne on tulossa monta sataa tuhatta ihmistä tekemään työnne paljon halvemmalla?!

Ettekö käsitä että myös te menetätte palkkatyönne ja joudutte samaan systeemiin tekemään sitä työtänne ILMAISEKSI?

Jokatapauksessa teidän palkkojanne leikataan ja jollette siihen suostu, teidän tilallenne tulee joku muu joka suostuu tekemään sen halvemmalla.

Kannattaa muistaa ettei Suomessa ole minimipalkkaa.

• repikää tästä

Suomessa ei ole minimipalkkaa, mutta täyspäiväisestä työstä pitää maksaa palkkaa, mikä oikeuttaa ansioon sidottuun päivärahaan. Tuo lienee jossain 7,09 euron paikkeilla tunti. Kuukausipalkka ei ole kaksinen.

Tervetuloa joukkoon!

• miten on?

No eihän siinä. Lapset varmasti saa ilmaisen hoitopaikan jos menen palkatta töihin? Palkkatöissä kun on saa maksaa ihan mukavasti hoitopaikoista, mutta jos ilmasiks töitä tekkee, ni ei oo varaa maksella. Tuliskohan se kuitenki yhteiskunnalle halvemmaksi että etsin sen kunnollisen työpaikan jotta voin siitä sitten kustantaa itse hoitopaikat siitä palkasta.

• EI säästetä mitään!

Eihän tässä säästöistä olekaan kyse, vaan siitä ettei "laiskat työttömät saa makailla kotona" kun Antti tekee vaativaa työtä?

• jälki jää

Mitäs olet mennyt lisääntymään!

Olisit vähän ajatellut maapallon tulevaisuutta!

Kiva se varmaan oli nussutella ja porsia, nyt saat sitten siitä lystistä maksaa!

• kauppacassi

Miten joku torvi voi luulla, että kaupassa hyllyjä täyttävä henkilö on joku dorka joka on siellä vähäarvoisen työn tekemistä varten. Eivätkö ihmiset tajua, että hyllyjen täyttäminen juuri sitä myyjän perustyötä jota varten hänet on kauppaan palkattu!

Luuleeko joku tosiaan, että kaupoissa on vielä sellaisia myyjiä jotka vaan käyskentelevät kauppojen käytävillä ja rupattelevat ihmisille koettaen samalla myydä heille tavaraa. Kyllä ne ajat ovat takana päin.

• sahaa omaa oksaa

Mikähän se pieni korvaus olisi? Nytkun kokopäivähommasta saa ylläpitokorvausta 9 euroa?

Todella tyhmiä nekin työttömät, jotka noihin 9 euron hommiin lähtevät, siinä menee jonkun työttömän työpaikka!

• 30 h/viikko!!!

Onkohan se Antti käyny Englannissakin?

"työttömät hanttihommiin - 30 tuntia viikossa tai tuet pois!"

30 tuntia viikossahan tarkoittaa vähintään 6 tunnin työpäiviä 5 kertaa viikossa!?!

Eli ihan oikeata työpäivää mitä moni tekee nytkin.

• Antin malliin

"Työttömille tarjottavia töitä olisivat muun muassa roskien siivoaminen, graffitien poistaminen ja ruoan laittaminen vanhuksille.

Muita voitaisiin velvoittaa esimerkiksi päivittäisiin käynteihin työvoimatoimistossa tai pakollisiin koulutus- tai terapiatilaisuuksiin."

Mikä tässä nyt on että joka päivä pitää matkustaa jopa satoja kilometrejä johonkin?

• sutta & sekundaa

6 tunnissa saa aika paljon pahaa aikaan..

• sairastyötön

rassaan jo muniani ja bercettäni valmiiksi että pääsen aputöihin,eiköhän rupea tippuri, hepa,noro,aids,sikaflunssa ja yrjötauti leviämään leviämään :)

• sg gb

laitan pas kaa nii
        tten pusseihin :))))))

• tahallaan?

kylvävät kansalaissodan siemeniä.

• niin taitaa olla

Niin tekevät. Maa kaaokseen että voivat sitten ostaa kaiken arvokkaaksi katsomansa puoli-ilmaiseksi pois köyhältä kansalta.

• moi k*sipääät!

En ole koskaan hankkinut S-ketjun jäsenkorttia, koska sata euroa jäsenyydestä on pienituloiselle iso summa ja pienituloisille ei koskaan missään elämänsä tilanteessa jää laskujen maksun jälkeen niin paljoa ylimääräistä, että sellaisen kortin pystyisi hankkimaan, kun ei ole esimerkiksi kersoja ja valtion kersakorvauksia, mistä saisi ilmaisrahaa. Vaikka, tais siis koska siksi v*tuttaa maksaa arkimakkaroista aina enemmän, kuin rikkaat ja saamatta senttiäkään bonuksia.

Älä natise p*skaa ärioieistokokkari: tottakai sä haluat työttömät ja erityisesti niiden perintojä omaavat vanhukset asiakkaiksesi. Jos olen niin saastainen korkeakoulutettuna, että en jonkin mielestä -kuten voi havaita- kelpaisi edes kauppakassin pakkaajaksi, johtunee asia siitä, että olisi hieman noloa palkata akateemisen koulutuksen omaava täyttämään ruokakasseja nolla-sopimuksella ja etenkin, kun en ole edes hakenut työttömyyskorvauksia. Menen heti ilolla täyttämään ruokakasseja kauppoihin ja siistimään rikkaiden paskoja, heti sitten, heti, kun olen työkkärin asiakas ja kun en joudu elämään reippaasti alle viidelläsadalla eurolla ja sukulaisten avustuksilla kuukaudessa. Totta v*tussa jos valtion rahalla eläisi, pitäisi tehdäkin jotain sen eteen.

Tosin ajattelen, että älypotentiaalini kuuluu muihin tehtäviin ja erityitsesti siksi, että jos ihminen on lähemmäs neljäkymmentä ja koko elämässään saanut minimityökkärikorvausta ja mitään työttömyyskorvauksia elämässään yhteensä alle puoli vuotta, en katso että mulle saa russuttaa, kuinka muka huono ihminen olen, v*tun nimetön äärioikeistolainen _fasisti_.

• PassivinenVastarinta

>> Sontimassa käyty eikä käsiä ole pesty, räkätaudissa, munia/ pyllyä raavittu, ...ja sitten pakataan ruokaostoksia.

• sondaasormissa

lupaan kaivaa bercettä aina ennen huuhaahommia,käsiä pesemättä. lupaan niistää aina kun flunssa kouraan ja pyyhkiä ovenkahvoihin,hanoihin ja vessanpöntön vetimeen,työkaverien mukeihin tavaraoihin... niin oon kyllä tehny aina paskahommissa :)))))))))))))))))))))))))))))) jänniä nuo flunssa aallot :)))) ja rpulitauti/yörjötauti leviää aina kuin kulovalkea,jo vain naurua piisaa hahahaahaaaaaaaaaa laittakaa vaan hommiin :)

• jippo.

eihän tuolla spurguja ja huumehörhöjä työnsyrjään yritetäkkään, vaan ahkeria pitkän työuran tehneitä, siis fiksuimpia ilmaistöihin.

• En alistu

Just, niitä kilttejä ja tunnollisia tässä kyykytetään lisää.

Perskele, olen yksi tulevista kassin pakkaajista!

Piruvie, taidan heti lähteä kaljakaupoille.

Aion haista siinä linjaston päässä nii-in pahalle, että terveysviranomaiset sulkee koko kaupan!

• asiakkaat katoo

Voimakas, pistävä HIENhaju on varma keino päästä pois pakkopakkaustöistä.

• ruokahalut meni.

Kerran ravintolassa miestarjoilija haisi niin pahasti hielle että lähdettiin pois.

• Duunari

Siinä jää vielä monta tuntia hiplata kiveksiä ja pimppaa kun käytte töissä. On sitä ennekin paskaa lapioitu paskapalkalla.
      Jokaiselle ei vaan löydy sitä unelmapaikkaa.
      Säänöllisyyttä tässä haetaa että olette muutakin kuin ajelehtivia uppotukkeja.Jos ette menneet hyvällä niin sitten pahalla.

• kiilapoika-orig

Ei se työtön kannustamalla eli suomeksi sanottuna nöyryyttämällä työpaikaksi muutu. Työttömyys johtuu siitä että työpaikkoja on liian vähän, työnhakijoita liian paljon. Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan työttömiä on lähes 300 000 ja avoimia työpaikkoja 27 000. Oikeasti työttömiä on lähemmäs 500 000 koska lukuun eivät kuulu tulottomat työttömät joita ei tilastoida.

Työttömyys ei siis johdu siitä että ihmistä ei ole vielä nöyryytetty ja kyykytetty tarpeeksi. Jokainen työtön joka on asioinut TE-keskuksessa on taatusti saanut riittävästi nöyryytystä osakseen.

Useimmilla meistä "uppotukeista" on mittava työura takana.

• minä - minä - minä

Turhaa työtä ei kenenkään pidä tekemän.

Ja kaikesta työstä pitää maksaa palkkaa.

Suomi todellakin vaikuttaa olevan sivistysvaltio, kun tällaisia aivopieruja putkahtelee vähän väliä! Ja siihen päälle vielä HyvinVointiValtio! Voihan HyvinVontiSuomi! Oisko niin, että me on hävitty tämä peli?

Miksi pitää tavoitella jatkuvaa talouskasvua? Eikö millään muulla arvolla ole merkitystä? Mihin unohtui ihmiset? Inhimillisyys?

• nenänkaivaja

Joo kyull mä voin pakata passkasilla käsillä jonkun ruuat.
      kaivan vielä nenää ja perssettä samalla ku pakkaaan

• 12+9

Eipä tuo haittaisi. Monessa maassa joku pakkaa ostoksesi nätisti ja tarjoavat apua autoon kantamisessa. Suomessa kun vanha ihminen pyytäisi apua saada ostokset autolle, niin myyjän reaktio olisi

- Alkaa vinkumaan, että ei ole hänen työnkuva tai ei voi lähteä tästä

- Mennä hämilleen, kun eihän tommoseen osata varautua.

• Työstä aina palkkaa

Ihan palkalla tuota työtä tekevät.

• ostokset reppuun

Sitäkö tällä haetaan, että saadaan muovikassien myynti räjähtämään! Juuri kun on kestokassit keksitty!

Minä pakkaan ostokseni aina reppuun. Reppuni on myös käsilaukkuni. Siellä on kukkaro, kännykkä, avaimet,.. En takuulla anna kenenkään käpälöidä reppuani enkä ala ostelemaan muovikasseja!

• Nokian Diplomi-insit

>> eihän tuolla spurguja ja huumehörhöjä työnsyrjään yritetäkkään, vaan ahkeria pitkän työuran tehneitä, siis fiksuimpia ilmaistöihin

• työtä.

james hirvisaarikin joutaa kassien pakkaajaksi.

• Tosi on

No eipä ainakaan ole pulaa pakkaajista niitä on tämän päiväisen tiedon mukaa jo 340000 pakkaajaa ihan vapaana hommiin. Riittäkö niitä kauppoja tarpeeksi työpaikoiksi Suomessa???

• varmoonkin

vilauttelen sit GYRBÄÄ HYLLYJÄ TÄYTTÄISSÄ,EIKÖHÄN HAUSKUUS TARTU AHAHAHAA haista PARPO v itun iso p aska k usipää

• Boikotti -Pena

Olen lähetellyt tuollaista viestiä kauppojen asiakaspalveluihin (saa käyttää mut ei oo pakko):

Sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko (kok.)haluaa muuttaa sosiaaliturvan vastikkeelliseksi, ja ehdottaa mm. että työttömät laitettaisiin orjatöihin kauppoihin. Ilmoitan että mikäli näen missä tahansa kaupassa yhdenkin orjan työskentelemässä ilmaiseksi, en enää ikinä osta kyseisestä kaupasta mitään.

Joku raja pitää olla ihmisten nöyryyttämiselläkin. Ja se raja kulkee nyt tässä.

(Oma nimi)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      104
      1553
    2. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      86
      1273
    3. Mustikat jää metsiin

kun ei thaikut saa lupia tulla ja oman maan työttömät ei viitti metsään mennä. Itse poimin noin 20-30 sangollista kesäi
      Maailman menoa
      120
      1231
    4. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      59
      1041
    5. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      62
      872
    6. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      160
      792
    7. Me (n & m)

Toisillemme erityiset, vaikka emme ole toistemme elämässä kuin lyhyinä, ohikiitävinä hetkinä. Uskon, että koet samoin. T
      Ikävä
      20
      765
    8. Vähän hirvittää

Että pystynkö täyttämään odotuksesi… jos oikeasti tutustutaan.
      Ikävä
      40
      729
    9. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      88
      713
    10. Jaakko Kyllönen !

Koettaa viisastella,Kuhmon hoito paikkojen kohtalosta.KYLLÄ SE OLI KOKOOMUS;JOKA ETU NENÄSSÄ EDDUSKUNTA VAALIEHDOKAS TEA
      Kuhmo
      24
      631
    Aihe