Mitenkähän te tulisite keskenänne toimeen ?

huolestuttavaa

Ihmetellä pitää kun lukee näitä , kuinka kokoontumisenne mahtaisi sujua?

21

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettihuomiota

Ei nämä marsut toisiaan sietäisi. Kaikki pätisi esittäisi myötätuntoista ja kun huomais ettei yksikään ole hänelle lähde poistuis takavasemmalle pätemään takaisin nettiin

• Epähienoutta

Samanlainen kuva on tullut vähintään kolmas tapaaminen oisi kuin miljonäärijussista. Kaapikaa juustot sieltä yms.

• luoteinen
    • Miksi kokoontua, jos ennakko-odotteisiin sisältyy keskenään toimeen tuleminen?

Tapaamiseen pitäisi lähteä sillä tavoin kevein mielin, että on vilpittömän kiinnostunut siitä, mitä erilaisilla ihmisillä on tarjottavanaan omasta maailmankuvastaan ja millaisia uusiakin oivalluksia omaan tutkimuskenttään olisi mahdollisuus saada.

Olettakaamme, että olemme joukko tutkjoita. Jokaisella meistä on se oma alueensa, josta on hieman syvemmin kiinnostunut. Jokaisella on historiassaan myös erilainen kokemusmaailma, jota ovat muokanneet monet kokemukset, henkilökohtaiset ihmissuhteet, käsitys maailmasta, tunteet, ikä ja kyky ajatella.

Fyysiessä tapaamisessa saatamme hämmästellä ensin kirjavaa joukkoa, joka koostuu noin 20-75-vuotiaista henkilöistä; naisista ja miehistä. Kiinnitämme ensin huomioita habitukseen ja yritämme sovittaa sitä siihen omaan mielikuvaan, jonka olemme muodostaneet pienen palstakohtaamisen kautta. "Tervehdys kaikille, mä olen elisakettu ja hihhei; olen tämänkokoinen ja -näköinen ihminen" - Ai jaa... ja minä kun luulin että oletkin luisuotsainen narsisti, joka näyttelee pelokasta uhria.

Hmm... tuliko petyttyä? Ehkä. Oleellisempaa kuitenkin on, millaista kuvaa tapaaja alkaa muodostaa todellisesta kohdatusta, ja onko hän kiinnostunut siitä todellisesta henkilöstä vai mielikuvissaan muovaamastaan hahmosta. Onnistuneen vuorovaikutuksen lähtökohta.

Jos järjestäisin tapaamisen, se mieluiten sijoittuisi rauhalliseen, stressittömään ympäristöön, mieluiten korpimökkiin tai vastaavaan kahdeksi päiväksi. Jokaisella on mahdollisuus päästä omaan rauhaan sitä halutessaan, mutta manipuloisin asiat niin, että jokainen joutuisi vuorollaan kohtaamaan keskenään jokaisen jossakin arkisessa askareessa; ruuanlaitossa, tiskaamisessa, saunan lämmityksessä, lenkillä, ohjelman suunnittelussa jne. Se on nimenomaan mahdollisuus tutustuttaa toisia turvallisessa ympäristössä, jossa jokainen on perusolemukseltaan tasavertainen eikä kuppikuntia yritetäkään muodostaa heti kättelyssä. Puheenaiheet ovat tietysti vapaita, mutta jokaisen on saatava tuntea tulevansa kuulluksi ilman että siihen tarvitsee käyttää aggressiivia keinoja.

Seuraavana päivänä jokaisen lähtiessä omalle taholleen ja kotiinpaluumatkallaan he saattaisivat mielessään hämmästellä montakin asiaa. "Enpä olisi uskonut, että..."

Millainen seuraus tälläisellä voisi olla? Tämä on tietysti vain mahdollisuuksia täynnä ja aina ei mitään seuraakaan.

Kokemukseni mukaan useimmat kyllä haluavat pitää mielikuvansa. Niin toisesta kuin jättää sen kuvan itsestäänkin, mikä on muodostunut palstakokemuksesta. Tapaamiset ei monellekaan ole se juttu, mitä haluavat. Mutta uskoisin, että monet voisivat hyötyä siitä hyvällä tavalla.

• ???

Saanko kysyä, että mistä ihmeestä sinä oikein horiset? Ihan oikeasti. Nuo sinun mielikuvitukselliset juttusi alkaa vaikuttamaan jo aika oudoilta.

Osaatko ottaa mitään täällä kirjoittettua kommenttia edes joskus huumorilla?

Olisiko pieni symbolinmuodostus joskus paikallaan? Vaikutat hieman alloplastiselta persoonalta.

• "Kokemukseni mukaan useimmat kyllä haluavat pitää mielikuvansa. Niin toisesta kuin jättää sen kuvan itsestäänkin, mikä on muodostunut palstakokemuksesta. Tapaamiset ei monellekaan ole se juttu, mitä haluavat. Mutta uskoisin, että monet voisivat hyötyä siitä hyvällä tavalla."

Niin itselle tuli tuosta aloituksesta mieleen Ännäni taannoinen lausahdus, että hän joskus ajattelee, että vois järjestää teille kaikille hänen naisilleen tuollaisen tapaamisen, jossa sitten saisitte puhua hänestä...

Tässä visoissa ilmeisesti sitten kutsu kuuluisi sitten kaiketi palstalaisille, eikä pelkästään "sen narsistin naisille/uhreille",

Olishan visio palstalaisten tapaamisesta ihan hauskakin, tiedä sitten moniko siihen uskaltaisuisi tulemaan...ja miten siten tapaamisessa mukana olleiden kirjoitukset täällä palstalla muuttuisivat...

Itsellä jonkun verran kokemusta treffipalsta ajoista juurkin tuosta, että mielikuvat/ennakko asenteet/odotukset voivat kyllä poiketa hyvinkin paljon niistä tuntemuksista, joita sitten tavatessa syntyy...

Nekin joutui sitten ikäänkuin ymmärtämään siten, ettei ko. henkilö sitä "pettymystä" aiheuttanut vaan omat kuvitelmat/odotukset oli toisenlaiset, kuin mitä toinen todellisuudessa sitten oli...

Että oppi tuossa senkin, että treffeille osasi sitten jo lähteä hyvällä huumorilla ns. uteliain mielin ilman sen kummempia ennakko odotuksia...ja tulihan sitä sitten toppuuteltua vastapuolenkin odotuksia...

Kun sekin tuntui hankalalta sanoa ettei halua enempää tapailla ilman ettei mitenkään loukkaisi toista...

• Korpimökkiin!!!

Korpimökkiin!!! Ei Ei ja vilä kerran Ei ikinä. Et ottaisi huomioon turvallisuuskysymyksiä. Ei ventovieraiden kanssa mihinkään korpimökkiin. Tapaaminen yleiselle mutta avaralle paikalle, missä olisi kuitenkin mahdollisuus keskustella ja nauraa...:):):).

Minä olen ainakin varma, että nauraisin teitä... ette taatusti muistuta ollenkaan minun mielikuvaani teistä, vaan olette jotain ihan muuta...

Minäkin olen livenä iloinen ja positiivinen ja ystävällinen... ja kaikkea sitä, mitä täällä palstalla en ole...

Mitkä tahansa ensitreffit pitaa tehdä yleiselle paikalle. Muistakaa...

• ??? kirjoitti:

Saanko kysyä, että mistä ihmeestä sinä oikein horiset? Ihan oikeasti. Nuo sinun mielikuvitukselliset juttusi alkaa vaikuttamaan jo aika oudoilta.

Osaatko ottaa mitään täällä kirjoittettua kommenttia edes joskus huumorilla?

Olisiko pieni symbolinmuodostus joskus paikallaan? Vaikutat hieman alloplastiselta persoonalta.

Ilmeisesti emme vain ymmärrä toisiamme. En tajua huumoria mikä tähän ketjuun mahdollisesti sisältyy, kuten minukaan kieroutunutta huumorintajuani ei ymmärretä, mokomat moukat. Hauskutelkoot vapaasti ne, jotka tajuavat. Koska minua on toistuvasti kielletty riekkumasta, niin olen sitten yrittänyt noudattaa tätä toivetta ja lopettanut nauramisenkin ajat sitten. Jokuhan saattaisi vielä loukkaantua. Narsismipalsta on vakava asia.

Minun mielikuvitukselliset jutut? *haukotus* Mitä vedet silmissä ja toiset kaverin housuissa -juttuja vielä?

Alloplastisuushan tässä valossa istuu minuun suorastaan liki täydellisesti.

Annan yläpeukun ihan yrittämisestä.

• Korpimökkiin!!! kirjoitti:

Korpimökkiin!!! Ei Ei ja vilä kerran Ei ikinä. Et ottaisi huomioon turvallisuuskysymyksiä. Ei ventovieraiden kanssa mihinkään korpimökkiin. Tapaaminen yleiselle mutta avaralle paikalle, missä olisi kuitenkin mahdollisuus keskustella ja nauraa...:):):).

Minä olen ainakin varma, että nauraisin teitä... ette taatusti muistuta ollenkaan minun mielikuvaani teistä, vaan olette jotain ihan muuta...

Minäkin olen livenä iloinen ja positiivinen ja ystävällinen... ja kaikkea sitä, mitä täällä palstalla en ole...

Mitkä tahansa ensitreffit pitaa tehdä yleiselle paikalle. Muistakaa...

Ei avaralla paikalla pysty keskustelemaan. Nauraminenkin herättää vain vinoja katseita. Itkemisestä ja hammastenkiristelystä puhumattakaan.

Turvallisuudesta puheen ollen: mitä vaarallisempaa on korpimökissä suhteessa liikenteen ja sivilisaation ympäröivään cityyn?

• miebie
        elisakettu kirjoitti:

Ilmeisesti emme vain ymmärrä toisiamme. En tajua huumoria mikä tähän ketjuun mahdollisesti sisältyy, kuten minukaan kieroutunutta huumorintajuani ei ymmärretä, mokomat moukat. Hauskutelkoot vapaasti ne, jotka tajuavat. Koska minua on toistuvasti kielletty riekkumasta, niin olen sitten yrittänyt noudattaa tätä toivetta ja lopettanut nauramisenkin ajat sitten. Jokuhan saattaisi vielä loukkaantua. Narsismipalsta on vakava asia.

Minun mielikuvitukselliset jutut? *haukotus* Mitä vedet silmissä ja toiset kaverin housuissa -juttuja vielä?

Yläpeukku on hienosti muodostettu symboli. Minä muotoilen käsilläni sydämen

• hoksaa
        elisakettu kirjoitti:

Palstakirjoittajanimimerkin mielikuvan muodostaa aina lukija. Itsellemme on päivänselvää että omat kommenttimme ovat vain pieni osa habitustamme. Voiko tästä tehdä sen johtopäätöksen että kohtaamme täällä virtuaalissa pienen osan toisistamme?
        Samalla kun kirjoitamme, annamme itsestämme jotain. Liekö täällä narsisteja lainkaan, nehän ei kuulema anna koskaan mitään toisille.
        Toisaalta..toiset kättelee, toiset läpsii, jotkut jopa käpälöi.. ;)

• miebie kirjoitti:

Yläpeukku on hienosti muodostettu symboli. Minä muotoilen käsilläni sydämen

Mitä mielestäsi

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Kokemukseni mukaan useimmat kyllä haluavat pitää mielikuvansa. Niin toisesta kuin jättää sen kuvan itsestäänkin, mikä on muodostunut palstakokemuksesta. Tapaamiset ei monellekaan ole se juttu, mitä haluavat. Mutta uskoisin, että monet voisivat hyötyä siitä hyvällä tavalla."

Niin itselle tuli tuosta aloituksesta mieleen Ännäni taannoinen lausahdus, että hän joskus ajattelee, että vois järjestää teille kaikille hänen naisilleen tuollaisen tapaamisen, jossa sitten saisitte puhua hänestä...

Tässä visoissa ilmeisesti sitten kutsu kuuluisi sitten kaiketi palstalaisille, eikä pelkästään "sen narsistin naisille/uhreille",

Olishan visio palstalaisten tapaamisesta ihan hauskakin, tiedä sitten moniko siihen uskaltaisuisi tulemaan...ja miten siten tapaamisessa mukana olleiden kirjoitukset täällä palstalla muuttuisivat...

Itsellä jonkun verran kokemusta treffipalsta ajoista juurkin tuosta, että mielikuvat/ennakko asenteet/odotukset voivat kyllä poiketa hyvinkin paljon niistä tuntemuksista, joita sitten tavatessa syntyy...

Nekin joutui sitten ikäänkuin ymmärtämään siten, ettei ko. henkilö sitä "pettymystä" aiheuttanut vaan omat kuvitelmat/odotukset oli toisenlaiset, kuin mitä toinen todellisuudessa sitten oli...

Että oppi tuossa senkin, että treffeille osasi sitten jo lähteä hyvällä huumorilla ns. uteliain mielin ilman sen kummempia ennakko odotuksia...ja tulihan sitä sitten toppuuteltua vastapuolenkin odotuksia...

Kun sekin tuntui hankalalta sanoa ettei halua enempää tapailla ilman ettei mitenkään loukkaisi toista...

Kasvottaman kohtaaminen voi olla jännittävä, jopa kova juttu, sitä en kiellä.

En tiedä mikä mahdollisissa tapaamisissa ihmisiä eniten uskalluttaa. Kaikkihan on loppujen tavallisia ihmisiä lihoineen, läskeineen, karvoineen ja päivineen. Ei mitään kummajaisia tai erityisiä. Tälläinen havainto pitäisi yleensä rentouttaa.Loppuuko kirjoittajan arvostus sitten siksi, että on nähnyt inhimillisen puolen hänessä, joka ei ehkei täytäkään sitä glamouria, jonka oli miellekuviinsa luonut? Tai kuva ei tuekaan sitä kielteistä auraa, jonka on mielikuvaan istuttanut ja siksi inhoaa toista kaksinkerroin, kun ei ollutkaan käsityksensä mukainen?

Voihan se olla mahdollista ja riippua ihmisistä. Itselleni kun tämä ek:n kuva on toinen rooli - ei se julkinen - niin ajattelen kirjoittajiakin kyllä siinä omassa roolissaan en "itsenään", vaikka live olisi tuttua aivan toisella tapaa.

• hoksaa kirjoitti:

Palstakirjoittajanimimerkin mielikuvan muodostaa aina lukija. Itsellemme on päivänselvää että omat kommenttimme ovat vain pieni osa habitustamme. Voiko tästä tehdä sen johtopäätöksen että kohtaamme täällä virtuaalissa pienen osan toisistamme?
        Samalla kun kirjoitamme, annamme itsestämme jotain. Liekö täällä narsisteja lainkaan, nehän ei kuulema anna koskaan mitään toisille.
        Toisaalta..toiset kättelee, toiset läpsii, jotkut jopa käpälöi.. ;)

...ja puree persauksista, ruoskii toisen masokistisesti, joskus silittää päätä.

Sanoilla ei voi kertoa kaikkea. Minusta sanojen ja tekojen puute kertoo joskus enemmän kuin niiden käyttö. Se potentiaalin fyysinen olomuoto on nimittäin olemassa meille kaikille. Tätä ei aina oivalleta ja juuri tämä tekee meidät mielestäni tasavertaisiksi. Meillä on kaikilla samat mahdollisuudet. Mutta itse päätämme, mihin ne käytämme.

• hoksaa
        elisakettu kirjoitti:

...ja puree persauksista, ruoskii toisen masokistisesti, joskus silittää päätä.

Sanoilla ei voi kertoa kaikkea. Minusta sanojen ja tekojen puute kertoo joskus enemmän kuin niiden käyttö. Se potentiaalin fyysinen olomuoto on nimittäin olemassa meille kaikille. Tätä ei aina oivalleta ja juuri tämä tekee meidät mielestäni tasavertaisiksi. Meillä on kaikilla samat mahdollisuudet. Mutta itse päätämme, mihin ne käytämme.

Koirat ja ketut ovat elekielen tulkinnan mestareita, meitä pulliaisia valovuoden edellä. Mutta meilläkin toisen ihmisen havainnointi perustuu yli 50%.sti kehonkieleen ja ilmeisiin ja tehokas prosessori päässämme vertailee niitä automaattisesti lausuttuihin sanoihin. Kukaan ei voi olla pitkään tekoiloinen tai tekosurullinen jäämättä siitä kiinni. Tekorakkauskaan ei toimi, on oikeasti välitettävä toisesta. Ilkeä itserakkaus suorastaan loistaa sädekehänä joidenkin ympärillä. Ei sinun ympärillä kuitenkaan :)

• elisakettu kirjoitti:

Kasvottaman kohtaaminen voi olla jännittävä, jopa kova juttu, sitä en kiellä.

En tiedä mikä mahdollisissa tapaamisissa ihmisiä eniten uskalluttaa. Kaikkihan on loppujen tavallisia ihmisiä lihoineen, läskeineen, karvoineen ja päivineen. Ei mitään kummajaisia tai erityisiä. Tälläinen havainto pitäisi yleensä rentouttaa.Loppuuko kirjoittajan arvostus sitten siksi, että on nähnyt inhimillisen puolen hänessä, joka ei ehkei täytäkään sitä glamouria, jonka oli miellekuviinsa luonut? Tai kuva ei tuekaan sitä kielteistä auraa, jonka on mielikuvaan istuttanut ja siksi inhoaa toista kaksinkerroin, kun ei ollutkaan käsityksensä mukainen?

Voihan se olla mahdollista ja riippua ihmisistä. Itselleni kun tämä ek:n kuva on toinen rooli - ei se julkinen - niin ajattelen kirjoittajiakin kyllä siinä omassa roolissaan en "itsenään", vaikka live olisi tuttua aivan toisella tapaa.

"Tälläinen havainto pitäisi yleensä rentouttaa.Loppuuko kirjoittajan arvostus sitten siksi, että on nähnyt inhimillisen puolen hänessä, joka ei ehkei täytäkään sitä glamouria, jonka oli miellekuviinsa luonut? "

Noh, en ny tarkoittanut mitään ulkonäköjuttuja tms. tuolla uskaltautumisella vaan enempi sitä, että jos antanut palstalla itsestään hyvin erilaisen kuvan kuin mitä todellisuudessa on...

niin uskaltatuuko sitä sitten näyttäytymään todellisuudessa ihmisille joiden kanssa täällä on ajatuksiaan vaihtanut...

toinen juttu on, että eihän sitä oikeasti voi tietää millaisia ihmisiä täällä kirjoittelee, meitä ihmisiä on joka lähtöön...

en ny halua epäillä ketään, mutta tuskin kukaan mitään häirikköä/kiusaajaa haluaa reality elämäänsä ja kuten toisessa ketjussa jo kävi ilmi, kaikki eivät uskalla/halua "hulluksi" leimautumisen pelossa kertoa narsisti kokemuksistaan kasvotusten kenellekkään...

Se vaan on niinkin, että maailma on joskus tosi pieni...
        aina joku tuntee jonkun...

• Että ei kannata

Että ei kannata ihmetellä, tuskin syntyisi yksimielisyyttä edes kokoontumispaikasta :).

• No ei tietenkään synny. Eikä ajasta, osallistujista, ohjelmasta, keskustelunaiheista, pakollisista ehdoista ja pelisäännöistä jne.

Toisinaan mahdottomaltakin tuntuvat asiat kannattavat.

• hoksaa

Narsistien kokous = synonyymi ryyppyjengille. Kaikki puhuvat yhteen ääneen, eikä kukaan kuuntele ketään. Seuraavana päivänä kukaan ei muista mitään. Onnistuu varsinkin suomalaisilta. ;D

• "Narsistien kokous ="

noh tässä visio narsistien uhrien kokouksesta...
        äänekästä kilpailua jollei peräti käsirysyä siitä kuka on suurin, oikein uhri...ja kenen narsisti on se kauhein/pelottavin/maagisin...

• hoksaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Narsistien kokous ="

noh tässä visio narsistien uhrien kokouksesta...
        äänekästä kilpailua jollei peräti käsirysyä siitä kuka on suurin, oikein uhri...ja kenen narsisti on se kauhein/pelottavin/maagisin...

Hih hih.. :)

- mun narsistini heristää nyrkkiä
        - mun narsistini saa itkupotkuraivareita
        - mut mun narsisti voittaa sun narsistin, lällällää
        - mullapa on kaksi narsistia nännännää, siitäs sait

- byäää..nartitti, tuu ikkunaan, toi naapulin Lissu on mulle ilkee..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      208
      18055
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3845
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      39
      2145
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      1562
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      71
      1533
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      166
      1456
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      122
      1385
    8. Temutatko ?

Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?
      60 plus
      134
      1376
    9. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1334
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1121
    Aihe