Koskeeko Ollilan esitys mopoautoa?

koskeeko mopoautoja?

Nyt jos käy niin, että eduskunta päästää laiksi asti Ollilan kaavaileman kyttäysjärjestelmän, niin onko tietoa jäävätkö mopoautot kevyinä nelipyörinä kyttäyslain ulkopuolelle? Silloin voisin ostaa kauppakassiksi ja samalla veronkiertoautoksi mopoauton.

14

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ha-auto

ei koske...

• selvä juttu

Jos ei kerran koske niin sitten mopoauton ostaminen on turvallinen ja varma tapa kiertää verovelvollisuus ja saa silti ajaa auton tyyppistä kulkuneuvoa. Alan katsella sopivaa mopoautoa käyttööni. Tarkoitus on tosiaan kiertää gps-kyttäys ja jättää ihan yksinkertaisesti autoverot maksamatta valtiolle ja yhteiskunnalle. Mopoautosta kun ei makseta normaalin auton veroja ja käyttövoimamaksuja.

• laella kieltää

kukaan muu kuin teinit ei kyllä mopoautolla ajele...en minä ainakaan.

• kätevä peli
        laella kieltää kirjoitti:

kukaan muu kuin teinit ei kyllä mopoautolla ajele...en minä ainakaan.

Mopoauto on kaupungissa varsin kätevä peli. Se on pieni, sen saa parkkiin helposti ja liikkuu kaupunkinopeuksilla. Lusäksi mopoauto on vapaa autoveroista ja käyttövoimaveroista ja kuluttaa hyvin vähän polttoainetta. En näe mitään syytä dissata mopoautoa kaupunkikulkuneuvona.

Mopoauto on itse asiassa nerokas keksintö ja soisin sen yleistyvän kaupungeissa nopeasti. Saastekuormakin jää pienemmäksi kun kansa siirtyisi kauppareissuillaan käyttämään mopoautoa.

Vain polkupyörä ylittää näppäryydessä mopoauton kaupunkikulkuneuvona. Sekin on veroton ja ilmainen tapa liikkua, mikä on tärkein pointti kun tarkoitus on kiertää verotusta mahdollisimman tehokkaasti.

• turha kapistus
        kätevä peli kirjoitti:

Mopoauto on kaupungissa varsin kätevä peli. Se on pieni, sen saa parkkiin helposti ja liikkuu kaupunkinopeuksilla. Lusäksi mopoauto on vapaa autoveroista ja käyttövoimaveroista ja kuluttaa hyvin vähän polttoainetta. En näe mitään syytä dissata mopoautoa kaupunkikulkuneuvona.

Mopoauto on itse asiassa nerokas keksintö ja soisin sen yleistyvän kaupungeissa nopeasti. Saastekuormakin jää pienemmäksi kun kansa siirtyisi kauppareissuillaan käyttämään mopoautoa.

Vain polkupyörä ylittää näppäryydessä mopoauton kaupunkikulkuneuvona. Sekin on veroton ja ilmainen tapa liikkua, mikä on tärkein pointti kun tarkoitus on kiertää verotusta mahdollisimman tehokkaasti.

polkupyöräkin on parempi kuin mopoauto. Mopoautokin vaatii normaali auton paikan ja eikä se ole vähän inva mopon maineessa...en kyllä edes ilkeisi semmoisella ajaa. Hirveä keltainen kolmio leimaa sitten loputkin mitä jäljellä on.
        Ja erittäin vaarallinen liikenteessä ja on tien tukkona missä vaan.

• turha kapistus kirjoitti:

polkupyöräkin on parempi kuin mopoauto. Mopoautokin vaatii normaali auton paikan ja eikä se ole vähän inva mopon maineessa...en kyllä edes ilkeisi semmoisella ajaa. Hirveä keltainen kolmio leimaa sitten loputkin mitä jäljellä on.
        Ja erittäin vaarallinen liikenteessä ja on tien tukkona missä vaan.

Toisaalta, kyllä sitä kaksipyöräistäkin mopoa on väistettävä ohitustilanteessa.

"Mopoauto tien tukkona" -ajatus taitaa perustua siihen perinteiseen asenteeseen, että mopon saa ahdistaa ohitustilanteessa pientareelle eikä sitä tarvitse väistää, mutta sitten kun se onkin nelipyöräinen ja sen joutuukin ihan oikeasti ohittamaan oikealla tavalla niinkuin auton tai traktorin, sitten valitetaan että se on tien tukko....

Kyllä se kaksipyöräinenkin mopo on ohitettava riittävän kaukaa,vaikka kaikki autoilijat eivät sitä tajua.
        Sellaisessa paikassa missä mopoautoa ei voi ohittaa, ei voi ohittaa kaksipyöräistäkään mopoa turvallisesti. Siis mopoilijallekin turvallisesti.

• turha kiire

on niin kaukana tulevaisuudessa tuo asia, että ainakin muutaman kerran voi vaihtaa autoa huoletta ennen kuin alkaa olemaan edes mietinnässä hommata alle 200g/km päästöistä autoa. Nykyisen päästöt jotain 270g/km

• bensa palaa

Seisköön vasurit pysäkeillä kun minä laitan urakalla usvaa putkeen.

• maksa itse sitten
        bensa palaa kirjoitti:

Seisköön vasurit pysäkeillä kun minä laitan urakalla usvaa putkeen.

Jaaha. Kai sentään maksat bensat itse etkä ole vaatimassa verotuksen muodossa, että joku muu maksaa sinun autoilusi? Se on sinun asiasi jos aio laittaa usvaa putkeen ja törsäillä rahaa tuohon kanssa OMASTA pussistasi. Älä tule vaatimaan, että me muut maksamme sikailusi sitten.

• Vyborg
        maksa itse sitten kirjoitti:

Jaaha. Kai sentään maksat bensat itse etkä ole vaatimassa verotuksen muodossa, että joku muu maksaa sinun autoilusi? Se on sinun asiasi jos aio laittaa usvaa putkeen ja törsäillä rahaa tuohon kanssa OMASTA pussistasi. Älä tule vaatimaan, että me muut maksamme sikailusi sitten.

Säkkijärven asemilla on vielä bensakin halpaa, samoin tuliaiset ja juomat.

• nopoautot

Eiköhän ne mopoautotkin ole jo verotettuja valmiiksi ostohinnaltaan. Maksavat saman kuin pienet h-autot.

• pieni korjaus

Ei se vero ole mikä hintaan vaikuttaa vaan se että niitä tehdään niin pieniä sarjoja...eihän mopoissa veroa ole juuri mitään.

• Ollilan Kesämopo

" Mopoauto on kaupungissa varsin kätevä peli. Se on pieni, sen saa parkkiin helposti ja liikkuu kaupunkinopeuksilla. "

Mopoautot on järkyttävän hintaisia ja hitaita tientukkoja. Samalla hinnalla saa ihan oikeita autoja.

Mopoauto saa painaa max. 350 kg, on siinä kilohintaa uudelle autolle, huonekaluputkesta ja muovista valmistetulle rimpulalle.

Skootteri on kätevä taajamassa aikuisellekkin kesällä. Ei maksa paljoa ja märällä tielläkin jalat pysyy kuivana ja kassikoukuissa ostokset kulkee. Ja saa parkkeerata
      kuten fillarinkin.

Luovuin jo aikapäiviä sitten meidän perheessä kakkosautosta ja korvasin sen scoballa. Autona meillä on iso farmari.

• Näin se toimii!

Jaahas! No, aijotko ajaa sun kauppareissujas talvellakin scoballa? Halauaisin nähä ja saada kunnon naurut, kun näkisin, kui sä tolla skoballa meet nurin heti ekassa mutkassa! :D

Se ei vaan oo niin helppoo! Ei vain pärjää kakspyöräsel talvella.
        Oppikaa ihmiset!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      198
      7956
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      97
      3788
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      132
      3674
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      89
      2971
    5. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      144
      2575
    6. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      47
      2486
    7. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      140
      2077
    8. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      4
      1578
    9. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      67
      1551
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      64
      1415
    Aihe