Tunnistautuminen?

Tunnistauduin

Kävin allekirjoittamassa tämän vuoden parhaan vetoomuksen.
Mutta sivulle tunnistautuminen on aivan liian vaikeaa. Siihen kaatuu monen tuhannen ihmisen allekirjoitus.

Kysymyksessä on siis Yhdenvertainen Suomi - kansalaisaloite uskonnollisen ja vakaumuksellisen yhdenvertaisuuden puolesta:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/707

20

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+2

      Miksi se oli vaikeaa? Mikä oli olennaisin ongelma?

      Jakavatko muuten paikallisyhdistykset kirjallisia kannatuslomakkeita? Kai niitä voisi laittaa vaikka kirjastoihin, niissä on usein tilaa tämänkaltaisille asioille, kunhan vain neuvottelee virkailijan kanssa ensin.

      • a.matsoni

        Kallion kirjastossa ainakin on mappi kansalaisaloitteille, siinä taisi olla nyt 3 aloitetta, ja heppoinen laatikko niiden palautusta varten. Joku kiihkouskovainen kirkon kätyri voi halutessaan tuhota vastustamansa aloitteen täytetyt ja allekirjoitrtut lomakkeet.

        En tiedä käytetäänkö tuota kirjastojen tarjoamaa mahdollisuutta paljonkaan, mutta voihan se toimia mainoksena, ja jotkut sitten menevät nettiin allekirjoitamaan vetoomuksen.

        Kun ilmat tästä vähän lämpiävät niin voisi turuille ja toreille, esim. Helsingin Kamppiin Narinkkatorille, kirkon hiljentymispömpelin nurkille, ai niin ei siinä kiulussa, kirnussa, sentrifugissa, katiskassa ole nurkkia, järjestää nimenkeräyskampanjan.

        Metro asemat, etenkin rautatieaseman kompassitaso/asematunneli hyviä mestoja niin ikään. Kauppakeskukset/niiden edustat?

        Tasa-arvoisen avioliittolain allekirjoituksista hyvin pieniosa tuli paperiversiona, pakkoruotsin vastustamisessa taas aika suuri osuus. Kyllä niitä kaduilla keräämälläkin saa, jos on intoa siihen hommaan. Yksi vanhempi mies ainakin pakkoruotsia vastaan keräsi nimiä Narinkkatorilla ahkerasti.

        Maailma kylässä tapahtuma Kaisaniemessä vois olla myös hyvä paikka. Viime kesänä siellä kerättiin allekirjoituksia yhdenvertaisen avioliittolain puolesta.

        Ja vaikkapa eurovaalien aikoihin.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        a.matsoni kirjoitti:

        Kallion kirjastossa ainakin on mappi kansalaisaloitteille, siinä taisi olla nyt 3 aloitetta, ja heppoinen laatikko niiden palautusta varten. Joku kiihkouskovainen kirkon kätyri voi halutessaan tuhota vastustamansa aloitteen täytetyt ja allekirjoitrtut lomakkeet.

        En tiedä käytetäänkö tuota kirjastojen tarjoamaa mahdollisuutta paljonkaan, mutta voihan se toimia mainoksena, ja jotkut sitten menevät nettiin allekirjoitamaan vetoomuksen.

        Kun ilmat tästä vähän lämpiävät niin voisi turuille ja toreille, esim. Helsingin Kamppiin Narinkkatorille, kirkon hiljentymispömpelin nurkille, ai niin ei siinä kiulussa, kirnussa, sentrifugissa, katiskassa ole nurkkia, järjestää nimenkeräyskampanjan.

        Metro asemat, etenkin rautatieaseman kompassitaso/asematunneli hyviä mestoja niin ikään. Kauppakeskukset/niiden edustat?

        Tasa-arvoisen avioliittolain allekirjoituksista hyvin pieniosa tuli paperiversiona, pakkoruotsin vastustamisessa taas aika suuri osuus. Kyllä niitä kaduilla keräämälläkin saa, jos on intoa siihen hommaan. Yksi vanhempi mies ainakin pakkoruotsia vastaan keräsi nimiä Narinkkatorilla ahkerasti.

        Maailma kylässä tapahtuma Kaisaniemessä vois olla myös hyvä paikka. Viime kesänä siellä kerättiin allekirjoituksia yhdenvertaisen avioliittolain puolesta.

        Ja vaikkapa eurovaalien aikoihin.

        Teemu Laajasalo siitä Kallion kirjaston naapurista taitaa käydä pöllimässä kirkon kannalta epämukavat aloitteet :D


      • libreoff212
        a.matsoni kirjoitti:

        Kallion kirjastossa ainakin on mappi kansalaisaloitteille, siinä taisi olla nyt 3 aloitetta, ja heppoinen laatikko niiden palautusta varten. Joku kiihkouskovainen kirkon kätyri voi halutessaan tuhota vastustamansa aloitteen täytetyt ja allekirjoitrtut lomakkeet.

        En tiedä käytetäänkö tuota kirjastojen tarjoamaa mahdollisuutta paljonkaan, mutta voihan se toimia mainoksena, ja jotkut sitten menevät nettiin allekirjoitamaan vetoomuksen.

        Kun ilmat tästä vähän lämpiävät niin voisi turuille ja toreille, esim. Helsingin Kamppiin Narinkkatorille, kirkon hiljentymispömpelin nurkille, ai niin ei siinä kiulussa, kirnussa, sentrifugissa, katiskassa ole nurkkia, järjestää nimenkeräyskampanjan.

        Metro asemat, etenkin rautatieaseman kompassitaso/asematunneli hyviä mestoja niin ikään. Kauppakeskukset/niiden edustat?

        Tasa-arvoisen avioliittolain allekirjoituksista hyvin pieniosa tuli paperiversiona, pakkoruotsin vastustamisessa taas aika suuri osuus. Kyllä niitä kaduilla keräämälläkin saa, jos on intoa siihen hommaan. Yksi vanhempi mies ainakin pakkoruotsia vastaan keräsi nimiä Narinkkatorilla ahkerasti.

        Maailma kylässä tapahtuma Kaisaniemessä vois olla myös hyvä paikka. Viime kesänä siellä kerättiin allekirjoituksia yhdenvertaisen avioliittolain puolesta.

        Ja vaikkapa eurovaalien aikoihin.

        Kirjastot eri puolella Suomea ottavat vastaan kansalaisaloitteita. Luulisin ainakin suurimmilta paikkakunnilta löytyvän.

        http://www.kirjastot.fi/neuvosto/neuvoston-lausunnot/lausunto-kansalaisaloitteiden-ja-muiden-adressien-keraamisesta-kirjastoissa


      • a.matsoni kirjoitti:

        Kallion kirjastossa ainakin on mappi kansalaisaloitteille, siinä taisi olla nyt 3 aloitetta, ja heppoinen laatikko niiden palautusta varten. Joku kiihkouskovainen kirkon kätyri voi halutessaan tuhota vastustamansa aloitteen täytetyt ja allekirjoitrtut lomakkeet.

        En tiedä käytetäänkö tuota kirjastojen tarjoamaa mahdollisuutta paljonkaan, mutta voihan se toimia mainoksena, ja jotkut sitten menevät nettiin allekirjoitamaan vetoomuksen.

        Kun ilmat tästä vähän lämpiävät niin voisi turuille ja toreille, esim. Helsingin Kamppiin Narinkkatorille, kirkon hiljentymispömpelin nurkille, ai niin ei siinä kiulussa, kirnussa, sentrifugissa, katiskassa ole nurkkia, järjestää nimenkeräyskampanjan.

        Metro asemat, etenkin rautatieaseman kompassitaso/asematunneli hyviä mestoja niin ikään. Kauppakeskukset/niiden edustat?

        Tasa-arvoisen avioliittolain allekirjoituksista hyvin pieniosa tuli paperiversiona, pakkoruotsin vastustamisessa taas aika suuri osuus. Kyllä niitä kaduilla keräämälläkin saa, jos on intoa siihen hommaan. Yksi vanhempi mies ainakin pakkoruotsia vastaan keräsi nimiä Narinkkatorilla ahkerasti.

        Maailma kylässä tapahtuma Kaisaniemessä vois olla myös hyvä paikka. Viime kesänä siellä kerättiin allekirjoituksia yhdenvertaisen avioliittolain puolesta.

        Ja vaikkapa eurovaalien aikoihin.

        Vaparit ovat Maailma Kylässä festareilla nimiä keräämässä. Se on jo lyöty lukkoon. :)


    • henkilö X

      Enole vielä käynyt allekirjoittamassa, koska en eilen jaksanut alkaa etsimään pankkitunnuksiani. Mikä siinä tunnistutumisessa oli erityisen vaikeaa? Ts. oliko siinä jotain erityisiä ongelmia vai onko kyse vain siitä, että ne pankkitunnukset pitäisi olla?

    • fjlg

      10 000 kuun loppuun mennessä olis hyvä tulos.

    • vanha koira

      Ei ole mitään pankkitunnuksia. Kun on pankkikirja. Miten voisin allekirjoittaa kansalaisaloitteen.? Ei ole sähköpostia. Kun en osaa tehdä ja käyttää.
      Vanhana ei opi enää.
      Missä voisi kirjoittaa sen Turussa.

      • 6+18

        " Aloitteen vastuuhenkilöt huolehtivat paperilomakkeiden keräämisestä ja käsittelystä.” tms."

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/ohjeet

        Ehkä aloitteen vastuuhenkilöt antavat tarkemmat ohjeet asiaan.


      • 6+18 kirjoitti:

        " Aloitteen vastuuhenkilöt huolehtivat paperilomakkeiden keräämisestä ja käsittelystä.” tms."

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/ohjeet

        Ehkä aloitteen vastuuhenkilöt antavat tarkemmat ohjeet asiaan.

        Oikein mielelläni annan!

        Tässä on linkki paperilomakkeeseen:
        http://yhdenvertainensuomi.fi/wp-content/uploads/2014/01/YhdenvertainenSuomiLomake.pdf

        Tulosta lomake, täydennä se ja postita osoitteeseen:
        ”Yhdenvertainen Suomi”
        Tunnus 5020082
        00003 Vastauslähetys

        Vapaa-ajattelijat maksavat postimaksun.


      • 6+3
        rainbowshy kirjoitti:

        Oikein mielelläni annan!

        Tässä on linkki paperilomakkeeseen:
        http://yhdenvertainensuomi.fi/wp-content/uploads/2014/01/YhdenvertainenSuomiLomake.pdf

        Tulosta lomake, täydennä se ja postita osoitteeseen:
        ”Yhdenvertainen Suomi”
        Tunnus 5020082
        00003 Vastauslähetys

        Vapaa-ajattelijat maksavat postimaksun.

        Se vaatii tulostimen. Onkohan kirjastoissa mahdollisuus tulostamiseen, en muista. Mutta ekäpä joku kaveri auttaa jos sellaista ei itsellä ole.


      • sinne vaan
        6+3 kirjoitti:

        Se vaatii tulostimen. Onkohan kirjastoissa mahdollisuus tulostamiseen, en muista. Mutta ekäpä joku kaveri auttaa jos sellaista ei itsellä ole.

        Kyllä ainakin maakunta- ja kaupunkien kirjastoissa on yleensä mahdollisuus tulostamiseen, maksaa joitakin kymmeniä senttejä. Virkalijatkin auttavat aivan varmasti jos tarvitsee.


      • 6+3 kirjoitti:

        Se vaatii tulostimen. Onkohan kirjastoissa mahdollisuus tulostamiseen, en muista. Mutta ekäpä joku kaveri auttaa jos sellaista ei itsellä ole.

        No jos ei missään saa tulostettua tuota lomaketta koska asuu vaikkapa Kuussa, eikä tosiaan ole niitä verkkopankkitunnuksiakaan käytössä, niin uskon että Vapaa-ajattelijain liiton toimistolta pyydettäessä postitetaan valmis lomake täytettäväksi ja palautettavaksi.


      • ???


    • just. joo.
      • Postimaksu on sentään maksettu. Kyseessä on vastauslähetys eli posti laskuttaa vapaa-ajattelijain liittoa kustakin vastaanotetusta paperilomakkeesta.

        Vapaa-ajattelijain paikallisyhdistysten kautta saanee myös tarvittaessa ihan ilmaiseksi paperisen lomakkeen johon nimensä voi raapustaa.


    • 12+6

      Täytetyn lomakkeen voi postittaa maksutta osoitteella

      "Yhdenvertainen Suomi"
      Tunnus 5020082
      00003 Vastauslähetys "

      Lainaus Ylikosken viestistä.

    • FUCKIFUU

      Ei kai vaparit kustanna postimaksuja, miettikää nyt vaikkapa jos 50 000 lähettäisi kirjekuoren se tulisi maksamaan vapareille a 90 senttiä eli 45 000 euroa, ei taida olla niin paljon rahaa yhteisöllä.

      • Tunnustaa

        Mä voisin vaikka pikkaisen tukea aloitettanne rahallisesti. Onko siihen jotain helppoa kanavaa? Muuta kuinnliittyä yhdistykseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe