Profetiat, Israel, Islam

Yössä mennään

Lueskelin Sartolan opetuksia otsikoituna -
VARTIJA, MIKÄ HETKI YÖSTÄ ON? (1) Profetiat, Israel, Islam

jos muitakin kiinnostaa.

Yli 3000 eri uskontoa maailmassa. Mikä on se ainoa oikea? Vai ovatko kaikki? Onko Jumala yhteinen ikään kuin kartionmallisen vuoren laella istuva hahmo ja sinne johtaa 3000 eri polkua päätyen lopulta samaan paikkaan?

Islam.

Onko islamilla ja kristinuskolla ( juutalaisuus) sama Jumala, Luoja? Näin islamin oppineet väittävät. Heidän mukaansa Jumala (Allah) antoi aikoinaan oikean ilmoituksen myös juutalaisille mutta he muuttivat ja väärensivät sen sanoman sellaiseen muotoon että Allahin oli pakko antaa enkeli Jibrilin (Gabriel) välityksellä ja Muhammadin kautta UUSI ilmoitus. Koraani. Se on se Jumalan (Allahin) kaikkein alkuperäisin ilmoitus tahdostaan ja kirjasta on olemassa vain yksi kappale, se on seitsemännessä taivaassa Allahin hallussa ja se on kirjoitettu arabiaksi.

16

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkuu---

Tämä ”pyhä” kirja annettiin ilmoitusmuodossa profeetta Muhammadille hieman yli 20 vuoden aikana ja se syrjäyttää KAIKKI aikaisemmat ilmoitukset (siis myös Raamatun) siltä osin kuin ne ovat ristiriidassa Koraanin kanssa. Muhammad laajensi tätä ilmoitusta toteamalla olevansa kaikkien profeettojen sinetti! Hän sisällytti siihen myös KAIKKI VT:n profeetat ja heidän ilmoituksensa todeten että hän on viimeinen ja ainoa oikea eikä hänen jälkeensä tule enää uuttaa ja korvaavaa ilmoitusta tai ilmoittajaa! Paavali varoitti tällaisesta ”enkeli-ilmestyksestä seuraavasti:

Gal.1:8-9 ” Mutta vaikka me, taikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu!

Koraani ja islam opettavat että Allahilla EI OLE poikaa! Niinpä Jeesus on islamille vain korkeasti kunnioitettu profeetta, siis muslimi, arvoasteikossa toisena heti Muhammadin jälkeen. Häntä ei ole milloinkaan ristiinnaulittu eikä Koraani tunne termiä syntien sovitus tai vanhurskauttaminen sovitustyön kautta. Ne jotka näin uskovat ovat islamin mukaan Allahin kiroamia ja heidän lopullinen ja peruuttamaton paikkansa on kadotuksessa.
      Heb.1:5 ”Sinä olet Minun Poikani, tänä päivänä Minä sinut synnytin -- tai Minä olen oleva Hänen isänsä ja Hän on oleva Minun Poikani.”

1.Joh.2:22-23 ” Kuka on valehtelija ellei se joka kieltää että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus ja hän kieltää Isän ja Pojan. – Ei kenelläkään joka kieltää Pojan ole myöskään Isää. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myöskin Isä.”

Joh. 16:28 ” Minä olen lähtenyt Isän luota ja tullut maailmaan. Nyt Minä jätän maailman ja menen Isän luo.” (lue Joh.13-17)

Varoitukset eksytyksistä olivat Jeesuksen lopun aikoja koskevien ilmoitusten tärkein sisältö. Miksi? Siksi että Jeesus näki ihmisen iankaikkisen osan, joko taivaassa tai kadotuksessa, olevan ajallisia tapahtumia tärkeämmät. Tähän opetuskokonaisuuteen liittyvät myös sen kielteiset puolet, laittomuus, rakkaudettomuus, uskosta luopuminen, valvomattomuus (hengellinen termi) ja vieraiden oppien ja riivaajien seuraaminen, noituus, astrologia yms. Myös Paavali varoitti näistä, (lue 1.Tim.4:1-2, sekä 2.Tim 3:1-7)

Ajan merkit Jeesuksen opetuksissa.
      Sodat, luonnonmullistukset ( maanjäristykset, tulivuorenpurkaukset, tsunamit, ilmaston muutokset yms), nälänhätä, kulkutaudit, epidemiat. Nämä tällaiset kuuluvat kuvaan lähestyttäessä lopun aikojen tapahtumia.
      Suuri ahdistus, hävityksen kauhistus (Antikristus) jne, liittyvät Danielin 70.vuosiviikon tapahtumiin.

Eräs tärkeimmistä merkeistä on Israel ja sen kohtalot.
      Hes. 36:19, 24, 28 (Me, tämä sukupolvi olemme jo näiden tapahtumien todistajia)

” Ja Minä hajoitin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroiteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan Minä heidät tuomitsin. (kyse on siis Israelista ja Juudan heimosta, pakanakansat = ei-juutalaiset kansat). – Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. – Niin te saatte asua maassa jonka Minä annoin teidän isillenne; ja te olette Minun kansani ja Minä Olen teidän Jumalanne.”

Jerusalem: Jes.62:6-7 ” Sinun muureillesi Jerusalem, Minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä. Te jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko. - Älkää antako Hänelle lepoa ennen kuin Hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi ja maineikkaaksi maassa.”
      Sak.12:2-3 ” Katso, Minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä. – Ja sinä päivänä Minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki jotka sitä nostavat repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.”
      Tänään nämä tapahtumat on jo otettu esille kansainvälisillä foorumeilla. Israelin maa tulee jakaa, Jerusalem tulee jakaa. Kummatkin sellaisen uskonnon hallitsemalle ryhmittymille jotka ovat sitoutuneet omien oppiensa mukaan hävittämään Israelin kartalta ja ottamaan Jerusalemin haltuunsa.
      Lue lisäksi: Jes. 2 : 1-4, Sak.8:7-8, Daniel 7: 23-25
      1.Tess. 5:1-6, Ilm. 1:18-19 sekä 3:15-22

• "Koraani ja islam opettavat että Jeesus ei ollut Jumalan poika"

Älä ihmeessä.

Eikös näin opeta aika moni muukin uskonto. Mm. judaismi. Sitä vastaan sulla ei kuitenkaan puolta sanaa
      :D

Islam ei ole ainoa eksytys juudaismin, mormonismin, jne lisäksi.. Pahin eksytys uskovien kannalta on kristinuskon kaapuun verhoutuneet opittorontolaisuus, uskon sana, new wine, ym.menestysteologiat). Oikeata oppia ja seassa ripaus hapatusta(myrkkyä). Eksyttää, jos mahdollista, valitutkin.

• Totta pitää olla

Entä aloitus. Puhutaan muslimista. Sopiiko se. Juutalaiset odottavat Jeesusta tulevaksi, koska heillä Raamatusta Vanha Testamentti vain käytössä. Raamatun mukaan heillä on peite silmillä, kunnes Herra ottaa sen pois. On jo alkanut ottaa peitettä, sillä messianisten juutalaisten määrä on hiljalleen nousussa.

Juutalaisilla kuitenkin Raamattu, eikä satukirjaa käytössä. Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on luvannut kuitenkin pelastaa osan, jäännöksen kansasta. Nimiinsä ottamastaan kansasta. Mistään muustakaan kansasta ei kaikki tule pelastumaan. V.T. ennustaa Jeesuksen tulemista ja sen juutalaiset tunnustaakin. Kristityt odottaa Jeesuksen toista tulemista ja juutalaiset vasta ensimmäistä.

Kyllä vain kristityillä ja juutalaisilla on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. Muslimeilla ihan omansa. Ei muutu totuus valehtelemalla.
      Ei kannata sekoittaa soppaan aineksia, jotka ei siihen kuulu, kuten muut eksytykset. Aloitus pitää lukea, ennen kuin alkaa puuta heinää väittämään.
      Kysymys on edelleen Raamatun Jumalasta ja Islamien omasta keksintöJumalasta, jolla ei ole poikaa.

• Room.3

3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
      3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

>>3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,

• juu-u-u

Juutalaiset odottavat edelleenkin Jeesusta saapuvaksi, kunnes peite otetaan silmiltä.
      Muslimeilla on ihan omat jumalat.

• loveJeesus

sekä juutalaiset että kristityt ja myöskin MUSLIMIT odottavat messiaan tuloa.Olin ennen uskoontuloa itsekin 7vuotta harjoittava muslimi (en enää uskoontulon jälkeen,kiitos Jeesukselle) ja ihan alkuperäinen suomalainen. Myös Muslimit tietävät että tuo messias on Jeesus! olenkin usein kysellyt muslimimieheltäni(koska olin ennen musse oli mieskin valittava musseista),miksi et usko Jeesukseen Jumalan poikana ja Herrana? Ei usko,muutakun että oli profeetta Jeesus. Kummaa on se että he muslimit kuitenkin uskovat että Jeesus on messias joka tulee pian ja tappaa Antikristuksen. Seuraavaksi aina kysyn että no miksi se on teilläkin Jeesus ainoa joka palaa tänne? ja vastaus on koska hän ei kuollut vaan nousi ylös ilman kuolemaa.ja joku toinen samnnäkönen meni killuun ristille Jeesuksen sijasta! siinä muslimien selitys tapahtumille. On pikkaisen vaikeaa elää muslimimiehen kanssa,mutta eroakaan ei saa ottaa,koska Jumala vihaa avioeroa ja vain aviorikos tai kuolema antaa luvan erota. Itse olen uskossa,ja saarnaan täällä jokapäivä miehelleni että Jeesus tulee pian jne....

• KTS (Ei kirj.)

Hyvä kirjoitus ja osoittaa että sama Jumala on kyseessä. Vain tuo Jeesuksen asema eroaa sanokoot myrkylliset änkyrävänkyrät ihan mitä tahansa.

• 719540yu

Muuten hyvä, mutta kun on väärin. Ei ole sama jumala lainkaan. Isä, Poika ja Pyhä Henki on kolmiyhteinen Jumala. Vain Jeesuksen ristinkuolema pelastaa ihmisen. Ellei ole sitä, ei ole Jumalaakaan. On vain itse tehty jumala.

• loveJeesus

Tuo Allahi on pikkaisen erilainen kuin raamatun Jumala. Koraanin joka sivulla on pelottelua helvetillä. Kun taas Raamatun Jumala on rakastava Jumala joka ei peloittele joka sivulla helvetillä. En näe rakastavaa Jumalaa koraanin kautta laisinkaan. Siten voin sanoa että heidän Allah on eri Jumala. Myöskin kun rukoilin sen 7vuotta pakotuksenomaisesti,kuten tiedätte että on 5kertaa päivässä rukoiltava,teki mieli tai ei,niin rukouksissa ei ollut mitään tunnetta koskaan,tuntui kuin seinää olisi kumartanut ja puhunut seinälle! Ensinnäkin Allah- tarkoittaa vain sanaa Jumala,se ei ole erisnimi,kuten Jumalan oikea nimi JHWH,Jahve tai Yeshua jne... jos heillä on sama Jumala kuin meillä,niin miksei sitä oikeaa nimeä ole tuotu koraanissa julki,koska heillä on kaikki Vanhantestamentin stooryt siellä kuitenkin,ja esim Moosekselle Jumla ilmoitti selkeesti nimensä julki tai Jesajalle,minä ole Jahve jne.....mutta heillä on vain allah..........musseilla siis.

• KTS (Ei kirj.)

"En näe rakastavaa Jumalaa koraanin kautta laisinkaan."

Puusilmä on aina puusilmä.

Jae
        7:151
        Hän sanoi: »Herrani, anna anteeksi minulle ja veljelleni ja sulje meidät laupeuteesi; sillä sinä olet armeliain armahtavien joukossa.»

7:153
        Mutta jos ne, jotka pahaa tekevät, kääntyvät ja tulevat uskoon, on sinun Herrasi totisesti jälkeenpäin anteeksiantava ja armelias.

26:140
        Herrasi on Mahtava, Armelias.

• häpeä
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

"En näe rakastavaa Jumalaa koraanin kautta laisinkaan."

Puusilmä on aina puusilmä.

Jae
        7:151
        Hän sanoi: »Herrani, anna anteeksi minulle ja veljelleni ja sulje meidät laupeuteesi; sillä sinä olet armeliain armahtavien joukossa.»

7:153
        Mutta jos ne, jotka pahaa tekevät, kääntyvät ja tulevat uskoon, on sinun Herrasi totisesti jälkeenpäin anteeksiantava ja armelias.

26:140
        Herrasi on Mahtava, Armelias.

http://www.youtube.com/watch?v=niSNZzxVoeM

• Pari vuotta sitten kävin Nablusissa, joka sijaitsee Palestiinassa (Länsirannalla) noin 40 km pohjoiseen Jerusalemista. Vanhan kaupungin basaarikujilla poikkesin vanhaan moskeijaan. Sen imaami näytti toimistossaan massiivista kassakaappia, jossa kuulemma säilytetään profeetta Muhammedin partakarvaa. Tämä pyhäinjäännös on kuulemma ollut erityisen voimallinen parantamaan sairauksia. Mm. joku halvaantunut nainen sai terveytensä takaisin pideltyään hetken kädessään koteloa jossa partakarvaa säilytetään.

Nablus tunnetaan nk. Jaakobin kaivosta, joka sijaitsee ortodoksiluostarin kellarissa kaupungin keskustan liepeillä. Luostaria ovat yrittäneet vahingoittaa niin läheiset siirtokuntalaiset kuin pakolaisleirin asukkaatkin.

• loveJeesus

jos ikinä koraania olet lukenut KTS niin huomaat kyllä että yli 50% koko koraanista on helvetillä peloittelua! kun taas Raamatussa yli 50% on pelkkää Jumalan hyvyyttä :) eli täysin päinvastoin.

• Ai Koraanista 50 % helvetillä peloittelua?

No sittenhän se on pyhäkoulukamaa verattuna teijän lössin juttuihin, joista 90 % on helvetillä pelottelua täälläkin!

• ksisl

Isä ei tuomitse ketään vaan hän on antanut kaiken tuomoivallan pojalleen,suomennettuna ainoa tie taivaaseen ja iänkaikkiseen elämään kulkee Jumalan pojan kautta.Uskaliasta väittää ettei Jumalalla ole poikaa.Juutalaisilta lähtee kohta verho pois ja he hyväksyvät myös Jeesuksen Vapahtajakseen.Jos muslimit eivät tee samoin, heillä on silloin eri jumala Kunnia heille omissa valinnoissan.Myös niillä kristillisillä lahkoilla vaikeuksia jotka tulkitsevat eri tavoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2129
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      423
      2001
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1392
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1390
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1283
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1025
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      992
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      255
      978
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      977
    10. 131
      888
    Aihe