Haluan vauhdittaa eroamisia!

Aktiivi ateisti

Miten voisimme nopeuttaa kirkosta eroamisia? Eikö olisi hienoa, jos tänä vuonna kirkosta eroaisi 100 000 ihmistä?

Mistä voisi saada rahoitusta kirkon vastaiselle kampanjalle? Bussien kylkiin mainoksia, materiaalia kouluille ja ammattioppilaitoksiin, väitöstilaisuuksia, ateistien kokoontumisia jne.

Ilmaiseksi voi sentään kirjoittaa lehtiin juttuja ja nostaa siten kirkkoon liittyviä epäkohtia esille.

Mitä voisin tehdä asian edistämiseksi?

15

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+3

      Miksi sinä vihaat kristinuskoa?

      • On täysin mahdollista että palstalle on kirjoittanut joku ateisti jolla on mopo nyt lähtenyt vähän käsistä, mutta minulle tuli nyt mieleen sellainenkin että ehkä joku esiintyy tärähtäneenä ateistina. Sitten sopivasta vain kuusi minuuttia myöhemmin ilmaantuu palstalle huolestunut kristitty pohtimaan että nyt täällä vihataan kristinuskoa. Mutta tuli minulle sekin mieleen että aloittaja ja vastaaja ovat sama ihminen. Minulla ei ole mitään todisteita arvailujeni tueksi, joten niihin saa suhtautua aivan kuten lystää. Ajattelin nyt vain kertoa millaisen vaikutuksen viesteistä sain, vaikka ei sillä nyt olekaan mitään väliä.


      • tunnustaa

        Hän puhui selvästikin kirkosta. Eikö sitä saa vihata?

        Ei hän kristinuskosta puhunut. Vedätkö tarkoituksella kysymykselläsi keskustelun uskoon?


      • 11+10
        rainbowshy kirjoitti:

        On täysin mahdollista että palstalle on kirjoittanut joku ateisti jolla on mopo nyt lähtenyt vähän käsistä, mutta minulle tuli nyt mieleen sellainenkin että ehkä joku esiintyy tärähtäneenä ateistina. Sitten sopivasta vain kuusi minuuttia myöhemmin ilmaantuu palstalle huolestunut kristitty pohtimaan että nyt täällä vihataan kristinuskoa. Mutta tuli minulle sekin mieleen että aloittaja ja vastaaja ovat sama ihminen. Minulla ei ole mitään todisteita arvailujeni tueksi, joten niihin saa suhtautua aivan kuten lystää. Ajattelin nyt vain kertoa millaisen vaikutuksen viesteistä sain, vaikka ei sillä nyt olekaan mitään väliä.

        "On täysin mahdollista ..."

        Ehkä tuo on sitä kristinuskon sisäistä vuoropuhelua.


      • Jaakkolasta

        Onko kristinuskon vihaamisen kiellettyä?


    • fyi

      Taidat olla aika vihainen ja negatiivinen ihminen. Älä pura vihaasi kirkkoa kohtaan, vaan kohtaa todellinen ongelma, joka löytyy, kun katsot peiliin.

      • tunnustaa

        Tarkoitatko ettei saa olla vihainen? Tarkoitatko ettei kirkkoa kohtaan saa olla vihainen?

        Onko kirkko mielestäsi täydellinen? Eikö sitä saa arvostella?

        Mitä tarkoitat?


      • Lasten oikeudet

        On syytäkin olla vihainen kirkolle, joka vie meidän rahamme. Kristittyjen pakkovallasta on jo päästy eroon, nyt pitää vielä saada rahahanat kiinni! Eikä nykyajan Suomessa saa enää kouluissa puhua jumalista ikään kuin niitä olisi olemassa. Lapsilla täytyy olla oikeus itse valita oma katsomuksensa eikä uskonnotonta lasta saa syrjiä koulussa tai iltapäiväkerhossa.


      • fyi
        tunnustaa kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei saa olla vihainen? Tarkoitatko ettei kirkkoa kohtaan saa olla vihainen?

        Onko kirkko mielestäsi täydellinen? Eikö sitä saa arvostella?

        Mitä tarkoitat?

        Miksi olet vihainen? Mitä sinulle on tehty. Miksi et ole vihainen suurille firmoille siitä, kun he kierrättävät rahavirtojaan yhtiöiden kautta, joiden ei tarvitse maksaa veroja Suomeen, esimerkiksi. Miksi kohdennat negatiivisuutesi kirkkoon, joka kuitenkin auttaa ihmisiä monin tavoin. Onko kirkko helpompi kohde vai mistä moinen. Ajattele asioita uudestaan.


      • fjjj9
        fyi kirjoitti:

        Miksi olet vihainen? Mitä sinulle on tehty. Miksi et ole vihainen suurille firmoille siitä, kun he kierrättävät rahavirtojaan yhtiöiden kautta, joiden ei tarvitse maksaa veroja Suomeen, esimerkiksi. Miksi kohdennat negatiivisuutesi kirkkoon, joka kuitenkin auttaa ihmisiä monin tavoin. Onko kirkko helpompi kohde vai mistä moinen. Ajattele asioita uudestaan.

        Miksi taas sinä olet rajoittunut ja pyörit omassa pienessä maailmassa vailla järkevää ajattelua?

        Miksi koko ajan puolustelet näkemyksiäsi järjettömillä jopa valheellisilla perusteluilla? Ajattele asioita uudestaan.

        Miten ihmeessä tavalliset yritykset piti tähän vetää mukaan?


      • fyi
        fjjj9 kirjoitti:

        Miksi taas sinä olet rajoittunut ja pyörit omassa pienessä maailmassa vailla järkevää ajattelua?

        Miksi koko ajan puolustelet näkemyksiäsi järjettömillä jopa valheellisilla perusteluilla? Ajattele asioita uudestaan.

        Miten ihmeessä tavalliset yritykset piti tähän vetää mukaan?

        Minä sentään ajattelen asioita, enkä pyöri negatiivisuuden pahassa olossa. Syytätte koko ajan kirkon rahankäyttöä ja verotusta. noilta yhtiöiltä saamatta saaneet verotulot olisivat reippaasti korkeammat, kuin kirkolle maksettavat verot. Siinä olisi teille parempi ja hyväksyttävämpi kohde purkaa pahaa mieltänne. Älä elä niin pienissä ympyröissä. Elämä menee ohi tuolla tavalla.


      • Tunnustaa
        fyi kirjoitti:

        Minä sentään ajattelen asioita, enkä pyöri negatiivisuuden pahassa olossa. Syytätte koko ajan kirkon rahankäyttöä ja verotusta. noilta yhtiöiltä saamatta saaneet verotulot olisivat reippaasti korkeammat, kuin kirkolle maksettavat verot. Siinä olisi teille parempi ja hyväksyttävämpi kohde purkaa pahaa mieltänne. Älä elä niin pienissä ympyröissä. Elämä menee ohi tuolla tavalla.

        Nyt kun ajattelet asioita, niin voitko kertoa saako kirkkoa vihata?


      • fyi
        Tunnustaa kirjoitti:

        Nyt kun ajattelet asioita, niin voitko kertoa saako kirkkoa vihata?

        Miksi pitäisi???


    • Aktiivi ateisti

      >>>Mistä voisi saada rahoitusta kirkon vastaiselle kampanjalle?>Mitä voisin tehdä asian edistämiseksi?

      • Jaakkolasta

        Yksi erittäin tehokas tapa on pitää aihetta esillä keskusteluissa, keskustelupalstoilla, mediassa jne.

        Monet eivät ole koskaan tulleet asiaa edes ajatelleeksi. Auta heitä huomaamaan miten asiat on ja kuka huijaa ketä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe