Piispa Tapio Luoman videoblogi

Kuulu kirkkoon

16

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen.

      Ei olematon mitään sano. Kukas täällä kehuskelikaan miesten älykkyydellä? :D

    • 6548855
      • Piäs pienempi suu

        Oxfordin yliopiston julkaisuihin ei ihan saduilla pääse.


      • 7899
        Piäs pienempi suu kirjoitti:

        Oxfordin yliopiston julkaisuihin ei ihan saduilla pääse.

        Tunge piispan ja omat harhasi takapuoleesi ja katoa lässyttämästä typeryyksiä.


      • czvzdv
        Piäs pienempi suu kirjoitti:

        Oxfordin yliopiston julkaisuihin ei ihan saduilla pääse.

        Kyllä pääsee, jos "tieteen"alana on teologia, uskomusoppi.


      • kas kas kas
        czvzdv kirjoitti:

        Kyllä pääsee, jos "tieteen"alana on teologia, uskomusoppi.

        Huippuyliopistossa on luonnollisesti teologiaakin, huippusellaista tieteellisin mittapuin.


    • dghfg

      Luoma alkaa siis kallistua sille kannalle että jumalaa ei ole. Mutta sillä ei ole, saa olla, merkitystä kirkon asemaan ja tarpellisuuteen vaikka jumalaa ei olisi.

      Tärkeintä on se mitä sanottavaa sillä olemattomalla jumalalla (lue kristityillä, kirkolla) meille on!

      Voi poika parkaa - viimeinenkin tolkku mennyt.

    • Vaparit haisee

      Vaihteeksi jotain muuta kuin vaparien jauhamista. Vaparitko ne tässäkin ketjussa räyhäävät tieteellisesti meritoituneelle miehelle? Se siitä tieteellisyydestä...

    • taivaallistalogiikka

      Miksiköhän ketään kiinnostaa jumalan sanoma jota ei ole olemassa? Tämä on taas jotain taivaallista logiikkaa :)

    • Atte Ateisti

      ""Keskeinen kysymys ei ole se, onko Jumala olemassa vai ei, vaan se, mitä Jumalalla on meille sanottavanaan."

      Siis olemattomalla on jotain sanottavaa?

      Vain uskovainen pystyy noin "avoimeen" pohdintaan.

      • hahahahahahahah

        Atsit onkin ahdaskatseisia.


      • mielikuvitustahanvai

        Ei taida mielikuvitusjumalalla olla paljoa sanottavaa :D


    • Ollakseen niinkin oppinut kuin nyt väitetään, valitettavan vähän hän argumentoi osoittaakseen Jumalan olemassa olevaksi. Itseasiassa hän syyllistyi yhteen tunnettuun argumentointivirheeseen eli erityiskriteeriin: Jumalaan olemassaolon perusteeksi ei tarvitse esittää samanlaisia perusteita kuin muiden asioiden olemassaololle. ks. https://fi.wikipedia.org/wiki/Erikoiskriteeri

      Ei sillä että olisin odottanut jotain vankkaa argumentointia. On vain niin perin surullista että näillä argumenteilla edelleen kansaa viedään kuin pässiä narussa.

      • zyrt

        Samanlaista tyhjänpäiväistä höpinää se oli kymmenen vuotta sitten eräältä papilta, kun hän Aasian tsunamin aikaan televisiossa pohdiskeli, että ehkä jumalalla oli meille jotain asiaa.


    • Jori Mäntysalo

      Oliko tämä vitsi? Piispa kertoo vakavalla äänellä, että on olemassa Jumala ja että kirkko perustuu tähän uskomukseen. En tiedä mihin tätä edes voisi verrata, aivan absurdin oloinen pätkä.

    • Thronos

      "Me täällä kirkossa emme mieti onko Jumala olemassa. Jumala nyt vaan on olemassa ja sillä siisti."

      Mahtavaa logiikkaa ja viisautta.

      Ooh ja aah.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe