Älkää luovuttako

Pelko pois

Uskovaiset ateistien suhteen... Mitä sitä jo uskoville saarnaa. Nämä ihmiset ne sanaa tarvitsee. Vaikka tulee iskua vasemmalta ja oikealta niin ylös vaan! Yksikin ihminen joka pohtii uskon asiota ja on kuullut joskus Jeesuksesta voi pyytää hänen apuaan ja pyytää häntä elämäänsä:-)

20

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pedojahve

5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."

Kerro vain lisää miksi pedo jumalasi oli sairaalloisen kiinnostunut paimentolaismiehen jalkovälistä.

• osa maailmasta

" Pelko pois "

" Uskovaiset ateistien suhteen... Mitä sitä jo uskoville saarnaa. Nämä ihmiset ne sanaa tarvitsee. Vaikka tulee iskua vasemmalta ja oikealta niin ylös vaan! Yksikin ihminen joka pohtii uskon asiota ja on kuullut joskus Jeesuksesta voi pyytää hänen apuaan ja pyytää häntä elämäänsä:-) "

Jeesus varoittaa olemasta osa maailmasta, eli tarkoittaa sitä ettei uskovainen voi olla kovin pitkiä aikoja mukana siinä mitä maailma tarjoaa. Jos joku /jotkut eivät ota uskoa vastaan, niin silloin pitää poistua heidän ajankäytöstään, ettei synny hengellistä vahingoa uskovaiselle itselleen. Johannes 17:14
      Sama koskee työtä, jos jonkun uskovaisen työ on ristiriidassa Raamatun kanssa, siitä kannattaa luopua tai tapahtuipa mitä tahansa, voit kuitenkin olla varma, että Jumala siunaa ponnistelujasi etsiessäsi uutta työtä, jota voit tehdä puhtaalla omallatunnolla 2. korinntolaisille 4:2

• tarkkaan miettinyt24

Kun ihminen on tullut ateistiksi, hän on tehnyt sen pitkällisen harkinnan, kirjallisuuden ja tutkiskelun jälkeen. Tuskin häntä nyt kukaan saa kääntymään uskovaiseksi. Monille ateismi on ollut selvä ratkaisu jo lapsuudessa tai nuoruudessa. Niinkuin minulle.

• siksi saarnaamme
        tarkkaan miettinyt24 kirjoitti:

Kun ihminen on tullut ateistiksi, hän on tehnyt sen pitkällisen harkinnan, kirjallisuuden ja tutkiskelun jälkeen. Tuskin häntä nyt kukaan saa kääntymään uskovaiseksi. Monille ateismi on ollut selvä ratkaisu jo lapsuudessa tai nuoruudessa. Niinkuin minulle.

Tämän on taas sitä teidän ristiriitaa: palstalla usein väitetään, että jokainen syntyy ateistina ja on luonnostaan ateisti. Miten sitten ateismiin päädytään pitkän harkinnan tuloksena.
        Pitkään uskossa olleena olen kuullut monia todistuksia juuri sinun kaltaisilta henkilöiltä. Ovat oleet nuoruudessaan tai päätyneet ateismiin kunnes Jumala hetiä vetänyt puoleensa pysäyttäen ja ovat tulleet uskoon.

• "Jos joku /jotkut eivät ota uskoa vastaan, niin silloin pitää poistua heidän ajankäytöstään, ettei synny hengellistä vahingoa uskovaiselle itselleen."

Ts. ettei uskova ala ajattelemaan asioita itse liikaa?

Kuten nikki "tarkkaan miettinyt24":kin sanoi, useimmat meistä ateisteista ovat miettineet useampiakin uskontoja perusteellisesti. Ehkä perusteellisemmin kuin keskiverto-uskovainen.

• siksi saarnaamme kirjoitti:

Tämän on taas sitä teidän ristiriitaa: palstalla usein väitetään, että jokainen syntyy ateistina ja on luonnostaan ateisti. Miten sitten ateismiin päädytään pitkän harkinnan tuloksena.
        Pitkään uskossa olleena olen kuullut monia todistuksia juuri sinun kaltaisilta henkilöiltä. Ovat oleet nuoruudessaan tai päätyneet ateismiin kunnes Jumala hetiä vetänyt puoleensa pysäyttäen ja ovat tulleet uskoon.

"Tämän on taas sitä teidän ristiriitaa: palstalla usein väitetään, että jokainen syntyy ateistina ja on luonnostaan ateisti. Miten sitten ateismiin päädytään pitkän harkinnan tuloksena."

Aivain oikein, jokainen syntyy uskonnottomana. Vai miten on selitettävissä, että ihmisen uskonto riippuu siitä, mihin päin maailmaa hän syntyy? Kuinka iso todennäköisyys on, että keskelle Amazonian viidakkoa asustavaan heimoon syntyy lapsi, joka uskoo kristinuskon Jumalaan? Ja miksi pitää toteuttaa lähetyskäskyä?
        Jokainen syntyy ateistina, mutta moni opetetaan lapsesta lähtien johonkin uskontoon, jolloin ateistius pitää "löytää uudelleen".

"Pitkään uskossa olleena olen kuullut monia todistuksia juuri sinun kaltaisilta henkilöiltä. Ovat oleet nuoruudessaan tai päätyneet ateismiin kunnes Jumala hetiä vetänyt puoleensa pysäyttäen ja ovat tulleet uskoon."

Pitkään uskossa olosi luultavasti selittää tuon. Itse olen kuullut enemmän heistä, jotka ovat tunnustautuneet ateisteiksi pitkänkin uskonnollisen jakson jälkeen. Liekö tähänkin vaikuttanut se, että olen itse ateisti.

• nyt ateisti
        siksi saarnaamme kirjoitti:

Uskovaiset vanhemmat johtivat minuakin harhaan. Millään en voinut uskoa sitä mitä he kertoivat. Mutta vanhemmat olivat siihen aikaan auktoriteetteja eikä minulla ollut voimaa nousta heitä vastaan. Vasta aikuisena, nelikymppisenä pääsin eroon uskonnollisesta hapatuksesta, Pystyin ajattelemaan itse. Se oli jotenkin unohtamaton hetki, voimaannuttava tunne. Että ei ole uskontopakkoa, saan itse sanoa oman mielipiteeni ja pitää sen.

• "Mitä sitä jo uskoville saarnaa."

-- Uskovien välillä on opillisia ristiriitoja, jotka olisi hyvä saada selvitetyiksi. Tällä palstalla eräät uskovat ovat pyrkineet 'opettamaan' ateisteille eri oppeja helvetistä:
      - ei ole olemassa, Raamatussa viitataan paikkaan, jossa poltettiin jätteitä
      - on olemassa muttei ikuinen
      - on olemassa ja ikuinen

Ketä meidän pitäisi uskoa ja millä perusteella? Miksi nämä helvettisaarnaajat eivät keskustele noista ristiriidoista sisäisesti ennenkuin näyttävät koko maailmalle että tiedän oppinne on joko 1) ristiriitainen tai 2) pirstaloitunut.

• osa maailmasta

Ei ketään tarvitse uskoa, koska sen oikean tiedon voit sinä ja muut tarkistaa raamatusta, ei se muuta vaadi. Parhaiten kaikki väittämät selviää kun lukee raamatun alusta loppuun. Silloin voit väitellä asiasta kenen kanssa tahansa ja häviölle jää jos väittämän esittäjä esittää sen raamatunvastaisesti.

• 234rtfgf
        osa maailmasta kirjoitti:

Ei ketään tarvitse uskoa, koska sen oikean tiedon voit sinä ja muut tarkistaa raamatusta, ei se muuta vaadi. Parhaiten kaikki väittämät selviää kun lukee raamatun alusta loppuun. Silloin voit väitellä asiasta kenen kanssa tahansa ja häviölle jää jos väittämän esittäjä esittää sen raamatunvastaisesti.

Kauanpa sinä jaksoin pysyä palstalta pois, vaikka itse sitä niin dramaattisesti äänestytit. Rekisteröi nyt se uusi nimimerkki. Mutta tarkista tällä kertaa kirjoitusvirheet.

• osa maailmasta
        234rtfgf kirjoitti:

Kauanpa sinä jaksoin pysyä palstalta pois, vaikka itse sitä niin dramaattisesti äänestytit. Rekisteröi nyt se uusi nimimerkki. Mutta tarkista tällä kertaa kirjoitusvirheet.

mitä höliset??

• Log_

Tämäpäs hupaisa kommentti. Miksiköhän uskovilla sitten on loputtomasti opillisia ristiriitoja jos kerran totuuden voi vain tarkistaa raamatusta? Miksi on olemassa lukuisia kristillisiä lahkoja?

Ettei tässäkin vain nimimerkki "osa maailmaa" sorru samaan omaan napaan tuijotteluun kuin kaikki muutkin uskovaiset eli se ainoa ja oikea raamatun tulkinta on oma tulkinta. Vain tässä tapauksessa totuuksia on yksi, joka tosin pätee vain tulkitsijan omissa ajatuksissa.

• 234rtfgf

mitä höliset??

Never mind. Olen muuten lukenut raamatun läpi useammankin kerran. Se jos mikä on takuuvarma keino, jos pää pelaa, vakuuttua omasta maailmankatsomuksestaan. Uskomattoman typerä, väkivaltainen, sekava ja epälooginen kirja. Beduiinien iltanuotiolorukokoelmana tuo menisi ihan yleissivistyksen kannalta, Jos tuollaiset asiat historiasta sattuvat kiinnostamaan, mutta että elämänohjeena tai vastaavana... Ei niin millään.

• osa maailmasta kirjoitti:

Millä perusteella Raamattu on mitenkään merkittävä todellisuuden suhteen? Minua ei kiinnosta mytologia, fantasia tai fiktio.

"Ei ketään tarvitse uskoa, koska sen oikean tiedon voit sinä ja muut tarkistaa raamatusta, ei se muuta vaadi. Parhaiten kaikki väittämät selviää kun lukee raamatun alusta loppuun"

Ihanko totta? Luin raamatun viimeksi kannesta kanteen 2012 kesällä ja se tosiaan virkisti muistiani mukavasti, se oli paljon sairaampi teos mitä muistinkaan edellisestä lukukerrasta.

Löysin kyllä sitä "oikeaa" tietoa sieltä eikä se hyvää kertonut kristinuskosta (saati juutalaisuudesta tai islamista)

Apokryfejä olen juuri kertaamassa enkä yhtään ihmettele miksi niitä ei ole raamattuun otettu, siinä voisi monenkin uskovan usko lopahtaa.
        Tuskin yksikään palstan uskovista tietää että Jeesus oli lapsena aika veitikka, tappoi nuoren pojan ja sokaisi tämän vanhemmat kun he tulivat oikeutta peräämään Marialta ja Joosefilta ( the infancy gospel of thomas. 4.1 ja 5.1)

"Silloin voit väitellä asiasta kenen kanssa tahansa ja häviölle jää jos väittämän esittäjä esittää sen raamatunvastaisesti."

Jos aletaan raamatusta väittelemään niin yleensä uskova häviää, harva heistä on koskaan lukenut raamattua kokonaan. Uskovilla tuntuu olevan tietyt kohdat mitä luetaan uudestaan ja uudestaan.

• Älkää tosiaan luovuttako, vaan pitäkää mahdollisimman kovaa ääntä. Niin kovaa, ettette tule miettineeksi sitä, että olette taas yksi uskovien sukupolvi, joka kuluttaa elämänsä rauenneeseen lupaukseen.

• Olen pohtinut uskon asioita, olen kuullut Jeesuksesta ja olen jopa kokeillut pyytää häntä elämääni (apua en kyllä ole tarvinnut).

Ei vaikuta mitenkään.

Onko vika minussa vai Jessessä?

• osa maailmasta

Vika on sinussa.
        Sinun pitää muuttaa myös elämäsi niin hyvin kuin tiedät raamatun mukaiseksi, silloin rukoukset menee perille ja toimii.
        Ei riitä että rukoilet ja elät samaa vanhaa elämän tapaasi.
        En kommentoi enempää tähän viestiketjuun

Vika on sinussa.
        Sinun pitää muuttaa myös elämäsi niin hyvin kuin tiedät raamatun mukaiseksi, silloin rukoukset menee perille ja toimii.

"Sinun pitää muuttaa myös elämäsi niin hyvin kuin tiedät raamatun mukaiseksi..."

-- Jos seurakunnassa saarnaaja myy kirjojaan tai äänitteitä, niin mitä Raamatun mukaan täytyy tai saa tehdä?

• 234rfgv

Vika on sinussa.

Pitää siis ruveta hihhuliksi että osaa hihhuloitua oikein. Tell me something i didn't already know.

Ja älä viitsi olla tuollainen drama queen. Nuo mahtipontiset "Jätän tämän palstan"-testamentit ovat vähän lapsellisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      360
      4707
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      351
      2777
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      75
      2429
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      85
      2016
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      457
      1804
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1549
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1367
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1352
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1272
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe