Kun jt:n kanssa yrittää keskustella niin tulee sellainen tunne, että mikään asia ei mene perille.
Jt ei keskustele normaalin keskustelukäytännön mukaan, jossa otetaan huomioon toisen sanomat sanat, vaan jt ei ikäänkuin piittaa siitä mitään, mitä toinen sanoo.
Ongelma on ehkä siinä, että jt ei voi olla omaa mieltä mistään asiasta, vaan pitäytyy ehdottomasti vartiotornin kannassa asioista, ja pelkää että jos keskustelisi rennommin, niin se olisi syntiä ja jehova ei tykkäisi.
Mutta on kuitenkin tullut törmättyä joihinkin harvoihin jehovantodistajiin , jotka ovat rohkeasti osanneet keskustella, mutta näitä on todella vähän.
Enimmäkseen jt:t ovat pelokkaita ja epävarmoja, kun tulevat oville, heidät voisi melkein säikäyttää matkoihinsa sanomalla äkäisesti, että "BÖÖ !!!"
jt:den kanssa vaikea keskustella
34
194
Vastaukset
- hö-wtf-häh
BUUUHHH !!!
Joo ja vaikeammaksi tulee kaiken aikaa keskustelu heidän kanssaan
Lisää omituisuuksia Jehovan todistajilla
Viime päivinä on ollut tuo ollut paljon esillä, mutta minä olen ollut heidän kanssaan tekemisessä jo pidempään. Aina menee kommunikointi heidän kanssaan vaikeammaksi. Jos esität kysymyksen heidän opistaan tai yleensä järjestöstä saa nykyään vain jonkun ympäri pyörreen kommentin mikä ei ole edes vastauksen yritys kysymykseen jos toistat tai vaadit lisä selvitystä tulee heiltä huuto päin naamaa, että ”sinä et osaa googlata” Naurettavaa antaa tuollainen kommentti henkilölle joka on ollut tietokoneiden parissa jo usean vuosikymmennen ja työkseen on niiden kanssa. Sama kun sanoisi koko elämänsä uskossa olleelle, että sinä et osaa rukoilla.
Mutta mitä he tuolla oikein tarkoittavat? Varmasti sitä että pitäisi hakeutua heidän nettisivuille ja lukea sieltä eikä kysyä heiltä laisinkaan. Jokainen joka on siellä vieraillut tietää kyllä mitä ne ovat. Ne ovat varsin pitkä seloisteisia, ettei kukaan jaksa lukea eikä sieltä edes vastausta löydä. Kun vielä on tiedossa ettei heidän opistaan tai järjestöstään tai varoista tai muista ei ole 95% mitään tietoa googlella löydettävissä. Vain 5% on julkaistu jossain muodossa. Miksi he sitten tekevät ovelle ovelle työtä jos kaikki on googlaamalla saatavissa. Tai jos muutama todistaja tapaa toisensa ja he keskustelevat ja joku onneton erehtyy kysymään vaikka huomista säätä. Huutavatko noi muut toiselle sinä et osaa googlata? Tai jos todistaja on työnopastajana ja opastettava erehtyy kysymään jotain on vain tuo kommentti annettavana.
Onko Jehovan todistajia kielletty antamasta tietoja opista ym. ulkopuolisille? Ainoa mitä saa antaa on se mitä on heidän nettisivuilla. Tai ovatko he nyt vasta tulleet tietokone aikaan ja he ihmettelevät jos toinen ei käytä esim. googlea? Mistä sen nyt sitten selvää ottaisi, kun he ei edes itse kerro asioistaan mitään, mutta toisten asiat heitä kyllä kiinnostaa ja levittelevät noita uutisankkoja.- GVI :D
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Joo ja vaikeammaksi tulee kaiken aikaa keskustelu heidän kanssaan
Lisää omituisuuksia Jehovan todistajilla
Viime päivinä on ollut tuo ollut paljon esillä, mutta minä olen ollut heidän kanssaan tekemisessä jo pidempään. Aina menee kommunikointi heidän kanssaan vaikeammaksi. Jos esität kysymyksen heidän opistaan tai yleensä järjestöstä saa nykyään vain jonkun ympäri pyörreen kommentin mikä ei ole edes vastauksen yritys kysymykseen jos toistat tai vaadit lisä selvitystä tulee heiltä huuto päin naamaa, että ”sinä et osaa googlata” Naurettavaa antaa tuollainen kommentti henkilölle joka on ollut tietokoneiden parissa jo usean vuosikymmennen ja työkseen on niiden kanssa. Sama kun sanoisi koko elämänsä uskossa olleelle, että sinä et osaa rukoilla.
Mutta mitä he tuolla oikein tarkoittavat? Varmasti sitä että pitäisi hakeutua heidän nettisivuille ja lukea sieltä eikä kysyä heiltä laisinkaan. Jokainen joka on siellä vieraillut tietää kyllä mitä ne ovat. Ne ovat varsin pitkä seloisteisia, ettei kukaan jaksa lukea eikä sieltä edes vastausta löydä. Kun vielä on tiedossa ettei heidän opistaan tai järjestöstään tai varoista tai muista ei ole 95% mitään tietoa googlella löydettävissä. Vain 5% on julkaistu jossain muodossa. Miksi he sitten tekevät ovelle ovelle työtä jos kaikki on googlaamalla saatavissa. Tai jos muutama todistaja tapaa toisensa ja he keskustelevat ja joku onneton erehtyy kysymään vaikka huomista säätä. Huutavatko noi muut toiselle sinä et osaa googlata? Tai jos todistaja on työnopastajana ja opastettava erehtyy kysymään jotain on vain tuo kommentti annettavana.
Onko Jehovan todistajia kielletty antamasta tietoja opista ym. ulkopuolisille? Ainoa mitä saa antaa on se mitä on heidän nettisivuilla. Tai ovatko he nyt vasta tulleet tietokone aikaan ja he ihmettelevät jos toinen ei käytä esim. googlea? Mistä sen nyt sitten selvää ottaisi, kun he ei edes itse kerro asioistaan mitään, mutta toisten asiat heitä kyllä kiinnostaa ja levittelevät noita uutisankkoja.Nettisisvuiltahan kaikki tieto nyksysin saadaan.
Opetteles Arto sinäkin googlaamaan ihan kunnolla. - sanasokea artsu
GVI :D kirjoitti:
Nettisisvuiltahan kaikki tieto nyksysin saadaan.
Opetteles Arto sinäkin googlaamaan ihan kunnolla.Arton DYSLEXIA hahmotushäiriöt on niin pahoja
että hän ei pysty googlaamaan kunnolla.
Kommunikointivaikeuksia on hänellä
kaikkien ihmisten kanssa.
Iso juopa on hänen ja normaaliaivoisen välillä. GVI :D kirjoitti:
Nettisisvuiltahan kaikki tieto nyksysin saadaan.
Opetteles Arto sinäkin googlaamaan ihan kunnolla.Vain 5% saatavilla minkä voi googlella löytää tule sinä opettamaan minua löytämään nuo olemattomat tiedostot
- lueppas ne ensin?
Vain 5% saatavilla minkä voi googlella löytää tule sinä opettamaan minua löytämään nuo olemattomat tiedostot
totuusvoittaaaina20.5.2014 00:120 SULJE
Vain 5% saatavilla minkä voi googlella löytää__________
höpönlöpönvain 5 prossaa ?
lehtiä v:sta 2000 lähtien ==>
Herätkää,
Vartiotorni kaikille
Vartiotorni kokousartikkelit
http://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/ - kirjat/kirjaset
Vain 5% saatavilla minkä voi googlella löytää tule sinä opettamaan minua löytämään nuo olemattomat tiedostot
totuusvoittaaaina20.5.2014 00:120 SULJE
höpönlöpön ---vain 5 prossaa ?
Uusimmat Kirjat ja kirjaset
http://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/ - katsoo videot
totuusvoittaaaina20.5.2014 00:12
höpösispöpsis
muka vain 5 prossaa ?
Videoita..91 kpl
joko olet kaikki ne katsonut?
Ne antaa hyvän käsityksen jehovantodistajien
opeista
ja tekemisistä kautta maapallon.
http://www.jw.org/fi/videoita/ - Raamatun-opetukset
totuusvoittaaaina20.5.2014 00:12
höpösispöpsis
muka vain 5 prossaa ?
Raamatun opetukset
Raamattu antaa parhaat mahdolliset vastaukset vaikeimpiinkin kysymyksiin.
Sen arvo on käynyt ilmeiseksi vuosisatojen kuluessa.
Tästä osiosta käy ilmi, kuinka käytännöllinen kirja Raamattu on.
(2. Timoteukselle 3:16, 17.)
Tutustu näihin ==>
http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/
- 20+1
>Kun jt:n kanssa yrittää keskustella niin tulee sellainen tunne, että mikään asia ei mene perille.
Jos keskustelulla tarkoitetaan vuorovaikutusta ja vastapuolen arvostusta, niin jehovantodistaja ei keskustele, vaan sanelee niin kauan kun kyse on vähänkään uskonnosta. - Tarkkailija.
Osuit naulan kantaan! Itse, kun vielä olin J.t, oli stressaavaa, kun mietin niin tarkkaan, että puhun nyt varmasti just niin kuin sen hetkinen virallinen seuran kanta jostain asiasta oli, Tosin se saattoi muuttua milloin vaan, mutta sitten taas pitikin muuttaa sanomaansa.
Huomasin muuten myös, että tuntemissani Jehovan todistajissa oli hirveesti autismin kirjon oireita ja Aspergerin syndroomalaisia. Ihmettelin sitä kovasti lahkossa ollessani.
Nyt en enää ihmettele, koska lahko ei ajattelultaan edustakaan tervettä linjaa ei ole ihme, että juuri tietyllä tavalla sairaat sinne päätyy.
J.t-lahkohan on sairaan fanaattinen ja mustavalkoinen ajattelutavaltaan. Liike ei osaa hahmottaa kokonaisuuksia ja suhteuttaa Raamatun kohtien tulkintoja kokonaisjulistukseen ja muihin Raamatun kohtiin. Heidän on vaikea ymmärtää, että monet asiat eivät ole 100 prosenttisesti joko niin tai näin.
Autistinen mieli halajaa, että kaikki olisi hyvin selkeää ja ehdotonta, liian hienosyiset nyanssit menee autisteilta yli hilseen.
Siksipä Jehovan todistajien on vaikea ymmärtää, että maailmankaikkeuden mahtavin olento Jumala voi olla ihan jotain muuta kuin ihmisen yleiseen kokemuspiiriin kuuluu. Kolmiyhteinen Jumala on vaikea käsittää, vaikka Raamattu tämän kuvan tuo esiin. Koska jehovan todistajat eivät osaa järkevästi kolminaisuutta kuvitella, he rakentavat rautalangasta oman Jumalansa, joka ei saa olla kolmiyhteinen. Jeesuksen pitää olla enkeli, jotta kaikki kuulostaa helpommalta ja selkeältä.
Jehovan todistajien kuva Jumalasta ja Raamatun asioista on kuin 5-vuotiaan lapsen tikku-ukkopiirustus, kun oikeasti Jumala ja Raamatusta välittyvä totuus on kuin mitä hienosyisin ja moniulotteisin taideteos.
Autistiselle ihmiselle kaiken pitää olla selvää. Siten Jehovan todistajille tosi monet asiat ovat oikeita tai vääriä ja yleensä vääriä. esim jos pakanat ovat joskus tehneet jotain jonain päivänä kaikki sitä muistuttavkin on syntiä ja väärin. Hassua, koska kun maailma oli aikoinaan pakanien peitossa ja he elivät elämäänsä kaikilla elämän osa-alueilla lähes kaikella on aina pakanalliset juuret.
Sormuskin oli aikoinaan pakanallinen symboli, kuitenkin J,t:t käyttävät sitä, koska sitä ei enää yhdistetä pakanuuteen. Samoin häähuntu oli aiemmin demonien karkottamisen takia morsioilla, Silti J.todistajat käyttävät sitä.
Minä taas en yhdistä vappuun, jouluun tai uuteen vuoteen pakanallisia ajatuksia ja juuria vaan juhlin niitä ihan muista syistä kuten moni muukin. jehovan todistajat itse niitä pakanuusjuttujaan kaikkeen yhdistävät ja esitelmöivät ja yksinpuhuvat kaikesta autistiseen tyyliin.
Armeijaan menokin on tietty 100 prossasesti väärin ja verensiirrot ja ties mikä, mitä oikeasti ei niin kuuluisi tulkita. No, kaikkein helpointa autisteilla on vaan kieltää lähes kaikki ja olla kuuntelematta muita näkökulmia, koska autistit selittävät aina vaan sitä omaa juttuaan. muusta viis.
Oikeasti tunsin ihan diagnosoitujakin aspergereita ja laajoja aspergersukuja J.todistajissa niin paljon, että se ei tuntunut tilastollisesti suhteutettuna enää edes mahdolliselta. sittemmin tajusin, että autistiseen järjestöön kertyy aspergertyyppisiä ihmisiä ja kokonaisia sukuja. Autismin kirjon häiriöthän ovat periytyviäkin ja usein j,todistajuuskin siirtyy isältä pojalle. Ensin taipumus mustavalkoiseen ajatteluun tulee jo geeneissä ja sitten vielä kasvatus sellaiseen. Huh, huh! Säälittävää oikeastaan. Pahimpia aspergertyyppejä on tietty kaikkein vaikeinta saada näkemään todellisuus tuosta lahkosta ja siitä miten monisyistä ja värikästä Raamatun totuus oikeasti on. Ei siis lainkaan niin mustavalkoista kuin tuo autistinen järjestö opettaa.
Ps. Monet aspergerit sopisivat teoreettisiin, henkisiin töihin esim yliopistoihin tutkijoiksi. Monella tällaisella voi olla hahmottamishäiriöitä ja epäkäytännöllisyyttä. Oli se sääli, kun näitä Aspergerlapsia sitten järjestössä yritettiin puristaa perusduunari- muottiin ja amislaisiksi. Kyllä siinä moni ihmistaimi särkyi ja masentui.- Tutkiva Mieli
Monet aspergerit sopisivat
teoreettisiin, henkisiin töihin esim yliopistoihin tutkijoiksi.******''''
Sopii khyyyllä hyvin,
vaikkapa tekemään maisterin väitöskirjan Reilun kaupan kahvista .
Semmonenhan onkin jo exän toimesta tehty,
upeeta tutkijantyötä jolla maailma oikeesti pelastuu.
Toinen 'ekko' on sitten pissiä todistajien muroihin kaikissa yhteyksissä.
Asperger-tyyppi ( OCD )jahtaa erittäin
intensiivisesti todistajia vuosikymmenet heistä potkut saatuaan. - risuparta etoo
Tutkiva Mieli kirjoitti:
Monet aspergerit sopisivat
teoreettisiin, henkisiin töihin esim yliopistoihin tutkijoiksi.******''''
Sopii khyyyllä hyvin,
vaikkapa tekemään maisterin väitöskirjan Reilun kaupan kahvista .
Semmonenhan onkin jo exän toimesta tehty,
upeeta tutkijantyötä jolla maailma oikeesti pelastuu.
Toinen 'ekko' on sitten pissiä todistajien muroihin kaikissa yhteyksissä.
Asperger-tyyppi ( OCD )jahtaa erittäin
intensiivisesti todistajia vuosikymmenet heistä potkut saatuaan.Yliopiston tutkijatyypit
onkin usein pakkomielteisiä asseja.
Kuten eräs nykyisin mediassa pörräävä tyyppi jolla oli
TV:ssä karsee karapulaparta naamassaan,
ihan puistatti.
ennen se osasi sentään olla
naama kammattuna haastatteluissa.
- Seebba
Juu, sekin on hyvin autistinen ajatus, että kaikki muut uskovaisksi kristityiksi itsensä ajattelevat ovat S,a,a,t,a,n,a,s,t,a paitsi jehovan todistajat!
Jos jossain on ollut jotain pahaa joskus koko kristillinen kirkkokunta on samaisesta lähtöisin. Eivät tajua, että esim Korintin seurakunnassa tapahtui aikoinaan paljon sopimattomia asioita. Ei Paavali silloin käskenyt hajottaa seurakuntaa ja käskenyt lähteä siitä pois vaan jokaisen kristityn piti yrittää itse toimia oikein ja muutoksia seurakuntaan tuli tehdä.
Jossain se raja menee, Tietty siinä, että ydinopetukset ovat raamatullisia. Sehän onkin sääli, että Jehovan todistajat ovat pahempia kuin muinaiset fariseukset. mintuista ja mirhasta lasketaan kuvannollisesti kymmenykset, mutta uskon opin peruskysymykset ovat hukassa ja harhassa. Näistä heidän parjaamistaan kristikunnan kirkkokunnista ja seurakunnista voikin lukemattomat uskossa olevat ihmiset pelastua, mutta heidän yhdyskunnastaan ei ole välttämättä edes ollenkaan kenelläkään mahdollisuutta pelastua. Nimittäin se pelastuu, joka tunnustaa että Kristus on Herra , Jumalamme, mutta joka Jeesusta enkeliksi utuskin on pelastuksen tiellä.
Kyllä säälittää ja usein olen itkenytkin todistajaparkojen vuoksi. Intoa heillä on, mutta väärän asian puolesta ja eivät edes tiedä, että on olemassa myös se ikuisen piinan ja hampaitten kiristelyn paikka. Sinnehän joutuvat ne, jotka Jumalaa eivät oikeasti tunne ja Hänen teillään kulje. - Seebba
Siis: Joka jeesusta enkeliksi luulee tuskin on pelastuksen tiellä...piti lukeman.
- Fransii
Heureka: kaikkihan liittyvät yhteen: Autismin kirjon ongelmat, kuten Aspergerin syndrooma, kertovat ihmisen mustavalkoisesta ajattelutaipumuksesta ja vaikeuksista kommunikoida aidosti toisten kanssa. As-ihminen helposti vain luennoi omasta erikoiskiinnostuksen kohteestaan tai vakaumuksestaan eikä aidosti kuuntele ja keskustele toisten kanssa. Mitään aitoa dialogia ei synny.
Kuulostaako tutulta: jehovan todistajien tiedotus latelee vain omaa totuuttaan ja vieläpä tarkoitukhakuisesti väärieteltyä valheellista totuuttaan teokraattisen sodankäynnin nimessä. Mitään aitoa kohtaamista ja dialogia muitten kanssa ei synny.
Sama meno ovilla: jehovan todistajat paasaavat vain sitä omaa juttuaan ja mikään, mitä sanot ei vaikuta mihinkään!
Autismi on eristäytymistä ulkomaailmasta ja käpertymistä omien uskomusten ja ajatusten ääreen. Autismi on kommunikaatiohäiriötä. Autismi on putkiaivoisuutta.
Autisteja voidaan onneksi jonkun verran auttaa ja kuntouttaa, mutta miten Jehovan todistaja-autisteja voidaan auttaa? Siinäpä vasta miettimistä!
Ehkä me ovilla heitä tapaavat voismme miettiä repliikkejä, jotka jotenkin herättelisivät heitä autistisesta horteestaan. Tosin vaikeaahan se on, mutta lähimmäisen rakkauskin jo toki velvoittaa. - Eeva Kelista
Jehovan todistajan kanssa voi keskustella kun ei anna heille mitään tilaa sanoa yhtään mitään, koska se mitä hän sanoisi, niin olisi vain Vartiotorniseuran toistoa. Jehovan todistaja on keskustellessaan uskonnosta kauitin - toistaja - ei inhimmillinen ihminen, joka keskustelisi vapaasti. Sanat ja lauseet ovat syötettyjä ja ennaltaopittuja - ja vielä moneen kertaan.
Jehovan todistajien kanssa voi kommunikoida evankelioimalla heitä. Heille ei tule antaa mahdollisuutta sanoa mitään, vaan heidän tulee kuunnella evankeliumin sanaa. Ja se evankeliumi mitä heille kerromme on suoraa siteerausta Raamatusta samaan tyyliin kuin apostolit ja Jeesus. He vaistoavat että nämä sanat tulee suoraan Raamatusta ja tästä syystä eivät voi kategorisesti niitä ohittaa. Vaikka evankelioivat Raamatun jakeet ovatkin heiltä kiellettyjä, mutta toisaalta heidät on opetettu, että Raamattu on oikeassa, niin tässä on se markkinarako mihin tulee iskeä Jumalan sanan kaksiteräisellä miekalla.- 1+8+9
==Jehovan todistajan kanssa voi keskustella kun ei anna heille mitään tilaa sanoa yhtään mitään,
Siis käyttäytyä sokea uskiksen tavoin, kuten jehovantodistajat pyrkivät toimimaan?
== koska se mitä hän sanoisi, niin olisi vain Vartiotorniseuran toistoa.
Kiinnostaisi tietää mitä sinä toistelisit silloin kun estäisit vuosovaikutteisen keskustelun?
- autistinen-ex-jt
Moi, tämä ketju on ollut hyvä.
Minä olen ex-jt ja olen ollut lapsesta, ilmeisesti syntymästäni saakka hieman autistinen.
En ole täysin varma ovatko useimmat jt:t autistisia sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta useimmat jt:t todellakin vaikuttavat käytökseltään siltä, kuin he olisivat.
Syynä voi olla se jt-uskonto, joka puristaa ihmisestä niin mustavalkoisen, että ihminen alkaa vaikuttaa autistiselta.
Eli voisi melkein ajatella, että kun omat toiveet ja halut elämässä täytyy ikäänkuin kuolettaa ja kieltää itseltään kaikki mukava, niin ihminen muuttuu autistin kaltaiseksi.
Tervekin ihminen muuttuu hitaaksi, koska jos tulee keskustelu maailmallisen kanssa, niin jt-käyttää kokoajan osaa aivojensa resursseista siihen, että valvoo mitä voi sanoa ja mitä ei tälle maailmalliselle.
Jehovantodistajan on jatkuvasti tarkattava, ettei ajattele ns. saatanan ajatuksia, esim. haaveet omasta työurasta,tontista ja talosta täytyy muuttaa niin että kuittaa ne että "paratiisissa sitten ehtii".
Muistan kun erään veljen vaimo toivoi, että veli rakentaisi leivinuunin heidän taloonsa, koska hän tykkäsi niin suuresti leipomisesta.
Veli vain kuittasi vaimonsa toiveen sanomalla että, "paratiisissa sitten".
Eli jt-uskonto tekee terveestäkin ihmisestä ajattelultaan autistin kaltaisen. Se muokkaa ihmisestä sellaisen, ikäänkuin robotin, joka toistaa valtakunnan sanomaa, mutta mikää muu ei mene läpi enää, koska kaikki muu on saatanasta ja hänen vehkeilyjään.
No minä olen terveydentilaltanikin hieman autisti ja ymmärtänyt sen vasta nyt keski-ikäisenä, kun 30 vuotiaana lopetin jt-touhun kokonaan.
Autismi on siitä hankala sairaus, että ihminen ei oikein pärjää elämässä, koska kaikki pärjääminen vaatii aina ihmissuhteita.
Autisti ei niihin pysty ja jää siis yksin, elämään vain työttömyyskorvauksen tai eläkkeen varassa, että olkaa onnellisia te terveet, jotka pystytte ihmissuhteisiin älkääkä olko masentuneita pikkuasioista.
On ihmisiä,(esim.autistiset), joiden elämä on täysin turhaa, kun ei oikeasti mihinkään pysty, ja jos autistinen on masentunut niin hän on masentunut syystä,
mutta terveillä ei pitäisi olla mitään syytä olla masentunut, koska hän on toisten vertainen ja pystyy siihen mihin muutkin, jos vain haluaa.
Mutta minäkin olen vanhempana huomannut että pystyn erääseen yhteen asiaan ja kehitän sitä asiaa, se antaa elämälleni jotain tarkoitusta, se ei vaadi ihmissuhteita, jotka ovat minulle mahdottomia.
Onneksi on nämä keskustelupalstat, joissa voi virtuaalisesti ottaa kantaa asioihin. Sitähän olis aivan hukassa, jos tietokoneita ei olis. - pööböö
aloittaja ei voisi paremmin kuvailla keskusteluja todistajien kanssa. sana VENKOILU on myös hyvin kuvaava.
- pisspisspiss
Valkilointi on pop kun
juo helteellä paljon Bissee terdellä---
- autistinen-ex-jt
Fransii >> As-ihminen helposti vain luennoi omasta erikoiskiinnostuksen kohteestaan tai vakaumuksestaan eikä aidosti kuuntele ja keskustele toisten kanssa. Mitään aitoa dialogia ei synny.>>
Tämän olen huomannut kun olen kaikesta huolimatta yrittänyt tehdä oikeitakin töitä ishimsten kanssa työelämässä.
Ainoastaan pystyin vain tekemään sellaista työtä jossa sain tehdä sitä aivan yksin, esim. siivous.
Mutta heti jos yritin tehdä työtä toisten kanssa, niin jo pelkästään käytökseni sai työtoverit ihmettelemään ääneen keskenään, että mikähän sitä vaivaa.
Ja yleensä kaikki työsuhteen päätyivät joko potkuihin tai en enää itse jaksanut jatkaa, ei ole edellytyksiä.
Pahinta on kun terveet ihmiset saattavat luulla autistista niin ylpeäksi vain, ettei halua jutskaa muiden kanssa, vaikka kysymys on siitä että autistinen ei pysty vuorovaikutteiseen keskusteluun.
On tietysti häpeällistä tunnustaa tämmöistä, mutta enhän minä nyt oikealla nimelläni täällä heilukaan, joten mitä väliä.- Fransii
Hei autistinen-ex-jt! Kiitos kirjoituksistasi! Vaikka kerroit keskustelemisen ihmisten kanssa olevan sinulle tosi vaikeaa, niin osaat ainakin kirjoittamalla ilmaista itseäsi aidosti ja tosi koskettavasti!
Autismin kirjon ihmisissä on yleensä paljon hyviäkin puolia, mutta Jehovan todistajissa ne tukahdutetaan ja siinä järjestössä autistien huonot puolet korostuvat ja itse koko toimintatapa altistaa perimältään terveetkin autistisella käyttäytymiselle kuten niin osuvasti kuvailit.
Onneksi Jumalan silmissä me kaikki olemme sinänsä yhtä arvokkaita ja tärkeitä, oli meillä sitten mitä sairauksia tahansa. On kuitenkin väärin, että joku järjestö altistaa jäseniään johonkin tietyllä tavallla epäterveeseen käytökseen ja vahvistaa autismia, jos siihen on alunperinkin jo geneettisistä syistä taipumusta.
Suvussani on paljon autisteja ja asepergersyndroomalaisia ja jo siksikin tämä asia on lähellä sydäntäni. Suuri osa tuntemistani aspergertyypeistä ja aspergersukulaisistani jäi järjestöön ja vain pieni osa heistä pelastautui sieltä pois.
Toisaalta autismin kirjolaiset haluaisivat luonnostaan suurta rehellisyyttä, mutta Jehovan todistajissa sitä puolta tukahdutetaan. Voi olla, että osa järjestön autismin kirjon ihmisistä kärsii, kun J.t-tiedottaja huijaa ja vääristelee tosiasioita niin paljon.
Onneksi sinä pääsit pois siitä Väärästä profeetasta. Toivottavasti et kuitenkaan tuon järjestön toimiin pettyneenä menettänyt uskoa siihen , että Jumala on olemassa ja haluaa etsiä meidät läheisyyteensä.
Jehovan todistajat ovat niin pahasti mustamaalanneet kristillisiä seurakuntia ja hämänneet väärällä raamatun käännöksellään ja väärillä opetuksillaan, että J.t-organisaatiosta lähdön jälkeen voi tuntua vaikealta ymmärtää, onko edes olemassa seurakuntia, joissa voi toimia ja olla mukana, jos haluaa seurata Jeesusta.
Itse sain paljon apua monen asian ymmärtämiseen Pasi Turusen teoksesta: Vartiotorni valtakunta uudessa valossa. Monet entiset jehovan todistajat ovat kehuneet sitä ja hyötyneet siitä paljon. Niin minäkin ja tekee nyt mieleni suositella sitä sinullekin luettavaksi.
Uskon kyllä, että tärkein merkitys ja mielekkyys elämään tulee yhteydestä Jumalaan ja hänen seuraamisestaan. Vastustaja vaan on niin kova harhauttamaan ja hämäämään, että helposti voi joutua jonkun harhalahkon ansaan kuten minunkin kävi, kun olin pitkään Jehovan todistajissa. Onneksi yhteys Jumalaan on kuitenkin löydettävissä ja hän voi johdattaa ja vetää meitä puoleensa.
Kaikkea hyvää sinulle austistinen- ex.-jt! vaikutat monin tavoin ihanalta ihmiseltä!
Ja avoimmuutesi ja aitoutesi tosiaan kosketti suuresti!
- von Girbbu
"Kun jt:n kanssa yrittää keskustella niin tulee sellainen tunne, että mikään asia ei mene perille."
-Ei jt keskustele. Jos hän näkee epävarmuutta, kiinostuksesta puhumatakaan, niin alkaa kiinnostuksen herättäminen rakkauspommituksen aloittamista varten, ujuttaen sitten lopulta lahkon opitkin.
Jos taas osapuoli tietää mistä puhuu, lahkon oppeineen siis, ei todistaja ajattele oppikysymyksiä eikä Raamattua lainkaan vaan käy sotaansa, joka pitää voittaa vaikkapa valehtelemalla, jota hän kuitenkin sanoo teokraattiseksi sodankäynniksi.
Yksi tapa on osoittaa kiinnostusta ja esittää sitä kautta kiperiä kysymyksiä, kuin olisi kiinnostunut.
Toinen tapa olisi ottaa valokopioita lahkon vanhoista julkaisuista, maailmanlopun ennustevuosista taikka vanhoista opeista joiden nykyään kiistetään koskaan olleen olemassakaan, ja toimittaa niitä lahkolaisen postiluukkuun. - Siikku
Tosi kiinnostavaa juttua täällä ja kiitos omakohtaisista kokemuksista!
- Lexmen
Tämä S24 keskustelu Jehovan todistajista on niin täysin kristikunnan hihhuliuskonnoitsijoijen ajatuksien kyllästämää, että ei täällä viihdy enää ollenkaan. Täyttää p a s k a a tarjotaan luettavaksi.
- ehdotusbotti
Lexmen >>Tämä S24 keskustelu Jehovan todistajista on niin täysin kristikunnan hihhuliuskonnoitsijoijen ajatuksien kyllästämää, että ei täällä viihdy enää ollenkaan. Täyttää p a s k a a tarjotaan luettavaksi. >>
Voithan aina lukea jotain muutakin, vaikka aku ankkaa tai mustanaamiota tai tarzania ym...
- Lahkofoobikko
Lexmen
Lue Turusta.
Tiesitkö että vasta 1935 pomo Rutherford näki unta taivaan täynnä olemisesta, jolloin lanseerasi lahkollen paratiisin maan päälle, mutta milloin alettiin kuvittaa vartiotornia kissaeläimillä ?
Tiesitkö, että kun vartiotorni vielä perusteli lopun vuotta 1914 pyramidin mitoilla, tuolla pakanauskonnon monumentilla, oli pyramideissa myös kissojen muumioita ? - Rutte
Uskossaan vahva esimerkillinen JT ei keskustele vaan saarnaa. Energia kuluu vastaväitteiden torjumiseen ja omien repliikkien miettimiseen, eikä toisen sanoma pääse kovin syvälle käsittelyyn.
Monet ex JT:t ovat sanoneet, että ensimmäinen askel silmien avautumiseen oli se, että he eivät oikein pystyneet omasta mielestään vakuuttavasti perustelemaan jotain oppia. Tätä voi kokeilla. Kysyy esimerkiksi sukupolviopille perusteluja ja antaa JT:n saarnata. "Ettäkö kaksi ryhmää, jotka elävät osittain samanaikaisesti? Mielenkiintoista. Mihin Raamatun kohtaan tämä perustuu?"- Milka,
Rutte: Tosi hyviä pointteja!
- kolkuttajalleavataan
Jos koet että Jehovan todistajan kanssa on vaikea keskustella niin voit pyytää Jumalalta rukouksessa voimaa niin ensikerralla, kun he tulevat ovellesi niin keskustekulu lähtee kyllä liikkeelle.
ps Mooseksellakin oli vaikeuksia puhumisessa.- hahmotus heikkoa?
Kommunikoinnissa voi olla monenlaista häiriötä
myös toisessakin puolessa.
Keskittymisvaikeudet.. ei 'kuule' mitä sanotaan
vaika kuulossa ei vikaa olekaan...
AD/HD, ADD, autismi , asperger, tourette--kaikkia noita löytyy
täällä kirjoittavusta,
eikä ne taatusti kaikki ole suinkaa jt-henkilöitä...
Sanamies lukee sanan *puku* Hesarista ja kertoo sitten täällä että
HS -artikkelissa luki
jotta Valtakunnansalille on SMOKKI-pakko kera krakan :D - Tilannetta tarkannut
hahmotus heikkoa? kirjoitti:
Kommunikoinnissa voi olla monenlaista häiriötä
myös toisessakin puolessa.
Keskittymisvaikeudet.. ei 'kuule' mitä sanotaan
vaika kuulossa ei vikaa olekaan...
AD/HD, ADD, autismi , asperger, tourette--kaikkia noita löytyy
täällä kirjoittavusta,
eikä ne taatusti kaikki ole suinkaa jt-henkilöitä...
Sanamies lukee sanan *puku* Hesarista ja kertoo sitten täällä että
HS -artikkelissa luki
jotta Valtakunnansalille on SMOKKI-pakko kera krakan :DToki toki... kaikissa ihmisryhmissä on näitä syndroomia sun muita. Jehovan todistajissa se autistinen meiniki on vaan jo ihan institutionaalista, järjestön oppeihin ja toimintatapoihin sisään rakennettua! lisäksi laajat Aspergersuvut näyttävät kasautuvan järjestöön.
Siinä järjestössä on todella ihmeellisen suuri kertymä Aspergereita ja muita autistisen kirjon ihmisiä.
Lukekaapa ihmiset autismista ja Aspergerin syndroomasta ja verratkaa sitten, kun ne todistajat ilmaantuvat ovillenne ja aloittavat sen jankkaamisen. Toki kaikki eivät ole sitä kaliiberia, mutta paljon niitä on.
Ja sitten te paikalla käyskentelevät nimi-Jehovan todistajat ja tosissaankin olevat. Jos harrastatte valtakunnan salilla käyntiä, kattokaapa ympärillenne sillä silmällä... huomaatte varmaan pian, mitä tarkoitan! - 3+1+9
==ps Mooseksellakin oli vaikeuksia puhumisessa.
Mooseksesta on tasan yhtä paljon havaintoja kuin jumalasta, mikähän jumalan merkittävin ongelma on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413123- 823064
- 1962549
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362225- 301551
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411426Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231413- 101284
- 131279
- 221251