Harkitsen kirkosta erommista.

su***

Luin Kotimaa-lehdestä, että kirkko jakaa apurahoja mm. Lestadiolaisten ylioppilaskodin kannatusyhdistykselle.

Mikä se sellainen kannatusyhdistys on, joka jäynää seurakunnan toimia ja huutelee nurkan takaa.

En halua, että minun maksamistani kirkollisveroista menee jonkun lahkolaisliikkeen lukeneiden kannatusyhdistyksille.

Yhdyn Piispa Askolan erinomaiseen toteamukseen. Jumala ei tarvitse portinvartioita!

39

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu,

"su""

Sinä et tajua sellaista mitä olen kohta kuusi vuotta sinulle puhunut , ja se on
      tuolestaadiolaisuus , huomaatko nyt siinä mitään eroa ?

Olen puhunut että me olemme Es /lestoja , ja me vastaamme vain omista asioista
      jos kykenemme . mutta sinä puhut aina suureen ääneen Kaikista lestoista noin
      ja isoon ääneen .

Mikä se sellainen kannatus yhdistys on , voin sanoa etten tiedä minäkään
      Ja olisiko tarvis tietää , jos on pienestä on asiat kiinni .

En minäkään halua , mutten ala siitä sotimaan , voi se olla vaikka VL:n Ylioppilastalon kannatukseen ..

En yhdy Askolan toteamiseen hän kertoo lesbona mitä vaan saa asioden
      pitkittämiseksi huulet supussa sanoa .

Senhän minäkin olen jo kauan tiennyt , jos JUMALA laittoi Keruubin vahtiin
      jo 7656 vuotta sitten Eedenin paratiisiin , miksei voi nytkin laittaa .
      askolan haidevia mielipiteitä emme tarvitse

• teu.

Unehtui sanoa , elä eroa , sillä se on sitä mitä saa ta na haluaa.

• voi voitettuja

Teu ja kerubit 7656 vuoden takaa. Ei hän edes häpeä (ymmärrä hävetä) vaikka tuollaisia vuosilukuja esittää.

• ES jonne

"Teu,"

Es= EUROSHOPPER ENERGY =energia juomaa = kofeiini pitoista juotavaa mitä et varmaankaan tiedä = tosi hyvää niin ootteko te niinku 6vuotta palvonu Es niinku jumalaa kun se on kaikkien jonnejen jumala siis semmosten ketkä pärisee kylällä ja juo tätä "Es"

• su***

Heh, teu. Minähän sitä ole uhkaillut kirkosta eroamista. Nämä kuusivuotta olen myös yrittänyt ymmärtää lestadiolaisuutta. Joskus jopa ymmärsinkin, varsinkin sen kuulijakansan puolesta. Mutta kovana poikana,(heh. poikana,) olen yrittänyt sanani kuuluviin oikean oman Jumalaan uskomiseni puolesta, ja väistellä teiltä saa.tana käskystä minulle kaikenlaisia tuomioita, viimeisen päälle. Se on ollut tämän kaiken kuuden vuoden asian ydin josta taistellaan toisessa kädessä raamattu ja toisessa kädessä tuomion julistus.

Teidän keskeiset kinanne VL:n kanssa, ovat sen paholaisen kutsumia. Te olette kaikki koko lestadiolaisuuden "suku" Lars Leevi Lestadiuksen sanojen ja tekojen ihannoijia. Te luette hänen saarnteille on ojaan miesten illoissa ekana. LLL on teille ohi oikean Jumalan ajattelutavan. Hän on teille kakkoskristus. Kauempana ovat Luther ja Apostoli paavali.

Mitä askolan murjaisuun tulee, se on ainoita plussia hänessä mielestäni piispana.

Siellä Eedenissä saa kerubit vartioida meitä kaikkia. Ja lyödä sisäänpääsyleima otsaamme. Mutta tuo 7656 vuotta Eedenistä, kuuluu kerubien kanssa saman kertomuksiin Joulupukista, Korvatunturin lokeroon.

Kuitenkin oli hyvä että huomioit minun kirkosta eron uhmani. Mutta osa minun
      kirkollisveroistani menee kuitenkin harakan per.seeseen. Saata.na nyt iloitsee kaikesta mitä teemme väärin lähimmäistämme ja siten Jumalaa kohtaan. Onneksi on meillä kuitenkin ymmärtäjä ja armon antaja olemassa, vaikka siitäkin olemme eri mieltä.

• su***

...korjaus edelliseenkirjoituskoneen virheeseeni.
        ..pitäisi olla:Te luette hänen saarnojaan ensimmäisenä myös miesten illoissa...

• teu,
        su*** kirjoitti:

...korjaus edelliseenkirjoituskoneen virheeseeni.
        ..pitäisi olla:Te luette hänen saarnojaan ensimmäisenä myös miesten illoissa...

No ei me mitään LLL:saarnoja luetä sillä miestenilloissa , sa on jokaisen
        Seurakunnan omissa tiloissa , ja omat seurakunnan Raamatut joista me
        luemme ja keskustelemme ,,sii se toiminta on Kirkon Siis jokaisen oikea
        käsi teitää mitä pitää tehdä ..

• teu,
        teu, kirjoitti:

Mitä tulee I:Askolaan hän on Hengellinen huora sitä en paremmin sano..

"su"" siitä otsa merkeistä , Ilmestys kirja sanoo niista , Että ne saadaan kun me'
        p'ää'semme Taivaaseen Sillä ne on Karitsan tuomisemat , ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanottavaa, , Kun kerubit silloin näyttätyvät he voivat
        sano vain TERVETULOA,

Pikkaisen vielä Askolaa , niin kauan kuin hän tekee noita omiaan EI koskaan
        pääse taivaaseen , mutta jos hän tekee parannuksia ,hänkin voi pääsrtä .-
        tassäkin on paastajat Jumala ja Jeesus HÄNEN siis JUMALAN POIKA.

ONNITTELEN SINUA ,HUOMENNA ON JEESUKSEN TAIVAASEEN ASTUMIS
        PÄIVÄ ,,SIIS NYT ON 40 PV. PÄÄSIÄISESTÄ' . JA HUOMISESTA ON 10PV.
        HELLUNTAIHIN ,,MUTTA SE EI OLE MITÄÄN TEKEMISTA HELLUNTAILAISEN
        KANSSA ,KOSKA HEILLÄ UUDELLEEN KASTE , JOKA EI OLE KRISTILLINEN .

Heitä on liikaa suomessa n.300000 as. kuinka voitte ymmärtää sen ..
        Russel tuli vuosidan taitten jälken , Jotain lestaadiolaisia oli vastassa
        ne oli virost "narvalaisia," sen jälkeen siellä loppui LLL. usko jotekin
        1920 "narvalaisia " LLL:n poppoota ei monta ollut , ja 1932 oli viimeinenkin
        kullut , kannattiko ?

Nyt 82 vuoden jälkeen on alkanut Narvassa liikehdintä , ei siinä mitään
        jos he uskovat uuden etsikkoajan tulleen ..

Mitä sanot "su"" tarinoista .

• teu, kirjoitti:

Mitä tulee I:Askolaan hän on Hengellinen huora sitä en paremmin sano..

"su"" siitä otsa merkeistä , Ilmestys kirja sanoo niista , Että ne saadaan kun me'
        p'ää'semme Taivaaseen Sillä ne on Karitsan tuomisemat , ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanottavaa, , Kun kerubit silloin näyttätyvät he voivat
        sano vain TERVETULOA,

Pikkaisen vielä Askolaa , niin kauan kuin hän tekee noita omiaan EI koskaan
        pääse taivaaseen , mutta jos hän tekee parannuksia ,hänkin voi pääsrtä .-
        tassäkin on paastajat Jumala ja Jeesus HÄNEN siis JUMALAN POIKA.

ONNITTELEN SINUA ,HUOMENNA ON JEESUKSEN TAIVAASEEN ASTUMIS
        PÄIVÄ ,,SIIS NYT ON 40 PV. PÄÄSIÄISESTÄ' . JA HUOMISESTA ON 10PV.
        HELLUNTAIHIN ,,MUTTA SE EI OLE MITÄÄN TEKEMISTA HELLUNTAILAISEN
        KANSSA ,KOSKA HEILLÄ UUDELLEEN KASTE , JOKA EI OLE KRISTILLINEN .

Heitä on liikaa suomessa n.300000 as. kuinka voitte ymmärtää sen ..
        Russel tuli vuosidan taitten jälken , Jotain lestaadiolaisia oli vastassa
        ne oli virost "narvalaisia," sen jälkeen siellä loppui LLL. usko jotekin
        1920 "narvalaisia " LLL:n poppoota ei monta ollut , ja 1932 oli viimeinenkin
        kullut , kannattiko ?

Nyt 82 vuoden jälkeen on alkanut Narvassa liikehdintä , ei siinä mitään
        jos he uskovat uuden etsikkoajan tulleen ..

Mitä sanot "su"" tarinoista .

"Jotain lestaadiolaisia oli vastassa
        ne oli virost "narvalaisia," sen jälkeen siellä loppui LLL"

Katsoin Wikipediasta ja sen mukaan LLL eli Lars Levi Laestadius loppui jo 1861. Miten niin vasta 1900-luvulla?

• su***
        teu, kirjoitti:

Juu teu, ei millään pahalla, mutta kerran kerroit, että ensiksi tutkimme Lestadiuksen saarnoja. Tietysti jokainen saa tutkia mitä haluaa omissa tiloissaan.

Minulla on vain sellainen käsitys, että esikoislestadiolaisuus poikkeaa muutamista kohdin tämän hetken kirkon selityksiä ja toteutumista raamatun mukaisesti. Kielen käyttö on vahvaa Lestadiuksen tapaan. Kovat ja hieman karkeahkot ilmaukset saarnoissa ja tuomioissa on käytössä. Ja jonkinlainen piirin sisäinen valvonta on vallalla. Että ihmisiä halutaan opettaa määrättyyn kaavaan, vaikka se ei kaikille sopisikaan. Jos ei sovi, se on parannuksen ja tuomion paikka.Sitten tulee niitä metsästä löydettyjä nuoria, varsinkin VT taholta.

• TEU,

"SU""

Pikkusen vielä Rakas SAVON -UKKO Keruubit ei kuulu Paratiisin sillai koska
        tässä uudessa Paratiisisssa on vain ihmisten sielut , Keruubit on Jumalan
        hallussa ,Niinkuin Hän on ne aluksikin LUONUT Hänellä on vain YHTÄ vajaa
        koska se yksi luuli saavansa kaikkien kannatuksen kun oli niin kaunis ettei voinu
        peilistäkään päästää irti , hänellä meni itse rakkauteen ,ja ylpeyteen ..

Hän aloitti kapinan Taivaassa HIUKAN ENNEN KUIN JUMALA ALKOILUOMISEN
        SIIS KAIKKEUDEN LUOMISEN JA MAAN

SILLOIN KUN KAPINA OLI ,TAIVAASSA OLI. JO JEESUS TÄYSI IKÄINEN ,
        SIINÄ ON YKSI ETAPPI SIIHEN KOSKA OLISI JUMALAN POIKA SYNTYNYT.

TÄLLÄINEN TARINA ,,TÄLLÄKERTAA.

• teu,
        exhellari86 kirjoitti:

"Jotain lestaadiolaisia oli vastassa
        ne oli virost "narvalaisia," sen jälkeen siellä loppui LLL"

Katsoin Wikipediasta ja sen mukaan LLL eli Lars Levi Laestadius loppui jo 1861. Miten niin vasta 1900-luvulla?

exhellari ,,
        siksi niin koska minä tarkoitin Sitä poppoot joka oli virossa
        tuskin LLL:n kävi virossa ikinä .
        Tämä narvalais yhdistys oli kai suomen kautta tuotu , mutta
        ei aivan varmaa ole et tainnut löytää Vikist mitään NAVALAISISTA .
        KATSOS KUN SE LOPPUI minä olen jostain vähän vähän saanyut
        tietoja . en paremmin sano..

• teu,
        su*** kirjoitti:

Juu teu, ei millään pahalla, mutta kerran kerroit, että ensiksi tutkimme Lestadiuksen saarnoja. Tietysti jokainen saa tutkia mitä haluaa omissa tiloissaan.

Minulla on vain sellainen käsitys, että esikoislestadiolaisuus poikkeaa muutamista kohdin tämän hetken kirkon selityksiä ja toteutumista raamatun mukaisesti. Kielen käyttö on vahvaa Lestadiuksen tapaan. Kovat ja hieman karkeahkot ilmaukset saarnoissa ja tuomioissa on käytössä. Ja jonkinlainen piirin sisäinen valvonta on vallalla. Että ihmisiä halutaan opettaa määrättyyn kaavaan, vaikka se ei kaikille sopisikaan. Jos ei sovi, se on parannuksen ja tuomion paikka.Sitten tulee niitä metsästä löydettyjä nuoria, varsinkin VT taholta.

"su"""

Sä muisteletsitä kertaa kun pidimme meilla , miesten illan
        Ja tutkimme G,F.Hedbergiä , tässä oli se juju että FGH: oli
        kirkon Rovasti , josta käsin hän , myös toimi ,EVANKEELISEN YHDISTYKSEN
        PERRUSTAJANA ..

Nämä toimet alkoi jo KAARINASSA ja jatkui KEMIÖSSÄ ..
        Näin minä muitelsen , eiköhän sovita näin ..
        Kyllä me olemme muistelleet LLL:n mytta vain ohimennen
        ja olemme pari kertaa muistelleet EH: ta, mutta 98% Luterilaistra
        tekstiä eri painoksista , että näin . .

• koita kestää vl

SIIS ETKAIOLE TOSISSAAN RUPEAMASAA LESTAKSI XD :D sori en voi muuta, kuin nauraa

• su***

Kyllä sinulla teu juttuja taivaasta riittää. Ikään kuin olisit siellä itse käynyt tutustumassa kerubienkin toimintaan. Kun näiden juttujensa kanssa elää, niin on sekin hyvä harrastus ja saa siitä itselleen rauhan varmuuden.

Näistä miesten illoista vielä. Miehillä täytyy olla joskus oma rauha jutuilleen. Etelänmailla vanhat miehet kokoontuvat päivisin kaduille ovien pieliin pelailemaan ja juttelemaan keskenään. Se on kai miesten keskeinen tarv e vanhan muistella aikoja nykyisiä ja entisiä. Näin se on täällä kotimaassakin. Vanhemmat miehet kokoontuvat baarien nurkkauksiin aamupäivisin keskenään juttelemaan päivän polttavista asioista.Se pitää vanhankin miehen vielä virkeänä. Minä en ole joukkoon vielä ehtinyt, koska olen näin vanhanakin joutunut tämän tietokoneen pauloihin. Tämä korvaa ne miesillat ja aamut. Ymmärrä teidän uskovienkin miesten keskeisen keskustelutarpeen asioista mistä kukin tuntee olevan kiinnostunut.

• teu,

"su""

Niinhän se tietenkin on. Mutta kun noista asioisata ,tuossa Raamatussa on muutama
        tuhat vuotta ylös kirjoitretty ,,ei minun tarinalla voi vielä olla kovin paljon tehoakaaan
        kuitenkin jos mietimme ,että meikäläiseltä valitaan yksi tai kaksi avorismia ,ja saman
        verran jumalan sanasta , luulen että silloin valinta on sattunut kohlil .

Mutta jos minun juttuja pidetään kokoaika ohjeena ,ei se satu kohlil, Mooses oli eri
        juttu , koska hän oli Jumalan valitsema Tehhtäväänsä jo syntymästä . Eikä ole niin
        tarkasti kerrottu , ettei jo kohdusta asti ..
        Vaikka hän teki Henkirikoksen n.40 v vanhana , Jumala katsoi senkin anteeks-iannetuksi , koska se henkilö jota hän suojeli ,oli nuori Joosua , ja hänestä tuli
        Jumalan Palvelija ,Mooseksen jälkeen , voinhan sanoa ,että nämäkin on tarinoita
        Niinkuin ne on kerrottu jo 3500-3510. vuotta,

Mutta minä uskon niihin minulla on hyvä mielikuvitus , jolla pystyy seuraaman
        nojatuolista pitkiäkin matkoja ja aikoja , Katselin kerran Mooses elokuvan ,
        Vaimoni sanoi että en maininnut sanaakaan kahteen tuntiin , minusta siinä oli
        Ohjaaja löytöänyt sopivat näyttelijät , asia eteni silleen fiksusti ,että en lainkaan
        tuntenut tekeväni pahaa .

Sitten mietinkin valmiiksi kuinka ihminen määrittelee jonkin asian synniksi ,
        joka ei ole synti . Kuitenkin Jumala on ilmoittanut kaiken synnin kymmenessä
        käskyssä joita meidän tulee noudattaa , Ja kaikkia mikä lapin veikon mukaan
        muka on synti, ei olekaan miksei ? sentähden kun ihminen ei voi määrittää ,
        mitään syntiä kenellekkään synniksi ,,ellei se ole Jumalan määrittämää ..

Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan ..

• teu,

Laitan ,su" Hedbergin , sen päivän tekstin , 13.2-2014,
        Hän oli ottanut Jes. 40:9 . Nouse korkealle vuorelle , Siion sinä ilosanoman tuoja,
        Korota voimakkaasti äänesi , Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja .Korota ,älä pelkää ,
        SaNO jUUDAN KAUPUNGIEILE , :"KATSO ,TEIDÄN JUMALANNE., !"

Siionin on saarnattava Jumallalsta ,joka läsnä' on ;sen sen on sanottava ; Katso Tuossa ! Tämä merkitsee , että sen on todistettava siitä Jumalasta , joka joka on tullut Lihaan hänestä. Joka iankkaikkisesuudesta asti oli Isän tykönä ja ilmestyi meille ,
        Ihmisen Pojasta . jossa asuu jumaluuden koko träytetys rumiillisesti (Kol. 2:9. )
        joka on alttiksi annettu meidän rikostemme tähden ja KUOLLEISTA herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden ,( Room ,4:25. Hänestä on Siionin kuuluvasti todistettava ja vakuuteyttyava , että "Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan vapahtajaksi ", ja että "joka tunnustaa , että Jeesus on Jumalan Poika , hänessä Jumala pysyy,. ja hän Jumalassa . .

1Joh, 4. 14-15. Mutta saellainen saarna on Juutalaisille pahennus ja pakanille
        hullutus . Juutalaiset sanoivat : "Eikö tämä ole ,Jeesus , Joosefin poika ? "
        "Joh. 6:42. . Pakanat huutavat : Katso ihmistä !" Joh. 19:5. Mutta me saarnaamme ja sanomme , ;"Katso , teidän Jumalanne !"

Toiset taas valitsevat vatsan , rahan ,tai kunnian Jumalaksensa . . Mutta Siionin Jumala on Kristus , luvattu Vapahtaja , joka on tullut Lihaan ja on meidän kanssa
        Joka päivä Maailman Loppuun asti ; Jonka kautta me myös pääseet olemme.
        Isän tykö Joh. 14:6. ja voimme kerskata Jumalasta (Room. 5:11. ) ja että Hän on
        meidän Isämme ja meidän Jumalasmme . Joh. 20:17. Sentähden Hän sanookin : " olennko minä JUmala vain lyhyelträ matkalta katoen ,sanoo Herra;
        Enkö ole Jumala myös kaukaa katsoan ? ". Jer.23:23. Kun nyt siion Herra käskyn
        mukaan "koroittaa äänensä" ja kuuluvasti todistaa Kristuseta kaikille kansalle . "Katso teidän Jumalanne !, " niin lyö se samalla maahan ja hylkää kaiken muun jumalanpalveluksen , ja kaiken muun kerskauksen maailmassa.

kun olet niellyt nuo annan lisää..

• lukutoukka@#^&*
        teu, kirjoitti:

"su""

Niinhän se tietenkin on. Mutta kun noista asioisata ,tuossa Raamatussa on muutama
        tuhat vuotta ylös kirjoitretty ,,ei minun tarinalla voi vielä olla kovin paljon tehoakaaan
        kuitenkin jos mietimme ,että meikäläiseltä valitaan yksi tai kaksi avorismia ,ja saman
        verran jumalan sanasta , luulen että silloin valinta on sattunut kohlil .

Mutta jos minun juttuja pidetään kokoaika ohjeena ,ei se satu kohlil, Mooses oli eri
        juttu , koska hän oli Jumalan valitsema Tehhtäväänsä jo syntymästä . Eikä ole niin
        tarkasti kerrottu , ettei jo kohdusta asti ..
        Vaikka hän teki Henkirikoksen n.40 v vanhana , Jumala katsoi senkin anteeks-iannetuksi , koska se henkilö jota hän suojeli ,oli nuori Joosua , ja hänestä tuli
        Jumalan Palvelija ,Mooseksen jälkeen , voinhan sanoa ,että nämäkin on tarinoita
        Niinkuin ne on kerrottu jo 3500-3510. vuotta,

Mutta minä uskon niihin minulla on hyvä mielikuvitus , jolla pystyy seuraaman
        nojatuolista pitkiäkin matkoja ja aikoja , Katselin kerran Mooses elokuvan ,
        Vaimoni sanoi että en maininnut sanaakaan kahteen tuntiin , minusta siinä oli
        Ohjaaja löytöänyt sopivat näyttelijät , asia eteni silleen fiksusti ,että en lainkaan
        tuntenut tekeväni pahaa .

Sitten mietinkin valmiiksi kuinka ihminen määrittelee jonkin asian synniksi ,
        joka ei ole synti . Kuitenkin Jumala on ilmoittanut kaiken synnin kymmenessä
        käskyssä joita meidän tulee noudattaa , Ja kaikkia mikä lapin veikon mukaan
        muka on synti, ei olekaan miksei ? sentähden kun ihminen ei voi määrittää ,
        mitään syntiä kenellekkään synniksi ,,ellei se ole Jumalan määrittämää ..

Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan ..

"Teu,"

Kuinka monta kertaa olet lukenut raamatun läpi? Minä olen lukenut ala-asteella 3sivua ja sain sitten tarpeeksi siitä, ylä-asteella luettiin tietenki parisivuu ja rippikoulusa mutta en enään sen jälkeen ole lukenut minä sivun sivua.

• V*TTU MITÄ P-SKAA
        teu, kirjoitti:

Hän oli ottanut Jes. 40:9 . Nouse korkealle vuorelle , Siion sinä ilosanoman tuoja,
        Korota voimakkaasti äänesi , Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja .Korota ,älä pelkää ,

Siionin on saarnattava Jumallalsta ,joka läsnä' on ;sen sen on sanottava ; Katso Tuossa ! Tämä merkitsee , että sen on todistettava siitä Jumalasta , joka joka on tullut Lihaan hänestä. Joka iankkaikkisesuudesta asti oli Isän tykönä ja ilmestyi meille ,
        Ihmisen Pojasta . jossa asuu jumaluuden koko träytetys rumiillisesti (Kol. 2:9. )
        joka on alttiksi annettu meidän rikostemme tähden ja KUOLLEISTA herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden ,( Room ,4:25. Hänestä on Siionin kuuluvasti todistettava ja vakuuteyttyava , että "Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan vapahtajaksi ", ja että "joka tunnustaa , että Jeesus on Jumalan Poika , hänessä Jumala pysyy,. ja hän Jumalassa . .

"Joh. 6:42. . Pakanat huutavat : Katso ihmistä !" Joh. 19:5. Mutta me saarnaamme ja sanomme , ;"Katso , teidän Jumalanne !"

Toiset taas valitsevat vatsan , rahan ,tai kunnian Jumalaksensa . . Mutta Siionin Jumala on Kristus , luvattu Vapahtaja , joka on tullut Lihaan ja on meidän kanssa
        meidän Isämme ja meidän Jumalasmme . Joh. 20:17. Sentähden Hän sanookin : " olennko minä JUmala vain lyhyelträ matkalta katoen ,sanoo Herra;
        mukaan "koroittaa äänensä" ja kuuluvasti todistaa Kristuseta kaikille kansalle . "Katso teidän Jumalanne !, " niin lyö se samalla maahan ja hylkää kaiken muun jumalanpalveluksen , ja kaiken muun kerskauksen maailmassa.

"Teu,"

En jaksanu lukee ku ensimmäisen lauseen tosta ja sitten tajusin, että täyttä paskaa ja sun pää on sekasi?

• V*TTU MITÄ P-SKAA
        teu, kirjoitti:

"Teu,"

En jaksanu lukee ku ensimmäisen lauseen tosta ja sitten tajusin, että täyttä paskaa ja sun pää on sekasi?

• Ev.lutti
      • teu,

En usko että hän , "su"" kirkosta eroaa , mutta jutun juurta oli vailla .
        Näin minä uskon , toiseksi on hänellä oma tahtokin kiitos Isälle..
        Joistakin asioista näkee , että hänellä on oivalluksiakin oikeita..

• Kissamies 47...

Ei kirkko ketään pelasta !

• hushus

luulen, että se on n. uusheräyksen ylioppilaskoti, mutta täällä ei saa siitä puhua, vain eslestoista (!)

• teu,

ASivan ,ei kirkko pelasta ..Ellei Jeesus Pelasta , jää ulos.

• su***

teu, arvasit aivan oikein. Jutun juurta täällä tarvitaan, eikä jatkuvaa raamatun selitystä, koska siitä ei näytä meille kenellekään apua olevan.

Ja kyllä serifiitä perkuuta riittää. Eivätkö minun vanhat silmäni enää näe sitä minun oikeita ehkäisy opastuksiani, vai onko serifi perannut nekin pois. Siitä olisi ollu varmaa monelle hyötyä.

• su***

Aivan oikein teu. Olen kiitollinen pitkästä jopa suteellisen terveestä elämästäni. En ole saanut lapsena piiskaa kuritukseen. Nähtävästi olen ollut "kiltti" lapsi.Heh,kiltti lapsi. Mutta elämä on muuten minua kyllä piiskannut, omalla piiskallani. Vanhemmat lastensa piiskaajat, piiskaavat samalla myös itseään. Ja ovat myös samalla kurituksen tarpeessa.

On paljon sellaista, mitä ei haluaisia enää muistella. Mutta on myös ollut sellaista, että nän vanhana papparaisena vielä silmät kiini niitä muistelen. Kotonani ei kai Jumalaa kielletty, mutta ei Häntä juuri palvottukaan. Uskoisin, että rukouksen taidon kaikki meidän perheemme jäsenet aikoinaan osasi. Muistelen vielä lapsuuttani ja nuoruuttani aikoinaan kodissan. Sunnuntaisin kirkomenojen aikana klo 10-11,30 ei ollut sopivaa mennä kylille. Sunnuntaita muutenkin pidettiin arvossa. Aina koetettiin laittaa parasta päälle, jos vain sitä siihen aikaan oli laittaa. Ne ovat hyvin hyviä ja tärkeitä muistoja.

Vielä avioliitoni alkuaikoina oli se valkoinen puhdas vaimon pesemä paita päällä ja prässihousut jalassa sunnuntaisin. Mutta kun elämä jatkuu, niin paidat tummuu ja prässit housuista oikenee. Tällä hetkellä en tiedä, missä minun ainoa valkoinen paitani edes on. Ja prässihousut ovat jo lumppurilla.On toki yksi puku, joka on ollut häissä ja hautajaisissa ihan vai muiden takia.

Nykyään on todettu, että sunnuntai on tavallinen päivä. Toiset tekevät silloinkin kovaa työtä, rikkoen siten Mooseksen tekemää kolmatta käskyä.Toiset rällästävät ja ryyppäävät itsensä pilalle. Ja on kai niitäkin, jotka pitävät sunnuntaina itensä lähempänä taivastaa kirkoissa ja muissa syntisten nuhtelupaikoissa.

Tällä hetkellä vapaa aikaa on niin paljon, että se vaatii ihmiseltä muutakin kuin makoilemista. Sunnuntait ja arjet menevät sekaisin. On työttömyyttä ja lomautuksia, että harrastuksia pitäisi ihmisellä olla, ettei se te ihmisestä tolloa vielä enemmän.
      Mielestäni jos tukeutuu vain raamatun lukemiseen ja sen kanssa vapaa aikanakin kieltoineeen elämään, täytyy olla itseeensä ja ympäristöönsä pettynyt. Ihmisellä tulee olla itsenäinen ajattelu kaikesta mikä on hyvää ja mikä on pahaa. Ja jos vain ne ymmärtää ja koettaa elää ymmärtämyksensä mukaan. Voi selvitä hyvinkin terveenä tännekkin asti. Ja mitä sen jälkeen uskoa, että on tehnyt niin hyvin, että on saava lopuksi rauhan palkinnon.

• teu,

En kuitenkaan usko että me saisimme KUTAEN MAHTISAARI SAI.
      Se olikin isolla rahalla , ja avitti joian kuitain muitakin kuin Mahtisaaren
      asioita. Joita EEVA , kerran puhui jossakin haastattelussa sen kysymyksen
      kanssa johon Hävastasi , tykkääkö Martti makkarasta , kyllä.
      ja hän tykkäsi uimaaltaassa löhötä kuumina päivinä

• su***

Ahah, teu! Kuulut siihen Ahtisaaren pilkkaajiin. Luulisin hänen tehneen maailmalla enemmän hyvää kuin sinä teu raamatunlauseillasi.

Kai se makkara sinullekin maistuu miesten saunailloissa Lestadiuksen saarnojen päälle. Jolla ei olllut mikäänlaisia mahdollisuuksia rakentaa rauhaa Euroopassa. Vaan ristiriitoja suomalaisten kristillisten raamatun selittäjien ja vapaitten Jumalaan uskovien kesken.

• teu,
        su*** kirjoitti:

Ahah, teu! Kuulut siihen Ahtisaaren pilkkaajiin. Luulisin hänen tehneen maailmalla enemmän hyvää kuin sinä teu raamatunlauseillasi.

Kai se makkara sinullekin maistuu miesten saunailloissa Lestadiuksen saarnojen päälle. Jolla ei olllut mikäänlaisia mahdollisuuksia rakentaa rauhaa Euroopassa. Vaan ristiriitoja suomalaisten kristillisten raamatun selittäjien ja vapaitten Jumalaan uskovien kesken.

No en suoranaisesti , jos luvit tarkkaan siitä olisi pitänyt löyty'ä myös sitä
        sellaista Rakkauden tynkääkin jota ei joka kerroksessa ole .

Kyllä maistuu juu ,juuri Miestenilloissa , ja Saunailloissa , joita on koko kesä
        joka tiistai ,mutta melkovarmasrti makkerasta pritään 1 euro /pötkö.

Meillä on menossa kesä seurat kiirunassa , ja sieltä on kuuntelut , nyt puhuu
        norjalainen , päivällä puhui Suomalainen , RH. mikkelistä.

Eilen oli HG. Jällivaarasta .illalla
        ja Luulen että AH; la päivällä ,hänkin oli Norjasta .

Seura alkoi Pe illalla ja Kotimiehet puhui Siis Ruotsit.

Kaiken kaikkian siellä on vcielä huomenna kokouksia.
        sitten ne loppuu ,siellä ..
        ja alkaa lähetys matka tä'ällä suomessa , ednsi pertantaina Oulaisista.
        Porissa ,H-SUOLTA. Lahti Juhannuksena ja viisi kuusi paikkaa lisäksi
        loppuvat noin 15/16 7. ja menevät kotiin taas .

• äläyritä

Sepä on ihan sama eroatko sinä kirkosta tai oot eroamatta, et ole niin suuri viskaali että se ketään haittaa.

• leiff.

Mikä = kiveksittömien koripallo joukkue .
        "Pussihukat".

• teu,

"äläyritä "

Siitä ei varmaan ole kyse , vaan ihmisen rakkaudusta Lähimmäiseen , onko sinulla
        Lähimmäinen , jos on miksi pitää kailottaa tollasia ,
        Sillä et sinä ole yhtään suurenpi vaikka luulet , Tai paremmnkin pienempi , koska
        sinulta puuttuu nöyryys. . . Ja en paremmin sano.

• teu,

"äläyritä"

Jumala sanoo : taivaassa on yhdetäkin ilo isompi joka pelastuu kuin 99. jotka ei pelastusta tarvitse ..

• kivipaasina

Se portinvartija pitäisi jokaisesta löytyä itsestään! Jumala ei tule koskaan hyväksymään asioita, mitkä ovat Raamatun vastaisia! Siksi se vartija on syytä olla lähellä, sydämessäsi.
      Syntielämän peittelijä ei huomauttelijoista pidä. Sikäli huono heitto naispiispalta. Sekin on kauhistusta, kun nainen hallitsee seurakuntaa... Ihmistekoa. Olkea.

• su***

Jumala ei ole muuten raamattua kirjoittanut, eli Hän ei ole kieltänyt naispappeutta, vaan sen on kieltäneet apostolit kaikessa naisten sen ajan ja sen paikan naispoljennoillaan. Luulisin kuitenkin, että tupakanpoltosta hän ei tykkää. Mutta eihän sitä ole kielletty raamatusssa koska siihen aikaan siellä ei tupakkaa tunnetukaan.

Minulla on pienoinen ristiriita tuon viini, eli alkoholin kanssa. Koska Jeesus se tekaisi lisää viiniä, kun oli loppunut häistä. Ikään kuin suomalaisessa miesseurassa kun viina loppuu, niin jaloillaan kykenevin lähtee lisää hakemaan...jopa nykyisin autolla... että sellainen tapaus. Viina on viisasten juoma, nähtävästi Jeesus ei ollut viisasten porukassa. Olivat varmaan tämän hevosmiehen kaltaisa sikailijoita.

• teu,

Enhän minä niin ole sanonutkaan, Oikeesti vain päin vastoin, Jumalalla on 7 hekeä
        Ja siksi Hänen Hengellään kulkee PYHÄ HENKI, joka on Jumalasta . eikä oikeesti
        Eikä oikeesti kirjoittanut mitään , Jumala oli Kasvattanut Ja kouluttanut Mooseksen
        hän on kirjoittanut ( mutta PH=on sanellut 1 Moos, 1-50 lukua , muista kirjoista sel-
        visi Mooset lähes Yksin Siis 2-5 kirjat Siitä jatkoi Joosua , jne.jne.

Sen naisen kiellon kanssa ei ole suoranaisia kieltoja , mutta ne pitkät jaksot jotka
        ei ole lupaa antanut ,,voidaan katsoa ettei ole kieltoakaan annettu , mutta siitä
        huolimatta missään ei ole lapaakaan naisen peppeuteen ,,Vaan he on tehneet
        kuten Ruotrsin nais papit , He tekivät Täysin Maallisen lain josta sielä 1970 luvulla
        haalittiin LAKI Tasarvosta ja he saivat sitä kautta nais pappeuden aikan ,

Ketkä' saivat Ihminen kuinka Maallisella lailla sai HENGELLISEN lain aIKAN ..
        minä kerron joillakin joilla oli kovahinku naispapiksi ei kukaan voi tehdä tietoon
        miksi nainen menestyi Matkimalla Papin toimia ja lukemalla ulkoa Jo olevia
        tekstejä näin Ruotsissa ,, Sitten Suomessa -80 luvulla aivan sama ruljanssi on
        Mutta kun se oli menestynyt naapurissa ,miksei meillä .. Vitko nyt "SU"" tajuta
        Kuinka viha on tullut sijaan .

Ruotsissa on mennyt kirkossa kaikki pieleen , eikä kesta kauan kuin täälläkin
        niin se on .....KaIKKI MITÄ kerroin on totta Nainen on katala asiopita jotka
        ei meinaa mennä oikein , pitä'ä vain vähän levittaa , että päättäjät saavat
        kunnon tilanne katsauksen , voi voi .

Se viinin teko siellä Kaanaanin Häissa . Oli tykkänään alkoholittoman mehun
        teko , vai luuletko että Jumala olisi tettänyt Alkoholipitoisen aineen ,ja toisessa
        kohtaa kielletään kaikki sellainen ,,

Oletko koskaan miettinyt kuinka tälläinen viininteko onnistui ,,minä kerron
        Maria sanoi palvelijoille ,tehkää se mitä hän käskee , Ja Jeesus käski ammetakaa
        kaikki astia täyteen vettä , kun se olitehty , Jumala muutti Viini mehuksi ,,kaikki sa-
        mmiot sen jälkeen Jeesus sanoi viekäänyt Edeskäyvälle , ja hä'n maistoi , hyvää
        sanoi jatkakaamme, opetus lapset ja Jeesus lähtivät , toiseen kaupunkiin ,

Jos nyt meitimme kuinka se oli mahdollista , sillä tavalla että Edeskäypä oli
        sillä sauulla jolla oli juonut jo ties monta päivä ja viini oli jo loppunut elöi Hänen
        suussa oli maku jota haki Niin meni kuin väärä raha ,sanotaan takuulla ei kukaan
        enää tullut laisää huppeliin mutta meni jonkin aikaa ennen kuin selvisi tämä
        Viinin teko , ja selityksiä ei kukaan hakenut, pieni mahdollisuus on se että siinä
        on ollut kotikaljan verran prosenttia .n. 2.3-3%

• su***

Aivan oikein teu, sinun kanssasi jotenkin pystyn keskustelemaan vaikka erimielipiteitä meillä on Jumalan voimasta. Todellakin Jumalalla on henki joka voi meihin vaikuttaa jos vain osaamme sen ottaa vastaa. Yleensä se otetaan vastaan hädässä, harvemmin kiitoksessa. Miten se sitten on vt aikana apostoleihin ja muihin "pyhiin miehiin" vaikuttanut, että he ovat siitä kertoneet raamatussa. Raamattu on mielestäni kokonaan apostoleiden ja muiden miesten, mutta ei Jumalan kirjoittama.

Onko siellä yleensä naisten kirjoituksia. He ovat Jumalalta yhtä tärkeitä ja vastaan ottavaisia kuin miehetkin. Kuitenkin on, että miehellä on miesten tehtävät ja naisilla naisten tehtävät. Ne kyllä nykyään alkaa olla sekaisin, mielestäni jossain määrin liikaakin. Siihen on vain meidän miesparkojen totuttava. Johan se kotioloistakin sanonta kuuluu, että parempi on olla tossun alla kuin taivasalla. Mutta Jumalan suojassa ja armossa olemme tasavertaisia....no ehkä poikkeus on tuo hevosmies.

Niin niistä Kaanaan häistä vielä. Ehkä tuo Jeesus oli ovela, juotti pelkkää vettä viinin asemasta. Jos se näin oli, silloin hän teki hyvän työn. Muuten kyllä se alkaa olla myös nykyisin noissa yöjuottoloissa jossa joku on vetänyt päänsä täyteen ja on tietoisuus pois mitä baarityttö aamuyöstä lasiin kaataa ja täyden maksun ottaa.

Tuo viina kun ei ole ihmisten juoma. Kuka lie senkin on keksinyt. On aivan erimies joka kapakkaan menee ja taas sieltä pois lähtee. Onko se muuten samallainen muutos kun rukoushuoneen ovesta pois tulee, onko eri ihminen joka on sinne mennyt. Voi kai olla ainakin parempi omasta mielestään. Tiedä häntä.....

• teu,

Su" Luulen että VT:n aikana ei ollut Apostoleja , Siitä syystä koska UUsitestamentti .
        Alkaa juuri tulta kaanaan häist'ä , Koska se oli Ensimmäinen Ihmetyö Jonka Hän
        Teki , no nyt tultiin sopivati siihen Ihmetyöhön , ei se ollut pelkkää Vettä jota Hän
        heille juotti , Siinä oli kuitenkin Taivaallinen Viini mehu jos ajatellaan Tuoremehua
        tai jos siihen tuli joku % säilyvyyden takia . olihan ainetta kuitenkin 2 ,astian vetoisia
        astioita oli 6 kpl ja astia oli n,.3litraa se tekee , 380 litraa , eli sitä saa lipittää aika
        lailla . Mitä tarkoitat tasavertaisuudella , kun minusta se on Pelkkä maallinen juttu .

Melkoiseti oli tuota ohutta juomaa .. Mutta kyllä asia niin pitää olla että ei voi kukaan
        siitä asiasta pahakseen panna , jos ei saanut voima juomaa , ei se Jeesus sen ovlanpi ollut kuin , lähti matkaan , ja muut sai kiitokset ja kirot jos ei kelvannut .
        Siinä määrin mitä Tunnen viinan kiroja , Olen samaa mieltä että se ei ole ihmisen
        juomaa . On aivan erimies kuin yhden ottaa ,ja se toinen mies ottaa loput ..

Tuossa , toisella korvalla kuuntelen OM. saarnaa , Kuuntelemme tässä 3:misten
        Tunnelmia sieltä LAHDESTA siellä on 5000 henkilöä taas tänäiltana .
        Menee aivan läheltä mitä sinäkin olet katsonut , Kyllä minunkin mielkestä on niin
        että siltä tulee , erilainen mies ja nainenkin kun sinne meni .
        Vain sellainen sana joka on tehonnut , on antanut rauhan . se on ilmanmuuta
        Sellainen Jumalallinen anteeksi anto ,ja kaikki on unhoitettu .

Mene jos on mahdollista joskus kuulemaan .

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      6
      12396
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11163
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5085
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3699
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3544
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3094
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2819
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2318
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      39
      2138
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe