Ateismille perusteita kaivataan?

IHMINEN ON LUOTU

Missä ovat ateismin järkiperusteet?

Miksette kuuntele Jumalaa ja tee niinkuin Hän tahtoo?

Miksette usko, että ihminen on luotu vaikka se Sanassa ilmoitetaan?

31

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotamme jumalan yhteydenottoa. Ei vain ole kuulunut.

• mieti tätä

Jos tarkoitat luomisella evoluution vaihtoehtoa, niin suuret kirkot liputtaa evoluution puolesta. Esim Päivi Räsänen.

• ....

"Miksette kuuntele Jumalaa ja tee niinkuin Hän tahtoo? "

Sinulla kova hinku lähteä sotimaan?

• älä ole naiiivi

kaikkiin ihmisen keksimiin teksteihin ei kannata uskoa.

• ei harhoja

"Miksette kuuntele Jumalaa"

Kerro, mikä kanava! Tähän asti Jumala on ollut tosi hiljaa.

• Darth vader

Ateismi on ihmisen luontainen olotila, uskoon pitää ihminen aivopestä.

• IHMINEN ON LUOTU
        Darth vader kirjoitti:

Ateismi on ihmisen luontainen olotila, uskoon pitää ihminen aivopestä.

Ateismi kaatuu omaan ristiriitaisuuteensa, sillä se ei tavoittele totuutta.

• IHMINEN ON LUOTU kirjoitti:

Ateismi kaatuu omaan ristiriitaisuuteensa, sillä se ei tavoittele totuutta.

Jos mielestäsi jeesus on totuus niin mikä olisikaan silloin relevantti kysymys?

• IHMINEN ON LUOTU
        epikuros kirjoitti:

Jos mielestäsi jeesus on totuus niin mikä olisikaan silloin relevantti kysymys?

Mitä kaikkien ihmisen pitäisi tehdä yhteistuumin, että Jeesus ei kuollut turhaan.

• ...
        IHMINEN ON LUOTU kirjoitti:

Mitä kaikkien ihmisen pitäisi tehdä yhteistuumin, että Jeesus ei kuollut turhaan.

Ehkä Jeesus ei olisi tapettu jos hän ei olisi niitä rikoksiansa tehnyt.

• "Missä ovat ateismin järkiperusteet? "

Tietystikin nimenomaan siinä ettei teismille ole järkiperusteita.

Mikset sinä kuuntele Buddhaa ja tee niinkuin HÄN opettaa?

"Miksette usko, että ihminen on luotu vaikka se Sanassa ilmoitetaan?"

Koska "Sana" on väärässä asian suhteen, aivan kuten monessa muussakin asiassa.

• Kun en kuule jumalien ääniä niin siksi olen ateisti. Voi olla, että toistan itseäni ja palstan vastauksia muutoinkin mutta vaikka ehkä oletkin taas lukuisista trolleista niin toistetaan taas: jumalien, myös Jumalan on tehtävä itsensä minulle olemassa olevaksi.

Voi tulla aamukahvipöytään keskustelemaan. Jumaluus olkoon sitten kuka tahansa.

Mutta siinäkin vaiheessa olisin luultavasti skeptinen ja epäilisin kaalini sekoavan. Aamukahvikaverin vaan pitää sitten olla siinä vaiheessa riittävän vakuuttava ja uskon ettei tuo jumalille ongelma ole :)

• ---

Aloituksen "Sana" ilmeisesti viittaa Raamattuun, joten tässä on kysymys jostakin kristinuskon jumalasta. Toivoisin aloittajan tarkentavan sitä, minkä Raamatun jumalan sanaa pitäisi kuunnella. Niitä kun on Raamatussa monta.

• vbhjkjhgvbnmnbvc

Raamatussa on vain yksi Jumala

Tässä ateisti todistaa, ettei tiedä ja ymmärrä Raamatusta yhtään mittään.

• vbhjkjhgvbnmnbvc kirjoitti:

Raamatussa on vain yksi Jumala

Tässä ateisti todistaa, ettei tiedä ja ymmärrä Raamatusta yhtään mittään.

Mikäs niistä se oikea jumala sitten on? Yahve vai Jeesus?

• 2+9
        satan kirjoitti:

Mikäs niistä se oikea jumala sitten on? Yahve vai Jeesus?

Jahve on Raamatun ainoa jumala ja Jeesus oli hänen profeettansa.

• ...
        2+9 kirjoitti:

Jahve on Raamatun ainoa jumala ja Jeesus oli hänen profeettansa.

Aha, eli olet muslimi.

• Ei ateismia tarvitse perustella. En ole vaan koskaan kuullut juuri Jumalan kutsua, en kokemut hänen läsnäoloaan, eikä ole sattunut mitään muutakaan, joka kokemuksellisesti olisi tehnyt hänestä uskottavan hahmon.
      Tapio on mulle todellisempi, enkä minä siihenkään usko.

Se Sana, jota kristityt tarjoavat, ei ole mulle Sana. Mulla on toiset riimit.

Mun järkiperusteet on järkevät mulle, enkä ole niitä muille koskaan tyrkyttänyt. En ole myöskään koskaan vaatinut ketään uskovaa tilille uskonsa perusteista. Joutavaa rähinöintiä, noin yleiseltä kannalta.

• 1. Ateismin järkiperusteeksi riittää varsin hyvin se, että kaikki muut vaihtoehdot ovat järjenvastaisia.
      2.Ymmärrätkö mitä ateismi tarkoittaa? Miksi kukaan kuuntelisi ja tottelisi jotain, mitä ei ole olemassa?
      3.Niin missä sanassa? Oletan nyt, että viittaat raamattuun, ja siihen ei ole mitään syytä uskoa sen enempää, kuin muihinkaan pyhiin teksteihin. Raamattu ei ole todiste, vaan kirjallisuutta, jonka sisältö vaatii todisteita.

Vastakysymyksiä:
      -Mitkä on Jahveen uskomisen järkiperusteet?
      -Miksi et kuuntele hammaskeijua, ja tee, kuten hän tahtoo?
      -Miksi et ole hindu, vaikka Bhagavadgita niin vaatii?

• "Miksette kuuntele Jumalaa ja tee niinkuin Hän tahtoo?"

-- Koska 'jumalan ääni' kuulostaa aina uskovan ääneltä eikä minulla ole aikomustakaan noudattaa uskovien tahtoa.

• George Bush JR. Kuunteli Jumalan ääntä ja sitten hän aloitti liudan sotia sen seurauksena.

• +++++++++++++

Ei sellainen joka kuulee ole ateisti.

Ateisti on sellainen, joka ei kuule.

Koska ei ole mitään hyvää syytä luulla, että ihminen olisi luotu.

• epikuros

Trollihan olet mutta kerro nyt mitä oli taivaallisen jumalan sanoma sinulle tänään.

• Kantapää

"Missä ovat ateismin järkiperusteet?"

No tässä ovat minun ateismini järkiperusteet:
      Yhdenkään jumalan olemassaolosta ei ole vakavastiotettavia tieteellisen tarkastelun kestäviä todisteita ja vaikka olisikin, en edelleenkään näkisi mitään mieltä palvoa mitään niistä..

"Miksette kuuntele Jumalaa ja tee niinkuin Hän tahtoo?"

Samasta syystä kuin sinä et kuuntele Cthulhua ja tee niinkuin Hän tahtoo..

Siksi, ettei mikään objektiivisesti tarkastellussa todellisuudessa tue väitettä siitä että ihminen olisi luotu ja koska "Sana" johon viittaat ei ole lähteenä millään muotoa luotettava, vaan hyvin dogmaattisella otteella kirjoitettu ja tietotasoltaan ala-arvoinen lähdemateriaali..

• "Missä ovat ateismin järkiperusteet?"

Se ei edellytä niitä. Mutta jotkut pitävät näkemystensä perusteluista.

Koska olematon ei pysty puhumaan.

Koska sille ei ole todisteita.

• Kalle Alatalo

Miksei ateistit eivät haluneet tätäviestiketjua poistoon, ihmetyttää

• Kantapää

No aloitus ei pidä sisällään mitään palstan sääntöjen vastaista.
        Toki siinä esitetyt kysymykset ovat nätisti sanottuna naiiveja, asenteeltaan ennakkoluuloisia ja niihin tai hyvin samankaltaisiin kysymyksiin on tällä palstalla moni ateisti vastannut jo kyllästymiseen asti, mutta aloitus ei silti ole missäänkohtaa tahallisen asiaton, toisin kuin useimmat muut ap-nimimerkillä ketjuun kirjoitetut viestit.

• Todisteet talteen.

Minusta näitä aloituksia ja kommentteja ei edes pidä poistaa.
        Tämäntyyppiset aloitukset kertovat vain teistien paniikista. Paniikki kasvaa, kommentit lisääntyvät niin kuin lehtikotilot puutarhan perällä.
        Eihän näitä edes uskoisi, jos ei olisi itse nähnyt. Siis, että joku oikeasti käyttää aikaa ihan uskomattoman *****n väsäämiseen.
        Jollain menee ainakin vähän aikaa miettiessään, mitä seuraavaksi laittaisi ateistin syyksi.
        Selaa päivän uutisaineistoa ja avot... Ateistin syy.
        Mikä vaan! Ateisti was there.

• "Missä ovat ateismin järkiperusteet?"

Sinun mielestäsi on siis järkevämpää uskoa johonkin ilman todisteita kuin olla uskomatta. Miksi sinä et usko pinkkiin yksisarviseen tai miksi et usko Odiniin tai Zeukseen tai miljooniin hindujen jumaliin?
      Jos eläisit Saudi-Arabiassa uskoisit Allahiin ja kaikki mitä koraani kertoo olisi sinulle totta. Olet vain sattunut syntymään maahan jossa uskotaan kristinuskoon ja siksi kuvittelet että se on totuus.
      Minä olen myös syntynyt samaan maahan mutta minä olen tajunnut että totuus ei ole kristinuskossa eikä muussakaan uskonnossa. Kaikki perusteet millä joskus perustelin uskoni osoittautuivat pitämättömiksi, kaikki todisteet puhuivat ateismin puolesta, uskolle en löytänyt ainoatakaan järkiperustetta.

Mitä niistä miljoonista jumalista? En ole koskaan kuullut yhdenkään jumalan puhuvan, en edes silloin kun olin uskova. Kertooko jumala sinulle mitä hän tahtoo,
      viittaa pahasti skitsofreniaan tai psykoosiin, suosittelen että haet apua?

Uskotko sinä että Mordor on olemassa koska taru sormusten herrasta- kirjassa niin sanotaan, tai onko tylypahka olemassa koska Harry Potterissa niin kerrotaan?
      Ei ole pienintäkään syytä olettaa että "sana" puhuisi totta, raamatun todistusarvo on nolla mitä tulee luomisiin ja jumaliin ym. satuihin.

Miksi sinä et usko että ihminen on kehittynyt edeltäjistään vaikka siitä on todisteita pilvin pimein, eikä luomisesta ole muuta kuin homeinen lammaspaimenten kirjoittama kirja joka kumoaa itsensä jo ensimmäisellä sivulla.

• Hyviä triviaaleja kysymyksiä ala-asteen uskontotunnille.

"Missä ovat ateismin järkiperusteet?"

Ei ole järkevästi perusteltua uskoa väitteisiin, jotka eivät vaikuta järjen tasolla uskottavilta.

Jumalan ääni ei kuulu.

Sana ei vaikuta uskomisen arvoiselta.

• jumalharha

Riittävä peruste on se että jumaluskolle, jumalan olemassaolouskolle, ei ole ainoatakaan perustetta.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2278
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1993
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1394
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1045
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      894
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      876
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe