Miten tosiuskova suhtautuu ateistiin?

hjkhps

Jos ateisti elää "huonoa" elämää, ryyppää ja rellistää, häriköi ,kohtelee toisia huonosti, niin se johtuu uskovan mielestä ateismista. Jos ateisti elää säntillisesti "hyvää" elämä", ei ryypää eikä remua ja rällästä, on avulias ja ystävällinen, tekee vaikkapa uskomattoman uroteon ja pelastaa jonkun hengen, niin uskovaisen mielestä se on jumalan ansiota, jumala suuressa viisaudessaan, ties miksi, päättikin toimia ateistin välityksellä.

Toisaalta mitäpä sillä on kristitylle väliä mitä kukin tekee, koska kristinuskon mukaan teoilla ei ole mitään tekemistä pelastumisen kanssa, vain usko siihen yhteen ainoaan oikeaan jumalaan, joka tietenkin on se uskovaisen ikioma mielikuvitusolento, ja tämän ihmeolion armo pelastava ja antacvat ikuisen elämän Taivaallisessa paratiisissa.

Muut kärsikööt helkutin tulessa ja kiroissa.

20

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kelpaa koskaan

      Jeps. Ateistin on mahdotonta miellyttää uskovaista, ei niin että olisi tarvettakaan.

      • ateismusmaximus

        Tuosta videostahan löytyi kaikki tarvittava, jopa Räsäsen Päivi. Ateisti on kristityistä aina itsekäs ja paha, vaikka hän tekisikin samalla tavalla kuin kristitty. Tämän takia en arvosta lutherilaista kirkkoa. Nykyajan katoliset antavat sentään edes vähän armoa meille ateisteillekin. Heistä taivaaseen pääsee hyvillä teoilla ja uskolla, mikä minusta kuulostaa järkevämmältä. Heistä ateistitkin kykenevät yhtälailla hyvään kuten uskovat.


      • ateismusmaximus
        ateismusmaximus kirjoitti:

        Tuosta videostahan löytyi kaikki tarvittava, jopa Räsäsen Päivi. Ateisti on kristityistä aina itsekäs ja paha, vaikka hän tekisikin samalla tavalla kuin kristitty. Tämän takia en arvosta lutherilaista kirkkoa. Nykyajan katoliset antavat sentään edes vähän armoa meille ateisteillekin. Heistä taivaaseen pääsee hyvillä teoilla ja uskolla, mikä minusta kuulostaa järkevämmältä. Heistä ateistitkin kykenevät yhtälailla hyvään kuten uskovat.

        Lisätään kuitenkin vielä, että katolisistakaan ateistit eivät kuitenkaan pääse taivaaseen. On kuitenkin kiva kuulla, että kaikki kristityt eivät pidä ateisteja itsekkäinä idiootteina.


    • totta 1

      hjkhps
      Muista ja ymmärrä että mitä sanoit ne olivat sinun mielipiteesi ei siis muiden. En oiken nähnyt mielipiteessäsi kovinkaan paljoa Raamatullista sanomaa.
      Jos hieman valaisen mikä Kristitylle on tärkeää.
      Tärkeää kristitylle on saavuttaa iankaikkinen elämä jonka saavuttamiseksi tulisi elämässään toteuttaa Raamatussa mainittuja opetuksia.
      Kristityille ei ole tärkeää toivottaa ketään helvettiin vaan julkituoda niitä keinoja joilla voisi välttää helvetin. Toisin sanoen auttaa muitakin pelastumaan kertomalla uskon asioista. Eikö ole hyvä kun joku haluaa pitää toisistakin huolta ja ihan ilmaiseksi.
      Ei se syy ole ateismissa josta kerroit vaan syy on silloin aina ihmisessä itsessään huolimatta siitä uskooko vai ei usko.
      Voi Jumala toimia ateistinkin välityksellä kuten aikoinaan Apostoli Paavalin. Me emme tunne, tiedä tai havaitse kenen välityksellä Jumala toimii sillä tuntemattomat ovat Herran tiet. Meidän ominaisuutemme ja viisautemme ei aina riitä selvittämään miten Jumala toimii. Siksi meidän on uskottava ja luotettava Jumalan sanaan ja tahtoon jonka Hän on Raamatussa ihmisille ilmoittanut. Siksi sinunkin pitää lukea Raamattu että tiedät mitä sinulta vaaditaan ja tiedät muille kertoa mitä uskossa olevalta vaaditaan että mikä sinua auttaa siinä matkalla. Et ole yksin kun uskot sillä PYHÄ-Henki on silloin oleva kanssasi johdattamassa kulkuasi jolloin tekosi ovat hyvän puun hedelmiä. Huomasin sinun olevan eksyksissä mielipiteissäsi siksi vastasin näin. Oliko tästä sinulle apua, ystävyydellä.

      • Spruitsss

        Tulipahan taas saarnaturskahdus:D


      • glf

        Kiitos muistutksesta oi uskovainen, Muistan kyllä muistuttamattakinn että mieliiteeni oavt minun, omiani, toisin kuin uskovaisen.

        Jo ihan lopuun asti ajatellaan, niin on ne uskovaisenkin mieliiteet melkein aina hänen omiaan. Tai ainakin jostain ihan muualta kuin raamatusta omaksuttuja.

        No on ties miltä pohjalta tarttuneita mutu-tuntuma mielipiteitä, jotat sitten jälkikäteen vain perustellaan raamatulla, joka on niin sekava kirja, että sieltä löyttyy mihin tahansa vastaukseksi toisaalta ehdoton ei ja toisaalta ehdoton kyllä.

        Kristityt ovat niin erimieleisiä raamatun/jumalan sanasta, vaikka se on kuulemma sanasta sanaan totta, eikä tulkinnoille ole sijaa, että krstinusko on jakautunut tuhannen p.llun päreiksi, lukemattomiksi lahkoiksi.

        Ekumenia, on kristityille ylpeyden aihe vaikka eivät tule edes keskenään toimeen. Usein tuntuu että varsinkaan keskenään, muiden uskontojen kanssa ehkä monesti hieman paremminkin. Vitsi se on - ekumenia siis. Siinä ei ole todellakaan mitään syytä ylpeilyyn. Todiste uskovaisten riitaisasta luonteesta, sen muistomerkki.


      • glf
        glf kirjoitti:

        Kiitos muistutksesta oi uskovainen, Muistan kyllä muistuttamattakinn että mieliiteeni oavt minun, omiani, toisin kuin uskovaisen.

        Jo ihan lopuun asti ajatellaan, niin on ne uskovaisenkin mieliiteet melkein aina hänen omiaan. Tai ainakin jostain ihan muualta kuin raamatusta omaksuttuja.

        No on ties miltä pohjalta tarttuneita mutu-tuntuma mielipiteitä, jotat sitten jälkikäteen vain perustellaan raamatulla, joka on niin sekava kirja, että sieltä löyttyy mihin tahansa vastaukseksi toisaalta ehdoton ei ja toisaalta ehdoton kyllä.

        Kristityt ovat niin erimieleisiä raamatun/jumalan sanasta, vaikka se on kuulemma sanasta sanaan totta, eikä tulkinnoille ole sijaa, että krstinusko on jakautunut tuhannen p.llun päreiksi, lukemattomiksi lahkoiksi.

        Ekumenia, on kristityille ylpeyden aihe vaikka eivät tule edes keskenään toimeen. Usein tuntuu että varsinkaan keskenään, muiden uskontojen kanssa ehkä monesti hieman paremminkin. Vitsi se on - ekumenia siis. Siinä ei ole todellakaan mitään syytä ylpeilyyn. Todiste uskovaisten riitaisasta luonteesta, sen muistomerkki.

        En oo kännissä, nakkisormet vaan ei oikein pelaa näppäimistöllä, mut kyl työ selevän suatta.


      • pyhitykseen...
        glf kirjoitti:

        Kiitos muistutksesta oi uskovainen, Muistan kyllä muistuttamattakinn että mieliiteeni oavt minun, omiani, toisin kuin uskovaisen.

        Jo ihan lopuun asti ajatellaan, niin on ne uskovaisenkin mieliiteet melkein aina hänen omiaan. Tai ainakin jostain ihan muualta kuin raamatusta omaksuttuja.

        No on ties miltä pohjalta tarttuneita mutu-tuntuma mielipiteitä, jotat sitten jälkikäteen vain perustellaan raamatulla, joka on niin sekava kirja, että sieltä löyttyy mihin tahansa vastaukseksi toisaalta ehdoton ei ja toisaalta ehdoton kyllä.

        Kristityt ovat niin erimieleisiä raamatun/jumalan sanasta, vaikka se on kuulemma sanasta sanaan totta, eikä tulkinnoille ole sijaa, että krstinusko on jakautunut tuhannen p.llun päreiksi, lukemattomiksi lahkoiksi.

        Ekumenia, on kristityille ylpeyden aihe vaikka eivät tule edes keskenään toimeen. Usein tuntuu että varsinkaan keskenään, muiden uskontojen kanssa ehkä monesti hieman paremminkin. Vitsi se on - ekumenia siis. Siinä ei ole todellakaan mitään syytä ylpeilyyn. Todiste uskovaisten riitaisasta luonteesta, sen muistomerkki.

        Tietysti toivomme ja arvostamme tuntematta kanssaihmistemme katsantokantoja, että he olisivat ystävälllisiä, auttavat pulaan joutuneita , meidän ei tarvitsisi pelätä toisiamme, kaupanteossa ei huijata...Jumala on asettanut lakeja. Menemättä niihin tarkemmin (esim. mitkä "uudessa liitossa" ovat voimassa), niin laki on Raamatun mukaan kasvattaja Kristukseen. Rikkoessasi yhtä lakia, olet syyllistynyt koko lain rikkomiseen.

        Nyt ymmärrämme, että kukaan ei lakia pysty täyttämään ja kaikki on alistettu uskon ja armon alle. Lähtökohtaisesti olemme kaikki ihmiset samalla viivalla. Kuka tuntee syyllisyytensä Jumalan edessä, voi ottaa armon Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman kautta; tunnustaen syyllisyytensä, katuen ja armoa pyytäen. Tässä tapahtuu uudestisyntyminen Jumalan lapseksi ja uskoon tulleen kasvu Pyhässä Hengessä alkaa.

        Uskovat ovat ihmisiä siinä kuin muutkin. Raamatun neuvoin Hengessä meihin voi alkaa kehittyä Kristuksen ominaisuuksia (ei itsekasvatuksella). Tässä olemme pelastuksesta huolimatta, mikä voi tapahtua viime hetkillämme, eri asteella pyhityksessä (kuinka paljon olemme kuolettaneet vanhaa minäämme). Siksi uskovissa voi nähdä (itsessänikin) vielä onnetonta käytöstä ja kylmyyttä kanssaihmisiä kohtaan. Muutosta tapahtuu, jos pysymme Kristuksessa, jolloin emme ole alttiita syntiä tekemään. Monet ikävät piirteet uskovissa ovat osoituksia tuon kasvun keskeneräisyydestä. Koko sydän ei ehkä kuulu Jeesukselle, maalliset asiat ovat vielä tärkeitä ja olemme alttiita vihastumaan ja olemaan itsekkäitä, ilkeitä yms. toisia kohtaan. Näistä tehdään, jos hyvin käy, katuen parannusta, mutta "toiset" ehtivät nähdä, millaisia "uskovia" me olemme.

        Oma elämämme tulisi olla yksi tärkeimmistä todistuksista Jeesuksesta, siksi myös (oman elämämme lisäksi) olisi tärkeää rukoilla, perehtyä Jumalan sanaan ja anoa Pyhän Hengen vaikutusta elämäämme. Tässä kasvaneet osoittavat lähimmäisenrakkautta, hyväksyvät toisella tavoin ajattelevia uskovia....jotakin Kristuksesta kanssaihmiset voivat nähdä (ei omaa ansiota tai tekopyhyyttä).Tässä meillä on tarve pyhitykseen ja nöyryyteen suhteessa Jumalaan ja toisiin ihmisiin.


      • Olet rangaistu!
        glf kirjoitti:

        En oo kännissä, nakkisormet vaan ei oikein pelaa näppäimistöllä, mut kyl työ selevän suatta.

        Herra tiesi mitä aiot kirjoittaa ja rankaisi sinua liian isoilla sormilla. Et takuulla löydä niille sopivankokoista näppäimistöä vaikka kuinka etsisit, silä Herra ei anna sinun rienata yhtään enempää kuin jo nyt teet!


      • Spruitsss kirjoitti:

        Tulipahan taas saarnaturskahdus:D

        Pikemminkin tuskan parskahdus...


    • Mietitäänpä

      Entä sitten kun uskovainen elää "huonoa" elämää, häriköi, on uskoton, kohtelee toisia huonosti, on kateellinen, katkera, ilkeä ja pahasuinen niin mistä se toisen uskovan mielestä johtuu? Meillä on täällä mm. pappeja, jotka ovat uskottomia ja kohtelevat lapsiaankin huonommin kuin yksikään tuntemani ateisti.

      • "Sellaiset eivät ole oikeita kristittyjä." Ja päälle hiukan sädekehän puleerausta.


    • Rapanhapakko

      >>>Kristityille ei ole tärkeää toivottaa ketään helvettiin vaan julkituoda niitä keinoja joilla voisi välttää helvetin. Toisin sanoen auttaa muitakin pelastumaan kertomalla uskon asioista

    • näin toimin

      Tietenkin riippuu siitä ateistista, miten hän käyttäytyy. Olen uskossa, mutta en kulje tutka päällä tarkkailen ihmisiä kahteen ryhmään ateisteihin ja uskovaisiin. On tapauksia jolloin Pyhä Henki antaa ymmärtää, että olen tekemissä ateistin kanssa tai että tapaamani ihminen on uskova.
      Minulle kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia ja Hänen rakkauden kohteita. Tehtäväni on pitää esillä evankeliumia ja rukoilla ihmisten puolesta ja myös todistaa, jos siihen tulee selvä tilaisuus.

      • Mietitäänpä

        ...pyhä henki antaa ymmärtää... etkö itse ymmärrä, jos kertoisin sinulle olevani ateisti ja tämän vuoksi aika hyvä ihmiseksi?


      • Rapanhapakko
        Mietitäänpä kirjoitti:

        ...pyhä henki antaa ymmärtää... etkö itse ymmärrä, jos kertoisin sinulle olevani ateisti ja tämän vuoksi aika hyvä ihmiseksi?

        "Näin toimin":

        Tekstarinko se "Pyhä Henki" lähettää?
        Vai olisiko niin, että hihhuli taas kerran härskisti valehtelee haluamansa sairaan maailmanselityksen eteen?

        Tai valehtelee ja valehtelee.. eivät hihhulit sellaista erottele. Hihhulismissa kun valehtelu on hyve, kuuluu siihen kulttuuriin. Muuten ei hihhuli voisi ollakaan. Sitten voivat lopuksi kyyneleet silmissä sympatiaa hakien selittää, että tämä on "Uskoa", "Uskoaaa". Niinkuin noilla haluiilla siinä mitään herkkää ja hienoa olisi.

        Liiian pitkään sitä on kunnioitettu.

        Näyttäkää minulle rehellinen hihhuli, niin minä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän :-)


      • Mietitäänpä
        Rapanhapakko kirjoitti:

        "Näin toimin":

        Tekstarinko se "Pyhä Henki" lähettää?
        Vai olisiko niin, että hihhuli taas kerran härskisti valehtelee haluamansa sairaan maailmanselityksen eteen?

        Tai valehtelee ja valehtelee.. eivät hihhulit sellaista erottele. Hihhulismissa kun valehtelu on hyve, kuuluu siihen kulttuuriin. Muuten ei hihhuli voisi ollakaan. Sitten voivat lopuksi kyyneleet silmissä sympatiaa hakien selittää, että tämä on "Uskoa", "Uskoaaa". Niinkuin noilla haluiilla siinä mitään herkkää ja hienoa olisi.

        Liiian pitkään sitä on kunnioitettu.

        Näyttäkää minulle rehellinen hihhuli, niin minä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän :-)

        Tunnen yhden papin, joka on kansan mies ja aika hyvä ihmiseksi. Muut tuntemani uskovat ovatkin pilanneet uskovien maineen. En tiedä ovatko he suuri, mutta näkyvä joukko ja onko hihhuleissa myös niitä hyviä, mutta maan hiljaisia ja ihan kunnollisia ihmisiä. Luultavasti on.

        Osa uskovistahan on entisiä murhaajia, huoria ja muita, jotka "jumala, jeesus tai pyhä henki on pelastanut"- He ovat käyneet niin pohjalla, tehneet niin pahoja asioita, ettei tavallinen ateistinen kansalainen moiseen korkeamman moraalinsa vuoksi koskaan olisi pystynyt. Osa uskovista on kasvatettu uskontoonsa, eikä heille ole olemassa muunlaista maailmankuvaa, osa on kokenut henkilökohtaisen kriisin, josta ilman uskoontuloa ei olisi psyykkisesti selvinnyt.

        Joillakin uskovilla ei moraalia ole, koska he voivat tehdä päivän aikana pahaa, niin paljon kuin ehtivät ja sitten pyytää illalla anteeksi muita ihmisiä kohtaan tekemiä rikkomuksiaan. Ateisteilla ei moista mahdollisuutta ole ja he joutuvat 24/7 olemaan itse omatunnolle vastuussa teoistaan.

        Tunnen uskovan, jota ei palkata koulutuksensa mukaiseen työhön, koska hän on niin "paha" muita ihmisiä kohtaan. Siis tuo, että pyytää illalla jumalalta anteeksi pahoja tekojaan ei nyky-yhteiskunnassa toimi kovin hyvin. Pitäisikö muiden osoittaa hänelle anteeksiantoa? Ei voi, koska ammattina on työskennellä lasten parissa ja niistä rikkomuksista jää jälkiä, jotka eivät kaikki ole poispyyhittävissä.

        En ole koskaan rukoillut omasta puolestani, mutta toisen ihmisen puolesta olen osoitteettoman toiveen lähettänyt. Jos "luontoäiti" on olemassa, hän kuullee myös ateistin pyytettömän rukouksen, eikö niin?


      • Rapanhapakko
        Mietitäänpä kirjoitti:

        Tunnen yhden papin, joka on kansan mies ja aika hyvä ihmiseksi. Muut tuntemani uskovat ovatkin pilanneet uskovien maineen. En tiedä ovatko he suuri, mutta näkyvä joukko ja onko hihhuleissa myös niitä hyviä, mutta maan hiljaisia ja ihan kunnollisia ihmisiä. Luultavasti on.

        Osa uskovistahan on entisiä murhaajia, huoria ja muita, jotka "jumala, jeesus tai pyhä henki on pelastanut"- He ovat käyneet niin pohjalla, tehneet niin pahoja asioita, ettei tavallinen ateistinen kansalainen moiseen korkeamman moraalinsa vuoksi koskaan olisi pystynyt. Osa uskovista on kasvatettu uskontoonsa, eikä heille ole olemassa muunlaista maailmankuvaa, osa on kokenut henkilökohtaisen kriisin, josta ilman uskoontuloa ei olisi psyykkisesti selvinnyt.

        Joillakin uskovilla ei moraalia ole, koska he voivat tehdä päivän aikana pahaa, niin paljon kuin ehtivät ja sitten pyytää illalla anteeksi muita ihmisiä kohtaan tekemiä rikkomuksiaan. Ateisteilla ei moista mahdollisuutta ole ja he joutuvat 24/7 olemaan itse omatunnolle vastuussa teoistaan.

        Tunnen uskovan, jota ei palkata koulutuksensa mukaiseen työhön, koska hän on niin "paha" muita ihmisiä kohtaan. Siis tuo, että pyytää illalla jumalalta anteeksi pahoja tekojaan ei nyky-yhteiskunnassa toimi kovin hyvin. Pitäisikö muiden osoittaa hänelle anteeksiantoa? Ei voi, koska ammattina on työskennellä lasten parissa ja niistä rikkomuksista jää jälkiä, jotka eivät kaikki ole poispyyhittävissä.

        En ole koskaan rukoillut omasta puolestani, mutta toisen ihmisen puolesta olen osoitteettoman toiveen lähettänyt. Jos "luontoäiti" on olemassa, hän kuullee myös ateistin pyytettömän rukouksen, eikö niin?

        Jotenkin käsität ihan pinnallisesti, noiden arkirötöksien, tolkkuun arkielämään pääsyn kautta ja oman mielenrauhasi kautta, mettimättä ollenkaan koko maailmanselitystäsi.

        Tehdäänpä sinulle vastauskontunnustus:

        -Minä hihhuli käsitän, että maailmanselitykseni, jonka mukaan maailmaa hallitsee Raamatun kuvaama Jumala kaikkine massamurhineen ja muut kuin Jeesukseen oikella tavalla uskovat joutuvat ikuiseen kärsimykseen ...on läpeensä paha maailmanselitys

        -Minä hihhuli myönnän tietäväni, että tuo ei ole maailman perusoletus, vaan yhden uskonnon maailmankuva jota eivät tue luonnontiede, historiantutkimus eikä ei-hihhuli raamatuntutkimuskaan

        -Minä hihhuli myönnän, etten oikeasti tiedä, onko tuo uskovaisten maailmanselitys totta. Minä vain haluan, että on.

        -Minä hihhuli myönnän, että jos väitän Pyhän Hengen sen minulle vahvistavan, minä valehtelen

        -Minä hihhuli myönnän, että näin olen tehnyt, koska nautin pahuudesta ja valehtelusta

        -Minä hihhuli luovun tuollaisesta ja pyydän anteeksi ihmisiltä

        Kyllä sinä voit.
        Sinä et vain HALUA.
        Koska nautit valehtelusta ja kulttisi pahuus on sinulle ehkä sivuasia, kunhan sinulla on kivaa. Joka on pahuutta tai moraalintajun puutetta jo sekin.


      • Mietitäänpä
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Jotenkin käsität ihan pinnallisesti, noiden arkirötöksien, tolkkuun arkielämään pääsyn kautta ja oman mielenrauhasi kautta, mettimättä ollenkaan koko maailmanselitystäsi.

        Tehdäänpä sinulle vastauskontunnustus:

        -Minä hihhuli käsitän, että maailmanselitykseni, jonka mukaan maailmaa hallitsee Raamatun kuvaama Jumala kaikkine massamurhineen ja muut kuin Jeesukseen oikella tavalla uskovat joutuvat ikuiseen kärsimykseen ...on läpeensä paha maailmanselitys

        -Minä hihhuli myönnän tietäväni, että tuo ei ole maailman perusoletus, vaan yhden uskonnon maailmankuva jota eivät tue luonnontiede, historiantutkimus eikä ei-hihhuli raamatuntutkimuskaan

        -Minä hihhuli myönnän, etten oikeasti tiedä, onko tuo uskovaisten maailmanselitys totta. Minä vain haluan, että on.

        -Minä hihhuli myönnän, että jos väitän Pyhän Hengen sen minulle vahvistavan, minä valehtelen

        -Minä hihhuli myönnän, että näin olen tehnyt, koska nautin pahuudesta ja valehtelusta

        -Minä hihhuli luovun tuollaisesta ja pyydän anteeksi ihmisiltä

        Kyllä sinä voit.
        Sinä et vain HALUA.
        Koska nautit valehtelusta ja kulttisi pahuus on sinulle ehkä sivuasia, kunhan sinulla on kivaa. Joka on pahuutta tai moraalintajun puutetta jo sekin.

        Minä en talläisena tavallisena uskonnottomana ateistina ihan ymmärtänyt tätä kirjoitustasi. Ei minulla mitään erityistä maailmanselitystä ole. Edellinen tekstisi oli sisällöltään selkeämpi. :)

        Mitä minä en halua vai kirjoitutko nyt hihhuleista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe