Onko vaparit vieläkin vasurijärjestö?

kekkonen urho k

Muistan kun silloin vanhoina hyvinä? YYA-aikoina kyselin eräältä tutulta, joka oli vapaa-ajattelijoiden jäsen, että mahtusko sinne järjestöön meikäläinenkin.
Siihen hän vastasi että ei sinne ole porvarit tervetulleita. Sen kuultuani ajattelin että en minä mihinkään kommunistiklubiin halua liittyäkään. Ja se päätös on vieläkin voimassa.
Mutta kysyn nyt uteliaisuuttani vieläkö punatoverit pitävät valtaa vapareissa, vai onko Berliinin muuri kaatunut jo sielläkin?

9

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea löytyy

      Vapareissa on kattavasti kaikki poliittiset laidat (ja keskusta) edustettuna ja tietysti niitä ketkä eivät ole varsinaisesti politiikasta kiinnostuneita.

    • Tunnen ainakin yhden Kokoomusaktiivin joka on myös Vapariaktiivi. En ole vielä yhdeltäkään jäseneksi pyrkivältä puoluekirjaa kysynyt, kyllä kaikki ovat tervetulleita laidasta laitaan.

    • sitoutumaton järjestö

      Tavoitteidenme ajamisen kannalta sen parempi mitä laajemmin poliittinen kenttä jäsenistössä edustettuna. En muista varmuudella, mutta taidetaan siellä liiton säännöissäkin mainita että ollaan järjestönä puolueisiin sitoutumaton.

    • Jori Mäntysalo

      Ei ainakaan vuodesta 1998, eli siitä kun omakohtaiset kokemukseni alkavat, ole puoluepolitiikka ollut merkittävässä roolissa. Jäsenistö on minusta enemmän vasemmalle kallistunuttta, mutta kyllä Kokoomuksen ja edesmenneen Liberaalien äänestäjiä löytyy.

      Puoluekannasta riippumatta: tervetuloa!

      • Vahva vasen

        Vasen laita on tosiaan merkittävä edelleen.


      • Jori Mäntysalo
        Vahva vasen kirjoitti:

        Vasen laita on tosiaan merkittävä edelleen.

        Aivan laidan eli SKP- ja KTP-porukan merkittävyydestä en tiedä enää nykyhetkellä. Puoluepolitiikasta tulee keskusteltua sen verran vähän.

        Toki olisi absurdia pyrkiä tasaiseen puoluejakaumaan:

        - Päivää. Olisin hakenut jäseneksenne.
        - Hienoa! Nimi ja puoluekanta?
        - Virtanen, Vasemmistoliitto.
        - Voi, nyt emme ota vasemmistolaisia jäseneksi.
        - ???
        - Epätasapainoa. Laitamme hakemuksesi jonoon. Pääset jäseneksi kun kaksi Kokoomuksen kannattajaa liittyy tai yksi Vasemmistoliiton tai kaksi Demarien kannattajaa eroaa tai kuolee.


      • Tiedät kyllä
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Aivan laidan eli SKP- ja KTP-porukan merkittävyydestä en tiedä enää nykyhetkellä. Puoluepolitiikasta tulee keskusteltua sen verran vähän.

        Toki olisi absurdia pyrkiä tasaiseen puoluejakaumaan:

        - Päivää. Olisin hakenut jäseneksenne.
        - Hienoa! Nimi ja puoluekanta?
        - Virtanen, Vasemmistoliitto.
        - Voi, nyt emme ota vasemmistolaisia jäseneksi.
        - ???
        - Epätasapainoa. Laitamme hakemuksesi jonoon. Pääset jäseneksi kun kaksi Kokoomuksen kannattajaa liittyy tai yksi Vasemmistoliiton tai kaksi Demarien kannattajaa eroaa tai kuolee.

        Niin. Vasen on vahvaa joukoissanne. Ei se kuvitteellisia keskusteluja postaajalla muuksi muutu.


      • Tiedät kyllä kirjoitti:

        Niin. Vasen on vahvaa joukoissanne. Ei se kuvitteellisia keskusteluja postaajalla muuksi muutu.

        Ehkäpä vasemmalla on enemmän kiinnostusta kirkon ja valtion erottamiseen kuin oikealla? Eivät vaparit jäseniään valikoi, jäsenet valitsevat yhdistyksensä.


      • Jori Mäntysalo
        Tiedät kyllä kirjoitti:

        Niin. Vasen on vahvaa joukoissanne. Ei se kuvitteellisia keskusteluja postaajalla muuksi muutu.

        Niinhän minä juuri arvelinkin asian olevan.

        Se on tietysti eri asia, että lähes kaikki kannanotot ovat sellaisia, ettei niitä voi oikein tulkita sen paremmin oikealla kuin vasemmalla oleviksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe