S24 rikkoo EU Ihmisoikeussopimuksen 10 artiklaa

Råger Mer

Länsimaisissa demokratioissa sananvapauden ydinsisällöksi on usein mielletty ennakkosensuurin poissaolo.

Sananvapaus tarkoittaa oikeutta ilmaista ja vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä kenenkään sitä ennakolta estämättä. Sananvapaus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta.

Suomi on allekirjoittanut yhdessä 43:n muun valtion kanssa Euroopan ihmisoikeussopimuksen, jonka 10. artikla toteaa sananvapaudesta muun muassa: "Jokaisella on sananvapaus. Tämä oikeus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta."

Jatkan siis edelleen alkuperäisellä nikilläni Råger Mer, vaikka jotkut pyrkivät sitä tällä S24 -palstalla rajoittamaan.

5

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääliö

      Miten tämä liittyy kirkosta eroamiseen, idioottI?

      • gjgfghjfhjghj

        Ei se liitykkään, mutta eihän kimmo sitä ymmärrä, aivoton trolli kun on


    • Log_

      S24 tai mikä tahansa foorumin omistaja saa kyllä rajoittaa oman mielensä mukaa oman fooruminsa kirjoituksia. Tämähän on eri asia kuin sinun oma sananvapautesi. Sitä ei kukaan rajoita. Saat itse levittää vapaasti omaa sanomaasi, jos itse omistat levityskanavan. Tämäkään ei tietenkään poista vastuutasi omista sanoista. Siitä ei mikään sananvapaus vapauta.

    • Ei se kyllä riko. Ennakkotarkastus ja sensurointi tarkoittaisi sitä että joku valtion virkailija tarkastaisi ennakkoon kaiken tekstin mitä palstalle tuotetaan ja estäisi tiettyjen viestien julkaisun niiden sisällön perusteella. Tästä ei ole kyse Suomi24:ssä. Jos julkaisija itse (lehden toimitus, nettisivuston ylläpito) haluaa jättää julkaisematta jonkin kirjoituksen jota heille tarjotaan niin sehän on heidän oikeutensa. Perusta oma sivusto ja julkaise siellä mitä haluat, silloin olet itse oma päätoimittajasi ja päätät tasan tarkkaan mitä haluat julkaista eikä kukaan varmasti ennalta estä.

      Rikkooko S24 mielestäsi lakia sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä? (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030460) Jos rikkoo niin mitä kohtaa?

      Tässä vähän lisää luettavaa:
      http://kemppinen.blogspot.fi/2007/05/sananvapaus-ja-moderointi.html

    • tqtdtdtqd

      Ateismipalstan luotsi denial ei suostu poistattamaan ateistien tekemiä viha-aloituksia.
      Ateistit ovat uskovaisia joten pilkka osuu omaan nilkkaakin.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12440572

      Luotsi denial kuuluu kansankiihottaja ryhmään joka kiihottaa kansaa taistelemaan Kristittyjä vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe